40+ so what wol.13

Vautsit Saana, jos noin nopeasti tärppäisi! Olispa mahtavaa!!! Pidän isosti peukkuja! Jospa aloittaisit täällä oikein plussa-aallon! ;)

Nipsu, olen todella pahoillani jos menkat ovat nyt kuitenkin tulossa. Ja jos mieskin on vastahankaan. Meilläkin oli kyllä ekan keskenmenon jälkeen vastahankaisuutta uuteen yritykseen miehen taholta, mutta muutti sitten mielensä. Eli mun kokemus, että saattavat tuuliviireillä nuo miehet. Toivottavasti muuttaa mielensä. Etenkin jos on pakkasessa jo valmiiksi alkioita, eihän projektia nyt kesken viitsisi jättää!

Tyydeli: mä olen ymmärtänyt että gyne voi ultralla nähdä munasolun ennen ovulaatiota. Siis että siellä on yksi kypsymässä ja irtoamassa. Eli gyne kantsisi tilata muutama päivä ennen ovulaatiota, jos tietää milloin se on tulossa. Korjatkaa jos olen väärässä. Minä ajattelin että tilaan sen ensi kierrossa jonnekin kp 11 tienoille, kun ennen synnytystä kierto oli 28 päivää. Nythän se on mitä sattuu, mutta silti. Voisin siinä samalla kysyä kannattaisiko yrittää avustaa hedelmöittymisen mahdollisuutta jotenkin. VAikka tiedän kyllä että vastaus on varmasti, että vähennä imetystä ensin. No, pikkuhiljaa aionkin kunhan vauvan mahatauti hellittää. Ongelma on vaan se, että pikkuinen saa normimaidosta ihottumaa, enkä oikein tiedä mitä sitten antaisin. Maitoaltistus sairaalassa meni pieleen, kun sitä piti jatkaa kotona, eikä lapsi suostunut sitä juomaan enää tippaakaan. Kait jotain kauramaitoa voisi kokeilla. Ripuli on hitusen paranemaan päin, vähän kiinteämpää tavaraa, mutta nyt tuli sitten tilalle kunnon flussa. On tää, ihan kuin pikkumies ei olisi jo tarpeeksi kärsinyt kuluneen viikon aikana. Ollaan kyllä koko konkkaronkka nuhassa.

Itsellä ei mitään raskausoireita. Viikko oletettuihin kuukautisiin, joskin viimeksi kierto venyi kahdella viikolla. Eli en kyllä jaksa uskoa. Omalla kohdalla pitäisi vaan vähän toppuutella ja ajatella niin, että ensin kierto kohdilleen ja ovulaatio ajalleen ja sitten kuumeilemaan. Tässä vaiheessa menee vähän harakoille tämä kuumeiluenergia.
 
Oi Saana, nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että se siitä vahvistuu ja pysyy matkassa.

Tuuliannaleena: Kyllä nyt on kova flunssa-aalto ainakin täällä päin. Kai siinä vastustuskyky kyykkää jo ekan sairauden kohdalla, että ei ihme jos jotain pukkaa heti perään. Toivottavasti selviätte maito-ongelmasta myös.

Pää pystyyn Nipsu! 40v on entinen 30v, vielä on aikaa. Jos vaikka selvität miehelle, että huurunenät käytetään ja jos sitten vielä negaa, niin mietitte uudestaan (ainakin sais vähän lisäaikaa??).

Ei mitään oireita, ei niin mitään vihlaisuja. Olispa se jos seurais Saanan jalanjälkiä..... no mutta ei kuitenkaan.
 
Saana, voi ihanaa, pidetään peukut ja varpaat pystyssä että viivanen vahvistuu :)

Nipsu, voi ei :( halirutistukset täältäkin (kun en puhelimella saa mitään merkkejä laitettua:) Toivottavasti miehesi jaksaa ymmärtää ja pääsette yhteisymmärrykseen yrityksen suhteen (miehet kun tunnetusti ailahtelevat näissä vauva-asioissa....)

Täällä ovis (toivottavasti) ovella, nyt vaan mies kovin valittaa huonoa oloa, että ois kipeeksi tulossa... Lupasi kyllä yrittää hoitaa hommansa...kuulostaa taas kovin romanttiselta :) Tuntuu kyllä välillä että tuppaa meneen pelkäksi suorittamiseksi koko sänkytouhu kun noita oviksia tikuttelee ja koittaa ajoitella touhuja..
 
