40+ so what wol.13

Onnea onnea Minzi :love: Menköön kaikki hyvin hamaan haikaran vierailuun asti!
En lisännyt sua vielä plussalistalle, sano sitten kun haluat :)

Kasenja, tsemppiä uuteen kiertoon ja uuteen vaiheeseen, aloitellaan sitten yhtäaikaa hoitoja :)

Athina ja Jimima, tsemppiä teillekin uuteen kiertoon. Kyllähän tämä tollontouhulta tuntuu välillä, mutta mutta. The heart wants what it wants :love:

Pyllerö, kiva kuulla miten listalta jo plussanneitten raskaus etenee, ja tietty hyviä kuulumisia eritoten! Hyvää jatkoa vaan odottelulle (y)

Roxanne, kiitos päivityksestä ja lisätietojen kaivelusta! Mää pistin puuttuvan tähden takas :D ne häviää tosi helposti, itelläki välillä kadonneet :LOL:

Luppana ja Molly, punktiokuulumisia odotellessa (y)

ON: Mietin tuossa, että oikeestaan tää eka viikko oviksen jälkeen on paras, kun ei tartte aina kuselle mennessä miettiä että kauanko tää nyt on ollu rakossa ja pitäskö pissiä purkkiin ja mitäs tikkua sitä tänään pitikään uittaa :confused: Tässäkö tää mun elämä nyt pyörii, pissakipon ympärillä :ninja::ROFLMAO:
 
Pika oma napa; tyhjää täynnä oli tämän kanan munat. Kaksi punktioivat, eivät juuri olleet kasvaneet ja kummassakaan ei solua ollut. Toisella puolella oli vielä yksi pieni mutta jotenkin vaikeassa paikassa ja niiiiin pieni mahdollisuus että mitään olisi sisältänyt että ei sit lähdetty yrittämäänkään. Muutenkin oli haasteellinen saada nesteet imettyä kun rakkulat "karkasivat". Punktio itsessään ok kokemus, paikallispuudutus ja jälkikäteen Burana/Paracetamol-kombo nassuun. Puolisen tuntia istuttiin ja kahviteltiin lepohuoneessa, juteltiin ihanan hoitajan kanssa tilanteesta ja mahdollisesta lahjasoluhoidosta. Hyvä kokemus kaiken kaikkiaan vaikka paljon lääkäri joutuikin tökkimään ja huuhtelemaan että sai rakkulat tyhjiksi. Nyt hengähdetään ja nautitaan elämästä, pieni tauko kaikesta varmaan tekee hyvää. Uuden Dhea-reseptin pyysin eli en tod vielä kirvestä kehään heitä. Letrojakin on kaapissa. Enköhän niitä napsi jo ensi kierrossa :LOL: Ivf oli nyt tässä ja katsotaan mitä tulevaisuus tuopi. Kiitos tuesta ja kannustuksesta ja paljon plussia kehiin. Eikä unohdeta sitä elämästä nauttimista :love:
 
Heippa!
Täällä tismalleen samatilanne kuin molly3lla... Eli kaksi hyvinkokosta follia mutta tyhjää täynnä molemmat joten se siitäkin hoidosta...

Lahjasolu hoitoihin lähdetään ja tämä minun tahdostani ja toki myös mieheni.. En vaan jaksa enään näitä takaiskuja kun ei päästä puustapitkälle edes yrittämään,lääkäri oli yllättynyt että minä sanoin sen ensin mutta ei pistänyt vastaan vaikka oli vielä sitä mieltä että voi sieltä löytyy vielä se oma the solu... Joo niin voi lehmätkin lentää jokukaunispäivä :eek:

Eli matka jatkuu nyt psygologille juttusille ja miehen simpoista tehdään joku DNA hässäkkä koe, nämä tehdään nyt ihan helmikuun alussa jolloin päästään jonoon ja jonoa on n2-4kk, lääkäri meinasi että ennen kesätaukoa päästään aloittamaan hommat:)... Pakaste munasolut ois tarkoitus valita ja miehen simpoilla ne sitten hedelmöitetään, tämä halvempi vaihtoehto kun odotella " tuore"solu luovuttajaa
Olen helpottunut ja koska olimme jo miehenikanssa puhuneet asiasta että meille tulee se vauva tavalla tai toisella niin tää on nyt se toisella tavalla <3

