40+ so what wol.13

Voihan pöh kasenjan negasta ja siihen vielä flentsu päälle:unsure: ei kiva

Hei te jotka ootte nk.irrotuspiikkiä käyttäneen joko inssissä tai Ivf hoidoissa niin kauna nää raskaus olot jatkuu

Eli mulla on tissit edelleen törkeen kipeet ja huono olo ja väsyttää kovasti 24/7 ei siis ihan samat oireet kun oikeassa raskaudessa.. Oikeesti vituttaa kun joutuu "kärsimään " näistä oireista vaikka mitään oikeeta syytä ei oo ja joudun vielä niitä pimppa pallojakin laittamaan perjantaihin asti(n).. Tuntuu ihan hassulta kun mitään ei siirretty ja mitään ei voi tapahtua niin miksi ihmeessä niitä pitää vielä tuupata sisuksiin:devil:... Sekin vielä ahdistaa että kun tää homma meni miten meni niin mistään en saa mitään tietoo mistään,koska oma lääkäri on lomalla ja palaa ensiviikolla ja tämä lääkäri joka teki punktion ja soitti uutiset että ei mitään siirrettävää pahoitteli vaan tapahtunutta ja pyysi varaamaan omalle lääkärille ajan ensiviikolle... Joo tänään soitin ajan joka on tosiaan ens torstaina eli liki kaksiviikkoa siitä kun nää paskat uutiset sain.

Mun mielestä ihmistä ei pitäs jättää ihan näin "tiedottamaan" tilaan varsinkin kun on kallista hoitoa ja klinikka pitäis olla muutenkin "eliittiä" tänään kun soitin sitä lääkäri aikaa niin yritin samalla hoitajalta kysellä että mikä niissä munasolussa oli ollut vikana niin ei saa kertoa lääkäri kertoo sitten... Ööö aha no kiitos ja näkemiin:devil:

En siis syytä klinikkaa minun huonoista munasoluista vaan kummastuttaa että mitään tietoo ei saa itseään koskevissa asioissa "oma kannassakin" on niin suppeesti kirjotettu ei siirtoa:poop:

KESKIVIIKKO 19.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Viizplus (37)..................6...................27/30
bugsy (46) ......................?................. 24/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 24/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 23/28
Pyllerölyllerö....................................... 22/
Hupsu Haave (42)............1..................17/28
camelianna (44) ............4...................17/?
toiveilija38 (39)................3...................18/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 11/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 6/29
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 11
Pyllerölyllerö.....................dpo 8
Hupsu Haave....................pp 2

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015

Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

Voi ei Luppana! Sulla kyllä meni aivan totaalisen pieleen tämä hoito. Ihailen kuitenkin asennettasi! Olette pohtineet jo tulevaa pitkälle. Hienoa! En ymmärrä, miksi sun pitää niitä lugeja vielä käyttää, enkä kyllä ymmärrä sitäkään, että noin kauan odotuttaa ennen uutta lääkärireissua! Syvältä! Minä lopetan luget samantien ominpäin, kun ei tule plussaa! En jaksa niitä yhtään.

Kalis, sullahan on loistava follitilanne! Onnea matkaan! Hoidon alkaminen on kyllä rasittavaa. Tuntuu, ettei aika kulu, kun haluaisi itse päästä tositoimiin.

Joko sulla Roxanne alkoi tämä uusi hoitokierroskokeilu? Raportoi tuloksista!

Katti, sulle tarrasukkia ja onnistunutta raskautta!

Kasenja, lupaili flunssaa, ei kiva! Onnea uuteen kiertoon!

Ketähän vielä piti kommentoida? En muista varmaksi, kun en ole hetkeen käynyt! HH AINAKIN: milloin testipäivä? Onko tuntemuksia?