Mitäs minä sanoin, Saana72, mitäs minä sanoin!! Ei oireita -on just paras niin! Kyllä se siitä vielä vahvistuu kunnon viivaksi!! :D

Toi on loistavasti sanottu, tuo 40 on entinen 30v. Juuri niin. Niinhän mä olin esikoisen syntyessäkin jo 39v, ja aivan ekasta yrityksestä sai alkunsa.
 
Mä täällä jä jännäilen Saanan puolesta heti aamutuimaan! Tulethan pian kertomaan mitä testi näyttää, jos siis testaat uudestaan jo tänään!

Tuosta oireettomuudesta: mulla on kyllä joka raskaudessa ollut jotain oireita enne testaamista. Tässä viimeisimmässä, joka onneksi päättyi vauvan syntymään, oli kyllä kaikkein vähäisimmät oireet: Ihan hitusen kipeät rinnat sivuilta. Kahdessa edellisessä oli niin selkeitä vatsatuntemuksia, ettei voinut erehtyä. Eikö sulla Tyydeli ollut MITÄÄN oireita ennen plussaa? Ei edes aavistusta? Kyselen ihan mielenkiinnosta, mulla on sellainen käsitys, että usein on jotain oireita.

Minä kalisin ihan horkassa koko viimeyön paksun untuvapeiton, villapeiton ja vielä villapuseronkin alla. Jos en olisi flunssassa, olisin toiveikas. Ekaan raskauteen liittyi järkyttävä kylmähorkka päiviä ennen testiä, etenkin iltaisin. Mutta koska lentsu on aikamoinen, taitaa mennä sen piikkiin.

Esikoinen on onneksi paranemaan päin! Halleluja oli jo aikakin. Uusi unikoulu on kyllä edessä koska on nukkunut koko viikon meidän välissä ja saanut maitoa monta kertaa maitoakin yöllä. Toivottavasti menee pienellä huutamisella tämä toinen koulu.
 
Noniin, täällä hymynaama saatu tänään testiin :) Testasin ensin niillä liuskatesteillä ja minusta ne olivat samanvahvuisia ja antoi kuitenkin hymynaaman testiin kun varmuuden vuoksi tein senkin..Olin ymmärtänyt että sen testiviivan pitäisi olla vahvempi? Otin kuvankin testeistä, mutta miten mahdan saada kuvan ladattua tänne??
 
Saana72, voisitko nyt kuitenkin tehdä pian sen testin, kun emme me muut jaksa maltaa odottaa...!!! :p

Ja Tuuliannaliina. Viime syksynä mulla oli täysin uutena oireena ennen menkkoja se, että rinnat oli kipeät. Kunnolla kipeät useamman päivän ajan, ennen kuin menkat alkoi. Samanlaista koin silloin, kun plussasin esikoisesta. Niin tietty olin joka kierrosta varma, että nyt tärppäs...
Nyt joulukuussa, olin varma, etten plussaa, koska ei ollut rinnoissa mitään tuntemuksia. Vain vähän alavatsan juilintaa, sellaista mitä yleensäkin on ennen menkkoja. Nyt vaan menkat oli 1-3 päivää myöhässä. En ollut edes hätäillyt ja tehnyt liian aikaisia testejä. Ja ajattelin, että teempä nyt sen negan sieltä, että pääsee maanpinnalle. Tein testin, vilkaisin. Ei mitään. JA ajattelin, että niin, negahan se. Sitten hoidin toimet vessassa loppuun, ja olin heittämässä testiä pois kun huomasin, että olihan siinä toinenkin viiva. Enkä meinannut uskoa silmiäni!!

Siksi aion ilahtua jatkossakin siitä, jos oireita ei ole! Toki oireilut alkoi siitä sitten. VArmaan senkin takia, kun tiesin olevani raskaana, rupesin oikein kunnolla tunnustelemaan kroppaani.
 
