40+ so what wol.13

Virkki, minusta oli selkeästi vahvistunut väri, joten tuskin se tuulimuna on? Mutta voithan pyytää neuvolasta hormonimäärän mittausta? Itse ainakin aion pyytää, jos luomuplussa pärähtää ennen siirtoa.

Tatti55, hurjaa, jos sullakin plussa :) Ovatko kuukautiset siis myöhässä?

Babygreen, mä oon ihan onneton noiden testien suhteen. En noihin liuskoihin ole saanut kunnon plussaa, vaikka kuukautiskartoituksen mukaan ovuloin normaalisti (tehty siis lapsettomuusklinikalla). Jos on rahaa, osta niitä digitaalisia. Tai siis ilmeisesti käytitkin jo niitä...?

Itse olen eka päivää Fitline-kuurilla. Kurjalta tuntuu, kun syömiset minimissä ja juoda pitää ihan hulluna! Monet ovat raskautuneet tämän kuurin "vaikutuksesta", joten odotukset ovat korkealla. Luomuplussa ennen siirtoa olisi unelmien täyttymys :)
 
@kirsillevauva, Flon mukaan jo 3 päivää myöhässä ja oman mittarin mukaan odottelin jo viikko sitten alkavaksi. Heitin kaikki vanhentuneet testit roskiin joten pakko mennä kaupoille jos haluaa testata. Ehkä sit ens viikolla miehen kanssa pitää testi tehdä. Maanantain testissä oli melkeen tasavahvat viivat eli ovistestinä olisin lukenut jo senkin plussaksi. Jännittää törkeesti. Mikä sulla on se siirron ajankohta?

@Virkki, mikä sulla on tilanne ja vointi? Onko mitään oloja?

Tsempit kaikille, en yhtään muista kuka oli missäkin vaiheessa kun olen nyt niin pää pyörällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Mirumarumoru - mulle tulee ainakin Prednisolonista hiki. Siis parin tunnin paasta tablettien ottamistesta tulee niin kuuma, etta pakko avata ikkuna. Lisaksi rasitus (kerran suuressa rasituksessa, kerran pienessa) voi laukaista akillisen paansaryn. Kumpaakaan oiretta minulla ei ole ennen ollut, joten yhdistan ne tahan noin viikon verran ottamaani Prednisoloneen. Jos muistan, pyydan tarkistamaan verenpaineen huomenna tuon paansarkyjutun vuoksi. Lisaksi tanaan, kun otin sen lisaksi ensimmaisen kerran myos antibioottia, niin tuli hiukan omituinen olo paasta, vahan just kai sellainen hyper, jollaista kai pakkausselosteessa kuvattiin. Mullahan ei tahan mennessa ole tullut juuri mitaan oireita mistaan hedelmoistyshoitolaakkeesta, vaikka isoja annoksia on mennyt, etta kylla tama taitaa olla aika tujua tavaraa... Onneksi antibioottia on vain sunnuntai-iltaan asti. Prednisolone jatkuu raskaustestiin ja jos raskaus alkaa, niin joskus ensimmaisen kolmanneksen kuluessa tai kuluttua lopetetaan, luultavasti vahitellen. Annos on tosin nyt jo pienentynyt eli muutaman paivan neljan tabletin oton jalkeen siirryin suunnitelman mukaisesti kahteen tablettiin, yhteensa 10mg.

Sina siis otat 100mg paivassa? Todella iso annos, ei mikaan ihme, jos tulee joitain oloja tai turvotusta jne. Kuinka kauan tarkoitus ottaa?
 
Voi @Pegonia , pahoittelut. :cry: Kaikkea hyvää jatkoon!

@Hulbertiina joo ymmärrän että ei ole kiva testata ennen tuota kyläilyä. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! Piinailu ainakin mulla käy sitä raskaammaksi, mitä lähemmäs sitä testipäivää mennään.

