40+ so what wol.13

Susseli, vaikken sua tunnekaan, näkisin mieluusti sinutkin enemmän "framilla". Meillä kaikilla on omat kipupisteemme ja silloin saa älähtää kun siihen joku ehkä tahtomattaankin survaisee. Mä sain ainakin tuosta ihan hyvän opetuksen.

Rehellisyyden nimissä mullakin tuli nimittäin mieleen vauvakuumeissaan ruiskun kanssa touhuavat kotilaborantit kun kuulin sanan koti-inseminaatio. Ei siinä ensimmäisenä tullut mieleen se vaihtoehto, ettei niitä simppoja aina niin vain perille saadakaan...kunnes luin sun viestisi ja tunsin itseni ajattelemattomaksi ja tyhmäksi! Vaikka miten yrittäisi ajatella asioita monelta kantilta, ei sitä kaikkia skenaarioita osaa nähdä.

Teillä on tosiaan ikävä tilanne :( Haluatko avata tilannetta enempää, onko haasteet henkisellä vai fyysisellä puolella ja onko aina ollut näin? Ihanaa, että teillekin on yksi ihme kuitenkin suotu.

Hei vaan, Jopo =) En mäkään sua tunne, mutta viestejäsi olen hymy huulilla lukenut. Nytkin tuo kotilaboranttikuvaus osui ja upposi :LOL: Joo, olisipa tää vain yritystä hampaisiin asti aseistautuneena ja hinnalla millä hyvänsä. Vaan totista totta on ja enempi vähempi pakon edessä ja selkä seinää vasten.

Meillä on ongelmia tuolla ns. makkarin puolella ollut suhteen alusta asti. Ensin laukeamattomuutta, sittemmin myös haluttomuutta ja potenssipulmaa. Eli you name it : / Miehen kanta on, että hän "on tämmöinen". Jälkiviisaana on helppo taivastella, miksi en alussa ollut lujana ja vaatinut selvittämään asioita. Vaan alkuhuumassa sitä haluaa toivoa parasta, ja sitten kun rakkaus ei kaikkea korjaakaan, on vaikean paikan edessä.

Ennen poikasta (nyt siis 3v) olin jo valmis hakeutumaan tutkimuksiin. Halusin varmistaa, olisiko minussakin jotakin pielessä. Olimmehan pitkään ilman ehkäisyä ja yritystäkin kertyi toista vuotta. Vaan sitten tulinkin raskaaksi. Vuosi sitten kevättalvella starttasi lopultakin pikkukakkosprojekti, ja silloin turhan toiveikkaana liityin tänne. Takana oli pitkä, pitkä kuiva kausi, ja vastoin parempaa tietoa kuvittelin, että kun taas ongelman tunnustan, tulen raskaaksi tuosta vaan. Ja pah.

Tämän vuoden alussa elin kolme kuukautta hyvin vähäsokerisesti, gynen mukaan kun se tekisi munasolutuotannolle hyvää. Taas sinisilmäisesti ajattelin pian tärppäävän. Vaan edelleen tällä tiellä ollaan. Täytin just 42 ja raskautumisesta ei tietoakaan. Äkäilen taas miehellekin, eli täti jo ovella kolkuttaa.

Eli ihan ei ole mennyt suunnitelmien mukaan. Takana on pitkiä suhteita, joista itse syistä tai toisista lähdin. Samalla kuitenkin taisin aina ajatella, että sitten kun oikea aika koittaa, lapsiasiat kyllä järjestyvät. Eli vaikka joskus ehkä mietin lapsetontakin elämää, taisi takaraivossa aina tykyttää toive ja suoraan sanottuna oletus perheestä.

Syli ei enää ole tyhjä, tämä toisen kierroksen vauvakuume on erilaista. Mutta repivää tämäkin. Tunnen epäonnistuneeni, kun en ole pystynyt tarjoamaan poikaselle sisarusta. Hetkittäin olen oikein tyytyväinen elämääni, kaikki on oikeasti hyvin. Mutta sitten joku osa mua huutaa, että se pikkukakkonen olisi saatava. Ettei poikanen ole onnellinen näin.