  • Tykkää
Reactions: Saana72
Tyydeli: kiitos puheenvuorosta! Hyvä idea ilahtua oireettomuuudesta, koska kun oireista takuuvarmasti ilahtuu, on mahdollisuus olla aidosti toiveikas joka kuussa, oli oireita tai ei ;). Uskon nimittäin että positiivisessa ajattelussa on vinha perä ja ehkä sitä voi ihan ajatella itsensä raskaaksi :D

Jos ihan totta puhun, ihan pohjimmiltaan mulla on sellainen tunne että voisin sittenkin olla tästä kierrosta raskaana. En ole sanonut tätä edes miehelle. On vaan jotenkin sellainen tunne, vaikka en edes ovista bongannut ja epäilen onko sitä edes. Eikä ole oireitakaan (paitsi flunssaan (?) liittyvä kylmyys). Mutta sellainen tunne, että se on silti mahdollista. No, kait se aina on. Ja jossain kierrossa aiemminkin on varmaan ollu tämä sama tunne ja sitten täti kuitenkin kurvannut. No, katsotaan miten käy. Ainakaan en tipu korkealta jos/kun menkat alkavat jossain vaiheessa.

Mä sain muuten myös esikoiseni 39-vuotiaana ja helposti tärppäsi tuolloin. Mutta itse arvelen että ne kaksi edeltänyttä keskenmenoa saattoi liittyä ikään, munasolujen laatu vaan ei ole enää priimaa ja sekundakamaa enemmän joukossa, kuten gynekologi, jolla kävin, sanoi. Jossain määrin posiitivsta on kuitenkin se, minusta, että ne eivät rappeudu tasatahtiin vaan siellä on ihan priimoja joukossa, tuurista, tai kohtalosta, on sitten vaan kiinni mikä osuu kohdalle ja kerkiääkö simpat juuri sen hedelmöittämään.

Olkaamme siis toiveikkaita (ihan kaiken suhteen) kunnes toisin todistetaan! ;)

Ja Saana: heti testin tehtyäsi tuut raportoimaan, jookos! ;) Mä olen täällä Tyydelin tapaan ihan täpinöissä sun puolesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Saana72 ja Tyydeli
Kiitos kaikille mukanajännäämisestä, olisipas niin hienoa aloittaa täällä vuoden 2014 plussa-aalto!

Mutta tosiaan ei saa innostua liikaa, jostain luin että mm Sofin liuskatestit antaa herkästi virheellisiä viivanpaikkoja. Olikon mun testi justiinsa Sofi, ei tietoa.. Mammaksi.fi:n herkkä testi. niistäkin on varoteltu, että näyttävät liian herkästi varhaiset plussat, jotka menevät muuten kesken. Ilman testiä ei normaalisti tetäisi olleensa (muutamia päiviä ) raskaana.

Tuuliannaliina joo varmaan vaikuttaisi että kovin nopeasti raskautuisin, jos nyt niin onnellisesti olisi, kuitenkin yritystä ja kuumeilua on ollut omassa päässäni jo lähes vuoden (tai kuumeilua siitä saakka kun esikoinen oli 3kk eli kesästä 2012, mutta oletin/halusin yrityksen viimeistään alkavan vuoden 2013 alussa eli vuosi sitten). Mulla vaan pettymys on tullut jo aina oviksen aikoihin, kun mies ei ole simppoja vapaasti päästänyt matkalleen. Eli olen joka kuukausi lähes vuoden haaveillut että yritys alkaisi, mies on koko ajan sanonut, että hänkin haluaisi toisen lapsen mutta... aina on ollut jotain, eikä aika ole ollut hänen mielestään oikea. Totta on että taloudellinen tilanteemme ei ole paras mahdollinen ja myös tulevaisuuden asuinpaikka ja muut suunnitelmat on auki, mutta kaipa hän vihdoin tajusi, että ne asiat voivat muuttua parempaan suuntaan myöhemmin, mutta vauvoja ei meille enää vuosien päästä tule. Toisin sanoen, olen tehnyt surutyötä mielessäni ja sydämessäni jokaisen kuukautena, koska yritystä ei ole ollut. Olin jo valmistautunut luopumaan ajatuksesta toisesta vauvasta, kunnes hän vihdoin halusi aloittaa yrittämisen. Eli on siis vasta toinen oikea fyysinen yk mutta henkisesti yritys on kestänyt noin vuoden.