Tuli vaan mieleen, että on tämä joskus melkoista kaksoiselämää, kun ei halua muille ihmisille tästä mitään huudella, mutta sisällä käy hurja myllerrys. Kun mulla alkukesästä oli se keskenmeno jota piti Cytoteceillä vielä tyhjentää, meillä oli sovittu tuttujen luona kyläily juuri silloin Cytotec-päivänä. :rolleyes: En ollut innokas siirtämään sitä, koska tapaamista oli järkätty jo pitkään ja sitä oli moneen kertaan rukattu. Sovittiin vain miehen kanssa että lähdetään pois jos olo menee liian huonoksi. Fyysisiä kipuja ei oikeastaan tullut, mutta henkisesti olin ihan zombi. Olisihan sen vierailun toki voinut jättää väliin, mutta näin jälkikäteenkin ajateltuna oli loppujen lopuksi samantekevää missä olin, yhtä hajalla olisin ollut myös kotona.

@tatti55 , mielettömästi onnea! @Virkki tsemppiä, jännittäviä aikoja! Meinaatteko mennä vielä tutkituttamaan verestä hcg:n?
 
Tatti, hienoa! Oletko testannut vielä uudestaan? Onnea! Peukut pystyssä.

Hulbertiina, maltatko olla testaamatta? Hattua nostan, jos maltat.

Kirsillevauva, vedätkö koko kehokuurin? Olen kuullut siitä paljon hyvää. Itse en ehkä siihen kykene, mutta tiedän sen virkistävän ja saavan paljon kiloja pois.

Katti, älä muuta sano. Minäkään en ole puhunut näistä jutuista. Tuntuu, että välillä on ihan hajalla, vaikka muille hymyileekin. Viimeiset 4 vuotta on ollut oma salattu elämä, josta ei paljon hiisku. Erehdyin yhdestä keskenmenoa sanomaan esimiehelleni rehellisesti ja hän kertoi sen eteenpäin. Sen jälkeen olen myös töihin valehdellut päin naamaa keskenmenoista. Nytkin mietin, että mitä ihmettä kerron seuraavaksi ja olen miettinyt, että soitatko esimiehen esimiehelle ja kerron hänelle oikean syyn... En tiedä. Jaa että vähänkö menen asioiden edelle?? :D

Milloin Rusakkonen sun siirto oikein on?

Sain eilen viikkonäytöllölliset testit. Tein heti ensimmäisen ja näytti 2-3 eli juuri sen, mitä pitikin. Ensi viikolla teen vielä yhden. Vielä on viikko ensimmäiseen ultraan ja aika matee. Onneksi töissä on kiire.
 
Onnittelut plussista tänne!

@Virkki tuohan on laitonta esimiehesi taholta. Sanoisin hänelle siitä viimeistään kehityskeskustelussa. Ja nyt jos täytyy sanoa, niin korostaisin luottamuksellisuutta tai veisin asian eteenpäin luottamusmiehen/liiton kautta.

Hoidoista: Meillä alkoi hoidot Taysissa kun olin jo 41. Hakemus laitettiin kun olin 40.
 
Fitlinesta usemapi kyseli, joten kerron jotain. Oma moti´vaatio tosiaan painonpudotus, kun pitäisi siirtoon mennessä pudottaa 10 kiloa painoa. Siirto siis näillä näkymin joulukuussa. Mutta tää on siis tarkoin säännöstelty ohjelma, jossa kuukauden ajan syödään grammalleen oikea määrä, juodaan paljon nesteitä ja otetana jotain jauheita. Ihmiset uskoo/kokee saaneensa tästä paljon hyötyä. Mene ja tiedä, mutta positiivisesti on joudenkin raskautumishaaveisiinkin vaikuttanut.

Virkki, lupaavalta kuulostaa tuo testi :) Nyt onnenkantamoisia mukaan <3

Hulbertiina, onko raskautunut olo? Voimia piinapäiviin!

Rusakkonen, onko siirto tänään vai huomenna?