ON: uin synkissä vesissä! Eilen olin paremmalla fiiliksellä, mutta tänään taas ei niin hyvillä. Kaikki raskausoireet on kaikonneet ja tilalle on tullut kuukautiskivut. Se siitä! Perjantaina meen lääkäriin vielä varmistamaan tilanteen ja toivottavasti myös maalaillaan jatkosuunnitelmia. Oon itkenyt epätoivosta! Tässä toipumisessa kestää oman aikansa ja sitten alkaa tulla ikä vastaan. Kokeilen tietenkin vielä ne 3 alkiota sieltä pakkasesta, mutta tuskinpa tässä enää mitään saadaan aikaan. Neljäs kaavinta odottaa!!! En tajua, miten pääsen tästä yli. (n)
Kaikki tuntuu niin synkältä.

Mollylle tsemppiä hoitoihin. Saako kysellä vähän yksityiskohtia sun hoidosta, mm. lääkkeet ja annokset. Ilmeisesti lyhyt kaava? Tosiaan alkanut kiinnostamaan nyt enemmänkin nämä sattuneesta syystä. :)

zammakko
Ihan ok, että laitoit listaan. En oikein osaa itse päivitellä tuota, kun tuntuu että olen niin uusi vielä täällä. Just vasta selvitin tuonkin, että mikä tuo pp1 on. :LOL: Eli eikö ole niin, että punktiopäivä on pp0?

Mukava kuulla, etten ole ainoa, jolla ei varsinaista vauvakuumetta ole. Minä mietin/haaveilen asioita aina vasta siitä alkaen, kun lapsi on jo jotenkuten omilla jaloillaan kävelevä, jutteleva yms. Yritän olla liikaa miettimättä raskautta ja synnytystä, muuten en koskaan raskautuisi. Samaten hieman pelottaa kuinka raskaaksi arki kävisi ne pari-kolme ensimmäistä vuotta, josta aina varoitellaan.

Mutta niinkuin Roxannella, minullakin on ollut aikaa olla ja elää itsekästä elämää. Enää ei ole mitään menohaluja mihinkään suuntaan ja arki käy tylsäksi. Olin suunnitellut elämäni siten, että voin hoitaa muksun (lähinnä yhdestä haaveillut) kotona työn ohessa. Ja nyt on sellainen työ, että se jättää aika paljon vapaa-aikaa minulle, eikä mulla ole mitään tekemistä, menemistä eikä velvollisuuksia. Olen kyllä rampannut harrasteissa, mutta en ole vielä sitä täysin omaa juttuani löytänyt.

Kalabaliikki
En tiedä tarkkaan, mitä lisäinfoa tuo amh-arvo antaa, mutta näkyihän sulla hyvin folleja ultrassa, joten sen perusteella ainakin mulla lääkäri suositteli (muistaakseni jopa ilman muuta) hoitojen koittamista, ennen kuin edes amh-arvoa oli mitattu. Mulla näkyi silloin folleja puolta vähemmän, eli 4+6 yhteensä 10. Lääkäri kehui, että se on hyvin minun ikäiselle (vanhalle haahkalle :LOL:). Mua ennen oli kuulemma ollut vuotta nuorempi, jolla näkyi vain yksi.

toiveilija
Ei kauaan kannata tässä iässä odotella, ehkä puolisen vuotta max. Hoitoja on niin moneen lähtöön, ihan pienestä lääkkeellisestä avusta isompiin operaatioihin, että sieltä saattaa hyvinkin löytyä apua ihan pienelläkin jutulla.

Luppana
Saatko aloittaa hoidon seuraavaan kiertoon? Kun olen ollut luulossa, että ne sumut ajaa oman hormonitoiminnan alas, jolloin pitäisi pitää yksi välikierto. Mullahan ei ollut mitään nenäsumutteita mun hoidossa, joka oli lyhyt eli antagonisti (lukee papereissa). Ja toisekseen, mä oon suunnilleen joka käynnistä saanut aina tiedot paperilla, enhän mä muuten mitään muistaisi. En ole edes pyytänyt, vaan se on heillä toimintatapa, mikä on kyllä hieno asia. Klinikkana on Ovumia Tampereella.