Tätä palstaakin olen lukenut jo yli vuoden, en vaan viitsinyt kirjoitella, kun kaikki vaan päivitti kiertopäiviään ja piinailujaan, ja koska meillä ei yritystä ollut, olis tuntunut hölmöltä vaan roikkua listoilla, vaikka vauvakuumeilupalsta onkin. Lueskelin myös" yrityksen odottajat" ketjua, mutta sinnekään en oikein samaistunut, koska monet ovat parikymppisiä, jotka odottivat valmistumista tms ja heillähän tosiaan on vielä aikaa odotella, toisin kun meillä.
No nyt kun olen alkanut itsekin tänne kirjoittelemaan, tuntuu hyvältä kun saa purkaa tuntojaan ihmisten kanssa, jotka ovat vastaavanlaisessa tilanteessa ja ymmärtävät ja tsemppaavat. Ja kiva että meitä on tullut uusia aktiivisia ryhmäläisiä, toivottavasti saadaan pian oma plussanneiden ketjukin aikaiseksi!

Vauvahaaveita#3 onnea oviksesta!! Kuvia voi ladata aijaa.com:in kautta Aion itsekin koitaa huomenna laittaa kuvaa jos jotain aihetta on. Eipä ole pitkään aikaan tässä ketjussa vertailtu viivoja ja haamuja, korkea aika jo :LOL:

Minäkin oli 39v kun esikoinen syntyi (38v raskautuessani) ja oliskos n 7 suojaamaton kierto kun onnistui, mutta välissä oli taukoa. Virallisesti kai toinen kierto kun tjottailu loppui ja varsinainen yritys alkoi. Eli suht helposti kävi. Raskaus ja synnytys sujui hyvin ja äitiys on ollut niin ihanaa:heart:

Huomenaamulla pissin purkkiin ja dippailen toisen liuskatestin, ellei täti yllätä yön aikana. Oireina on turvotusta ja paineentunnetta alavatsalla, voi ihan hyvin olla myös merkkiä tulevista menkoista. Vaikka kuinka koitan olla innostumatta haamuviivastani vielä, niin kyllä se tietty iso iso pettymys on jos huomenna täti tulee tai viiva ei ole vahvistunut... Miehelle, tai ystäville en ole puhunut mitään, te, rakkaat siskot, olette ainoita, jotka perjantaisesta viivanpaikasta tiedätte. Kiitos että täältä löytyy tukea ja mukanajännittäjiä :heart:

Nyt siis nukkumaan ja aamulla toivottavasti hyvien uutisten kera palataan, öitä naiset!
 
Testi tehty ja kyllä, viiva on vahvistunut!:wave: Ei vielä kontrolliviivan tummuinen, mutta paljon tummempi kuin lauantaina. Eli kaipa mä olen nyt siis plussanut ja rktt eli raskaana kunnes toisin todistetaan, hui!

Koitan vielä räpeltää kuvaa tämänaamuisesta testiviivasta tähän:
dpo 14 3.2.

ja tässä vertailuksi se lauantainen haamuplussa
dpo 12 1.2.

En oikein usko vielä tätä todeksi, pitää sulatella ja onhan tässä vielä monen monta testiä, riskiä ja kuukautta ennekuin mahdollinen pikkunyytti on sylissä tuhisemassa.:heart:
 
Saana: Olen tosi onnellinen sun puolesta, mutta ehkä vähän saa kateellinen olla :D. Voin vain kuvitella miten ihana olotila on tuollasten testien jälkeen. Onneksi sun mies "tuli järkiinsä", vaikka muut asiat elämässä olivat mietinnässä.

Tyydeli: Missäs vaiheessa kiertoa olet, joko olet ovista pian tikuttelemassa?

vauvahaaveita #3: Kyllähän tästä on romantiikka kaukana ainakin meillä. Oviksen aikana kovaa yritystä, sitten hiljenee oikeestaan aikalailla. Käytän tuota keltarauhashormonia (alapäähän), joka sitten osaltaan vähentää sitä halukkuutta sotkuisuutensa vuoksi. Ja hormonin voi lopettaa kun menkat alkaa, joten aika
vähän on noita päiviä jolloin hommia voi hoidella suht normaalilla olotilalla.

Tuuliannaliina: Hyvä kuulla, että teilläkin elämä normalisoituu, eikä tarvii huolehtia sairasteluista.

