4D ultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras
Hei! Kuinka moni teistä odottajista on käynyt 4D-ultrassa? Kokemuksia? Ajattelimme käydä miehen kanssa kurkkaamassa ja kysyä samalla sukupuolta ja tietystä tarkistaa onko kaikki normaalin näköistä. Millä viikoilla tuo sukupuoli näkyy selvästi ko. ultrassa? Minulla menossa nyt vko 16.

Käytiin 3D/4D-ultrassa kun raskausviikkoja oli 22 ja risat. Odotan kaksosia ja suurin syy ultraan meillä oli konkretisoida koko raskaus - tuntui yhä vaan oudolta, että masussa oli kaksi vauvaa. Vauvojen kasvojen näkeminen muutti kyllä odotusta. Haluttiin myös tietää sukupuoli ihan uteliaisuudesta. Sillä kumpia vauvat ovat ei ollut mitään väliä, mutta tosiaan tunnettiin olevamme niin pihalla monen asian kanssa, että haluttiin tietää vauvoista kaikki mahdollinen.

Otettiin myös dvd ultrasta, mutta täytyy sanoa, että tähän päivään mennessä en oikein saa siitä selvää. Ruudussa vilisee jalkoja ja käsiä ja selkää tai ehkä vatsaa. Varmaan yhden vauvan kohdalla kuva on helpommin tulkittavissa.

Meille kokemus oli hyvä ja voin suositella. Kasvokuvat on ihanat ja niistä näkee ihan selvästi kaiken. Koko lysti maksoi kahdelta vauvalta 200e, josta kela korvasi osan. Yhdelle vauvalle ultraus on siis halvempaa ja ultrausta suositellaan myöhemmillä viikoilla kuin kaksosille. Kannattaa soittaa ja kysyä. Ja käytiin Femedassa Helsingissä.

Olen menossa huomenna 3/4D ultraan, viikkoja 13 ja toivon saavani jo tietää vauvan sukupuolen. Esikoisen kanssa käytiin niskapoimu-ultrassa (perinteisessä) suurin piirtein samoilla viikoilla ja silloin lääkäri sanoi vauvan olevan 99% varmuudella tyttö, niin kuin olikin.
Asumme ulkomailla, täällä on tapana että lääkäri kertoo sukupuolen heti kun se on todettavissa (paitsi jos ei tietty halua kuulla), eli ei tarvitse itse yrittää arvailla ultrasta (ei liene ihan helppoa, jos ei ole harjaantunut silmä).

Me käytiin 4d:ssä viikolla 22 ja oli kyllä ihana kokemus. Vauvasta tuli ""oikea ihminen"" meidän mielissä. Sukupuoli kerrottiin ja sanottiin, että se on 100% tieto. Lysti maksoi 140 euroa, siis kävimme Helsingissä Femedassa. Oli ihanaa nähdä, että vauvalla oli kaikki hyvin. Dvd:tä onkin tullut tuijoteltua melkein kerran viikossa sen jälkeen.
Nyt vaan odotellaan, että menikö tohtorin veikkaus oikein. Rv 32

Ei taida Oulussa olla 4D-ultraa paitsi OYS:ssä ja sinne ei taida kovin helposti päästä. No onneksi Helsinkiin pääsee tunnissa lentokoneella. Itse kävin Felicitas-klinikalla ja oli kyllä hintansa arvoinen.

Ei kuulemma voi varmuudella sanoa sukupuolta ennen rv 16. Tytöllä kun voi monesti olla häpyhuulet niin turvonneet, että näyttää erehdyttävästi kiveksiltä.
Parhaan 4D kuvan ja DVD:n saa mahdollisimman myöhäisessä vaiheessa, mutta ennen rv 35. Asun itse ulkomailla ja täällä suositellaan tuota 4D ultraa viikoilla 24-35. Tuon rv 35 jälkeen vauva on vissiin jo nin iso, että sen takia taas vaikea nähdä. Lapsiveden määrä vaikuttaa kans hirmu paljon kuvien laatuun, jos on vähän lapsivettä, kuvista ei tule niin hyvälaatuisia.

heips! Kävin hesassa Brunolla Femedassa ja suositushan on20-30rv. itse kävin 25rv ja oli hyvä aika. Silloin yleensä pojallakin on kivekset laskeutuneet. meille syntyi tyttö niin kuin bruno näki!!

Ei taida olla Keski-Suomea, vaan itäistä, mutta Kuopiossa Lääkäriasema Cantti tekee 3/4 d-ultria.
Brunohan se sielläkin vierailee niitä tekemässä.

Itse kävin rv 22, muistaakseni ja sukupuoli näkyi niin varmasti, että lääkäri sanoi, että ""poika, ja huutomerkillä!""

Maanantaina 4D ultrassa, la:n antoi muutamia päiviä aiemmaksi 28.9. (ennen 1.10.) eli 13+4 olis ollut menossa.

Sukupuolta kysyin ja lääkäri sanoi sen olevan siinä ja siinä, jotta voiko nähdä. Aikansa tiirailtuaan sanoi kuitenkin, että tyttö on tulossa. Jotta näemmä joku lääkäri katsoo toisin kuin joku toinen (kun siitä 16 vkosta on ollut puhetta pariinkin otteeseen). Viimeistään rakenneultrassa sitten varmistuu, että pitikö paikkansa.

Peppi taisit kyllä käydä tuon sukupuolen kannalta vähän liian aikaisessa vaiheessa 4D-ultrassa. Yleensä siinä käydään siinä vkon 20 tietämillä aikaisintaan. Eli ei ole ihme, jos lääkäri ei ole kovin varmasti sukupuolta osannut sanoa.

Niin siis en käynyt ultrassa sukupuolen takia vaan kyseessä oli niskapoimu-ultra. Samalla siis katsottiin ensin perinteisellä ultralla ja sitten lopuksi vanhempien iloksi 4D ultralla.
Tarkoitukseni ei suinkaan ollut suositella kenellekään 4D:tä näin aikaisin pelkkää sukupuolta selvittämistä varten (tms muuten huvin vuoksi).

Yhteistyössä