Ensi viikolla taas pitäisi olla menkat. Normaali pms on pois, koska tämä kuuri. Mieskin totesi eilen, että olen kumman hyväntuulinen :) Ihmeitä en odota, mutta onneksi tämä aika kuluu ja joulukuu on koko ajan lähempänä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva - huomenna siirto. Tanaan akupunktio (samoin myos huomenna ennen ja jalkeen siirron). Suomessa olen matkan jalkeen ja yrittelen herata, laakkeita taas siis tankaten... Onnea Fit Lineen, toivottavasti toimii! Ihailen kurinalaisuuttasi (siis nuo annosten mittaamiset - se olisi minulle ihan mahdotonta). Ehditko myos kavelyille tai jotain? Yritan itse jatkaa kavelyita mahdolisen raskauden ajan tai semmottis ainakin suunnittelen tassa vaiheessa. :)
 
@Virkki ja @Katti75 - juu toi asiasta puhuminen. Minulla on lopulta nyt esimies joka on minua hiukan vanhempi nainen ja oikein mukava, ymmartaa asian eika kerro eteenpain. Viime tyopaikassa en voinut puhua ja lopulta hoitojen tekeminen oli monestakin syysta mahdotonta, ihanaa, etta paasin pois. Yleensa OK mainita hoidoista tyoympariston ulkopuolella. Kommentit yleensa ihan OK (tosin joskus huomaa, etta nuoremmat luulevat lapsen tulevan ivf:sta automaattisesti ja jotkut vanhemmat ihmiset luulevat, etta ivf on jokin tauti :) ) No, ainoastaan mieheni vanha tati :) meinaa, etta olemme liian vanhoja lapseen. Siis tah? Kysyin hanelta, eiko han itse koe, etta on kivaa olla aiti, ja siis sitten jos me haluaisimme vastaavaa, niin miten muuten me voisimme kokea sen, kun vasta viime vuosina tavattiin, ettei niin kuin voitu aikaisemmin tehda? No ei han oikein osannut siihen vastata. :) Han on sen verran jo vanha ja toisaalta myos glass half empty -ihminen, jokainen kuitenkin kertoo itsestaan tuollaisilla kommenteilla; ei han paha ihminen ole ja tiedan, etta han tykkaa vauvasta, jos sellainen tulee. :) Miehen aiti on ihan positiivisella mielella, samoin oma isani, vaikka he taitavat kylla olla hiukan liian vanhoja lapsen kanssa noin niin kuin enempia leikkimaan. Itsellani oli pienena siihen-aikaan-seitsenkymppiset isovanhemmat, joiden kanssa paljon leikin ulkona ja kotona, joten aika tapauskohtaista on ja eikohan me miehen kanssa sitten neli-viisikymppisina jakseta se, mita 1900-luvun alussa syntyneet seitsenkympisetkin jaksoivat . :) Tulis nyt vaan jo!!! :)

Rupesin tassa myos jo eilisillasta vitamiineja vahentamaan ja olikos se maanantaina ja tiistaina kun pistin ensin Omega 3:n ja sitten myos DHEA:n ja lykopeenin ja gelee royalen ja lopulta myos valkosipulin tauolle. Huomenna vahennan minimiin eli monivitamiiniin ja D-vitamiiniin, ja alkaa myos raskausajan ruokavalio. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja uutisia @Virkki ja @tatti55!