Tuo on hyvä ajatus, että oli sitten oireita tai ei, aina se voi enteillä raskautta :) Ja totta, positiivisuus tuo varmasti parempia tuloksia. Ymmärsinkö oikein, että täällä on kolmekin esikoisensa 39veenä saanutta *tuntuupa nyt että oon saanut aikaisin kun olin vasta 36 :kieh:*

Mulla nyt dpo 7, ja eilen tunsin yhden pienen vihlaisun jossain vatsansopukoilla ja heti päättelin, että jonkunsortin munasolu se siellä yritti takertua limakalvoon, mutta tais päästää irti aika hätäseen kun ei sen pahemmin vihlaissut. Mutta toivossa silti eletään... :saint:
 
Saana, ihanaa, Onnea ihan valtavasti :) Meidän ensimmäinen v2014 plussa! Toivotaan että kaikki menee vallan mainiosti :)

ON, täällä hymynaama hyödynnetty.... Muuten, kun se hymynaama eilen tuli testiin, niin riittääkös ne eiliset simpat vai pitääkös tänään vielä..? Huomenna taitaa olla jo myöhäistä... ?Meillä kun ollut se jokatoinenpäivä taktiikka käytössä :)

Ja en kyllä osannut tabletilla tai puhelimella liittää tänne kuvaa :(
 
Tänään vielä lisää yritystä ilman muuta. Netistä bongattua: "Ovulaatiovaihe alkaa päivää ennen LH huippua ja päättyy ovulaatioon noin 12-34 tuntia LH huipun jälkeen". Eikös hymynaama pamahda yleensä juuri LH huipulla... Ja mahdollisuuksien mukaan yritystä kaksi kertaa peräkkäin...
 
Tänks, Äiti seiskanelonen :) täytyypä koittaa varmistella vielä tänäänkin.. Ihmettelin vaan eilen sitä noissa ovistesteissä, kun viivat tosiaan olivat liuskatestissä samanvahvuiset mielestäni (ei siis ollut testiviiva tummempi) ja kuitenkin CB antoi hymynaaman...
 
No niin, ja kävin juuri vielä pissimässä purkkiin, ja nyt testiviiva oli taas jo haaleampi kuin kontrolli viiva.Eli huippu oli sitten eilen :) Mä en kyllä henkilökohtaisesti tykkää noista liuskatesteistä kun niistä saa niitä viivojen vahvuuksia tihrustaa ja tihrustaa... :)
 
Esikoinen saa katsoa hetken Pororoa videolta, niin mä saan keskittyä tähän hetken! Tämä ryhmä tosiaan tuntuu omalta! Kiitos siitä teille!! =)

Ihanaa Saana72!!
Suuret onnittelut plussasta!! Ja nyt peukut ja varpaat pystyyn, että pysyy kyydissä loppuun asti! :heart:

Vauvahaaveita#3 Onnittelut hyvin bongatusta oviksesta. KOhta jännitetään sitten sun plussaa! =) Ja sitä ennen Äiti seiskanelosen plussausta. =)

Äiti seiskanelonen: Mä en ehkä ovuloi vielä tässä kierrossa... : / Äsken tein testin, niin on hyvin haaleaa viivaa. Sama silloin loppu viikosta. Mullahan alkoi se keskenmenon vuoto 16.1. joten tässä himmailen vaan ja odotan menkkoja, ja ovulaatiota sen jälkeen. Eli pari viikkoa ainakin olen vielä sivussa näistä tosi actioneista.
 
Saana! Ihan hirmuiset onnittelut täältäkin, olen niiiiiiiiiin iloinen puolestasi! Ihan selviä plussia molemmat, nyt ei kun toivota, että pikkuinen pysyy kyydissä. Vähän kyllä haikeaa menettää sinut tältä palstalta, käythän kuitenkin aina välillä raportoimassa kuulumisia! Ja suhtaudutaan me muut niin, että nyt se massiivinen plussa-aalto alkoi tässä ketjussa!

