V
vierailija
Vieras
Ai. Minä olen persu ja ay-aktiivi.Avaaja on persu, siten liittyy. Persut ovat juuri näitä AY-liikkeen vihaajia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ai. Minä olen persu ja ay-aktiivi.Avaaja on persu, siten liittyy. Persut ovat juuri näitä AY-liikkeen vihaajia.
AKT:n sopimukset ovat ihan julkista tietoa: https://www.akt.fi/palkat-ja-tyoehdot/tyoehtosopimukset/Saako noista nollatuntisopimuksen hommista jo hyvää palkkaa?
Mun kaveri oli kesätöissä satamassa. Se sanoi, että silloin huudettiin numeroilla tuntityöntekijöistä ketkä pääsi töihin.
Vaihteleeko tuolla palkat eri tehtävissä paljonkin?
Mun poikaa ei kauheesti koulu nappaa ja ajattelin, että sais mennä töihin johonkin. Oliskohan toi hyvä paikka?
Ensin valitetaan vuosia, että on työvoimapula ja pitää saada mamuja ajamaan bussia ("meillä ei linja-autot liikkuisi ilman maahanmuuttajia pälä pälä pälä") ja sitten ihmetellään että palkka ei ole ihan alinta tasoa, vaikka ei huipputasoa olekaan. Pitäisiköhän jonkun kertoa näille neropateille, että kun hyödykkeestä on niukkuutta, sen hinta nousee. Tämä on ihan yleisesti tunnustettu aksiooma.
AKT:n sopimukset ovat ihan julkista tietoa: https://www.akt.fi/palkat-ja-tyoehdot/tyoehtosopimukset/
Tilapäiset kuuluvat palkkaryhmään A1 eli palkka on 18,70 €/h.
ei ole, ne ajaa isoja koneita eikä työ ole enää lihastyötä
Miksi? Kenen tulisi hävetä?Häpeällinen lakko tällä kertaa.
On sillä raja, mutta ei se nyt ihan 4000 eurossa kuukaudessa mene. Toimitusjohtajat vetävät miljoonan vuodessa ja enemmänkin. Siinä on vaihteluväliä jonkin verran. Palataan ahneusrajoihin sitten kun duunarit vaativat caikka 400 000 euron peruspalkkaa per vuosi.Ahneudella ei ole rajaa.
Ei kun niille maksetaan riittävästi liksaa. Olisiko näillä asioilla joku yhteys.Johtajat eivät kuitenkaan laita koko Suomea polvilleen ahneudessaan.
Katri Kulmuni tiivisti asian hyvin tänään Ylen aamussa.
Johtaja on tulosvastuullinen yritykselleen. Ei yksi henkilö saa koko Suomen taloutta sakkaamaan. Taloyhtiöni lähetti e-mailin jätehuollosta. Samasta asiasta myös varoitellaan uutisissa. Rotat nakertavat kentokoneita Hong Kongin terminaaleissa.Ei kun niille maksetaan riittävästi liksaa. Olisiko näillä asioilla joku yhteys.
On ahtaajakin tulosvaastuullinen omasta työstään ihan niin kuin kaikki muutkin. Eikä yksi ahtaaja saa koko Suomen taloutta sakkaamaan. Itse asiassa edes kaikki ahtaajat eivät saa. Kun tämä lakko on ohi, ei Suomen taloudessa näy edes tilastollisessa vuosikirjassa minkäänlaista heilahdusta suuntaan tai toiseen. Ellei sitten lakko jatku viikkotolkulla.Johtaja on tulosvastuullinen yritykselleen. Ei yksi henkilö saa koko Suomen taloutta sakkaamaan. Taloyhtiöni lähetti e-mailin jätehuollosta. Samasta asiasta myös varoitellaan uutisissa. Rotat nakertavat kentokoneita Hong Kongin terminaaleissa.
Kohta rotilla on herkkubileet Suomessa.
Reilu 10 vuotta sitten lakko kesti kaksi viikkoa. Kyllä siinä ajassa ehtii tekemään paljon vahinkoa maamme taloudelle.On ahtaajakin tulosvaastuullinen omasta työstään ihan niin kuin kaikki muutkin. Eikä yksi ahtaaja saa koko Suomen taloutta sakkaamaan. Itse asiassa edes kaikki ahtaajat eivät saa. Kun tämä lakko on ohi, ei Suomen taloudessa näy edes tilastollisessa vuosikirjassa minkäänlaista heilahdusta suuntaan tai toiseen. Ellei sitten lakko jatku viikkotolkulla.
