40 + so what, wol 14 (2019)

@Mammakatri, oletko digillä testannut? Ne nyt on aika yksiselitteisiä.

Täällä alkaa into nousemaan: tiistaina alkion siirto. Tilasin kirppariryhmästä kahdet äippähousutkin, kun olivat oikeaa kokoa ja edulliset. Nyt on neljät äippähousut :) Eiköhän niillä pärjää tulevan raskausajan <3
 
@Mammakatri, oletko digillä testannut? Ne nyt on aika yksiselitteisiä.

Täällä alkaa into nousemaan: tiistaina alkion siirto. Tilasin kirppariryhmästä kahdet äippähousutkin, kun olivat oikeaa kokoa ja edulliset. Nyt on neljät äippähousut :) Eiköhän niillä pärjää tulevan raskausajan <3
En mä viitsi digiä tuhlata.
Viivat haalenee/häviää.
Kyllä mä olen aika varma, että kemiallinen tämä on.
Edellinen kemiallinen minulla oli ennen, kun aloin odottamaan kuopusta ja sen jälkeen seuraavasta kierrosta hyvin vahvistuva plussa, joka sit olikin tuulimuna.
Toivottavasti ei nyt ihan samalla kaavalla mennä. Tuulimuna voisi jäädä välistä. Tuulimunan tyhjennyksen jälkeen meni sit vajaa 3kk, kun tuli plussa, josta sitten saimme kuopuksen syliin.

@kirsillevauva teillä on jännät hetket käsillä. Miten pian alkion siirrosta meinasit testata?
 
Mulle tulee niin mieleen mun ystävän raskaus, joka sitten osoittautui kohdunulkoiseksi. Plussasi myös tosi ajoissa, yli viikko ennen menkkoja. Ja samalla lailla testit näytti milloin mitäkin. Sitten heitettiin testit roskiin ja oltiin ajatuksissa, että vauvahan sieltä nyt on tulossa. Kunnes rv 9 järkyttävän kovat kivut, puolessa tunnissa oli jo tajunnan rajamailla ja ihan viime minuuteilla sai avun, onneksi hänen miehensä oli juuri kotona ruokatauolla. Tämän kun on nähnyt kovin läheltä, niin väkisinkin herää muistoja mieleen. Hiukkaakaan jos tulee sinulle poikkeavia kipuja, niin älä jahkaile kotona. Ja muista mainita, että olet raskaana mutta testien tulos vaihtelee plussasta miinukseen.
Mä oon kyllä joku hemmetin pahanilmanlintu näitten skenaarioitteni kanssa. Toivottavasti ymmärrät, että kyse on vain huolesta. :unsure:
 
@Mammakatri On merkillistä. Kunpa kaikki olisi hyvin, ja negatikut vaan susia. Koska sun menkkojen pitäisi alkaa?
Jaa, hyvä kysymys. En oikeastaan tiedä.
Mullahan oli pari kiertoa oviksesta menkkojen alkuun vain vajaa viikko.
Nyt kuitenkin dpo 12.

Ja lisää outoa. Tunnin pissa, jos sitäkään ja raskauskeijun 25 liuska.
http://aijaa.com/0FFv46
http://aijaa.com/sO9mog
Alkoi piirtyä testiviiva jo ihan märkänä tollein ja sit kuivana selkeä vaaleanpunainen. En saa kameraan niin selvänä.
Aikaisemmin tänään sama testi ei noin selvä ja viiva ei piirtynyt heti.
Olisi pitänyt PC uittaa tuossa viimeisimmässä pissassa myös.
 
Tuli muuten mieleen sellainen, että voisiko imetys vaikuttaa raskaustestin viivoihin?
Imetän edelleen nuorinta joitain kertoja vuorokaudessa. Nyt hän on tehnyt kulmahampaita ja ei pariin päivään ole oikein ruoka maistunut. Haluaisi vaan rintaa. Olen imettänyt enemmän.
Tosin tuskin se vaikuttaisi noin, että vuoroin selvä viiva ja vuoroin ei oikeastaan mitään.

Pitäisi vissiin oikeasti vaan odottaa muutama päivä ja katsoa mihin tämä tästä kehittyy.
 
Mä en usko, että imetys vaikuttaa. Enemmänkin juodun nesteen määrä, virtsan rakkoaika ja testien herkkyys/tasalaatuisuus. Toki myös munuaisten virtsaan erittämä määrä, ja aina se ei ole tismalleen samantahtista. Eihän munuaiset yleensä toimi esim. nukkuessa täydellä teholla. Milloin odotat menkkoja saapuvaksi?
@kirsillevauva Oi että. :love: Nyt kaikkea ihanaa ja lempeää elämään, suljet kaiken ressin ja negatiivisen kokonaan mielesi ulkopuolelle. Huomenna teillä on vauva kyydissä :geek:
 
@Palleroita menkoista en osaa sanoa. Muuta, kun että nyt on doo 12.
Mulla, kun luteaalivaihe on ollut muutamassa kierrossa todella lyhyt.
Jos ei tällä viikolla menkat ala, niin ihmettelen kyllä. Jos ri nyt ihme käy ja testit alakin tummia selvästi.
Tää joo, ei, joo, ei on niin ärsyttävää.
Näköjään kuitenkin lyhyemmän ajan talossa olleesta pissasta tulee viiva selkeämmin tai nopeammin näkyviin.
Joka kyllä outoa minusta.
 
