40+ so what wol.13

Virkki! Kuvia testistä? Testaa pian r-testilläkin! Tajuan kyllä, että menneiden kokemusten perusteella odotat helpommin seuraavaa kaavintaa kuin onnellista lopputulosta, mutta minä epätieteellisellä mututuntumalla olen sitä mieltä että kun listalla ei ole tärppiä käynyt aikoihin, niin nyt vaan on jo sun vuoro.

IMD, näyttikö ultrassa siltä kuin pitikin?

Vilaa, kiitos vinkeistä. Taidan vähän tilailla,ja mennä yhdistelmällä ubikinoni (tai ubikinoli, kumpaa satun saamaan), asetyyli-l-karnitiini, inositoli ja foolihappo.

Täällä nega vahvistettu eilen, tukilääkkeet jätetty pois. Kyllä se keskiviikon roskishaamu oli juuri roskishaamu, eikä plussan enne. Perjantaina oli siis ihan selvä nega, ei edes toiveajatellen tihrustamalla reilusti koeajan jälkeen saanut mitään esiin tikusta (ja minä kyllä näen kaikki haamujen esiäiditkin, on niin harjaantunut silmä). Menkkoja odottelen maanantaiksi.
 
Kasenja, pahoittelut :( Monesko siirto sulla oli nyt?

Dreams, tsempit hoitoon :)

Virkki, montako hoitoa sulla takana?

Itsellä oli pidempi paussi, jonotin lahjasolua ja muutenkin oli hoidot tauolla. Siirto oli nyt vihdoin lauantaina ja nyt pp 2. Vai miten se laskettiinkaan, oliko siirto päivä pp 0. En enää muista tätä, loma tehnyt näköjään tehtävänsä :)

Roxannella ja Jimimalla viimeisimmät plussat ja molemmilla aika urakka takana. vaikkakin aika erinlaiset matkat!!!
Aika moni täällä on pitkän matkan taapertanut, toivotaan plussia :)
 
Mun lääketörttöilyistä huolimatta päästiin kuitenkin siirtoon tässä kierrossa. Ilmeisesti ei aivan parhaana ajankohtana, mutta lääkäri oli sillä kannalla, että mahdollisuudet ovat riittävän hyvät.

Toivottavasti näin on, sillä kaksi muuta hedelmöittynyttä solua ei jakautunut normaalisti. Pakastettavaa ei siis jäänyt ja kaikki on tämän yhden kortin varassa. Klinikka antoi onneksi alennusta, kun 7 ostetusta muniksesta saatiin vain 1 alkio :devil:

Paraiten aloittanut alkiohan jouduttiin mun sekoilun takia pakastamaan, ja sulatettiin piakkoin uudestaan. Pelkäsin niin paljon, että se ei selviydy sulatuksesta, koska samaan aikaan saatiin tietää kahden muun kohtalo :unsure:

Ainokainen pärjäsi kuitenkin hyvin; ei menettänyt soluja sulatuksessa ja jatkoi jakaantumista optimaalisesti. Myös kohdussa pitäisi kaiken olla kunnossa ja limis näytti hyvältä. Siirto sujui ongelmitta ja nyt vain piinailen :alien:

Oireita tekis kauheasti mieli kytätä ja tulkita, mutta yritän parhaani mukaan pidättäytyä. Huonohkolla menestyksellä...

Terveisin Zammakko pp5 :love:
 
Hienoa Zammokko, että pääsitte siirtoon. Nyt toivotan onnea matkaan :)

Itsellä pp 3, ei mitään erityistä oiretta. Päänsärky vaivaa, mut se tuskin on oire mitä tässä haetaan. Jännittää!!!

Roxanne ja muut, minä päivänä teillä näky plussa blasto siirron jälkeen??
 
Virkki, aika huikeeta!! Ootko tehnyt uusia testejä? En onnittele (vielä), mut pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä että nyt kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Pakkohan sen on joskus mennä! :love:

Kasenjalle pahoittelut negasta. :( Ehkä siellä kuitenkin jotain yritystä oli, kun sait sen roskishaamun... Millaiset suunnitelmat on jatkon suhteen, vai oletko vielä ehtinyt miettiä?