Mulla ei muuten ole sen piikin jälkeen mitään oloja, otettiin se vissiin samoihin aikoihin. Mä otin ke 21:40. Vähän ehkä väsyttää, mutta oletin sen tulevan noista lugeista. Ja ainahan mua väsyttää, varsinkin nyt kun juo vain 2 pientä kupillista kahvia päivässä ja yhden kaakaocappuccinon. Mullakin muuten oli lääkäri vuosilomalla ja siirrossa oli eri lääkäri. Mä laitan niitä palleroita kuun loppuun asti. Ja isommalla annoksellakin vielä. :eek: Siinä on kuulemma vähän ekstraa, jos sattuu valumaan ulos osa. Mä kyllä makaan aina sängyssä yli puoli tuntia, kun oon noi ottanut. Aamulla ja illalla.

Luin muuten googlesta naisen munasoluista. En muista tarkkoja prosentteja, mutta jotenkin niin että nuorellakin naisella on osa munasoluista huonolaatuisia. Mutta vanhemmiten niiden huonojen osuus lisääntyy, mutta siis vanhemmalla on vielä niitä hyvänlaatuisiakin. En uskalla nyt noita lukuja arvailla, kun en muista niitä tarkaan, niin ei tule sanottua väärin.

Katti75
Siirrossa ei ollut oikein mieltäylentävät ajatukset, kun tottakai siinäkin piti olla yhtä ja toista. Eli eihän sitä katetria vai mikä se on, niin meinattu saada perille millään. Kolmeen otteeseen lääkäri pyysi jotain instrumenttia lisää, ensin joku vahvike, sitten pihdit ilmeisesti kohdunsuulle (auts) ja sitten jonkun muun. Joku mutka siinä oli ja tiukka suu, ettei mahtunut, niin piti vissiin vähän avittaa. Seuraava kerta olisi kuulemma helpompi. Niinkuin varmaan punktiokin. En muuten saanut puudutetta punktiossa, kysyin sitä klinikalla. ARGH. Mutta toisaata toivuin nopeasti, enkä ollut lääkepöllyssä.

Niin ja olihan se huikeeta katsoa siitä ultramonitorista, kun se pikkutyyppi sujahti perille. Ensin en siitäkään kuvasta tiennyt mikä on mikä, luulin isoa mustaa virtsarakkoa kohduksi. :LOL: Sitten kysyin, että mitä toi pieni vaalea klöntti on, kun epäilin heti jotain suunnilleen kasvainta tai kystaa. Mutta se olikin kohtu, kovin pienen näköinen verrattuna virtsarakkoon. Mutta kyllä tuon toimituksen aikana kävi mielessä, että se perinteinen keino on vähän miellyttävämpi tapa tulla raskaaksi. :LOL:
Niin ja kiitos kauniista sanoista.

Kasenja
No höh tuollaista flunssaa, kun sotkee lämmöt! Pikaista paranemista.
Meillä sama tilanne, että haluaisin nimenomaan tuon miehen kanssa sen lapsen, jos se on tullakseen.

ON

Mä olen taas hieman huolissani ollut täällä.
Ensinnäkin tajusin sen siirron jälkeen, että vaikka meidän hyväksi kehuttu alkio sai luokan kaksi (topista en ole varma, pitäisi kysyä, vai tietääkö teistä joku mitä merkkaa sarakkeessa top-alkiot merkintä GQ?, merkkaakohan se esim. quick tai sitten ehkä sitä että top alkioita ei ollut yhtään?), niin se ei ollut sellainen ns. normialkio. Alkionhan kaiketi pitäisi olla 8-soluinen 3 päivän ikäisenä. Tällä tyypillä ollut hirmuinen vauhti päällä ja oli jo 12-soluinen siirrettäessä. Selväsi sillä on isänsä kärsivällisyys ja vauhti. Tai sitten jos se on ollut liian lämpimässä 37 asteessa, kun ei mulla tuollaista ruumiinlämpöä ole, ilmeisesti kilpparista johtuen. Tai sit sillä on vaan niin kova kiire tänne meitin luokse, kun joutui näin kauan odottamaan mahdollisuutta. :love: Ja arvatkaas onko google käynyt kuumana kaiken maailman alkioon liittyvillä hauilla. Jos osaatte kertoa jotain tästä aiheesta, niin mielenkiinnolla lukisin.