Paljon tämä on ajatuksissa ollut, välillä elämä on yhtä kiertopäivää ja ovistikkua. Mutta jospa aikansa kutakin, ja joku päivä vielä osaisin päästää irti.

Sori, mulla rupesi mielikuvitus laukkaamaan tuosta "selkä seinää vasten" -vertauksesta, että jospa sitä koittaisi seuraavaksi... :D

No voihan voi. Homman tavoitteellisuus ei varmaan myöskään helpota asiaa miehesi(kään) kannalta.

Eilen kun käveltiin rannalta kotiin ja katselin tytön perustyytyväistä olemusta tunsin ihan vihlaisuna asti sen tunteen, että mä en halua lapseni ikinä olevan yksinäinen tai onneton! Eihän sisarus ole mikään itseisarvo ja mistäpä tuon tietää, tulisiko näistä sisaruksista edes erityisen läheisiä, mutta kyllä heistä väistämättä toisilleen seuraa olisi. Ja parhaassa tapauksessa sitten olisivat toisilleen hyvinkin tärkeitä.

Me kyllä pärjätään miehen kanssa näinkin, mutta tuolle pienelle ihanalle ihmiselle niin mieluusti soisin kaverin...

Mä olin muistaakseni koko odotusajan hyvinkin seesteinen. Siksi aina viskaankin kirveen kaivoon ensimmäisen kiukunpuuskan ilmaantuessa. Raskaudet eivät kuulemma ole samanlaisia, mutta silti. Kuviteltujen raskausoireitteni kirjo on joka tapauksessa kunnioitettava :kieh:

Torstai 10.7.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Jetsulleen (39).......................... 56kp / 23-25
hupiaelämään(40+).................... 50kp / 30-34
Vauvahaaveita (40)................... 33kp / 28
Vesipossu (41)......................... 31kp / ~28
Jimima (42)............................. 19kp / 28-30
Minttu71 (42)........................... 20kp / 30
ruutana (39)............................ 19kp / 24-28
Marza (44).............................. 19kp / 30
sahramiini (42)......................... 12kp / 26-28
Äiti seiskanelonen (40)............... 12kp / 27-28
Tyydeli (41)............................... 7kp/ 28-30
bugsy (44)................................ 6kp / 29-31
~lounakehto~ ........................... 3kp/ 28
Fleur (39).................................. 3kp / 25-27
Jopo73 (41)............................... 3kp / 25-28
Kessu (41)................................. ?? / ??

Piinailupäivät:
Minttu71................dpo 5
Marza (44).............dpo 4

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vauvahaaveita - 7/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Joo-o, tämä on välillä tämmöistä, Sahramiini, ymmärrän hyvin sinua. Äsken tuossa esikoistani nukuttaessa tulin miettineeksi, että tänäänhän voisi vähän touhuilla... että tänäänhän voisi tehdä vähän mieli. Niin kunhan tytön luota pääsin, niin löysin miehen sohvalta nukkumasta. :mad: että se siitä. Noh, kp on vasta7, max9, joten ovulaatio tuskin on meneillään. Ja minkäs sille tosiaan voi, jos toinen on herännyt töihin klo5.40 (jolloin itse käänsin kylkeä) ja kun useimmiten tekee yli 15h työpäivän...
Sepäs se sitten on ovulaation osuessa, että vaatii eukko kotona vielä yövuoron tekemistä töitten päälle!! :kieh: Ja tikuttelen kyllä, mutta en tarkoituksellakaan kerro miehelle milloin mikäkin kohta on menossa.

Niin, että ei se enää tässä iässä ok niinkuin parikymppisenä. :LOL:

Ja palasin vielä lisäämään sen, että kyllähän tämä jo vaikuttaa omiinkin haluihin. Mä olen käytännössä ollut tämän vuoden joko raskaana tai toipumassa keskenmenosta. Nyt oikeastaan eka kierto, jolloin ei ole kyse kummastakaan. Siksi kai vähän ihmetytti tuo oma haluaminen. Viime kierrossa halutti spontaanisti vain ja ainoastaan ovulaation pongaus päivänä. Tai sitten halutti juuri siksi... Noh, tässäkään suhteessa sitä ei olla ihan nuoria enää, vaikkakin olen pitänyt itseäni ihan seksuaalisena ihmisenä. Kaipa sekin puoli sitten taas elpyy. Ehkä jo tässä kierrossa, kun olen näin etukäteen jo "villinä". Hah, näkisittepä, kuinka villinä viltin alla sohvalla lötkönä maaten. Meni siis ohi jo. :LOL:

