4d-ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami80

Vieras
Heippa! Käytiin torstaina 4d-ultrassa ja oli ihan mahtava kokemus. Vauva oli niin suloisen näköinen ja tulevan isän mukaan ihan kopio minusta... Lääkäri sanoi lapsen olevan tyttö ja tietty kävin sitten ostelemassa kaikkia ihania tyttöjen vaatteita. Tänään kuulin sitten naapurilta että heille oli sanottu kummallakin kerralla että tyttö tulee mutta yllätys yllätys heillä on nyt 2 poikaa. Eli kuinka varmaa tietoa ultrasta saa? Itse en siitä kuvasta mitään selvää saa vaikka dvd:llä lääkäri vielä näyttää mistä ties että tyttö on tulossa. Onko muilla ennuste mennyt väärin? Ei sillä väliä onko lapsi tyttö vai poika mut kuhan nyt vaan mietityttää että uskallanko sisustaa lapsen huoneen valmiiksi... ;)

Käsittääkseni 4D-ultrassa virhemarginaali on ihan olematon, eli sukupuoliennuste on lähes 100 % varma. Tavallisessa ultrassa sitten onkin jo suurempi mahdollisuus että ennuste menee pieleen, ilmeisesti n. 5 prosentin luokkaa. Myös esim kokematon ultraaja voi tehdä vääriä sukupuoliennusteita. Naapurisi puhui varmaan juuri tästä tavallisessa ultrassa saadusta ennusteesta. ¤D-ultrassahan sukupuolielimet näkyvät ihan selvästi, eli voit kyllä olla varma että tyttö on tulossa!

Minunkin käsitykseni mukaan 3/4 d ultra on varma, vain hyvin pieni mahdollisuus väärään tulkintaan. Jos ammattitaitoinen lääkäri, niin 100% varmuus. Missä kävit?

Moikka,

Virhemarginaali 4d-ultrassa on tosiaan pienempi kuin tavallisessa ultrassa. Tietysti se riippuu siitäkin, millä raskausviikolla ultra on tehty. Me käytiin 4d:ssä raskausviikolla 23 (Femedassa Brunolla) ja silloin lääkäri sanoi, että sukupuoli on selvä ja tieto varma, eikä voi enää muuksi muuttua. Näytti vielä tarkkaan sukupuolielimetkin (joskaan itse en olisi kuvasta mitään ymmärtänyt).

Meillekin siis tyttö tulossa :)

Mekin ollaan menossa tällä viikolla Brunolle 4d ultraan, mutta ei haluta tietää sukupuolta. Halutaan vaan tietää, että onko vauvalla kaikki hyvin ja halutaan siitä se dvd muistoksi.
Pystyykö hyvin kuvaamaan niin, ettei sukupuolta nää vai onkohan vaikeeta olla näkemättä ?

Meiltä Bruno heti alkuun kysyi, että haluatteko tietää sukupuolen vai ei. Jos ei olisi haluttu tietää, niin ei olisi näyttänyt. En kyllä olisi itse osannut mitenkään siitä ultrakuvasta sukupuolta katsoa.

Kiitos vastauksista!
Kävin siis kans Helsingin Femedassa Brunolla. Maksoi kelan korvausten jälkeen 140e. Olen rv 24+5. Lääkäri kysyi että halutaanko tietää sukupuoli, ei olis kertonu jos ei oltais haluttu. En mä ainakaan kuvasta osaa päätellä sukupuolta mut jos olis ollu poika niin kai se pippeli olis seil näkyny (en oo kyl varma).

Tietääkö joku, onko Tampereella 3/4D-ultraa ? Minulla nyt rv 16+4. Toinen sikiö ollut koko ajan pienempi ja sijaintinsa takia vaikeasti tutkattavissa. Haluaisin varmuutta punktion tarpeellisuudesta, ennenkö suostun siihen. Niskaturvotusta ei ole ollut. Kokoero huolestuttaa. Huomenna kyllä ä-polilla kuudes ultraus...

Treen seudun 4D-ultrasta: tämä paikka ainakin tekee http://www.terveystalo.com/index.php?sivu=44&toimipiste=6 ja saman ketjun Lielahden toimipiste kuulemma.

Itse olen menossa Nokialle vaikkakaan lääkärit eivät kuulemma vielä osaa ottaa ""hyviä kasvokuvia"", mutta muuten ovat kuulemma päteviä. Hinnaksi jää Kela-korvauksen jälkeen 100+€. Ja DVD:n saa mukaan :)

Kiitos tiedosta. Tuttu paikka, kun meillä siellä työterveyshuolto. Mulla kiirus punktion toteuttamisen takia, mutta soitin aamulla Taysiin ja pääsen ilmeisesti siellä huomenna 4d-ultraan. Hyvä niin...

Meillä kävi 4D-ultrassa niin, että se olin minä joka kysyi lääkäriltä, että olikos tuo mitä luulin näkeväni!! Pojan sukupuolielimet siis näkyvät niin selvästi (kuin valokuva), että kannattaa pyytää lääkäriä sanomaan kun lähestyy näitä arkoja alueita ettette vahingossa näe. Ja DVD:täkään ei kannata sitten katsoa kotona ennen kuin vauva on syntynyt, jos ette halua tietää kumpi sieltä tulee..

Yhteistyössä