Zammakko, mahtavaa et pääsitte sittenkin siirtoon!! (y) Leppoisia (joopa joo... :D) piinapäiviä ja hirmuisesti onnea pikkusintille, että tarttuisi tiukasti kiinni! :love:

Karhuemolle samaten hurjasti onnea ja tarrasukkia matkaan! (y):) Mä olen blastoilla saanut ekat tosi haaleat haamuviivat pp6 (laskin siis niin että siirtopäivä on pp0), mut nämähän on tosi yksilöllisiä juttuja eikä kaikilla vielä näy siinä vaiheessa. Mut ehkäpä ensi viikonloppuna sullakin voisi jo näkyä jotain... :barefoot:

Nyt vaan tänne plussia, plussia, plussia!! :)
 
Maanantai 11.9.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

InMyDreams (41) ............2.................. 12/28
ThePutsku (41) ...............1.................. 9/27-29
yöeläjä (43) ....................4................... 9/24-25
Kasenja (41) ...................2.................. 1/26-29
Iid@ (44) ........................2................... ?/26-28
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:
zammakko (43) ......................... pp 6
karhuemo75 ............................. pp 3

Plussanneet ~12kk:
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Onpa hyvä että siirto onnistui, zammakko. Ja alkio kuulostaa oikein lupaavalta. Onnea matkaan!

Karhuemolle samoin hyvää tarraotetta toivottelen. (Ja siirtopäivä on pp 0.)

ON: Mulla tuo viimeisin yritys oli siis viimeinen alkio pakasteesta, kolmas siirto yhteensä. Kevättalvella oli yksi tuoresiirto, ja pakasteeseen saaduista alkioista oli keväällä yksi onnistunut siirto, ja yksi keskeytettiin kun alkio ei selvinnyt sulatuksesta, ja nyt syksyllä tämä yksi toivotaan-toivotaan-siirto, jossa alkio sulatuksen jälkeen ei enää jakautunut toivottua tahtia, mutta siirrettiin kumminkin siltä varalta, että alkaa kiriä sitten kohdussa.

Nyt siis pidetään yksi huilikierto (tarkistetaan tässä kohti myös kilpirauhasarvot uudestaan) ja jatketaan vielä omilla soluilla. Lääkäri oli sitä mieltä, että huolimatta huonosta amh-arvosta munasolusaalis oli niin hyvä, että omilla kannattaa yrittää. Multahan kerätiin 13 munasoluja - joista 9 oli kypsää. Kaikki yhdeksän hedelmöittyi, mutta lopultahan vain kaksi oli vielä siirtotilanteessakin ihan kelvollisia. Eli kato on kyllä suht kova!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Virkin tilanne kiinnostaa myös täällä.

Zammakolle ja Karhuemolle tsempit piinapäiviin, toivon todella että tarraavat lujaa kiinni.

Harmin paikka Kasenja ettei tärpännyt. Nauti nyt hetken huilista ja sitten uudella innolla taas tositoimiin. Paljonkos sinulla olikaan se amh-arvo? Minun rupuisella <0,2 arvolla ei saatu tapissaan olevalla Bemfola-annoksellakaan kuin kolme munarakkulaa, nekin tyhjää täynnä :rolleyes: Yhdeksän kypsää kuulostaa kyllä hurjan hyvältä määrältä, nyt vaan toivotaan että kato ei kävisi tulevalla kiekalla.

Jollekin muullekin piti kommentoimani, nyt ei muista.

Täällä vähän pieni innostus nostaa päätään, limis oli hyvä, 9mm ja perjantaille sovittu siirto. Jännittää selviääkö tyyppi sulatuksesta ja lähteekö jakautumaan ja ja ja. No ei auta kuin odotella mitä tuleman pitää :barefoot:
 
Täällähän on jännät paikat monella! Karhuemo ja Zammakko sormet ja varpaat pystyssä! Hyvä Zammakko, että pääsit siirtoon kaikesta säädöstä huolimatta. Harmi tuo munasolukato! Ei kyllä ole kiva, jos tuommoinen kato käy.

Kasenja, pahoittelut negasta. Mikä fiilis ja joko sulla vuoto alkoi?

Molly, sulla on kanssa jännät päivät. Limakalvo on ainakin jo tosi hyvä.