Viimeksi muokattu:
Tyydeli :D Mun mies on siitä kumma, että laittaa jopa matsin pois päältä jos mä ilmoitan, että nyt vois tehdä lapsia :D mutta itsellä tuo spontaani haluaminen on tosiaan nykyään harvinaista. Ja niin, mäkin olen pitänyt itseäni varsin seksuaalista ihmisenä.

Meidänhän pitäis olla parhaassa iässä iltapäivälehtien mukaan (eli sen on oltava totta), mutta mulla varmaan ainakin vaikuttaa se, etten oo kuitenkaan ollut täysin levännyt 3 vuoteen?

Mua huvittais ja haluttais - siis silloin kun huvittaa ja haluttaa - aamuisin tai päivisin. Sano siinä sitten kolmivuotiaalle, että leikkipä ja kokoapa sitä junarataa nyt tovi siellä omassa huoneessa :D

Mähän toivoin, että koti-inssi olisi pienentänyt paineita ja vähentänyt stressiä. Oltaisiin tavallaan voitu erottaa erotiikka ja lisääntyminen toisistaan. Vaan toistaiseksi tulosta ei ole tullut oikein millään lailla.

Ja nimenomaan niinhän se menee, että miestä huvittaa tasan tarkkaan reilusti ennen ovista eikä vahingossakaan ns. oikeaan aikaan ;)

Susseli, nyt osasit ilmaista asian juuri niin kuin mitä minä olen yrittänyt sanoa :) Eli minun tavoitteenani on ollut erottaa erotiikka ja lisääntyminen toisistaan. Tällä olen yrittänyt suojella lasta haluavaa miestäni - toki toivon vaavaa itsekin yli kaiken - pelkiltä kiertopäiviltä ja ties miltä. Jos vauvaa ei tulekaan, toivon että meillä on jotain yhteistä ihanaa mikä ei kuitenkaan muistuttaisi siitä mitä ei ehkä osattukaan tehdä. Jos unelmamme yhteisestä lapsesta ei toteutuisikaan, meille jäisi jotain omaa <3

Huomenta, te eroottiset naiset!

Mä kysyin muuten eilen gyneltä noista 4 kierrossa ilmaantuneista ovulaatiovuodoista ja se sanoi, että jos ne ajoittuu selvästi oviksen aikoihin, ei huolta pitäisi olla. Sanoi myös, että "mulla on asiakkaita, jotka ovat raskautuneet ovulaatiovuodosta HUOLIMATTA". Äh, eli toisin sanoen se ei ainakaan mahdollisuuksia nosta - estrogeenitasostahan se jotain kertoo :(

Mutta hei, siellä paistaa aurinko. Meillä on pimun kanssa tänään uimapäivä ja miehen kanssa nai...eikun...

koti inseminaatio? - Lapsettomuus - Suomi24
Siin se. Kevyttä keskustelua, huumoria (mun mielestä) mukana, ei mitään syvällistä.

Pahoittelen Susseli tökeröä tekstiäni, mulla ajatuksia on miljoona ja kun niistä vaan joka kymmenennen kirjoittaa, voi tosiaan tulla hölmösti ilmaistua asioita. Tiedoksi vaan muillekin, en tylytä ketään (tai mitään), ei mulla siihen ole varaa, en vaan saa ilmaistua aina tekstinä ajatuksiani selkeästi. ps. kaksplussan lapsettomuus/inseminaatio ketjussa on myös keskusteltu koti-insseistä.

Siirryn tästä pikapuolin lomareissun stressaamiseen, ovistakaan en ole saanut bongattua ja sekin huolestuttaa. Mutta hyvää viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille jo tässä vaiheessa!