Toinen juttu (poistakaa multa oikeus käyttää googlea!)
Luin "vanhan" isän riskeistä. Vanhan äidin riskeistähän aina puhutaan ja niistä tietää kaikki ainakin sen downin. Mutta voi huoh mitä luettavaa tuo olikaan.

Ja sitten kolmas:
Vaikka alkio olisi ok ja hedelmöittyisi, niin jos siittiöt kehnoja, niin ne tulee vasta myöhemmin esiin. Eli ilmeisesti keskenmenoina? Tietääkö joku tästä enempää? Tarvii vissiin vielä ehkä hieman tutkia tätäkin aihetta.

Oletteko te muut pohtineet/lukeneet tällaisia asioita kuinka paljon? Mun pitäisi saada pää nyt nollattua. Ja lakata lukemasta noita. Hulluksihan tässä tulee ja iskee kauhea katumus tästä hoitoonlähtemisestä.

Mä ostin kaksi raskaustestiä, vaikka mulla oli yksi käyttökelpoinen jo valmiina odottamassa. Ajattelin, että haluan testata jo vähän aiemminkin kerran. Ollaan lähdössä reissuun Helsinkiin virallisena testipäivänä, joten ainakin päivää ennen tuota teen jo testin, ettei se sitten niin kovasti vaikuta reissuun. Ollaan yksi yö Hesassa. Samalla kekkasin, että kun mun pitäis lopettaa luget su, niin voisin ottaa vielä ma jos niitä riittää, niin ei menkat alkaisi reissussa. Eikö näitten pitäis siirtää menkkoja? Niin ja koska nyt mulla on siis kolme raskaustestiä, niin mietin että pitäisikö kokeilla saako sitä elämänsä ensimmäisen ja mahdollisesti ainoan kerran raskaustestiin positiivisen tuloksen. Sitten siitä voisi ottaa kuvan ja kaikkea. Mutta en ole varma onnistuuko se enää huomenna, koska viime keskiviikkona pistin pregnyl 5000. Se on siinä ja siinä. Niin että oletteko samaa mieltä, että tuo olisi kyllä varsin hyvä syy tuhlata yksi raskaustesti, vaikkei se mitään infoa annakaan. :LOL:

Tässä mukavia juttuja ivf-hoidoista ja niiden kehityssuunnista, liekö tässä jotain siitä Roxannenkin hoidosta:
http://www.simpukka.info/wp-content/uploads/2014/05/varila_www.pdf?x41316

Mä jo punktion jälkeen mietinkin, että on kurjaa kun nainen joutuu kärsimään miehen huonoista siittiöistä. Ja kehittelin mielessäni lempeän inssin ja icsin sekoituksen. Eli eikö niitä huonosti uivia siittiöitä voisi ruiskuttaa suoraan munatorveen (luemma lyijykynän paksuinen), kun kuitenkin neuloilla punktiossakin sorkitaan. Ultralla vaan tsekkaisi kummasta on solu tulossa. Ja solun tuloakin voi lääkkeillä säätää. Säästyisi tuo monien huonojen munien muniminen ja punktio. :p

Nyt nukkumaan. Olen ottanut tosi rennosti tämän viikon ja silti vaan väsyttää. :sleep:

TORSTAI 20.10.2016

Viizplus (37)..................6...................28/30
bugsy (46) ......................?................. 25/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 25/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 24/28
Pyllerölyllerö....................................... 23/
Hupsu Haave (42)............1..................18/28
camelianna (44) ............4...................18/?
toiveilija38 (39)................3...................19/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 12/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 7/29

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 12
Pyllerölyllerö.....................dpo 9
Hupsu Haave....................pp 3

Plussanneet:

2016

2015

Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

Kommentoin nyt aika pikaisesti puhelimella, reissussa kun olen. Moni juttu saattaa siis unohtua...

