miks ihmeessä aina yleistetään, ihan jokaikinen lapsi on yksilö. Meillä lapset kotona ja osaavat todella hyvin odottaa vuoroonsa, ottaa muut huomioon, ei ota leluja käsistä ym (mitä joku tuolla mainitsi ettei kotihoidossa oleva lapsi osaa). Mun siskon poika on ollu päiväkodissa 1 vuotiaasta asti ja tänä päivänäkään ei osaa leikkiä toisten kanssa, hakkaa muita, ei osaa käyttäytyä, vie lelut käsistä, itkee ja kitisee kaikesta turhasta, ei todellakaan osaa odottaa vuoroonsa. Se on enemmän siitä lapsen luonteesta kiinni ja tietenkin siitä miten kotona kasvatetaan. Monet päiväkodissa ihan pienestä asti olleet lapset oppii vaan selviytymään, sosiaalistuminen lähtee kotoo, päiväkodissa opitaan kyynärpää-taktiikka. Yhtälailla se kotihoidossa oleva lapsi kun päiväkodissa oleva lapsi tarvii vanhemman panostusta siihen arkeen.
Ja toisekseen, minkä ihmeen takia ketään tarvii arvostella. Tottakai kaikilla on mielipide ja sen saa kertoo, mutta miks se pitää esittää toista syyttäen ja niin, että se toinen on huonompi?jokainen tekee niinku itestä on paras, voi kysellä kokemuksia ja kertoo omistaan, mutta tarviiko se tehdä syyttävään sävyyn. Itse en laittais lasta päiväkotiin, lapsi kävis kerhoissa, mutta se olis ja on paras ratkasu meille, en silti hetkeekään ajattele että se on paras ratkasu kaikille muillekin ihmisille.
Eniten mua ehkä ärsyttää siinä et joku vie lapsen päiväkotiin kun on ite kotona, se että moni vanhempi joutuu viemään lapsen pitkälle hoitoon kun ei pääse lähelle tilanpuutteen vuoks. Jos kotona olijat pitäis lapset kotona niin olis työssäkäyvillä ainakin osalla mahdollisuus saada lapsi lähemmäs hoitoon. Mutta siihen on jokaisella oikeus, joten jos se tuntuu itestä parhaalta ratkasulta omalle perheelle niin sitten niin tarvii tehdä.