Jopo: "Ovulaatiovuodosta huoilmatta". Mitä ihmettä, en oo mistään yhteydestä lukenut, että vaikeuttaisi raskautumista. On ihan yleistäkin ja itelläkin ollut. Ehkä sieltäkin tuli sammakko tällä kertaa(?)

ps. kuulun niihin (vai onko toista olemassa?) jotka voisivat elää elämänsä ilman seksiä, mutta olen yrittänyt olla ihan normaali ihminen kuitenkin senkin suhteen koko ikäni (yrittänyt aivopestä itseäni). Mutta siis edelleen taistelen usein itseni kanssa, repikää siitä :LOL:

Äiti seiskanelonen, ei kuule hätiä mitiä. Kirjoitettu teksti ei näytä sävyeroja, joten joskus tulee väärinymmärryksiä. Niin kuin mulle eilen. Mua kadutti herkkänahkaisuuteni melko pian viestin lähettämisen jälkeen, mutten alkanut sitä enää poistaa, kun se varmaankin oli siinä vaiheessa jo muutamaan otteeseen luettu.

Mä olin nuorempana melko viileä mitä seksiin tulee. Vasta kaksi edellistä suhdetta saivat mut tosissani nauttimaan ja haluamaan. Nyt ovat osat vaihtuneet ja sitä kautta se omakin innokkuus on hissukseen laimentunut. Kyllä mä välillä asiasta ahdistun, mutta ketään ei oikein voi muuksi muuttaa.

Mulla oli kanssa tässä kierrossa hankaluuksia oviksen bongaamisen kanssa. Edes lähes tasavahvaa viivaa tuli vasta kp15, ja se on mulle myöhään. Kp23 jo tuntui menkkakipuja, mikä taas puolestaan olis ollut järkyttävän aikaista, onneksi silloin vielä ei vuoto alkanut. Dpo 10 kait menossa tänään, mutta toiveet eivät korkealla ole. Jos sitten syksymmällä...

Sahramiini, mäkin joskus yritin pitää kiertopäivät omana tietonani ja kutitella miestä muka ihan viattomasti. Mielestäni se oli järkevää ja toisen suorituspaineiden kannalta hyvä. Mutta siinä kävi lähes poikkeuksetta niin, että hommasta ei tullut mitään tai sain pakit, ja sitten mun pettymys näkyi ja joskus ikävä kyllä kuuluikin. Koti-inssin aloituskynnys oli mulle korkea, mutta miehelle se on ollut helpotus. Mutta jos siis voisin, tekisin niin niin kuin sinäkin.

Jopo, meillä taitaa kanssa tänään olla rantapäivä. Olen tosi laiskasti käynyt uimarannalla elämässäni, nuorena pääsin aina meidän mökille, ja sitten oma, painojojoilijan ruoto on ollut omaan silmään perin epätyydyttävä bikineissä. Vaan eiköhän nyt poikasen vuoksi kannata unohtaa liika itsekritiikki ja paljastaa auringolle kaikki muhkurat ja makkarat :D

Aurinkoista päivää, ihanat! Nyt olen tainnut olla kirjoittelun osalta aktiivinen koko taustailun edestä ;)

Noniin, kohta alkaa ketutuskäyrä nousta. Mun menkat tai nää jotku ihmesysteemit ovat menneet nyt niin, että alkuun 2päivää tiputteli, 2päivää niukkaa vuotoa, 3päivää runsasta vuotoa, 2päivää taukoa ja nyt taas vuotaa!! MITÄ IHMETTÄ!!!!???!! Mä en halua tällaisia. Mä haluan normaalit menkat, että voisi toivoa löytävän oviksenkin ja saada aikaan jotain!!!

katso liitettä 19627

Heippa ihanaiset !
Teillähän täällä on keskustelu käynyt vilkkaana :)

Omaa napaa sen verran että kaipa sitä on uskottava pikkuhiljaa että raskauduttu ollaan:heart: niin uskomattomalta se vieläkin tuntuu... Ja jos vaan mitenkään ketään auttaa tjtn. niin miten oli erilainen tämä viimeinen yrityskierto, niin viime kk alkoi niin päätin että viimenen kierto mennään täysin ilman pisaraakaan alkoholia! En siis juonu vkloppuisin ruuan kanssa sitä lasillista punaviiniä enkä satunnaista saunasiideriäni. Ja myös mies samoin, sekä hän joutuu syömään jonkinverran särkylääkkeitä, nyt kysyin että pystyisikö koittamaan olla kaksi viikkoa(eli ovikseen asti )kokonaan ilman, ja se ihana oli. En tiedä vaikuttiko kumpikaan mihinkään mutta noi oli mitkä viimesessä kierrossa oli toisin..