Virkki, onpas murheellista. Toki edelleen toivon onnellista käännettä, mutta jos sitä ei tule niin toivottavasti tyhjennys sujuu niin hyvin kuin mahdollista ja pääset pian jjatkamaan yritystä pakkasalkioilla. Voi kun osaisinkin paremmin lohduttaa. Voimia! <3

Luppana, onpas tylsä tilanne sielläkin. Ja tosi outoa, että joudut yhä käyttämään lugeja - sanoiko lääkäri tosiaan niin? Mulla irrotuspiikin tissioireet on kestäneet jotain 10-12 päivää, muita oireita ei ole onneksi ollut. Kaikkinensa raskaushormonin poistuminen kehosta voi viedä parikin viikkoa, mutta kyllähän se määrä koko ajan pienenee.

HH, tosi mielenkiintoisia pohdintoja, joihin täytyy palata paremmalla ajalla. :) Vähän vikkelä alkio teillä on tosiaan ollut, mutta en usko että homma siihen kaatuu. Olen kuullut jopa tapauksia, joissa heikoksi luokitellusta rupualkiosta on tullut terve ja täydellinen vauva. :love:

Viizplussalle kovasti onnea plussasta!

Kommentoin nyt aika pikaisesti puhelimella, reissussa kun olen. Moni juttu saattaa siis unohtua...

Virkki, onpas murheellista. Toki edelleen toivon onnellista käännettä, mutta jos sitä ei tule niin toivottavasti tyhjennys sujuu niin hyvin kuin mahdollista ja pääset pian jjatkamaan yritystä pakkasalkioilla. Voi kun osaisinkin paremmin lohduttaa. Voimia! <3

Luppana, onpas tylsä tilanne sielläkin. Ja tosi outoa, että joudut yhä käyttämään lugeja - sanoiko lääkäri tosiaan niin? Mulla irrotuspiikin tissioireet on kestäneet jotain 10-12 päivää, muita oireita ei ole onneksi ollut. Kaikkinensa raskaushormonin poistuminen kehosta voi viedä parikin viikkoa, mutta kyllähän se määrä koko ajan pienenee.

HH, tosi mielenkiintoisia pohdintoja, joihin täytyy palata paremmalla ajalla. :) Vähän vikkelä alkio teillä on tosiaan ollut, mutta en usko että homma siihen kaatuu. Olen kuullut jopa tapauksia, joissa heikoksi luokitellusta rupualkiosta on tullut terve ja täydellinen vauva. :love:

Viizplussalle kovasti onnea plussasta!
Juu kyllä lääkäri ihan sano että pallerot laitetaan perjantaihin asti ja tää lääkäri oli sun ex lääkäri joka tuuras mun lääkärii :)

PERJANTAI 21.10.2016

Viizplus (37)..................6...................29/30
bugsy (46) ......................?................. 26/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 26/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 25/28
Pyllerölyllerö....................................... 24/
Hupsu Haave (42)............1..................19/28
camelianna (44) ............4...................19/?
toiveilija38 (39)................3...................20/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 13/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 8/29

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 13
Pyllerölyllerö.....................dpo 10
Hupsu Haave....................pp 4

Plussanneet:

2016

2015

Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

Pelkkää omaa napaa. Meillä hoito keskeytettiin. Ei kasvanut kuin se yksi ja ainoa munarakkula edelleenkään 7:n piikin jälkeen. Ei viitsitty tuhlata rahoja yhden punktioon, eli halu jatkaa hoitoja/ miettiä lahjamunista on kasvanut.

Mutta mutta, kovasti kehuivat tuota yhtä ja ainoaa kasvattelemaani, oikein kaunis ja pyöreä kuulemma. Limakalvo kolmikerroksinen ja ideaali paksuuskin, eli siellä kaikki hyvin. Eli tuon varaan nyt vähän lasketaan jos tärppi saattaisi käydä ihan sillä perinteisellä mukavimmalla tavalla :LOL: Ovisplussan kun saan, niin tuikkaan irroituspiikin samana iltana, siitä 3-4 vrk niin aloitan ne monien kehumat Luget. Pieni maailmanloppu hoidon keskeytys mutta kuitenkin taas valoa tunnelin päässä. Ah tätä naisen elämää.. Nyt töihin. Kiitos tsempeistä KanssaKanaset (y):love:

Viizplus, onnea!

