Heiii, kiva kuulla sinusta
@Rusakkonen pitkästä aikaa! Onko raskausaika sujunut hyvin?
Hei
@Mirumarumoru!
Juu, on yleisesti ottaen sujunut oikein hyvin. Olen enemman nyt kirjoitellut tuonne Alkionsiirrosta plussanneet -ketjuun ja jonkin verran myos Luovutetut munasolut -ketjuun. Muut ketjut eli tama ja IVF-ketju ovat jaaneet vahemmalle, vaikka olen yrittanyt lueskella taustalla. Nyt raskaana siis 30+4, laskettu aika 28.12. Iso kysymys on, etta paadynko yrittamaan alatiesynnytysta vaiko valitsenko suoraan sektion. En osaa viela yhtaan sanoa. Haluaisin vaan, etta synnytys olisi vauvalle mahdollisimman turvallinen ja erityisesti, etta hapenpuutteen riski minimoitaisiin.
Tsemppia teille yritykseen! Hienoa, etta paasette yrittamaan luovutetuilla munasoluilla. Meillahan toimi sitten vasta 2. luovuttajasta, eli viiden omasolusiirron jalkeen kaytimme ekasta luovuttajasta saadut 3 munasolua, kaikki aina vain negaa. Sitten vahennettiin erikoislaakitykset minulta uudella klinikalla (ylitin ensimmaisen klinikan aktiivihoitoikarajan 45), ja toisen luovuttajan soluista ekalla yrittamalla tuoresiirrosta tarppasi.
Meille taisi iso asia olla se, etta mies oli siina vaiheessa syonyt noin 7kk Sermatropia ja muita vitamiineja ja antioksidantteja. Hanellehan oli aina sanottu, etta arvot olivat hienoja, mutta kun aluksi oli tutkittu vain siittioiden maara ja liikkuvuus. Sitten, kun tutkittiin myos niiden oksidaatio ja defragmentaatio, niin olikin parantamisen varaa. Onneksi miehen kohdalla naita voidaan parantaa vitamiineilla ja antioksidanteilla. Lisaksi hanella todettiin keliakiaan viittaavia oireita, joiden johdosta han siirtyi gluteenittomaan ruokaan. Tama sitten kaikki varmasti auttoi.
Itsellani varmasti auttoivat 23kg:n painonpudotus seka lisaravinteet. Lopullinen tukilaakekombo oli 2+2 progynovaa, 3x1 Terolutia, ylimaarainen Lutinus iltaisin, Metforem 3 x 500mg ja tyroksiini pitamaan kilppariarvot (tai siis TSH:n) lahempana ykkosta. Olen lisaksi ottanut raskausajan monivitamiinia ja elavamuotoista folaattia, plus nyt syksysta D-vitamiinia 20mikrog paivassa. Progynova, Terolut ja Lutinus sitten lopetettiin raskauden 1. kolmanneksen lopulla; muut jatkuvat yha, ja tyroksiinia on raskaana lisattykin. Tassa alkionsiirrossa en myoskaan ekaa kertaa kayttanyt Klexanea, mika siis varmaan oli hyva juttu. Nyt kylla sita taas sitten pistan verta ohentamaan 28:lta raskausviikolta. Lisaksi kaytossa aspiriini raskausmyrkytysta estamassa noin viikolta 15 alkaen. Pari viimeista viikkoa olen tassa myos syonyt lisarautaa, kun raskaana arvot putosivat liian alas.
Toivotan teille sita parasta mahdollista tulosta pian!