Nyt saa kroppa hengähtää kaikista mömmöstä joita olen nyt tässä kohta vuoden tuupannut naamaani... Mieheni meinaan myös yllätää kunnon seksi lomalla jonnekkin lämpimään ennen lahjasolu hoitojen alkamista.. Me olemme sen NIIN ANSAINEET....

Tätä palstaa en hylkää käyn tällä lukemassa ja toki myös kertomassa kuulumisia:)

Tämmönen on nyt luppanalla tie toivottavasti te muut pääsette maaliin pikkusen helpommalla:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Voih, Molly ja Luppana... halaus teille molemmille. :( Niin olisin teille parempaa tulosta toivonut, mutta ihanasti osaatte tilanteeseen suhtautua. :love: Nyt on tämäkin keino kokeiltu eikä tarvitse jäädä sitä jossittelemaan (niin olen itsekin aina lohduttautunut mönkään menneen hoidon jälkeen...). Tsemppiä jatkoon, Mollyllä luomuyritys jatkukoon (y) ja Luppis nautihan kuumista lomatunnelmista :cool: ennen kuin pääset taas tositoimiin. Tule ihmeessä kertomaan, miten lahjasoluhoito etenee - meilläkin se saattaa hyvin olla edessä vielä niin mielelläni kuulen kokemuksista! :)

Kasenja, hyvä päätös teillä, kovasti onnea hoitotaipaleelle! (y) Vertaistukea täältä ainakin löytyy. :) Noista negatiivisista fiiliksistä vielä sen verran, että ihan vapaasti niitäkin saa tänne kirjoitella, varmasti tuttuja tunteita meille kaikille. Jimiman ja Iid@n tavoin minäkin lähes päivittäin mietin, onko tässä mitään järkeä ja voiko tästä ikinä tulla mitään. Mutta jollei yritä niin sitten ei ainakaan ole mitään mahiksia. Sitä paitsi voittaahan joku aina lotossakin, ja näissä arpajaisissa voiton mahdollisuus lienee kuitenkin yhä suurempi...

Zammakko, niinpä - tuo pissapurkkijuttu sai mut nauramaan ääneen. :LOL: Sitähän tää elämä nykyään on, kusta ja kusitikkuja. :ROFLMAO:

Muoks: Kaliksen viesti olikin tullut tässä välissä. Mulla on itse asiassa ollut tuo sama tukihoito (letrot + Ovitrelle) kahdessa viime siirrossa ja molemmat on johtaneet raskauteen, joskin kemialliseen. Eli mulla on kyllä vahva usko tuohon hoitoon ja todellakin toivon, että teillä se tuo nyt pysyvän tuloksen! :):love:
 
KESKIVIIKKO 25.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (40) ......................3..................... 34/26-29
Levari (38)....................1.......................25/27-33
Roxanne (42)..................1................... 25/29
Iid@ (44).......................2.................... 24/26-28
zammakko (42)...............1................... 23/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 17/28
bugsy (46) ......................?.................. 15/28-30
Jimima (44).....................2................... 6/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 3/26-29
Athina74 (42)..................6.....................2/28-30

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko....................dpo 7


Plussanneet 12kk:
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016

MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Hei kaikki!
Hienoa Luppana, uskon että lahjasolu vaihtoehto on hyvä. Paremmat mahdollisuudet onnistua tämän ikäisenä. Varsinkin jos sattuu olemaan putket tukosa. Itsellä sama tilanne putkien suhteen. Missä on noin lyhyet jonot lahjasolulle?? Mä olisin, myös halukas lahjasolu hoitoon...pitäsi mies vielä puhua ympäri.
Soitin Helsingin Dextralle, jossa vuoden mittaiset jonot!!!

Jos saisin miehen jonoon...olisi vuosi aikaa pehmitellä häntä. Olin siis jo (muka) luovuttanut hoitojen suhteen, mutta jotenkin vaan haluisin tätäkin yrittää. Mieheltä en saanut täystyrmäystä, mutta ei sitä vihreäksikään valoksi voi kutsua :)

Roxanne ja MaiMei, mikä teidän tilanne nyt?
 
Hei kaikki!
Hienoa Luppana, uskon että lahjasolu vaihtoehto on hyvä. Paremmat mahdollisuudet onnistua tämän ikäisenä. Varsinkin jos sattuu olemaan putket tukosa. Itsellä sama tilanne putkien suhteen. Missä on noin lyhyet jonot lahjasolulle?? Mä olisin, myös halukas lahjasolu hoitoon...pitäsi mies vielä puhua ympäri.
Soitin Helsingin Dextralle, jossa vuoden mittaiset jonot!!!

Jos saisin miehen jonoon...olisi vuosi aikaa pehmitellä häntä. Olin siis jo (muka) luovuttanut hoitojen suhteen, mutta jotenkin vaan haluisin tätäkin yrittää. Mieheltä en saanut täystyrmäystä, mutta ei sitä vihreäksikään valoksi voi kutsua :)

Roxanne ja MaiMei, mikä teidän tilanne nyt?
Felicitas Helsinki on klinikka jossa on lahja soluissa kuulemma ihan hyvä tilanne... Koskee siis pakastettuja soluja,tuoreita joissa siis pääsee tuoresiirron ja loput pakkaseen periaatteella on pitempi jono.... Näissä pakatetuissa on se etu että ei tarvitse rytmittää luovuttajan kanssa oman kropan toimintaa joten hoidot voidaan tehdä ihan oman luonnollisen rytmin mukaan.toki jotain tuki lääkityksiä tulee

5-6 solua sulatetaan ja hedelmöitetään miehen siittiöillä ja jos esm 4hedelmöittyy ja kehittyy alkioksi niin yksi (kaksi) siirretään ja loput pakkaseen odottamaan... Tsemppiä sinullekin taipaleeseen(y)

Jotenkin sitä vaan haluis uskoo luomu ihmeeseen vaikka tuubat tukossa ainakin (osittain) kohdun ulkoinen raskaus oli muutama kk takaperin... Mutta mahdollisuudet on niin huonot:(
 
Minzi, onnea sinulle! :love: Nyt toivotaan onnellista loppua tälle raskaudelle!

Luppana ja Molly, eipä kiva juttu laisinkaan! Hirveät hoidot ja tulos nolla. Teillä molemmilla on ihailtava asenne. Luppanan Lahjasoluhoito kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. Mitä se maksaa? Milloin pääsisitte aloittamaan?

Kaliskin käynyt jo uudella suunnittelukäynnillä ja kuviot kuulostaa selkeältä. Roxanne, mikä sun tilanne?

ON: kävin klinikalla. Kohtu oli vähän suttuinen ja limakalvo oli ohuen ohut. Heti ensi kierron alusta laastarit kehiin ja uutta hoitokierrosta pukkaa. Tähän hoitoon on turtunut. Ei tunnu missään ja odotuksia ei ole. Onkohan tämä terve asenne? Näillä mennään ja mieli on kuitenkin ihan hyvä.
 
TORSTAI 26.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (40) ......................3..................... 35/26-29
Levari (38)....................1.......................26/27-33
Roxanne (42)..................1................... 26/29
Iid@ (44).......................2.................... 25/26-28
zammakko (42)...............1................... 24/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 18/28
bugsy (46) ......................?.................. 16/28-30
Jimima (44).....................2................... 7/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 4/26-29
Athina74 (42)..................6.....................3/28-30

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko....................dpo 8


Plussanneet 12kk:
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016

MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Hei vaan kaikille!
Lahjasolut oli muutamilla teistä mietinnässä ja halusin tulla kertomaan oman tarinani.