Ja vielä tuosta haluamisesta, meillä mä olen myös se joka nykyään ei aina "jaksa"...miehelle käy aina :LOL:

Ihanaa kesänjatkoa ihanaiset, älkää antako ihan vielä periksi, ihmeitä tapahtuu :heart:
Kiitos että olette täällä!

Onnea, onnea vielä kerran Vauvahaaveita! Toivon hartaasti, että raskautesi eteenee turvallisesti ja voit hyvin koko raskautesi ajan. Ja mukavaa kun olet vielä täällä!

Ja mielenkiintoista tuo juomisasia. Minä en juonut myöskään alkoholia huhtikuussa kun tulin sitten toukokuussa raskaaksi, (enkä juuri muutenkaan juo). Ja eilen mietinkin, millä eväillä onnistuin raskautumaan, joskos onnistuisin samoilla eväillä uudestaan. Ruokavaliooni kuului tuolloin paljon avokadoa, pähkinöitä, manteleita, siemeniä, greippimehua, ruisleipää. Olen huono syömään lämpöisiä perusruokia, joten minulla saatta mennä montakin päivää pelkästään pähkinöitä napostellessa, ja himoitsen ruisleipää, jonka päällä on avokadoa. Sitten... d-vitamiinia, b-vitamiinia, foolihappoa ja sinkkiä... Näin muistelisin?:)

Ja Tyydeli pitimän vielä kommentoida tuohon kun toissa iltana kirjoitit, että punnitset uuden vauvan mukana tuomia plussia ja miinuksia. Sitä minäkin mietin. Minulla suuri miinus on: onko sitä nyt aivan varmasti valmis aloittamaan kaiken uudestaan alusta. Itse tuo ihana vauva-aikahan on vain lyhyt hetki, mutta tuon pienen lapsen kasvattaminen teini-iän yli itsenäiseksi nuoreksi onkin sitten aikamoinen työrupeama. Pienen lapsen kanssa on elämä monin tavoin helpompaa - rakkautta, läsnäoloa ja rajoja, mutta jo kouluikäisten kanssa arki läksykuulusteluineen sekä harrastusten vuoksi onkin jo aika tohinaa&työntäytteistä työpäivien jälkeen. Kielten sanojen kuulustelua, koulujuttuja jne... vaikka meidän pojat ovat olleet ns. hyviä oppilaita... 9 ja 10 numeroita todistuksissa, ja selvityvät siis nopsaa läksyistä ja sanojen opetteluista, niin siltikin tuntuu, että itseään joutuu usein tsemppaamaan, jotta hymyssä suin jaksaa kuulustella sanoja ja kannustaa huolelliseen koulutyöhön illasta toiseen, viikosta ja vuodesta seuraavaan. Eli, en ole ihan varma jaksanko nyt kuitenkaan enää esim. kymmenen vuoden päästä samalla kunnianhimolla olla nuoren arjessa ja koulunkäynnissä mukana kuin nyt. Tekisinkö silloin jo mielummin omia juttuja...? Tekisi mieli vastata, että KYLLÄ! Uskon, että vauva/taapero/päiväkotiaika hoituisi minulta helposti, mutta isomman lapsen kasvatushaasteet onkin sitten toinen juttu, jos haluaa olla nuoren asioissa ja harrastuksissa sellaisella läsnäololla mukana, kuin mitä minä halua olla. Ja kun kertaalleen sen on jo käynyt läpi, siis nyt parhaillaan, sitä miettii että onko nyt mitään tolkkua aloittaa kaikki alusta. Tekisi mieli vastata, että EI OLE! Minulla vanhin poika on siis jo lukiossa eli toisin kuin moni teistä niin sain esikoiseni alta kolmekymmisenä. Suurelta osin siksi, että silloin kuolakseni pelkäsin lapsettomuutta ja en halunut siirtää lapsien saantia yli kolmelle kympille, enkä ottaa riskiä, etten sitten ehkä tulisikaan raskaaksi. Ja olimmehan siis olleet tuolloin jo mieheni kanssa vuosia yhdessä, sieltä lukiovuosiltani saakka. Esikoisemme oli kovin toivottu.:)