@Mammakatri Tuli mieleen, et dippaathan testiä vain sen kolme sekuntia? Nimittäin pidempi dippiaika haalistaa tulosta. Huomasin itse sen keskenmenneen raskauden yhteydessä, et jos dippas vaikka viis sekkaa, ni tulos oli haaleampi kuin kolme sekan dippauksella. Ei negaks kuitenkaan, mut haaleammaksi kuitenkin.
 
@Mammakatri Tuli mieleen, et dippaathan testiä vain sen kolme sekuntia? Nimittäin pidempi dippiaika haalistaa tulosta. Huomasin itse sen keskenmenneen raskauden yhteydessä, et jos dippas vaikka viis sekkaa, ni tulos oli haaleampi kuin kolme sekan dippauksella. Ei negaks kuitenkaan, mut haaleammaksi kuitenkin.
En mää aikaa ikinä oo katsonut.
Mut muutaman sek.
Jossain oli ohje 10sek. Olikohan noissa raskauskeijun liuskoissa. PC:n ohjetta en niin tarkkaan oo lukenutkaan.
 
Hei kaikille. Raskaiden vaiheiden jälkeen onnellisena ilmoitan plussanneeni tänään pp18. Meillä luovutettu munasoluhoito takana. Toisen luovuttajan ensimmäinen alkion siirto meni siis nappiin, ainakin näillä näkymin. Plussaus meni myöhään kun en vain uskaltanut aikaisemmin ja toki pregnyl-pistoksenkin takia. Sydämestäni toivon että kaveri pysyy kyydissä. Lämpimiä ajatuksia teille kaikille <3
 
Pcn dippiaika on 3sek. Se pissa liukuu liian nopsaan sen alueen ohi, eikä ehdi tarttuun siihen viivaan. Kiinnitäs huomioo jos viel tikkua uitat!
Mut mä oon aina dipannu suunilleen saman ajan.
Sen vaan huomasin nyt, että se viiva tulee nopeammin näkyviin, vaikka jää haaleaksi.
Välillä tosin ei näkynyt juuri mitään.
Myös raskauskeijun liuskoissa tulee nopeammin viiva näkyviin.
Tekisi kyllä mieli jo soittaa jonnekin, jos pääsisi veritestiin. Pääseeköhän siihen miten helposti?

Kaveri mulle sitä ehdotti, jos imetys jotenkin estää sitä raskaushormoonin erittymistä pussaan ja nyt, kun mun pieni imee useammin niiden hampaiden takia.
Itse jäin sitten pohtimaan tuota ja mietinkin täällä aikaisemmin.
Mutta vaikea kyllä uskoa, että siitä johtuisi.

Mä olen kolme raskautta ja kaksi keskenmennyttä testannut samalla tyylillä ja niissä viivat kyllä vahvistunut hienosti. Kemiallisissa vahvistui kahtena päivänä ja sitten häipyi viiva pois.
 
@MatildaM, olenkin välillä huhuillut sinun kuulumisia! Ja nyt noin hienoja uutisia. Lisään sut plussanneihin, onnea <3 Mones siirto tämä siis oli?

Mulla on alkion siirto huomenna. En ollut käynyt pitkään aikaan puntarilla ja pahoitin tosi pahasti mieleni påuntarilla. Paino noussut nyt estrogeenistä 3 kiloa parissa viikossa ja nyt painoindeksi 40!!! Siis ei ole todellista, painan 11 kiloa enemmän kuin vuosi sitten. Syksyllähän pudotin paoinoa 8 kiloa ja kaikki tuli heti takaisin. Ei tällainen jojoilu voi tehdä hyvää. Yritän nyt rauhoittua ja olla levollisin mielin. Viimeksi heti siirron jälkeen juuttelin alkiolle ja oli onnellinen olo. Toivottavasti nyt menee samoin :) Mies tulee mukaan tällä kertaa.
 