Meillä vauvan yritys aloitettiin vuonna 2002.
Aika nopeasti sain plussan testiin,josta kuitenkin km rv9.
Vuoden jälkeen hakeuduimme tutkimuksiin,joissa mitään vikaa ei löydetty.
Saatiin lähete tayssiin,jossa tehtiin nopealla aikataululla 3x ivf ja passit päälle. Kaikki negaa.
Ajateltiin että meidän hoidot oli siinä ja ne olikin kuuden vuoden ajan.
Sitten kuume nousi taas ja päätimme suunnata yksityiselle ajatuksena lahjasolut.
Siellä kuitenkin meidät puhuttiin ympäri kokeilemaan vielä omilla soluilla kun kerran vikaa ei oltu löydetty.
Noh tehtiin sitten 2x icsi+passit. Kaikki negaa. Munasoluja me ollaan saatu aina paljon ja ne on hedelmöittynyt ihan ok,mutta jakaantumisessa rupeavat hyytyyn. Muutama blasto saatu kuitenkin.

Uutta icsiä vielä ehdotettiin,mutta itse olin totaalisen loppu hoitoihin. Halusimme kokeilla vielä lahjoitettuja munasoluja ja sen jälkeen hoidot olisi siinä.

Elokuussa 2015 käytiin psykologin juttusilla . luovuttajan punktio piti olla lokakuussa.
Hoito jouduttiin keskeyttämään koska punktoitavia soluja ei tullut kuin yksi.
Seuraavasta kierrosta aloitettiin rumba uudestaan ja silloin alkioita saatiin pakkaseen asti 11.
Joulukuussa tehtiin pas,josta jouluna plussa. Poika syntyi 8/16

Näin jälkikäteen olisi pitänyt ryhtyä lahjasoluihin aiemmin. Voi kun sen kristallipallon olisi silloin saanut.
Poika on aivan ihana ja ihan isänsä näköinen. Omalta on tuntunut alusta asti eikä lahjasolut ole useinkaan enää mielessä.

Kauhean romaani tuli,mutta toivon kaikille omaa nyyttiä tuli se tavalla tai toisella!!
 
Hei vaan kaikille!
Lahjasolut oli muutamilla teistä mietinnässä ja halusin tulla kertomaan oman tarinani.

Meillä vauvan yritys aloitettiin vuonna 2002.
Aika nopeasti sain plussan testiin,josta kuitenkin km rv9.
Vuoden jälkeen hakeuduimme tutkimuksiin,joissa mitään vikaa ei löydetty.
Saatiin lähete tayssiin,jossa tehtiin nopealla aikataululla 3x ivf ja passit päälle. Kaikki negaa.
Ajateltiin että meidän hoidot oli siinä ja ne olikin kuuden vuoden ajan.
Sitten kuume nousi taas ja päätimme suunnata yksityiselle ajatuksena lahjasolut.
Siellä kuitenkin meidät puhuttiin ympäri kokeilemaan vielä omilla soluilla kun kerran vikaa ei oltu löydetty.
Noh tehtiin sitten 2x icsi+passit. Kaikki negaa. Munasoluja me ollaan saatu aina paljon ja ne on hedelmöittynyt ihan ok,mutta jakaantumisessa rupeavat hyytyyn. Muutama blasto saatu kuitenkin.

Uutta icsiä vielä ehdotettiin,mutta itse olin totaalisen loppu hoitoihin. Halusimme kokeilla vielä lahjoitettuja munasoluja ja sen jälkeen hoidot olisi siinä.

Elokuussa 2015 käytiin psykologin juttusilla . luovuttajan punktio piti olla lokakuussa.
Hoito jouduttiin keskeyttämään koska punktoitavia soluja ei tullut kuin yksi.
Seuraavasta kierrosta aloitettiin rumba uudestaan ja silloin alkioita saatiin pakkaseen asti 11.
Joulukuussa tehtiin pas,josta jouluna plussa. Poika syntyi 8/16

Näin jälkikäteen olisi pitänyt ryhtyä lahjasoluihin aiemmin. Voi kun sen kristallipallon olisi silloin saanut.
Poika on aivan ihana ja ihan isänsä näköinen. Omalta on tuntunut alusta asti eikä lahjasolut ole useinkaan enää mielessä.