ON: mun plussat taisi olla kemiallisia. Lauantaina ryntäsin kauppaan ostamaan testiä ja kyllä viiva piirtyi hieman hentona, mutta selvänä. Tänä aamuna viiva oli minun mielestä huomattavasti himmeämpi. Plaah! Mulla on tainnut ennenkin käydä samalla tavalla keskenmenon jälkeen. Lupailee, mutta ei alakaan! Nyt pitää toivoa, että kuukautiset alkaisivat ja kohtu tyhjentyisi luonnollisesti. On vähän tukala olo, kun kierto alkaa olla jo 35 päivää. Onneksi en ole vielä ehtinyt unelmoimaan asiasta, joten pettymys ei ole mahdottoman suuri!

Tsempit kaikille! Joku muu plussaa nyt, kun minä en plussannutkaan!
 
Pienen tauon jälkeen täällä taas. Paljon on ehtinyt tapahtua. Pahoittelut Virkille ja Kasenjalle! :( Pieni huili tekee varmasti hyvää ja sit taas uusin voimin eteenpäin!

Iso peukku Zammakon ja Karhuemon siirroille! Toivottavasti odotus nyt palkitaan.

Täällä kroppa herättänyt ihmetystä. Kävin ultrassa, jossa todettiin kaksi keltarauhasta. Sitten oli 31 päivän kierto ja sit vain kolmen päivän kuukautiset kun yleensä kestää viikon. Raskaana en kuitenkaan ole. Oireita oli, mutta testit miinusta ja kohdussa ei ultran mukaan mitään. Limakalvo sentään ok ja 22 millin munis (tai keltarauhanen) siellä lymysi. Nyt kp 11... Letroja en ole vielä päässyt aloittamaan. Lääkäri jo totesikin, että onkohan ne edes tarpeen. Solujen laatuun kun ne ei kuitenkaan vaikuta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oviksen bongailua. Perjantaina ultrassa kummallakin puolella 9-10mm munasolu, joten meinasi, ettei ainakaan ennen keskiviikkoa näytä plussaa. Ei ainakaan tähän aamuun mennessä ole ollut.
Keskiviikon plussaa varten joudun hakemaan vielä Pregnylin, jonka pistän siis jos huomenna plussa, että perjantaina päästään tekemään siirto.
Jotenkin toivon, että plussa tulisi vasta torstaina, niin siirto menisi maanantaille. Lääkäri povasi tästä pitempää kiertoa kuin normaalisti, oli myös ihmeissään edellisestä kierrostani. Saapas nähdä miten tässä taas käy.
 
Virkki; oletko tehnyt raskaustestin?? Miltä näytti? Kerro kuulumisia!! Mietin kyllä että voisitko olla raskaana kun kerroit tuosta pitkästä kierrosta ja viikon kestäneistä kuukautiskivuista...

Oma päivitys; Itselläni ollut kovia ovistuntemuksia ja viime yönä nukuin niin huonosti että silloin taisi jotain irrota jos oli irrotakseen. Nyt taas odotellaan ja toivotaan parasta...Ainakin ovis tuli kerrankin kp14, ei siis ikinä mulla niin!
 
Iid@ miksi ei otettu vielä letroja käyttöön? Miten sun hommat etenee?

IMD, peukut pystyssä! Toivotaan, että siirto osuu ensi vkoksi!

Vilaa, pakko laittaa teille testi näytille. Mua ottaa hirveesti päähän, koska kyllähän tuossa testissä viiva on, mutta liian haalea.

http://aijaa.com/lIIjiz

Pitäisi varmaan soittaa polille ja pyytää aika verikokeeseen ja jonkinsortin ultraan....
 
Virkki; selvä viivahan tuo on! :) Muistan kun rupesin odottamaan esikoista niin viiva oli tosi haalea vaikka hcg:t oli jo monta sataa. Kannattaisko testata Clearbluen viikkotestillä, sillä saa ainakin vähän enemmän osviittaa siitä onko hcg:t jo kohonneet enemmän, silloin tulee 2-3 viikkoa näyttöön. Ja hei, eikö yksityiset lääkäritasemat ota hcg testejä ihan ilman lääkärinlähetettä? Pidän kovaa peukkuja!!
 
Virkki: Selvä viivahan tuo on - ei mitään epäselvyyttä! Nyt pidetään varmasti kaikki täällä peukkuja sulle, että pääsisit plussalistalle ja tietty maaliin saakka. Varovaiset onnittelut!