Täällä on monella hurja tsemppi päällä, mutta itselläni on nyt lannistunut/lannistettu olo tän päivän gyne käynnin jälkeen.
Menin sinne, koska yöllä ja aamulla oli alavatsa todella kipeä. En ole aiemmin herännyt kipuun yöllä, vaikka kipuja on ollut ennenkin.
Ei löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaa ja paikat näyttivät ”hyviltä”.
Ultrasi ja sanoi, että joko ovulaatio on jo tapahtunut tai sitten on tulossa ovuloimaton kierto. Molemmilta puolilta löysi ”elämää”, mutta vähänlaisesti. Toki mun vas munasarja on kääntynyt hieman kohdun taakse, ettei sinne näe kovin hyvin. Sen jo tiesinkin.
Oik löytyi 9mm ja vas 11mm follikkeli. Limakalvo 8mm, mutta ei selvästi kolmiviivakaikuinen, kuten ennen ovulaatiota. Nyt kp8.
Ultratessa löysi nestettä suht reilusti vatsaontelosta. Arvioi, että olisi kysta puhjennut. Löysi myös kiinnikekystia umpisuolileikkauksen jäljiltä.
Kysyin samalla tukiläkitystä raskauden yrittämiseen. Sanoi, etten tarvitse! Ja se tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Kuten myös, ole onnellinen jo olemassa olevista lapsistasi.
Mun munasolut on jo niin vanhoja, ettei ne lääkkeet mitään auta ja kiertokin on säännöllinen.
Se siitä sitten ... kyseessä oli lapsettomuuteen ja vaihdevuosiinkin erikoistunut gyne.
Kävin Dextrassa.
Tulipa kiva mieli ja siitä ilosta sai maksaa 230€.
Otatti myös pika HCGn kohdunulkoisen poissulkemiseksi, oman nahkansa turvaamiseksi.

Nyt on todella uupunut olo. Kai sitä pitää alkaa surutyötä tekemään pikkuhiljaa.
Tai sitten käydä vielä toisen gynen pakeilla...
 
Rusakkonen, onnea siirtoon!

Yöeläjä, olipa tyly gyne. Sinuna ottaisin kyllä toisenkin mielipiteen asiaan. Jos ovis olisi jo ollut, olisi hän havainnut keltarauhasen (no ehkä se voi sieltä vasemmalta puolen jäädä pimentoon). Raskasta kuulla noin ikäviä uutisia lääkärin suusta. Voimia tuleviin mietintöihin.

On: enpä sitten malttanut olla testaamatta, kun ajattelin, että helpompi itkeä jo etukäteen ja rauhoittua viikonlopuksi kuin kärvistellä tiistaihin saakka epätietoisuudessa. Vitivalkoinen testi oli dpo 12. Teen nyt kuitenkin vielä huomenna tai lauantaina testin ennen kuin lopetan tukilääkityksen.
 
@Virkki , ihan uskomatonta että esimies on tuollaista lörpötellyt eteenpäin. :eek::mad: Hyvältä kuulostaa testituloksesi, tsemppiä ultran odotteluun!

@kirsillevauva , menestystä kuntokuurillesi! Itsenikin pitäisi tehdä joku ryhtiliike tässä sekä ruokavalion että liikunnan suhteen.

@Rusakkonen , kyllä helpottaisi jos töissä voisi puhua mutta välttelen niin paljon kuin mahdollista, yritän saada ultrat vapaapäiville tai ilta-ajalle (jos sellainen löytyy), mutta aikataulut riippuu toki siitä miten kroppa käyttäytyy ja väkisinkin tulee säätämistä töissä. Kummallista kommenttia miehesi tädiltä, älä välitä moisesta! Onnea huomiseen siirtoon, toivottavasti nyt kaikki loksahtaa kohdalleen ja tulee tärppi! :love:

@yöeläjä , kyllä mä varmaan sinuna vielä kävisin kysymässä toisen mielipiteen. Olisiko siitä tukilääkekokeilusta (esim. letrotsoli) sitten jotain haittaa, jos vaikka muutaman kierron kokeilisi? Olipa tympeä vastaanotto. Kiinnostaisi jopa tietää, kuka gyne, mutta ymmärrän kyllä jos et halua tästä nyt tämän enempää sanoa. Kyllä nyt harmittaa sun puolestasi.

@Hulbertiina , pahoittelut valkoisesta tikusta. Sullahan kuitenkin on vielä monta päivää "viralliseen" testipäivään, joten on vielä ihan mahdollista että se muuttuu plussaksi. Sinuna jatkaisin tukilääkitystä kuitenkin sinne ns. varsinaiseen testiajankohtaan asti.

