Kasenja,
Vähän myöhässä, mutta kurjaa ettei kaikki mennyt kuten piti.
Olin täällä jo aiemminkin ja viesti oli puolittain kirjoitettu, mutta sitten tuli taas jotain etten saanut valmiiksi ja illalla en enää jaksanutkaan, joten jäi kesken ja heitin bittiavaruuteen.
No niin tässä tulee vastausta tuonne pari sivua taaksepäin. :-D
Paljon on netissä kirjoittelua tuosta kilpparista ja sapesta. Löytyy ihan googlaamallakin. Mulla oli yks artikkeli, jota en nyt taas löytänytkään, kun etsimällä etsin. Kilppari on niin tärkeä aineenvaihdunnassa, että jos se ei toimi kunnolla, niin kait se sitten häiritsee aineenvaihduntaa enemmänkin aiheuttaen yhdelle yhtä ja toiselle toista. Mulle nyt taisi tulla nämä maito- ja viljavaivat tuon myötä. Tosin on epäilystä myös toisinpäin, että leikkaus tai trauma aiheuttaisi vajista. Eli ei oikein ole varmuutta, mikä aiheuttaa mitä.
Kannattaa ilman muuta pyytää lääkäriltä lääkenostoa, jos alarajoilla kiikut. Mullahan oli t4v 13,5 mutta sen perusteella ei lääkettä määrätty, vaan sen tsh:n joka oli 3. Nyt arvot on lääkityksellä (vain 50 mikroa per vrk riitti!) saatu kuosiin. Ne oli tsh 1,8 ja t4v 15,7. Raskaushan noita huonontaa ja huonot arvot vissiin huonontaa raskauden mahdollisuutta. Noissa on vaan se huono puoli, että nuo (julkisen puolen) yleislääkärit ei taida paljon piitata noista arvoista. Jos tsh on alle 10 niin taitaa heidän mielestä vielä olla ok. Mulla tosiaan vasta tuolla lapsettomuuspuolella tartuttiin tuohon tsh-arvoon.
Zammakolla piinapäivät. Tsemppiä niihin ja kiitos listan ahkerasta päivityksestä ja siivouksesta myös.
Kattilla mukavia kuulumisia. Ihana kuulla niitäkin välillä.
Luppanalla taas mukava määrä folleja. Toivottavasti tällä kertaa hoito onnistuu hyvin ja pääsette myös siirtoon. Mullahan kävi ekassa hoidossa siten, että ne mitkä oli vähän pienempiä ultrassa, niin niissä ei vissiin ollut ollenkaan munasolua ja siksi eivät kasvaneetkaan isommiksi.
Jimimalle hurjasti onnea matkaan. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Pözzille en osaa kommentoida mitään, ei tietoa keskenmenoista täällä. Mutta muuten halusin vaan sanoa, että hyvä asenne. Ei muuta kuin kohti uusia yrityksiä.
minzi, tervetuloa takaisin.
kalabaliikilla ollut kyllä hirmuinen saalis muniksia punktiossa. Onnea siitä ja toivottavasti ne riittää ja sieltä löytyisi sopiva siirrettävä.
Roxanne,
Onnea sinulle siirtoon, taidat päästä sinne ennen minua. Mutta jouluna meilläkin pitäisi olla selvillä miten kävi.
ON
Pitkästä aikaa. Paljon ehtikin jo tapahtua. Menkat kerrankin antoi odotuttaa itseään ja alkoivat vasta ma kp 30. Ehkä ne luget sitten vaikutti tuohon, eli tasan 4 viikkoa lugejen jälkeen alkoi.
Tiistaina alkoi pistokset, menopur 300. Ruokavalion olen vetänyt nyt tyyliin 110% ettei tarvitse jälkeenpäin jossitella. Gluteenin jätin pois ja maitotuotteet. Kasviksia ja hedelmiä syön paljon ja yritän myös marjoja syödä enemmän nyt. Proteiiniin olen panostanut ja ostin itselleni kalkkunaa sekä sellaisena valmiina Jutan naamalla varustettuna pakettina että leivän päälle. Ja noita sitten olen yökkäillen syönyt
. Sekä aamupalaan lisäsin proteiinia, nyt se on gluteeniton kaurapuuro, keitetty muna ja hedelmä. Eli pyrin syömään yhden munan päivässä fertility dietin ohjeistamana. Tänäkin aamuna pistelin munaa ja mietin, että tässä sitä syödään toisen lajin munasolua keitettynä. Heh. Mulla oli lukion jälkeen kausi monta vuotta, etten syönyt kananmunaa. Nyt vaan ajattelin, että ajattelu seis ja syö.
Olen toistaiseksi ottanut vuoropäivinä ubikinonia ja vuoropäivinä sitä toista lipoiinihappo+karnitiini sekoitusta. Ja lähes päivittäin foolihappoa ja monivitamiinin. Ensimmäinen ultra on maanantaina. Joudun mieslääkärille, jonka sukunimi on candida eikun candido. Tartuttaakohan se hiivaa...
En olisi ikipäivänä tuolle lekurille mennyt, mutta nyt ei satu olemaan muita paikalla. Ei mulla mitään ennakkoluuloja ole (ulkomaalaisia?) mieslääkäreitä kohtaan.
Hyvää viikonloppua tänne.