Kauhean romaani tuli,mutta toivon kaikille omaa nyyttiä tuli se tavalla tai toisella!!
Kiitos kun jaoit tarinasi :love:... Minä olen yksi niistä jotka siirtyy nyt lahjamanasolu hoitoon ja ensimmäistä kertaa koko hoito"historian" aikana on toiveikas olo että se pieni tuhiseva nyytti saadaan
 
PERJANTAI 27.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (40) ......................3..................... 36/26-29
Levari (38)....................1.......................27/27-33
Roxanne (42)..................1................... 27/29
zammakko (42)...............1................... 25/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 19/28
bugsy (46) ......................?.................. 17/28-30
Jimima (44).....................2................... 8/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 5/26-29
Athina74 (42)..................6.....................4/28-30
Iid@ (44).......................2.................... 1/26-28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko....................dpo 9


Plussanneet 12kk:
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016

MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Lahjasolut alkaneet kiinnosta hieman myös minua. Mielenkiinnolla seuraan muiden kokemuksia. Mulla on niin paljon ikää, että lapsettomuushoitoihin tuskin ainakaan omilla soluilla kannattaa lähteä.. Olen kuullut tapauksista, joissa lahjasoluja on lahjoittanut lähisukulainen, esim. sisko, mikä voi nopeuttaa hommaa eikä tule niin helposti hyljeksimisreaktiota.

Täällä kp 1. :( Ehdin jo kuvitella vaikka mitä oireita, mutta ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.
 
Lahjasolut alkaneet kiinnosta hieman myös minua. Mielenkiinnolla seuraan muiden kokemuksia. Mulla on niin paljon ikää, että lapsettomuushoitoihin tuskin ainakaan omilla soluilla kannattaa lähteä.. Olen kuullut tapauksista, joissa lahjasoluja on lahjoittanut lähisukulainen, esim. sisko, mikä voi nopeuttaa hommaa eikä tule niin helposti hyljeksimisreaktiota.

Täällä kp 1. :( Ehdin jo kuvitella vaikka mitä oireita, mutta ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.
Hei Iid@
Meillä luovuttaja on juurikin oma siskoni.
Se teki asian itselle vieläkin helpommaksi koska sukua olemme. Kuitenkin sitä olisi miettinyt minkä näköinen luovuttaja on ja minkälainen hän on luonteeltaan jne.
Toki olisimme kokeilleet anonyymi luovuttamaan jos tätä vaihtoehtoa ei olisi ollut.

Meillä onnistui juurikin ensimmäinen siirto 14 vuoden lapsettomuuden jälkeen.