Täällä kp1 ja samalla pärähti uusi hoitokierros käyntiin. Piikitin tässä illalla Elonvan. Tiistaina ultraan katsomaan, mitä sillä on saatu aikaiseksi.
 
@yöeläjä, olipa tylyä, mullahan oli samanlainen kokemus mutta hän ei ollut erikoistunut lapsettomuuteen jne. Uskomatonta! Mene ihmeessä käymään toisella gynellä! Tsemppiä!!

@Rusakkonen : tsemppiä sullekin tälle päivälle, pidän kovasti peukkuja.

Täällä testi tehty aamulla ja leffaviivat tuli. Hirvittää! Kääk! Tätä on toivonut yli vuoden, käynyt leikkauksessa sen takia ja nyt hirvittää. Eniten ehkä, että mitä ihmiset sanoo kun näin vanhana vielä tekee lapsia kun edelliset jo niin isoja. No, tässä ehtii tottua ajatukseen ennen kuin alkaa näkyä tai voi kertoa. Olin jo ehtinyt lähes luovuttaa ja mietin jo kierukan laittoakin et pääsen noista megamenkoista. Anteeksi valitus, on vaan pää aivan sekaisin:eek:
 
Onnea Tatti55 :love:! Ihana uutinen!

Virkille tsemppiä ultran odotteluun (y)!

Hulbertiina, josko vielä tulisi plussa. Toivottavasti.

Rusakkonen, Onnea siirtoon! Ja Katti hoitoihin.. ja Mirumarumoru (y)

Yöeläjä, olipa tylytystä Dextrassa. Älä anna masentaa. Tiedän tunteen, kun toiveet tuntuvat valuvan viemäriin ilman toivon rippeitä :(.

Itse en malta pysyä täältä pois, vaikkei kai nyt sitten aktiivisesti vauvaa työstetäkään (voiko sen noin sanoa o_O?). Ihan kauheeta! Miten mä saan taas nää ajatuksen muualle. Orientoitumisvaikeuksia kertakaikkiaan. Ilo tuntuu valuvan pönttöön jokaisen menkkapisaran myötä. Ei kai se auta, nokka pystyyn ja kohti uusia haasteita. Kaipa se ajan kanssa tästä.
Älkää välittäkö, vaikka mä täällä käyn märisemässä. Johonkin tää suru on huudettava, vaikka pitäsi tuoda tänne toiveikkuutta raskautumiseen eikä päinvastoin.

Onnea haasteisiin siskot!
 
Yöeläjä, onpa ollut varsin mieltä ylentävä reissu!! Kamalaa! Harmi! Älä vielä luovuta, jos itse et sitä halua. Oletko syönyt ubiqinonia? Entä onko sulla koskaan ollut letroja? Missä päin asutte? Käy toisella gynellä.

Tatti, onnea!! Nyt sitten toivotaan, että tyyppi pysyy mukana. Jospa se pysyisi. Nauti!

Rusakkonen, peukut pystyssä. Toivotaan kiinnittymistä ja onnea tuleviin päiviin.

Hulbertiina, pöh! Toivotaan, että viiva vielä ilmestyisi.

Oma olotila sama ja epätoivoinen. Kuulostaa en kehoa liikaakin. Tänään olen miettinyt, mahtoiko kuukautiskivut alkaa. Alkaisi sitten oikeasti, jos alkaakseen, eikä vain lupailisi.

Pegonia, pysy palstalla niin kauan kuin haluat. Tuskin se ketään haittaa. Musta on ainakin kiva kuulla muiden kuulumisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Mirumarumoru, oletteko siis aloittaneet jotkut hoidot?