Kyselit miksi ei aloitettu letroja. Ne piti siis aloittaa viime kierrolla, mutta koska ultrassa näkyi parikin keltarauhasta, oli ihan selvät raskausoireet ja kuukautiset selvästi myöhässä, en uskaltanut aloittaa lääkkeitä. Olin lähes varma, että oon raskaana....Sit alkoi vuoto, joka loppui kuitenkin paljon aiemmin kuin yleensä. Oli pakko käydä tsekkaamassa tilanne klinikalla. Ja pettymys oli suuri. Arvatkaahan tuliko tehtyä testejä muutama.... :D No nyt sit pitäis aloittaa lääkkeet seuraavasta kierrosta ellei ihmeen kaupalla tärppää sitä ennen luomuna. Miehen simpatkin tuli syynättyä ja kunnossa olivat. Mulla todettiin vielä tsh vähän korkeammaksi kuin se tässä projektissa olis hyvä olla, vaikka muuten oli viitealueella. Sain reseptin siihenkin vaivaan. Nyt sit pitäis hyödyntää ovulaatio, jahka sen bongaan. :D
 
Mitäs kaikille kuuluu? Zammakko, Karhuemo?
Siirtojakin monilla jo tulossa!

Tulin päivittämään omaa napaa! HCG otettu ja liian matala oli! Vain 53. Nyt pitäisi olla jo paljon enemmän, joten huomenna uusi koe. Ei voi kuin toivoa, että ei olisi ainakaan nousussa ja vuoto alkaisi itsestään! Plussapaikka siis auki, joten kaikille onnea siirtoihin! Laskin, että itsellä alkaa olla viimeiset hetket. Pian lasissa 42 vuotta ja sitten kyllä luovutan! Tämä vuosi katsellaan ja sitten kierukka kehiin!
 
Virkki, isot pahoittelut :(

Itsellä pp5 ei suurempia oireita, ehkä jotain vatsa tuntemuksia. Eilen tein ekan testin, ei näkynyt mitään, ehkä korkeintaan viivan paikka. Nyt ei ole testejä ja yritän olla hankkimatta niitä, koska en malta olla
testaamatta. Sitä vain mietin, että eikö rintoja pitäisi jo aristaa jos plussa olis tulossa :) Kuitenkin jossain vaiheessa täytyy testata...tietääkö joku mistä esim. netistä saa tilattua edullisimmin? Tai mikä apteekin on paras?

Tsemppiä joka ikiselle tällä taipaleella :)
 
Itse olen tykännyt noista marketeista saatavista Pregcheck liuskoista. Maksaa n. 3€/pkt jossa on 2kpl liuskoja (25mlU). Ovat olleet ihan luotettavia ainakin mulla.
Näyttävät raskauden kumminkin aika ajoissa verrattuna esim Rfsuhun, joka on myös edullinen marketti tuote.
Jos vielä edullisemmin haluaa, niin Raskauskeijulta voi tilata netistä isompia määriä. Tulevat yleensä jo seuraavana päivänä postissa.
Itse en tykännyt OneStepistä, mutta niitä saa eri herkkyyksillä. 10mlU ovat kuulema aika susia ja antavat turhia haamuja.
Mamin testejä on haukuttu huonoiksi.
Sitten vieläkin halvemmalla saa Ebaystä, mutta saapuminen kestää varmaan 1-2 viikkoa. Ja taitavat olla kiinalaisia. Käyttöohjeita ei ilmeisesti tule ainakaan suomeksi, mutta ihan samalla tavalla tehdään kuin muutkin.

Voi harmi Virkki, että noin kävi taas!
Älä vielä luovuta, ainakaan iän takia. Kyllä meitä vanhempiakin yrittäjiä keikkuu mukana.

ON: ei mitään erikoista. Dpo2, joten odotellaan ....
Tissit on kipeät, mutta eiköhän se ole enemmänkin sääntö kuin poikkeus luteaalivaiheessa tässä iässä ainakin. Tai sitten mun hormonit on jo ihan sekaisin.

