Kp17
Olen yrittänyt unohtaa koko vauvakuumeen
mutta se on vaikeaa
Mitä teille kuuluu?
Olen yrittänyt unohtaa koko vauvakuumeen
mutta se on vaikeaa
Mitä teille kuuluu?
Tuolla tavalla mulle kävi viime vuonna, noin kuukauden kierto venähti yhtäkkiä tuplamittaiseksi. Sillä toisella kuukaudella oli ihan menkkakipujakin välillä ja useamman kerran luulin, että no nyt ne alkaa. Toukokuun ultrassa selvisi, ettei munasarjoissa tapahdu enää mitään eli vissiin joku vaihdevuosien esivaihe jo meneillään.Täällä taustalla pyörivä äitykkä on nyt ihan ihmeissään. Kp 37/27 menossa, rinnat painavat ja nännit kipeät. Eilen nega testattu. Olen pian kaks viikkoa odottanut menkkoja alkavaksi, tuntuu nimittäin sille että alkavat minä hetkenä hyvänsä. Ja välillä on kunnon menkkakipuakin hetken. Onko mun toive raskaudesta laittanu kropan ja pään ihan sekasin. Yleensä kierto ollu tuon 27, joskus allekin.
Okei eli olisko mullakin jotain tuollaista. Pitääkö ultra tehdä johonkin tiettyyn aikaan? Pitänee haudata haaveet.Tuolla tavalla mulle kävi viime vuonna, noin kuukauden kierto venähti yhtäkkiä tuplamittaiseksi. Sillä toisella kuukaudella oli ihan menkkakipujakin välillä ja useamman kerran luulin, että no nyt ne alkaa. Toukokuun ultrassa selvisi, ettei munasarjoissa tapahdu enää mitään eli vissiin joku vaihdevuosien esivaihe jo meneillään.
Kai sen tilanteen näkee missä tahansa vaiheessa kiertoa? Mulla oli varmaan joku kp40+ ja sanottiin vain, että hiljaiselta näyttää munasarjoissa. Loppusyksyn alkionsiirtoa varten en tarvinnut mitään lääkettä estämään omaa kiertoa, joten ilmeisesti tilanne ei ollut muuttunut.Okei eli olisko mullakin jotain tuollaista. Pitääkö ultra tehdä johonkin tiettyyn aikaan? Pitänee haudata haaveet.
Voi kuinka hermojaraastavaa. Onneksi syke löytyi, olisikohan se voinut olla kaksonen?Heips.
@Hulbertiina ja muut.
Tänään se pahin painajainen sitten tapahtui ja töissä tunsin kuinka hulahti housuun. (sentään oli pieni suoja) suoraan vessaan ja pyttyyn tuli hirveä määrä hyytymiä ja verta. Ihan hirveä tilanne. Paniikissa keräsin tavarani ja lähdin ulos töistä. Soitin heti ä-polille ja pyysivät sinne.
Yli tunnin jouduin odottamaan, mutta vuoto onneksi hiipui.
Pienen syke kuitenkin löytyi(koko vastasi 6+3)ja kaikki niin hyvin kuin voi olla. Tietenkin on edelleen se keskenmenon riski eikä oikein voida muuta kuin odottaa. (ihan kuin tässä iässä riski ei muutenkin ole korkea)
Mut nyt täytyy vaan uskoa, toivoa ja rukoilla että pieni helmi jaksaa sinnitellä ja jatkaa normaalisti kasvamistaan.
Kahden viikon päästä kontrolliultra. Tulee olemaan pitkät viikot.
Tätä tämä nyt sitten on; jännitysnäytelmää alusta loppuun. Kyllä mä jo mietin että koska mahdollisesti päästään uuteen yritykseen ja ehtiikö vauva vielä tälle vuodelle.
No, nyt pitää unohtaa taas ne ajatukset ja keskittyä positiivisuuteen.
<3 <3 <3
En tiedä, mistä sitä pyytäisi. Ainakin seuraavaksi pyydän tukilääkityksen. (eikös kuulostanut negatiiviselta...?)@Helmiina1978 - kannattaisiko mittauttaa progesteroni myos...?
Kasittaakseni voisit joko hakea lahetteen yksityiselta laakarilta taikka menna yksityisen laakariaseman laboratorioon taikka muuhun yksityiseen laboratorioon ja pyytaa ottamaan progesteronin tason verikokeella, ja sitten nayttaa tuloksen gynekologillesi/lapsettomuuslaakarille. Olen kuullut muilta, etta ruskea vuoto alkuraskaudessa saattaa viitata alhaiseen progesteronitasoon ja voi loppua progesteronilaakityksen myota. Itse en kuitenkaan lahtisi laakitsemaan ilman laakarin mielipidetta.En tiedä, mistä sitä pyytäisi. Ainakin seuraavaksi pyydän tukilääkityksen. (eikös kuulostanut negatiiviselta...?)
Ehkä lähetän mun gynelle (hoitaa myös lapsettomuutta) s-postia ja kerron tilanteen. Hän tietysti voi sitä mittaustakin ehdottaa, jos tarpeen. Olisi pitänyt lähettää jo keskiviikkona. Mutta kun fiilis on vaan ollut se, ettei tälle nyt oikein voi mitään.
Tänään taas vuotanut enemmän ruskeaa...
Tää on kuin löysässä hirressä roikkuisi.
Tänään 6+5. <3
Kyllä mulla ainakin alavatsa munasarjojen kohdalta on heti oviksesta tosi pinkeä ja kireä sekä liikahtaessa repii.Onko muilla ovulaation aikaan kipuja?Minulla on todella kipeä alavatsa nyt ollut pillereitten jätön jälkeen..semmoista repäisykipua mitä yleensä vasta alkuraskauksissa ollut kun kohtu kasvaa yms..en tikuta ovulaatiota, mutta ei näistä kivuista voi erehtyä et nyt se taas meni..eilen oli se kipein päivä. Meillä touhuillaan tehokkaasti läpi kierron niin en halua tikutusstressiä ottaa itselleni. Helmiinalle voimia noihin vuotoihin..täytyy uskoa, että jotain hamitonta sieltä nyt vuotelee