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /Letrozole
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6/aloitettu 2/2019/luomu
Hannele80 (39v)...........2/aloitettu 3/2019/luomu
MInttu-82 (37v)..........5. lapsi/ aloitettu 12/2018/luomu
Palleroita (39v).........9. lapsi./aloitettu 6/2017/luomu
mirumarumoro (43v)........4/aloitettu 7/2018/luomu
Silmu75 (43v)................1. lapsi/ ya 2013/luomu/ Lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ya 3/2019/luomu
Mymmeli43 (43)..........6/1/2019/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru/ km 8+0 (4/2019)

Huhtikuu 2019

minttu-82
Mary18
Rusakkonen (la 30.12)

Toukokuu 2019

palleroita (la 21.1.2020)
MatildaM
 
@MatildaM, olenkin välillä huhuillut sinun kuulumisia! Ja nyt noin hienoja uutisia. Lisään sut plussanneihin, onnea <3 Mones siirto tämä siis oli?

Mulla on alkion siirto huomenna. En ollut käynyt pitkään aikaan puntarilla ja pahoitin tosi pahasti mieleni påuntarilla. Paino noussut nyt estrogeenistä 3 kiloa parissa viikossa ja nyt painoindeksi 40!!! Siis ei ole todellista, painan 11 kiloa enemmän kuin vuosi sitten. Syksyllähän pudotin paoinoa 8 kiloa ja kaikki tuli heti takaisin. Ei tällainen jojoilu voi tehdä hyvää. Yritän nyt rauhoittua ja olla levollisin mielin. Viimeksi heti siirron jälkeen juuttelin alkiolle ja oli onnellinen olo. Toivottavasti nyt menee samoin :) Mies tulee mukaan tällä kertaa.
Kiitos! Ensimmäiseltä luovuttajalta saimme 5 munasolua ja kaikki hedelmöittyivät. 1 siirto tehtiin 3 päiväisillä ja muita yritettiin kasvattaa blastoksi ei onnistunut. Toiselta luovuttajalta 12 loistoalkiota ja heti ekasta plussa. 11 siis vielä pakkasessa.
Minulla on taustalla useita ivf-hoitoja omilla soluilla joten matka on ollut pitkä. Onnea matkaan huomiselle!
 
@MatildaM onnellista odotusaikaasinulle. Mä olen niin onnellinen näistä raskausuutisista, jotka ovat sitä joutuneet itse kauan odottamaan.
Toki kaikkien raskausuutiset on ihania, mutta kuitenkin.

Raskauskeijun muka herkäthän tunnetusti on huonompia ollut, kun PC näyttämään plussaa.
Niin vai onko sittenkään?
Meinaan nyt se antaa vahvempaa viivaa, kun PC aamupissasta.
https://aijaa.com/P44TdR
 
Täällä seurailen tilanteitanne. Onnea @MatildaM! ❤ Itsellä myös outo tilanne. (n) kp8 on tänään ja punainen klimppinen vuoto ilmestyi. Eilen oli jo rusehtavaa pyyhittäessä, mikä on normaalia. Koskaan ei oo vuodellut mitään kp8 enää. Ei edes kemiallisen jälkeen. Jotain ihme kipujakin huomasin eilen alakerrassa. Tein varmuuden vuoksi testin eilen mut negalta näytti. Noi liuskat :cautious: Mul on ylävatsa ollut ihmeellinen vapusta asti, jolloin siis vatsakipu tuli ja pahoinvointi paheni. Turvonnut ja kiristää. Silloin oli niitä viivanpaikkoja testeissä. En sit enää testannut 27/29 jälkeen.
ARGH.
Mitäs nyt?
 
Soitin terveysneuvontaan. Käski nyt, että pitäs loppuviikon asti testailussa tauon.
Sanoi siitä kohdunulkoisestakin, että niissä testit voi käyttäytyä noin.
Jos viiva edelleen näkyy loppuviikosta, niin soittoa uudelleen.
Jos kovia kipuja tulee, niin päivystykseen.
En kyllä usko, että tässä vaiheessa mitään kummempia kipuja vielä olisi odotettavissa, jos kohdunulkoinen.
Jos tämä nyt olisi kohdunulkoinen, niin enpä
sitten ennen sitä ole kokenutkaan. Enkä haluaisikaan!
Kemiallinen ei ikinä ole näin pitkään viivoja kyllä näyttänyt.
Kyllä pelottaa ja ahdistaa mitä tämä nyt oikein on.
Normaaliin raskauteen on kyllä vaikea enää uskoa.
 
Siirto sujui hyvin ja helposti. Jännitin taas sitä täyttä rakkoa, kun huono pissanpidätyskyky, mutta hyvin meni. Siirrettävä oli IVF-maljalla syntynyt, hyvin kehittynyt ja laadukas viisipäiväinen blasto. Testipäivä siirtyi 24.5, joka onkin syntymäpäiväni! Mitä ihanin lahja voi siis olla ihan oven takana<3. Otin rennosti siirron jälkeen, käytiin syömässä ja kotona tunnin unet. Illalla käytän koirat ja aikaisin nukkumaan.
 

Yhteistyössä