mun vauva oli samaa kokoluokkaa ja jäi ponnistusvaiheessa jumiin. synnytys päättyi hätäsektioon...Alkuperäinen kirjoittaja moi:Mun esikoinen oli 4340g ja helposti se sieltä sujahti
Samat mitat kun mun pojalla. Ja minustakin suuri vasta lähempänä 5kg.Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Mun poika oli 3,5kg/51cm, eli ihan keskiverto suomalainen.
Mielestäni alkaa olla mainittavan iso lähennellessään viittä kiloa..
Tuokin kumma, että voiko vaikuttaa vai ei. Jotkut väittää että voi ja jotkut että ei. Jokainen vois itten testata itse.Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:No siis meidän esikoinen oli kyllä sangen PIENI vauva verrattuna kuopukseen . Ja esikoinen 4040 g .
Se on kyllä kumma miksi tuota kokoa tarvii ylipäätään taivastella. Mun mies on ollut reilu nelikiloinen syntyessään, kuten myös hänen molemmat veljensä. Ja heidän jälkeläisensä on olleet nelikiloisia ja yli.
Just luin (taas) että vauvan koon määrää geenit ja siihen EI VOI VAIKUTTAA, ei pienentävästi eikä suurentavasti. Siis jos ei äidillä ole diabetesta.
Muoks: niin ja kuopus oli 4785 g
Kyllä mä ainakin olisin taivastellut jos olisin tiennyt lähteväni synnyttämään lähes viisikiloista Onneks taivastelu oli vasta siinä vaiheessa kun vauva oli syntynyt, ja onneks se syntyi sektiollaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:No siis meidän esikoinen oli kyllä sangen PIENI vauva verrattuna kuopukseen . Ja esikoinen 4040 g .
Se on kyllä kumma miksi tuota kokoa tarvii ylipäätään taivastella. Mun mies on ollut reilu nelikiloinen syntyessään, kuten myös hänen molemmat veljensä. Ja heidän jälkeläisensä on olleet nelikiloisia ja yli.
Just luin (taas) että vauvan koon määrää geenit ja siihen EI VOI VAIKUTTAA, ei pienentävästi eikä suurentavasti. Siis jos ei äidillä ole diabetesta.
Ja mä olisin kyllä pyytänyt kivunlievitystä jos olisin tiennyt vääntäväni tuommoista jötikkää. Vaan hyvin se meni ilmankinAlkuperäinen kirjoittaja mirena04:Kyllä mä ainakin olisin taivastellut jos olisin tiennyt lähteväni synnyttämään lähes viisikiloista Onneks taivastelu oli vasta siinä vaiheessa kun vauva oli syntynyt, ja onneks se syntyi sektiollaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:No siis meidän esikoinen oli kyllä sangen PIENI vauva verrattuna kuopukseen . Ja esikoinen 4040 g .
Ja minä täällä mielessäni taivastelin silloin kun sait kuopuksesi, että onpa iso. Itse jouduin vääntämään vielä isomman.Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Ja mä olisin kyllä pyytänyt kivunlievitystä jos olisin tiennyt vääntäväni tuommoista jötikkää. Vaan hyvin se meni ilmankinAlkuperäinen kirjoittaja mirena04:Kyllä mä ainakin olisin taivastellut jos olisin tiennyt lähteväni synnyttämään lähes viisikiloista Onneks taivastelu oli vasta siinä vaiheessa kun vauva oli syntynyt, ja onneks se syntyi sektiollaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:No siis meidän esikoinen oli kyllä sangen PIENI vauva verrattuna kuopukseen . Ja esikoinen 4040 g .
Eikös Sumessa keskivertovauva lähentele jo neljää? Pari vuotta sitten se ainakin oli 3,6kg.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:suomalaisvauvat ovat järjestään melkoisen suuria jos verrataan moniin muihin euroopan maihin tai pohjois-amerikkaan. Hyvin useissa maissa vastasyntyneen tilastollinen keskipaino on noin pari kiloa kun pohjoismaissa se lähentelee kolmea.
Meidän kolmas vauva oli 4550g. Ja sairaalassa olon aikana seurailtiin sokereita useemman kerran päivässä. =)Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Isohko, vaan ei jätti.
Kaveri väänsi juuri 4,5 kg:n vauvan maailmaan. Yli sen joutuu kuulemma sokerien vuoksi kontrolliin.
Siinä samassa jaksossa oli se toinen pariskunta, jotka päivitteli tyttärensä synnyttyä että iso tyttö.. oli 3010g.Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Ei mun mielestä. Tänään taas siinä Meille tulee vauva-ohjelmassa rd-äidin vauvasta odotettiin jättiläistä. Syntymäpainoennuste 4kg. Vanhemmat olivat ihan että oumaigaad!
Ovatko jenkkivauvat sitten suomalaisia pienempiä normaalisti, vai?