Hyvää jatkoa! Ja Luppanalle onnea hoitoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@
Hei,
Minzille suuret onnittelut minultakin!
Ja olipa ihana - vaikka rankka - tarina sinulla, Leivoskeksi. Onneksi päättyi näin hyvin.
Pikaisesti ON: kysymys lääkkeellisen tyhjennyksen tehneille: Minä olen siis uusi taustailija, mulla todettiin yksityisellä varhaisultrassa keskenmeno (ei mitään sykettä ja siköpussi vain ja ehkä jotain ihan pientä muuta). Lääkäri käski odottamaan 2 viikkoa mutta hermot kesti vain yhden; sain terveysasemalta lähetteen naistentautien päivystykseen. Siellä ultrasivat keskiviikkona - oli siellä joku pieni ollut mutta se oli 2 mm - ja mä itkin ihanille lääkäreille ja sain cytotecit mukaani. Mulla oli jo muutaman päivän ollut pientä vuotoa, mutta selvästä menkkoja vähempää.
No eilen laitoin ne lääkkeet puolenpäivän jälkeen, tulivat muutaman tunnin päästä ulos (kuten joku muistaakseni aiemmin kertoi itselläänkin käyneen täällä). Tungin ne sisään uudestaan. Vasta lähempänä puoltayötä illalla tuli vatsakipu, niin kuin kovemmat menkkakivut. Ei mitään mahdotonta kipua siis. Kävin muutaman kerran vessassa, muutama hyytymä tuli ja jonkin verran verta. Puolentoista tunnin päästä kipu ja vähäisetkin hyytymät loppui ja menin sohvalta makkariin nukkumaan. Sen jälkeen vain tosi vähäistä vuotoa taas (lähinnä pyyhkiessä).
Nyt mua tietysti huolestuttaa että tuliko kaikki ulos kun noin vähän oli tavaraa :-/. Mitä teillä muilla varhaisen keskenmenon ja tyhjennyksen tehneillä on kokemuksia? Soitin päivystykseen mut sanoivat vaan odotella sen muutaman viikon ja tehdä sit raskaustestin ja tuntuu kyllä tosi pitkältä ajalta taas odotella. Ja kurjaa, että eivät tee ultraa tässä välissä. Ja jos sitten jotain häikkää, niin en kyllä kaavintaankaan haluaisi kuukauden päästä. - Mietin että maksanko omasta pussista (ei niin pulleasta ;-)) ja käyn yksityisellä ultraamassa... Kaikista kokemuksista neuvoista olen kiitollinen!
Valoisaa päivää ja viikonloppua teille ihanille!
 
Leivoskeksi, kiitos kun kerroit tarinasi. Ihanaa että saitte lopulta sen kaivatun nyytin. :love:

Iid@lle pahoittelut uudesta kierrosta. Ei kun kohti uutta yritystä.

Anniina74, en ihmettele ollenkaan ettet jaksanut odottaa kahta viikkoa. Hyvä että sait lopulta ne Cytotecit ja pääsit aloittamaan tyhjennyksen. Siitä sitten uuteen nousuun. Minulla oli joulukuussa samanlainen kokemus ulos tulevien Cytotecin kanssa, ehkä tarkoitit juuri minun kirjoitusta asiasta. Kyselin silloin asiasta sairaalasta ja puhelimessa hoitaja totesi että aika useinkin käy niin että tulevat ulos (ei ollut kyllä mitään mainintaa siitä ohjepapereissa eikä siitä ollut kukaan mitään aiemmin sanonut), mutta jos vuoto on alkanut, ne on kuulemma kuitenkin saaneet homman hoidettua. Mulla 2 tai 3 tuli ulos noin 6-7 tunnin kuluttua eli ehtivät varmasti ainakin jotenkin vaikuttaa, mutta tungin ne silti takaisin. Vuodon määrä lienee raskauskohtaista ja riippuu varmasti myös siitä miten pitkällä raskaus oli. Minulla on takana kolme keskenmenoa ja oikeastaan kahdenlaiset kokemukset asiasta. Ekalla kerralla vuosin ekana iltana kuin seula enkä voinut nousta vessanpöntöltä 2-3 tuntiin, kun tavaraa vain tuli ja tuli, sekä runsaasti isoja hyytymiä että verta. Lopulta rauhoittui sen verran että uskalsin mennä nukkumaan. Sitten vuoto jatkui muutaman päivän menkkamaisena, välillä tuli lisää hyytymiäkin. Sitten vuoto loppui, mutta 3 viikkoa tyhjennyksen jälkeen sain yhtenä aamuna alavatsakipuja ja hetken päästä tuli taas muutama iso hyytymä. Menkkamaista vuotoa tuli taas muutaman tunnin, mutta sitten se loppui. Toisella ja kolmannella kerralla tuli runsaampaa vuotoa ja hyytymiä tyhjennyspäivän iltana, mutta ei läheskään niin paljon kuin ekalla kerralla enkä myöskään istunut pöntöllä mitään pidempiä aikoja. Molemmilla kerroilla laitoin parin päivän päästä pari Cytoteciä lisää, kun tuntui että vuotoa oli tullut niin vähän (ekaan kertaan verrattuna), mutta ei ne mitään suurta vuotoa saaneet aikaiseksi. Tokalla kerralla kävin viikon päästä tyhjennyksestä ultrassa (sain sen puhuttua itselleni sanomalla että vuoto oli tosi niukkaa) ja totesivat kohdun olevan tyhjä. Nyt viimeksi en kinunnut enää ultraa, vaan luotin siihen että oli tyhjentynyt ja testi näyttikin roskishaamun esiäidin kaltaista negaa 2,5 vikon päästä ja täysin vitivalkoista negaa 4 viikon kuluttua. Nyt oli jo ekat normimenkat ja kohta alkaa oviksen tikuttaminen (tänään KP 8). Kaikki nämä keskenmenneet raskaudet vastasivat rv 6+2. Vaikea on sinua neuvoa, kun nämä ovat niin yksilöllisiä ja myös raskauskohtaisia asioita, mutta mun kokemuksen perusteella voi tyhjentyä hyvin, vaikkei olisi mitään rajua vuotoa. Ultrallahan se selviää, mutta se tietysti maksaa, ellet saa puhuttua itsellesi tarkastuksen sairaalasta. Mä tosiaan sain tarkastusultran vuodon niukkuuden vuoksi, joten voihan sitä yrittää. Jaksamista!