Välillä vauvakuume vain saa niin yliotteen, mutta kyllä nyt näin jälkiviisaana täytyy myöskin todeta, että ihan olisi voinut hiukan aikaisemmin herätä tämä kypsän iän vauvakuume... Mutta työ- ja lapsiarki ovat olleet viime vuodet sellaiset, ettei tullut mieleenkään hankkia lisää lapsia, vasta nyt kun täytin 41 sitä heräsi ohikiitävään elämäänsä. Mutta kuten aikaisemmin olen kirjoittanut, ajon nyt kyllä nauttia tästä vauvakuumeilusta ja jos meille se pieni nyytti suodaan niin ilolla tietysti sen vastaan otan, ja yhtä hyvin kasvatan kuin poikianikin, vaikka epäilenkin hiukan kuinka sitten myöhemmin se teiniarki okiein sujuu... Mutta ei murehdita sitä nyt.:) Tunnetyyppi kun olen, jätän järjen äänen jonnekin taustalle mumisemaan.:)

Täällä on menossa niin monia mielenkiintoisia keskustelunaiheita, hauskoja ja vaikeitakin. Kipupisteitä löytyy meiltä jokaiselta kuten olette todenneet. Susselille toivon valtavasti rohkeutta, jotta pystyisitte keskustelemaan ongelmastanne avoimesti ja yhdessä miehesi kanssa, ja kenties rohkeutta hakeutua ammatti-ihmisen avun luokse. Ongelma kuormittaa sinua varmasti valtavasti. Epätasapaino haluamisen, halutuksi tulemisen ja torjutuksi tulemisen välillä voi olla äärettömän kuluttavaa. Voimia! Ja mukavaa kun tulit taustailemasta ilmoittelemaan itsestäsi.:)

~lounakehto~

Viimeksi muokattu:
Kippistä vaan, Lounakehto :) Mä plussasin viimeksi(kin) kesäloman jälkeen, joten en usko alkoholittomuuden sopivan mulle :D (Mutta vakavasti ottaen uskon ja liputan toki terveellisen elämän puolesta!)

Lounakehdon pohdintaa kouluikäisen kasvatuksesta oli tosi kiinnostavaa lukea! Itsellä kun ei ole kokemusta kuin tästä taaperosta...läsnä haluaisin itsekin olla, todellakin! Ja olen jo nyt tässä taaperovaiheessa miettinyt, että jaksaisinko tai tavallaan muistaisinko toisen kanssa olla niissä tietyissä asioissa yhtä tiukkana kuin tämän ekan.

(Susselin kp23 menkkakivuthan oli ihan selvästi kiinnittyminen!)

Me oltiin tänään mökillä vähän uimassa, en mäkään missään yleisillä rannoilla siis narubikineissä ilakoinut :D

Tyydelille toivon selkeyttä kiertoon!

:) Kohtuudella... Kippis!

Ja hei, nyt muistan, punaviiniä muutes suositellaan juomaan kiinnittymisen aikoihin, sillä se vilkastuttaa verenkiertoa, kohdunkin! :) Kippistä siis vain, ja kesää... Ja terveelliselle ruokavaliolle ja läsnäololle! <3

Ja minä toivon Tyydelille, ette hänen miehensä nukahtaisi ennenaikojaan. :hug:

Viimeksi muokattu:
Onkos täällä muita jotka polttaa tupakkaa kuin minä.sekin,pahe piru mulla.meillä on näin kesäaikaan mukava karata miehen kanssa tohon matkailu autoon leikkimään niin ei ole lapset sitte jaloista roikkumas ;-)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä