4kk ikäisen kanssa lentokoneessa, vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hieman jännittää neljän tunnin lento ja emme saaneet vauvankoppaa lennolle. Mitä kannattaa huomioida ja miten on sujunut? Jotenkin jännitän sitä, että vauva huutaa koko matkan ja muut matkustajat hermostuu...

Miksi ette saanu vauvankoppaa?
Inhottavaa se on sylissä pitää nukkuvaa vauvaa koko ajan. Toivottavasti nukkuu hyvin. Kannattaa koettaa pitää ennen lentoa hyvin hereillä että nukkuis siellä sitten kivasti matkan. Sitten vaan leluja mukaan, millä tykkää leikkiä. Kyllähän se aika siellä hyvin menee kun sylissä voi pompotella ja puruleluja pureskella. Voit ottaa myös mukaan kirjoja joita voitte yhdessä lukea.

Toivottavasti reissu menee hyvin ja mahdollisimman vähillä itkuilla =)

Mulla oli 5kk ikäisen kanssa kantoliina mukana, oli tosi kätevä kentillä kun ei tarvinnut roudata kärryjä mukana. Koneessakin vauva rauhoittui hyvin liinaan kun vähän seisoskelin käytävällä ja nukkui ison osan 5h lennoista kumpaankin suuntaan.

Nousujen ja laskujen ajaksi piti ottaa vauva pois liinasta, että sen turvavyön saa kiinni. Muuten sai pitää siinä.

Imetin nousuissa ja laskuissa, ei ainakaan itkenyt eli meillä ei kai korviin ottanut.

Pakko kommentoida kyllä tuohon yllä olevaan, että kenen 4kk vanha tykkää lueskella kirjoja? :D

Me ei ihan noin pienen kanssa lennetty ole, mutta vauvan kanssa paljon helpompaa aina ollut kuin taaperoiden. Useimmilla ei ota korviin ollenkaa, kun vauvoilla on niin lyhyet korvakäytävät. Näin meille korvalääkäri sanoi. Tyytyväisenä nukkuvat lentokoneen hurinassa. Sylissäpito ei minusta mitenkään ongelma. Onhan kaikki alle 2 vuotiaat lennon ajan sylissä, jollei erikseen osta omaa paikkaa. Jos itkee niin sitten itkee. Minusta lentokoneessa on niin paljon ääntä muutenki, että vaimentavat vauvojen itkua paljon. Pitää koittaa vaan itse olle hermostumatta itkusta ja siitä mitähän muut ajattelee niin vauvakin pysyy paremmin rauhallisena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun 4kk ikäinen on tykänny kattoa kuvia kirjasta kun itte oon hälle lukenu... Miks ei tykkäis?

Meillä ei oo ainakaan jaksanut keskittyä yhtään kirjoihin. Pitänyt olla vaan tosiaan noita pureskeltavia tai jotain rapisevia leluja, joita jaksanut hetken katsella. Ihmisiä on tosin katsellut pienestä pitäen.

Mut kiva jos teillä jaksaa jo noin pieni katella kuvia, kai ne on sitten niin erilaisia noi vauvat! :)

Me oltiin just viimeksi 4kk ikäisen kanssa liikkeellä, reilun 5 tunnin lennot ja hyvin meni. Meillä oli vauvankoppa mutta suurimman osan ajasta tyttö oli sylissä.
Ei meillä ainakaan koskaan vauvat ole lentokoneessa itkeneet sen enempää kuin muutenkaan, hyvin teilläkin menee. Stressi pois ja hyvää matkaa =)

Yhteistyössä