4v. hidas syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä72

Vieras
moikka,
olisiko kenelläkään apuja/neuvoja/kokemuksia todella hitaasta syömisestä? Minulla on siis hoidossa 4v. tyttö jonka syöminen kestää TODELLA kauan. esim. tänään kun en kertaakaan kehottanut syömään reippasti niin ruokailu kesti tunnin. Tyttö on kaikkiruokainen ja ei koskaan valita ettei jaksa. Mutta syöminen vaan kestää. Jotenkin näyttää siltä että ei osaisi käyttää hampaitaan ruuan pienentämiseen, pyörittää ruokaa suussaan ihan kuin odottaisi että se sulaisi suuhun. Onko vinkkejä tällaiseen ongelmaan?

itsellä hitaasti syövä lapsi, ei auttanu mitkään keinot, -munakellot, lahjonta, hermojen menettäminen... on hidas edelleen koululaisena, mutta ymmärtää tietty paremmin, että
aikaa ei voi loputtomiin käyttää syömiseen. toinen lapsi onkin sitten supernopee ;)

hei jeps, saanko kysyä kauanko lapsesi syö? syökö aina lautasen tyhjäksi? annatko syödä niin kauan kun haluaa/ kestää?

minua eniten tässä tilanteessa harmittaa tämän tytön puolesta kun jää tuo muiden lasten kanssa leikkiminen tosi minimiin.. meillä on kuitenkin nuo ulkoilut ja päiväunetkin hoidettava suurin piirtein ajallaan..

Meillä ihan sama homma, puoli tuntia vakio aika pöydässä, sen jälkeen vien lautasen pois jos ei ole syönyt, jää ilman jälkkäriä yms.. Tietysti varoitus tullut enne että kohta puoli tuntia mennyt, pitäis alkaa jo popsimaan..

Yhteistyössä