Olipas tullut paljon viestejä.
Viizplus
Onnea plussasta! Rennosti vaan, turha huoli pois. (Helppo sanoa muille heh.)
Molly3
Harmi, että hoito jouduttiin keskeyttämään. Toisaalta hyvähän tuo noinkin on, yksi laadukas munasolu riittää! Ja ei kulu sitten rahaakaan niin paljoa. Mullahan tulokseksi jäi yksi siirtokelpoinen alkio kolmesta munasolusta. Ei se määrä vaan laatu. Kovasti yritystä vaan kehiin.
Zammakko
Tsemppiä piinapäiviin ja pidän täällä peukut pystyssä.
Ja kiitos minunkin puolesta tuosta listan päivityksestä.
Pyllerö
Onnea plussasta! Ja mukavaa reissua. Nauti joka hetkestä.
Virkille kanssa voimia ja tsemppiä ja lujaa uskoa ihmeisiin.
Ihan hyvin voi alkiot (ja siitä eteenpäin minkänimisiä nyt ovatkaan) olla eri nopeudella eläviä. Kait siinä voi tulla päivien eroja mittoihin. Meikäläisten alkio oli kolmipäiväisenä jo 12-soluinen kun toisilla voi olla alle 8-soluisia. Kyllähän siinä voi kiinnitymisessä oikeasti tulla parin päivän heittoja. Ne on vaan jotkut keskiarvot mihin noita verrataan.
Pözzille kanssa voimia tilanteeseen.
Kahdelle viimemainitulle päivän pohdinta:
Kun mikään ei ole varmaa, on kaikki mahdollista!
Roxanne
En ollut kuullutkaan inositolista tuossa yhteydessä. Vaikka muuten on jotenkin tutun kuuloinen nimi, että olisiko sitä joskus ollut jossain vitamiinivalmisteessa, mitä olen käyttänyt. Yleensä käytän vain monivitamiinia, enkä sitäkään ihan päivittäin.
Mutta nyt lokakuun aikana erehdyin taas ostamaan "pilleripurkin", vaikka päätin että mitään noita en enää koskaan osta. Ostin ubikinonia eli Q10 valmistetta. Senkin luvataan tekevän hyvää vanheneville munasoluille sekä myös siittiöiden laadulle (tutkitusti 100 millin annosksella muistaakseni). Olen tuota napsinut 50 millin annoksia ja syöttänyt miehellekin. Mutta tähän hoitoon se ei tosiaan ehtinyt vaikuttaa, muutaman napsin ja kysyin ekassa ultrassa lääkäriltä, niin käski lopettaa hoidon ajaksi. Jotain haittaa voi kuulemma olla punktiossa, lisätä vuotoriskiä tj. Sitten lopetin ja aloitin uudestaan siirron jälkeen. Lääkäri mainitsi tuon yhteydessä, että tuolla voisi olla jotain vaikutusta keskenmenoihin tai että sitä olisi tutkittu tuossa yhteydessä, en nyt muista ihan tarkkaan sanasta sanaan, mitä sanoi. Lääkärithän ei kaiketi noihin usko ollenkaan.
Vuosien saatossa olen käyttänyt näitä kaikkia (käyttöjärjestyksessä noin suunnilleen):
*Kuningataröljykapselit tjs. Ne mehiläisen valmistamat.
*Maca-jauhe (pitäisi tasoittaa hormonitoimintaa ja parantaa hedelmällisyyttä)
*Siitepöly smoothien joukossa, jossa myös avocadoa yms. (joskus granaattiomenaa, guavaa tai jotain muuta josta olen lukenut ihmeartikkeleita!
)
*Vehnänalkioöljy, jota on vieläkin jääkaapissa, otan aina silloin tällöin lorauksen esim. puuroon tai smoothieen. Annos n. vajaa teelusikallinen
Muutoinkin käytän rasvoja aika paljon, eli puutetta niistä ei ainakaan pitäisi olla (ja sen kyllä huomaa, on hieman ylipainoakin! mutta olen jo laihduttanut ennen yritystä yli 10 kg viimeisen puolentoista vuoden aikana). Lähinnä käytän oivariinia leivälle ja öljyä ruuanlaittoon/leipomiseen. Joskus pannulla myös juoksevaa margariinia (mies tykkää käyttää tätä, jostain syystä mua äklöttää margariinit enkä niitä juurikaan käytä, olen ex-sappivaivainen)
En tiedä onko millään ollut mitään vaikutusta. Ainakaan koskaan en ole ollut raskaana, enkä jaksa innostua enää mistään. En ovistesteistä enkä muustakaan. Ovistestejä on jäljellä 4 kpl, en taida tarvita niitäkään, kun icsi on ainoa vaihtoehto ja sekin hyvin matalalla onnistumisprosentilla.
Mamma vaan
Tervetuloa joukkoon leppoisaan.