Katti75, en oikein ymmärrä, miten pystyit olemaan tyhjennyspäivänä kylässä? Mä ainakin valuin verta kuin teurastettu. Koko aijan sai sidettä vaihtaa, silti falskasi ja suihkussa valui kauheita hyytymiä. Mutta tähän päivää: onnea uuteen kierrokseen :)

Rusakkonen, mä harrastan uintia kerran viikossa ja silloin tällöin korista ja koirat pitävät huolen ulkoilusta. Välillä käydään 2-3 tunninkin lenkkejä, mutta se on tosi harvinaista, lähinnä viikonlopuisin pidemmät lenkit. Ja sinulle paljon onnea ja toivottavasti saatte nyt sen kauan kaipaamanne plussan.

Yöeläjä, minäkin olen käynyt Dextralla ja ollaan jonossa luovutettuun munasoluun. En hoksannut edes kysyä noista lääkkeistä, kun oletin, ettei mitään auta, kun suht säännöllinen kierto. Itse en saanut noin paljon informaatiota ultrasta! Tosin en ymmärrä vieläkään, mikä on esim "follikkeli"... ja kohdun paksuusksita ja muista.

Hulbertiina, voikohan se vielä muuttua plussaksi, kun kuitenkin monta päivää varsinaiseen testiin?

Omaa kuulumista: neljä päivää Fitlinea takana ja neljä miinuskiloa. Suoraan sanottuna v...ttaa koko homma, mutta olen niin motivoitunut painonpudotukseen, että yritän kestää. Olo siis hyvä, mutta onhan se karseeta syödä noin vähän, olla juomatta kahvia ja olutta.
 
Hei - neuvottehan - mista saan ostettua PARAPÄHKINÖITÄ?! Espoon Leppavaaran Citimarketista tai Prismasta ei loytanyt. Tarvitsisin ennen sunnuntaina. :) Huomenna kaydaan Helsingissa ja voidaan menna myos muualle paakaupunkiseudulla autolla.
 
@kirsillevauva - aivan upeat liikuntaharrastukset! Nostan hattua!!! Mulle tuli nyt vahan rauhoitusta liikuntapuolelle, koska alkio sisalla. Kuntoni kylla nousi jo sen kahden viikon aikana, eli muutaman minuutin cross trainer -harjoituksesta paasin jopa puoleen tuntiin. Mutta mulle tuli myos akillista voimakasta paansarkya ihan yllattaen sessioiden aikana (esim anaerobisessa harjoittelussa) ja laakari tanaan arveli sen johtuvan ottamastani suuresta estrogeeniannoksesta, siis akillisen verenpaineen nousun kautta. Voi johtua myos Prednisolonesta. Eli kavely saa riittaa minulle alkion ollessa sisalla ja raskaana. Sitten taas palaan punttikselle ja tunneille.
 
Loysin parapahkinoita Kampin Lidlista! :) Ensin akupunktiossa, sitten taas hain kaikessa rauhassa laakkeet ja joitain vitamiineja ja voiteita apteekista talveksi. Nyt akkia kotiin antibiootille ja syomaan, ja aion kylla nauttia tanaan myos 1-2 parapahkinaa. Kuuden aikaan Gonapeptyl ja viela tanaan myos hiukan tummaa suklaata hedelmien lisaksi. Eikohan se ole sitten a vot! :)
 
@kirsillevauva kun tyhjennyspäivänä lähdettiin kyläilemään, vuoto oli vielä maltillista, kuin menkat. Siellä kylässä sitten hanat aukesi kunnolla, piti rampata vessassa vaihtamassa sidettä, sitten siirtyä lapsen vaippoihin kun siteet loppui, ja lopulta oli pakko lähteä kotiin sen takia kun en enää uskaltanut istua mihinkään. Pokka piti koko ajan ja sanottiin joku muu veruke, jonka takia piti lähteä. Pahoittelen jos oli ällö kuvaus. Pointti on siis se, että kaikkea sitä joutuu kärsimään ja samalla pitää erilaista julkisivua päällä, kun haluaa pitää tämän asian ihan yksityisenä. Muuten olen hyvinkin avoin ihminen.
 

Yhteistyössä