Mukavaa viikonloppua ja plussatuulia kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Jimima, suurkiitos nopeasta vastauksestasi! Heti vähän huojensi. Mä yritän puhua itselleni heti maanantaina tarkistusultran sairaalaan, jos en saa, niin sit yksityiselle. Ihan vaa mielenrauhan vuoksi. Ja ajan kulumisen... Tosiaan oli niin niukkkaa mun vuoto, mutta toisaalta alkion kehityskin oli pysähtynyt tosi pian eli ei siellä ketään isoa ollut - meinasivat ensin, että oli tuulimuna, mutta sitten kokeneempi lääkäri löysi pienen 2-millisen...
Mietin kun joku joskus kirjoitti, että ei kai alkiohin (hedelmöittymättömiin) voi kiintyä vai voiko... uskon, että voi. On se hassu tää ihminen, kyllä sitä heti raskaustestiplussan jälkeen ehtii kummasti kuvitella elämää eteenpäin ja pienen syntymän ja jopa talon huonejaon uusiksi... vaikka ei ole varmuutta, kehittyykö siellä edes ketään. Mutta kun toivo on. Ja onneksi on se toivo. Välillä tosin mietin, että olisiko viisaampaa vain hylätä nää haaveet (meillä kun mieskään ei osaa vielä edes sanoa, onko valmis yritykseen) mutta kun jotenkin ajattelen, että jos vielä ylläpitäisi toivoa yllä, niin elämä olisi valoisampaa. On jotenkin helpompi luopua asioista vähitellen kuin yhtäkkiä.
Vielä teille kaikille km:n / useampia kokeneille: olen selaillut palstaa taaksepäin ja lukenut kokemuksianne. Kiitos kun jaoitte täällä. Jimiman lisäksi Iidan ja Pözzin tarinat jääneet mieleen. Pözzi taisi jo tehdä toisen ratkaisun (voi olla viisasta sekin), mutta Iida ja Jimima toivon teille kovasti onnea tulevaan. Juuri yksi ihana ystäväni - jolle itkin tätä km:a - kertoi ystävästään, joka oli neljän keskenmenon jälkeen yli 40-vuotiaana saanut vauvan. Lohdullinen tarina sekin.
No kevättä kohti mennään. Valoisia ajatuksia ja toivoa teille kaikille!
 
