4kk uni

Meidän 4 kk tyttö nukkuu paljon. Tiedänhän että vauvat nukkuvat eri määriä, mutta oon miettiny että onko ihan normaalia että tuo pieni jaksaa olla hereillä vain sen tunnin, puoltoista kerrallaan?

Eli tyttö nukkuu 11-12 h yöunet ja monet päikkärit... yhteensä unta tulee noin 17 tuntia vuorokaudessa. :/

Miten muiden 4 kk vauvat nukkuu?
 
Itsellä ei ole enään ihan niin pieniä, mutta muistelisin että meidän 4-kuukautiset valvoivat 3 tai 4 tuntia putkeen. Alle 3- kuukautisethan nukkuu yleensä vielä aika paljon, mutta 4-kuukautiset alkavat kiinnostua ympärillä olevista asioista jo niin pajon, että uniajat lyhenevät. :heart:

Teillä voi olla tietysti unisempi tapaus, mutta kannattaa otta neuvolassa puheeksi, jos huolestuttaa :hug:
 
Kait se on ihan normaalia. :/ Taas meni päikkäreille kun heräs tunti sitten. Alkaa vähän rasittamaan tää koko ajan nukuttaminen. Eihän sille mitään voi... Päikkärit on max. 60 min, joskus harvoin pidemmät, mut silti jaksaa olla vaan sen 1-1½ h hereillä. :headwall: Yleensä päikkärit on sen 30 -45 min. :|
 
meillä kans unikeko napero :D :heart: on jo 5kk mutta saattaa posottaa 17h päivässä :whistle: yleensä iltaisin jaksaa kyllä valvoa 4-5h ja joskus menee päivä "vain" 14-15h unilla mutta aika paljon tuo nukkuu ja usein just 1,5-2h maksimi mitä jaksaa kiukkuilematta olla hereillä. sitten pitää taas päästä nukkumaan.

mun sisko muuten nukkui vielä 1-vuotiaana 20h per päivä, heräs käytännössä vaan syömään :D ja ihan normaali (joskin edelleen hyväuninen =) ) on vaikka äiti kyllä meinas pikkuhiljaa sillon huolestua.

mun mielestä on kuitenkin vaan hyvä että pikkuiselle uni maittaa, en oo omasta naperosta pätkääkään huolissani vaikka vähän (??) unikeko onkin :heart:
 
mä voin lahjoittaa osan meidän tytön hereilläoloajasta teidän lapsille. :kieh:
Oo tyytyväinen, Elina, mun mielestä ainakin paljon enemmän saa tehtyä "omia juttuja", jos muksu nukkuu paljon. :) Ihan normaalilta kuulostaa toi määrä (meidän neiti nukkuu vähemmän ku virallisesti "kuuluis" ).
 
kiitos vastauksista ja mielummin ilman muuta otan unikekovauvan kuin sellaisen joka ei nuku ollenkaan... Mut ois se ihan kiva et nukkuis vähän pidempiä päikkäreitä. ehkä joskus... :whistle:

omia juttuja ei nyt ihan hirveästi kerkii tekemään kun pitää tuttia juosta koko ajan laittamaan suuhun tai hyssyttämään vaunuja... just ehtii istahtaa alas niin kuuluu että bää tuttitippuvoiäitituutkosenlaittamaan!!! :heart: :LOL:

Mutta olen olen onnellinen ja tyytyväinen siitä että nukkuu! =)
 

Yhteistyössä