Tsempit kaikille vaiheisiinne!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Itse en tykännyt OneStepistä, mutta niitä saa eri herkkyyksillä. 10mlU ovat kuulema aika susia ja antavat turhia haamuja.
Tähän piti kommentoimaan tulla, että itse oon ko. testejä kotitesti.fi:stä tilannut ja ainakaan niihin ei yhteenkään tullut mitään haamua tms. Eli tilasin lisää samoja testejä. (y) En sit tiedä antavatko herkästi turhia haamuja ns. kemiallisten raskauksien osalta kun ovat niin herkkiä?
 
Virkki, oletko ajatellut lahjasolua? :)
Itsekin yritin luopua vauva haavesta, mutta en vaan onnistunut. Vuoden tauko, lähinnä miehen takia venyi niin pitkäksi. Kyllä sullakin vielä toivoa on! Minusta hoitojen lopettaminen on hyvä vaihtoehto myös...jos siihen vaan pystyy. Itse olen tyytyväinen, etten jatkanut enää omilla soluilla vaikka useampi lääkäri siihen kannustikin. Sen polun katsoin ja katson tämän toisenkin. Mutta, lahjasolu on tietenkin aivan eri asia kuin oma, sen ymmärrän kyllä :)

Toivottavasti ketään ei haittaa, että ylläolevista täällä kirjoittelen. Sanoa saa jos jotakuta vaivaa :)
 
Virkki, no höh (n) ehdin jo toivoa sullekin vaikka mitä.

Karhuemo, vielä ehtii muuttua plussaksi hyvinkin :)

Oma napa: Ei jaksa pitkiä kirjotella, kun oon jatkuvasti puhelimella tässä.
En oo testannut vielä, huomenna pp10 ajattelin. Maanantaina käskettiin mennä verikokeeseen.
Mulla ei ole mitään tuntemuksia. Ei yhtään mitään, siksi ehkä ei ole huvittanut testaillakaan :unsure: Ja ollaan miehen kans eri maissa eli yksin joutuu sit sen tuloksenkin tuskaileen, ja vielä pitään salassa kaikilta.
 
Täytyy kommentoida noihin testeihin sen verran että itse käytän mielelläni 10 mIU testejä koska silloin ei tarvitse pinnistellä niin montaa päivää nähdäkseen onko jotain kiinnittynyt vai ei. Silloin viivan näkee usein jo 10/11 päivää oviksen jälkeen. Ja joo kyllähän ne viivat ovat sitten useasti hävinneet, eli jotain on kiinnittynyt mutta ei jäädäkseen mutta mielummin näen sen viivan että jotain on tapahtunut kuin että luulen että alkio simahtanut jo aiemmin. Mutta tämä johtuu myös siitä että otan tukilääkkeitä ja hyvä seurata olenko ottanut tarpeeksi vai täytyykö lisätä määrää...
 
Virkki; pahoittelen jos hcg ei tuosta nouse mutta älä nyt vielä heitä pyyhettä! Mä oon nyt taas huomannu että kun saa kierron kuntoon niin sieltä voi hyvin tulla se kultamuna :) Ja hei täällä 44 lasissa :)

Mulla on ollut lyhyt kierto monta vuotta ja kun keväällä aloitin testosteronin hoidon yhteydessä niin avot ja kierto normalisoitui. Munikset tarvitsevat pienen määrän testoa ja testo nostaa myös estrogeenia. Mä kun luulin että mun estrot korkealla niin ne onki matalalla loppukuusta, senkin takia lyhyt luteaalivaihe.Olin aina ihmetellyt miksi hoidoissa on yksi munasolu kaikkien muiden edellä niin johtuu juuri siitä että loppukuusta on matala estrogeeni ja silloin fsh nousee liian aikaisin jolloin yksi munasolu lähtee kasvamaan muiden edelle. Aina oppii uutta :)

Ja nyt laitan kaiken toivon tähän acetyyli-l-karnitiiniin :). Ostin juuri myös lisää Q10 iherbistä.Löysin 600mg kapseleita, hyvä, niin ei tarvitse ottaa niin kauheeta määrää niitä päivässä. Ja tilasin myös Solgarin Whey to go aminohappo jauhetta - aminohapot tärkeitä muniksille. Joten nyt muutama kk näitä ja sitten ehkä yksi viimeinen ivf jos kotikonstit eivät auta. Huh huh, kyllä sitä tekee kaikenlaista yhden vauvan eteen. Luuletteko että miehet tekisivät kaiken tämän? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Virkki

Yhteistyössä