Jelli75
Valoisaa tulevaisuutta, mitä se ikinä tuokaan. Muistetaan kaikki aina nauttia siitä mitä jo on, eikä haaveilla lisää. En tiedä minäkään sopivaa palstaa, kun itse olen kokonaan lapseton ja sen takia simpukan sivuja selaillut. Ei varmaan olisi pahitteeksi jutella jonkun ammattilaisen kanssa, sitä minullekin on suositeltu. Tällä hetkellä vaan rahat ei ihan kaikkeen riitä, kun nuo hoidotkin maksaa maltaita.
Katti75
Ihana tilanne sulla. Nyt vain leppoisaa mieltä ja nautit joka hetkestä. Kaikki menee niin kuin kaiken pitääkin mennä, aivan niinkuin on mennyt tähänkin asti.
bugsy
No voi miten harmillinen tilanne siellä. Ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.
Luppana
Kerro sitten mietteitä, kun on lääkärissä käyty. Uteliaana taas kyselen, kun mullakin taas sitten mahdollisesti jatkomietintä tuossa viikon päästä edessä. Toki nyt täytyy vaan olla positiivisin mielin, että plussahan sieltä tietysti on tulossa.
On
Huomaatteko, että olen ostanut sellaisen kirjan (mietekirja) kuin Mielenrauhaa. Pukkaa noita ajatuksia joka kohtaan.
Testasin sen raskaustestin to 20.10. pp3 ja negaa näytti (eli viikko ja yksi päivä pregnyl 5000 oton jälkeen).
En saanut plussaa edes tuolloin testiin. No ilmankos mulla ei mitään tissioireita tms. ole ollutkaan.
Viime viestissä unohtui mainita, että tuo kohdun limakalvo oli punktion ja siiron välissä kasvanut usean sentin 13,5 senttiseksi! Ja se kuulemma oli hyvä arvo. Että toisaalta kyllä tuntuu, että mulla hoito on muuten osunut hyvin nappiin, ainoastaan tuo munasolujen määrä ja alkioiden määrä jäi pieneksi.
Niin ja minä kamala kamala ihminen join kaksi annosta alkoholia viime perjantaina (nyt osaan minäkin laskea alkoholiannokset!). Lisääkin vielä tyrkytettiin, mutta sain sanottua ei. Tuo oli siirron jälkeen neljäs päivä eli olisiko pp4. Mutta tästä eteenpäin tiukka linja, enkä aio hörppyäkään ottaa, ennen kuin testi tehty. Testipäivä 31.10. mutta testaan jo su 30.10. kotona, koska maanantain reissuunlähtö pääkaupunkiseudulle, enkä halua matkalle mukaan mitään suurta tunnemyrksyä suuntaan tai toiseen. Mennään katsomaan Jarren keikkaa! Ai huikeata, jos raskaana olisi, niin siinä olisi alkiolla huikea alku elämälle. Mahtaakohan alkio aistia musiikkia ilman korvia?
Mulla on aivan järkky väsymys päällä. Makasin la ja su suunnilleen vaan sängyssä/sohvalla enkä tehnyt paljoakaan. Tosin pe olin ollut ulkona melkein koko päivän ulkotöitä tehden. Haravoinnit ja puskien leikkuut tehty rauhalliseen tahtiin, toki se vaati perjantainakin jo päiväunet, jota en yleensä nuku!
Pe tuli uudet kilppariarvot enkä käsitä, miten ne on mennyt huonompaan suuntaan lääkityksen alettua kumpikin arvo! Ne oli nyt 3,0 ja 13,5. Hmph. Joko tuo tai luget ilmeisesti väsyttää mua aika tehokkaasti. Mikään määrä unta ei tunnu riittävän.
Kahvia en ole juonut kuitenkaan muuta kuin max. 3 kuppia päivässä ja kola on jäänyt kokonaan. Sitten yrttiteetä ja joskus illalla kaakaota (sis. hieman kofeiinia). Toisessa käyttämässäni yrttiteessä on varoitus raskaanaoleville. Argh, täytynee sekin jättää pois, johtunee vissiin lakritsiuutteesta tai jauheesta tms. joka ehkä voisi nostaa verenpainetta, mutta mistä tuotakaan sitten tietää mikä aine siinä olisi vaarallista luomuyrttiteessä...
Uskaltaako tässä kohta muuta juoda kuin vettä? Tosin vedessäkin voi olla vaikka mitä...tässä Nokian vieressä kun asutaan.
Mukavaa viikkoa tänne kaikille ihanille ihmisille.
Tässä kilometriviestin lopussa vielä linkki tuohon ubikinoniin (en ole tolosfani, enkä mainostaja):
http://www.tritolonen.fi/uutiset/2233-ubikinoni-voi-auttaa-lapsettomuuden-hoidossa