Mutta jos ahtaaja saisi Suomen talouden sakkaamaan, niin eiköhän olla kaikki samaa mieltä siitä, että silloin on kyseessä niin vastuullinen tehtävä, että siitä on syytä maksaa?
Suosittelen kaikille aloille samaaTäytyy nostaa hattua sille miten hienosti ahtaajat ovat yhdistyneet. Tämä takaa vankan rintaman missä omista oikeuksista pidetään huolta.
Eiköhän se mene sillä tavalla, että ahtaajat neuvottelevat omista sopimuksistaan ja muut neuvottelevat omistaan. Käsittääkseni AKT ei ole ollut missään vaiheessa neuvottelemassa jostain yleisestä linjasta, jota kuulemma ei saisi ylittää. Itse asiassa kun EK muutama vuosi sitten päätti yksipuolisesti lopettaa TUPOt, työntekijäpuoli moitti sitä päätöstä. Nyt pitäisi sitten olla enemmän keskitystä kuin koskaan keskitettyjen TUPOjen aikakaudella.Reilu 10 vuotta sitten lakko kesti kaksi viikkoa. Kyllä siinä ajassa ehtii tekemään paljon vahinkoa maamme taloudelle.
Suomi velkaantuu ja kansan on opittava elämään suu säkkiä myöten. Nyt ahtaajat voivat näyttää hyvää esimerkkiä. Jos he saavat haluamansa korotukset moni muukin etujärjestö on käsi ojossa korotuksille. Lumipalloefekti josta jo puhutaan.
Ahtaaja Kemissä sanoi, että katsotaan asiaa päätyyn asti. Eivät he aio antaa helpolla periksi. Varautukaa hidasteisiin ja mätäneviin roskakasoihin.
Täytyy nostaa hattua sille miten hienosti ahtaajat ovat yhdistyneet. Tämä takaa vankan rintaman missä omista oikeuksista pidetään huolta.
4400 e/kk.Miten niin?
Ahtaajien lukumäärä on pudonnut murto-osaan siitä mitä se oli vielä esim. 1980-luvulla. Tuottavuuden kasvu on ollut aivan mieletöntä ja tänä päivänä yksi ihminen tekee saman työmäärän kuin 3-4 teki huonompien koneiden aikana 40 vuotta sitten ja 20-30 ukkoa teki sotavuosina. Onko tämä näkynyt palkassa? Eipä juuri.Kyllä, tosin heidän asemansa myös mahdollistaa tämän paremmin. Kun ovat niin tärkeässä roolissa vientikaupan suhteen. Koneet ovat isossa roolissa noissa hommissa, mutta ei siellä ilman ihmistä pärjää nyt eikä tulevaisuudessa. Vienti kun kasvaa niin ainakin saman määrän työpaikkoja tarjoaa tulevaisuudessakin.
Suosittelen alaa myös naisille. Kyllä noita hommia pystyy naisetkin tekemään. Eikä sitten tartte itkeä palkoista.
Samahan se oli/on paperialan työntekijöissä. Ei ne paperitehtaat paperimiehen palkkojen takia ole lähteneet vaan ihan siitä syytä, että paperi on auringonlaskun ala. Mutta kartonkia tehdään sitten enempi.
No, ensinnäkin palkka ei koskaan ole tai sen ei ainakaan pitäisi olla suhteessa pitkään koulutukseen, esimiesasemaan tai työn fyysisyyteen. Sen pitäisi olla suhteessa työn tuottavuuteen. Jos työ kannattaa teettää, ie. sille löytyy halukas maksaja, se työ on teettämisen arvoista ja siitä maksettava hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.4400 e/kk.
Mä oon jotenkin kuvitellut, että hyvä palkka olisi suhteessa joko pitkään koulutukseen, esimiesasemaan, tai työn fyysisyyteen.
Ahtaajilla se ei ole yksikään noista. Ajelevat trukkia ja painavat nappia.
Hei haloo, varmaan 2/3 yhteiskunnasta tienaa vähemmän. Ahtaajat olisivat purjeissa jos joutuisivat olemaan peruskoulun opettajana, porrassiivoojana, sairaanhoitajana, lastenhoitajana tms.