40v-juhlien tarjoilu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammix

Vieras
Olen ajatellut järjestää miehelleni keväällä yllätys-synttärijuhlat. Vieraita on tarkoitus kutsua 40-60 ja paikkana on meidän kulmilla oleva työväentalon juhlasali. Juhlat on tarkoitus pitää rentoina ja hauskoina, ei mitään liian virallista, kun eihän nelikymppis-juhlien ole tarkoitus sellaisia ollakaan.

Mutta olen miettinyt ruokapuolta: osa vieraista tulee toiselta puolen Suomea, joten olen sitä mieltä että kunnon ruokaa on oltava tarjolla, ei siis pelkkää salattia, voileipäkakkua jne. Ja kyllä lämmin ruoka on aina lämmin ruoka. Olen ajatellut:
- kahdenlaista keittoa, toinen liha/kala, toinen kasvis
- leipävalikoima
-kahvi&teetarjoilu
-synttärikakku
-juustokakkuja
-muuta makeaa kahvipöydän tarjottavaa

Ja juomaksi alkumalja (kuohuviiniä), ruokajuomana vesi, viiniä ja loppuillaksi olutta ja boolia.

Miltä kuulostaa?

Olisiko ideaa, että olisi liha- ja kasviskeittoa ja sitten vaikka lohikiusaus kolmantena vaihtoehtona?

Hyvältä kuulostaa kylläkin ja muuten ja itse olisin myös (kasvis)keittoon ihan tyytyväinen.

Joku kiusaus olisi helpompi toteuttaa ja syödä kuin keitto. Tai sitten ihan kunnon perunat ja lihakastike tms.

Onhan siellä pöytäpaikat ihmisille ettei tarvitse seisaaltaan keittoa syödä?

Rennoissa nelikymppisissä keitto on oikein sopiva ruoka.

Hyvä vaihtoehto olisi keittää sammiollinen kasvisminestronea, ottaa siitä osa erilleen ja lisätä loppuun palvikinkkua. Olen yhteen karonkkaan tehnyt kerran sellaisen systeemin noin 60 hengelle, ja tarjoilu toimi hyvin. Lisäksi patonkia ja muita italialaistyyppisiä leipiä, levitteitä, oliiveja ja sitruunalohkoja.

Jotain tuosta tarjoilusta puuttuu, ruokapuoli on aika suppea. Lämmintä ruokaa ehdottomasti kuitenkin.

Toivottavasti keittoa ei tarjota noutopöydästä. Vieraana en haluais kävellä ympäriinsä istumapaikkaa etsimässä keitto- ja leipälautasen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko ideaa, että olisi liha- ja kasviskeittoa ja sitten vaikka lohikiusaus kolmantena vaihtoehtona?

Hyvältä kuulostaa kylläkin ja muuten ja itse olisin myös (kasvis)keittoon ihan tyytyväinen.

Mun mielestä vain joko keittoa tai kiusausta, ei molempia.
Esim kanakeitto kelpaisi varmaan lähes kaikille? Ja seuraksi lämmintä leipää, nam.
Makeita vaihtoehtoja oli aika paljon. Itse en niistä niinkään välitä joten mietin että riittäiskö vähempikin?

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Rennoissa nelikymppisissä keitto on oikein sopiva ruoka.

Hyvä vaihtoehto olisi keittää sammiollinen kasvisminestronea, ottaa siitä osa erilleen ja lisätä loppuun palvikinkkua. Olen yhteen karonkkaan tehnyt kerran sellaisen systeemin noin 60 hengelle, ja tarjoilu toimi hyvin. Lisäksi patonkia ja muita italialaistyyppisiä leipiä, levitteitä, oliiveja ja sitruunalohkoja.

tämä idea kuulostaa hyvältä!! Kannatan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Mun suosikki ruuaksi on aina karjalanpaisti. On niin helppo tehdä. Sitä tarjottiin meidän häissäkin ja aina kun on tulossa enemmän ruokavieraita.

Minä päädyin tähän omiin juhliini. Tosin meillä on juhlat kotona, ja vähemmän vieraita kuin ap:lla.

Yhteistyössä