Kiitos äiti74 kommentista. On tosiaan huojentavaa, että pikkuinen on taas terve ja oma iloinen itsensä. Nyt on enää edessä uusi unikoulu, joka alkaa tänään...huoh. Veikkaan että huuto on aika järkyttävää, onneksi asutaan omakotitalossa. Lapsonen on nyt tottunut niin hyvän päälle (vaikka toki oli sairas, eikä se nyt kovin hyvää elämää ollut), kun on saanut nukkua kainalossa viikon ja maitoa päätä kääntämällä. Vaikka täytyy myöntää että on tässä viekukkain nukkumisessa puolensakin: tänä aamuna heräsin märkiin suukkoihin ympäri kasvoja ;)

JOssain vaiheessa kyselin muuten (hormonaalisesta) yöhikoilusta, kun sitä oli jatkuvasti joku aika sitten. Nyt kun jouduin lisäämään imetystä taudin takia, se alkoi taas, eli ihan puhtaasti hormonaalista, maidon tuotantoon liittyvää oli. Senkin takia onni saada yösyötöt lopetettua taas. Ja nyt kun oli jo ehtinyt päästä kokonaisten öiden makuun, en tämän viikon kestäneen pätkäunisuudeen jälkeen tajua, miten maailmassa jaksoin lähes 10kk jokaöistä heräilyä...
 
Hienot viivat Saana testeissä!!! Onnitteluja!!!!!!!!!!! Saatiinhan noita viivasia taas tännekin.

Mä olin 38 kun esikoinen syntyi (täytin samana vuonna 39) Ja nyt siis olen 40. Yritin vauvakuumeilua pitkittää mahdollisimman pitkään, etten pilaa ihanaa vauva-aikaa. Viime keväänä oli pakko kuitenkin antautua kuumeen vietäväksi. Pakko myöntää, et hiukan häiritsee normielämää tää tikuttaminen ym. Ajatukset kiertää välillä kehää. Ja KYLLÄ, sisarusrattaita on "ohimennen" googlailtu....myönnän.

Tässä parina päivänä oon taas tikutellut ovista, mutta tuloksetta. Tänään kp 13.
 
Tyydeli: Kai sitä kroppakin ottaa aikansa parantua. Kai olet jo alkanut E-vitamiinit ja greippimehut??? (Ja Sinkin ja seleenin ja foolihapon :D)

Tuuliannaliina: Märkiä suukkoja :heart: kuulostaa ihanalta. Meilläkin minä taidan olla enemmän se, joka haluaisi pojan viereensä. Viime yönä oli poitsulla kyllä yskää ja nenän tukkoisuutta ja tulikin sitten meidän väliin keskellä yötä. Oli hengitys kuitenkin niin
äänekästä, että mies siitä sitten kömpi sohvalle. Eli tänään olis tarvinnut ehkä jonkun energiajuoman, mutta en taida uskaltaa. En tiedä unikoulusta kuin periaatteet, itse en sellaista osannut pitää. Tassuttelutekniikkakin oli ihan hukassa :ashamed: Mutta
toivottavasti teillä menee se hyvin.

Vesipossu: Kyllä sulla ovisviivat/hymiö varmaan kohta jo sieltä pompsahtaa esiin, jos sulla vähääkään normaali kierto on. Simpathan säilyvät 1-4 päivää, eli eikun hommiin.

ON: Tajusin, että tässähän vois jo pian tehdä jonkun herkän testin. Oliskohan se kivempi pettyä ennemmin kuin myöhemmin??!! Tätä täytyy pohtia :kieh: (dpo 8 = kp 23/28)
 
Äiti seiskanelonen, sun puolesta jännätään täällä nyt sitten! Eikös ne herkimmät testit lupaa näyttää 4-5 päivääkin ennen menkkojen alkamispäivää... :) (tietty täytyy muistaa että kaikilla nousee se hcg vähän erilailla,mullakin muistakseni näyttänyt kahta viivaa vasta menkkojen poisjäätyä tai samana päivänä..)

Tyydeli, olen ainakin viimeisessä kolmessa kierrossa oviksen bongannu ja hyväksi se käytetty, mutta ei niin ei.... :(

ON, taas on kaikki voitava oviksen hyödyntämiseksi tehty...ja piinaviikot alkakoon..
 
Vauvahaaveita: Sulle samaten ohjeeksi nuo e-vitskut ja greippimehu, justiinkin vahvistaa limakalvoa (kiinnityminen ja mukana pysyminen). Jos kerran ovulaatio tapahtuu, niin eiks se sitten oo simpat tai limakalvo, mikä sitten voi töksähtää ?? Mukaanlukien tietenkin se HYVÄ TUURI. Samaten eilen luin, että rasvaton maito aiheuttaa hedelmättömyyttä, ja sitä meillä aina on.
 

Yhteistyössä