Molly, nyt vaan ajoitukset kohdilleen. Vaikka hoito meni pyllylleen, niin sillä yhdelläkin voi onnistua ihan luonnollisesti. Peukut pystyyn! Sulla on hyvä asenne! (y)

Zammakko, kiitos, että päivität listaa aktiivisesti, vaikka olenkin taistelijana listalla (ja siellä pysyn vielä hetkisen).

ON: jännittää niin hirveesti. Tänään lääkäri ja niitti omaan kohtaloon. Vaikka km:n todennäköisyys onkin suuri, niin silti sitä elättelee pienen pientä toivetta: olisipa kuitenkin joku ihme tapahtunut.... Niinpä niin. Ei ehkä kuitenkaan! :cautious:

• Tykkää
Reactions: Molly3
Kiitos Virkki! Kovasti tsemppiä sinullekin. Jospa ne ennusmerkit ei pitäisikään tällä kertaa paikkaansa ja siellä pieni kyytiläinen olisi edelleen matkassa. Tulehan kertomaan kuulumisesi sitten tännekin, täällä jännätään mukana (y)

Viizplus onnea plussasta ja kaikkea hyvää pienen kasvatteluun :):love:

Virkki voi niin toivon sulle sitä ihmettä!

Kurjaa Molly, että tuli noin huono tulos :unsure: Mut jospa se yks nyt kuitenki tärppäis luomusti, kun kerta on niin kauniskin :LOL:

Hupsu koitahan siellä olla miettimättä liikaa ikäviä mahdollisuuksia! (joo ku se oliski niin helppoa :confused: )

Kalabaliikki, tsemppiä pohdintoihin ja onnittelut follimäärästä (y)

Me aivan kaikki, kaikenlaista hyvyyttä ja lykkyä :love:

Oma napa:
Törmättiin eilen tuttuun pariskuntaan ja niiden 6kk vauvaan. Siinä sitten ällisteltiin jälkeenpäin, että kuinka nopeesti ne kasvaa. Niin mies tuumi vaan totisena, että miksei me päästä kans vauvan kasvatteluun :unsure:

Mutta viivantynkää on ovistesteissä eli elätän toivetta pitemmästä kierrosta kuitenki. Huomenna taidan alkaa testaan digitikuilla, ja muut harjoitukset alkakoon jo tänä iltana :sneaky:

• Tykkää
Reactions: Molly3
Viizplussalle onnea!

Molly ❤ Voi kurjuus. Voi, kun kävis tärppi teille!

Virkille tsemppiä lääkäriin.

Omaa napaa...
Ööh

Haamu, viivanpaikka vai mikä... Joo ja PC tekstinä.
Dpo 10.
Kyl mä tossa omaan silmään väriäkin näen. Toi on kuivasta testistä.
Tässä märästä testi ajan sisällä

Kunpa tuo tosta vahvistus.
Edellisessä raskaudessa oli tuollainen Viitanen dpo 9.
Sitä edellisessä kemiallisesti dpo 10...

• Tykkää
Reactions: Roxanne
:love::love::love::love::love:Pyllerö, näen ekassa viivasta! Toivotaan, että vahvistuu.

Kalis, ihan hyvä arvo vielä! Toivoa ei ole menetetty!

Zammakko, peitto heilumaan!

ON: lääkärissä käyty. Ruskuaispussi löytyi ja etsinnän jälkeen pieni alkio, jolla sykki sydän. MUTTA!!! Aivan liian pieni kooltaan, lähes 6 päivää pienempi. Lääkäri yritti, että jospa on ollut myöhemmin ovulaatio yms, mutta se ei ole mahdollista ja uskoi kyllä minua, kun kerroin kiinnittymisvuodosta ja kierron vaiheista. Pyysin tarkastamaan, että syke on alkiossa, eikä minun verenkiertoa, mutta kyllä se oli siinä, ei minussa. Lääkäri kyllä myönsi, että tämä pieni koko ei välttämättä hyvää tarkoita tai sitten se kasvaa vaan hitaammin. Niinpä parin viikon päästä menen uudestaan. Onneksi he suostuivat ottamaan minut seurantaan. Nyt sitten saan jännätä pari viikkoa eteenpäin ja pelätä pahinta ja toivoa parasta. Hyvä tietenkin, että syke sykyttyi kamalaa vauhtia, mutta edellisellä kerralla oli sama tarina ja huonostihan siinä kävi. Ei auta itku, joten katsellaan....:love: Pözzillä taisi olla sama tilanne odottajissa. Huoh, ei oo helppoa tämä jännityksessä eläminen!

Virkki, toivotaan parasta vielä!

Mutta nuo on vaikeita hetkiä, kun pitäis päättää, että missä kohtaa toiveikkuus ja realismi ei enää oo sovitettavissa yhteen. Mulla ei oo ollu ku yks keskenmeno, mutta vaikka lääkäri sanoi ar-ultran jälkeen että ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon ni oikeesti taisin kyllä heittää samantien.No joo, silloin se oli perusteltua ja vuoto alkoikin samana iltana, mutta ei se aina mee niin.
Tää on nyt jo enemmän yleistä pohdintaa kuin juuri Virkin tilanteeseen.

Pyllerö, ooo haamuhan se siinä! Lähe lähe vahvistuun (y)

Kalabaliikki, onnea hyvästä amh-arvosta (y)

Oma napa: Jee no nyt onnistu ovistikutus! Tänä aamuna tuli vahvahko viiva, ei ihan tasavahva, mutta vahvin mitä oon nuihin liuskoihin saanu. Ja samasta pissasta digitikkuun vilkkumaton hymiö. Seksiä oli eilen ja tänäänki tulee olemaan :LOL:
Plus oon tyytyväinen, ku kulu vaan yks sikakallis digitikku tässä kierrossa, kerran meni pari pakettia :ninja:

• Tykkää
Reactions: Roxanne
LAUANTAI 22.10.2016

Viizplus (37)..................6...................30/30
bugsy (46) ......................?................. 27/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 27/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 26/28
Pyllerölyllerö....................................... 25/
Hupsu Haave (42)............1..................20/28
camelianna (44) ............4...................20/?
toiveilija38 (39)................3...................21/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 14/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 9/29

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 14
Pyllerölyllerö.....................dpo 11
Hupsu Haave....................pp 5

Plussanneet:

2016

2015

Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

Hei Virkki, minulla tosiaan on ihan sama. Paitsi ettei gyne suostunut uskomaan, ettei hedelmöitys vaan voi olla 8 päivää seksin jälkeen. En siihen hätään muistanut, että olimme ihan eri maissakin tuolloin. Sanoin miehelle, ettei sitten ihmettele, jos vauvalla on musta kihara tukka. Olin alkuun huolissani mutta sitten päätin uskaltaa googlata ja tulos olikin ihan rauhoittava. Oli niitä, joilla oli mennyt kesken, mutta enemmän niitä, joilla kasvu oli normalisoitunut nt- ultraan mennessä. Olen vähän rauhoittunut enkä varannut seurantaultraa. Tulee mitä tulee. Eli toivotaan parasta meille molemmille!

Onnea plussasta Katti ja Viizplus! Tervetuloa odottajiin. Olen siellä ainoa alkuraskauden hermoilija. Muut syyskuussa plussanneet ovat kadonneet jonnekin.

Virkki, huh, onpas piinallisen jännittävä tilanne siellä. Ja Pözzillä myös. Ihanaa kuitenkin, että syke löytyi! :love: Jospa teidän alkiot vaan olisi hiukkasen hitaampia ja kirisivät kasvun kiinni tulevina viikkoina. Täällä ollaan hegessä mukana ja toivotaan parasta.

Pyllerö, hieno viivanalku siellä, nyt vaan toivotaan sille vahvistumista!

Mollyllä on oikea asenne! (y) Harmi ettei eka hoito edennyt toivotulla tavalla, mutta kovasti onnea luomuyritykseen - kaikki on mahdollista! :)

Zammakolle samoin kovasti tärppionnea ja tuottoisaa peittojen heilutusta! ;)

Onko teistä muuten kukaan käyttänyt sellaista lisäravinnetta kuin inositoli (tai myo-inositoli)? Mun lääkärini mainitsi viime käynnillä, että se voi parantaa munasolujen laatua. Kuulemma nykyisin tutkitaan lähinnä sitä, tehoaako se kaikilla vaiko vain osalla naisista. Suomalaisilla nettipalstoilla en muista aiemmin törmänneeni kyseiseen aineeseen, mutta englanniksi googlettelemalla siitä löytyi aika paljonkin tietoa, ja ulkomailla sitä kai käytetään aika yleisesti lapsettomuushoidoissa. Yllätys yllätys, kävin jo viime viikolla ostamassa sitä purkillisen... :giggle:

Hei vaan kaikille,

Täällä + 40 oleva vauvakuumeinen lapsettomuushoidossa oleva kananen. Ensimmäistä yhteistä kuumeillaan. Lahjasoluilla luultavammin yritetään yhteistä... Dextrassa hoidossa ollaan niin kuin muutama muukin täältä. Nyt on Kp 1 ja Kp 3 aloitetaan estrogeenin syöminen. Kasvatellaan kuukausi "koemielessä" kohdun limakalvoja sekä tehdään era-testi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Era-testistä?

Roxanne kysyit tuosta inositolista. Minä söin sitä kesän ajan 4000 mg/vrk. Pitäisi auttaa munasolujen laatuun, ovulaatioon ja jotain tutkimusta oli myös keskenmenojen ehkäisyssä. Ovulaatiota vahvisti oman kokemukseni perustella. Itse käytin ihan inositolia, vaikka usein tässä yhteydessä puhutaan usein myo-inositolista. Ihan samaa ainetta ovat. Ainoa poikkeavuus on aineen atomirakenteessa. Inositoli on huomattavasti halvempaa kuin myo-inositoli ja helpommin saatavissa. Itse tilasin inositolit ulkomailta. Suomessa on apteekeissa myytävänä Inofolic-nimistä valmistetta, joka sisältää foolihappoa ja myoinositolia. Inofolic vastaa jenkkien Pregnitude- nimistä valmistetta.

• Tykkää
Reactions: Iid@ ja Roxanne
SUNNUNTAI 23.10.2016

Viizplus (37)..................6...................31/30
bugsy (46) ......................?................. 28/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 28/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 27/28
Pyllerölyllerö....................................... 26/
Hupsu Haave (42)............1..................21/28
camelianna (44) ............4...................21/?
toiveilija38 (39)................3...................22/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 15/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 10/29

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 15
Pyllerölyllerö.....................dpo 12
Hupsu Haave....................pp 6

Plussanneet:

2016

2015

Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

Hei ihanat kanssakanailijat. Olen ollut on-off aktiivi pari vuotta, mutta oma sisäinen toivo on ollut vahva koko ajan (miehen vaihdellut). Nyt taitaa kuitenkin olla aika luovuttaa. Sydäntä särkee ja elämä tuntuu tyhjältä, vaikka päätös tuntuukin ainoalta oikealta. Olisiko kenelläkään vinkata sopivaa ketjua näille mietteille? Vertaistuki kun saattaisi vähän helpottaa.. Mielessä myllertää syvä pettymys kaikkeen.

Mutta hei, tilastollisesti minun tappio voi olla juuri jonkun teidän voitto. Virkki, pidän niiiiin peukkuja teille :) Ja toki kaikille muillekin! Eilen tapasin puolitutun, jolla hoidot olivat onnistuneet ja yllätyksekseni oma salainen tunne ei ollutkaan kateus/katkeruus vaan ilo/huojennus heidän puolesta. Ehkä tämä munkin elämä vielä muuttuu omalla tavallaan kokonaiseksi, kun kuopatun haaveen tilalle tulee jotain uutta?

Yhteistyössä