Anniina, mulla on ollut nyt neljä keskenmenoa ja kaikki on mennyt ihan pieleen. Ekalla kerralla kiltisti uskoin polin hoitajia ja odotin kaksi viikkoa ja vielä lisää kaksi ja lopulta juuri mitään ei ollut tyhjentynyt. Heti kaavinta. Muilla kerroilla olen ollut tosi tiukkana sen tarkastuksen suhteen. Olen sanonut, että vuotoa ei ole ja vatsakivut ovat kovat. En ole enää suostunut odottelemaan, vaan olen vaatinut tarkastuksen ja saanut sen. Jokaisella kerralla tavaraa on jäänyt ja aina on jouduttu kaavintaan. Viimeisellä kerralla kahdesti kaavittiin, kun ensimmäinen kaavinta jäi vajaaksi. Nämä on kuitenkin niin yksilöllisiä juttuja kuten Jimima sanoi. Kun soitat polille maanantaina, niin muista olla tiukkana ja liioittele vaikka hieman! Minulla on muuten aina ollut aika niukka se vuoto ja on jopa loppunut kokonaan, mutta sitten on aina alkanut uudestaan niukkana!

Jimima, ihanaa, että olet toipunut. Uutta yritystä kohti. Kuten Anniina sanoi: kaikki on mahdollista!
 
  • Tykkää
Reactions: minzi
SUNNUNTAI 29.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (40) ......................3..................... 38/26-29
Levari (38)....................1.......................29/27-33
Roxanne (42)..................1................... 29/29
zammakko (42)...............1................... 27/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 21/28
bugsy (46) ......................?.................. 19/28-30
Jimima (44).....................2................... 10/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 7/26-29
Athina74 (42)..................6.....................6/28-30
Iid@ (44).......................2.................... 3/26-28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko....................dpo 11


Plussanneet 12kk:
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016

MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Onpas se viikko taas juossut, sunnuntai tuli ennen kuin huomasinkaan..!

Lahjasoluhoidosta oli kiinnostava lukea, se jo itselläkin pyörii vaihtoehtona mielessä, vaikkei ole edes vielä tuloksia omista soluista. Kiitos kuvauksesta Leivoskeksi ja onnea ihanasta pojasta :)

Mielessä ollut myös Mamma vaan, ja onnistuiko sitten hoitokierto tammikuussa?

Luppana ja Molly, ikävä oli kuulla teidän punktiotuloksia :unsure: Mutta molemmilla tuntui olevan selvät sävelet jatkoon ja mieliala rohkea. Respect! Toivottavasti joku konsti vielä teillekin vauvat tuo (y)
Luppanan seksiloma kuulosti myös just hyvältä, ja todellakin ansaitulta :D

Kalabaliikki, suuret tsempit sulle kohti seuraavaa hoitoa (y)

Virkki samoin tsemppiä, oisko asenteessa myös sellaista hiljaista määrätietoisuutta vaikkei enää intoilla jaksakaan? Vanhat kanat on sitkeitä :rolleyes:

Karhuemolle menestystä miehen puhumiseen mukaan projektiin ;)

Iid@ mun piinailutoveri, pöh uudesta kierrosta :(

Anniina, kovasti jaksamista! Itse kävin hampaita kiristellen yksityisellä ultrassa alkuraskauden km:n jälkeen, kun halusin varmistua ettei oo mitään jäänyt. Kyllä se mieltä huojensi, mulla oli siis spontaani km eikä tyhjennystä tarvittu, mutta vuoto tuntui kans itsestäni verrattain vähäiseltä. Oon samalla kannalla ku Virkki, että soitat ja vaadit tarkastusta ja tosiaan vaikka vähän liiottelet...


ON: dpo 11, eikä niin mitään oireita. Ei oo ees kauheesti testit poltellu, kun ei vaan oo yhtään onnistunut olo :unsure: Yövuorossakin olin, niin mites tässä ees aamupissoja metsästelet. Huomenaamulle on kyllä testi harkinnassa, on kuitenki halpoja liuskatestejä vielä kaapissa niin ei tuntuis tuhlaukseltakaan.

Tänä aamuna tosin kun mies haki mua töistä, niin autossa mulla kävi semmonen hieman ällö haju nokkaan :geek: Mutta epäilen syylliseksi ennemmin jotain penkin alle pyörähtänyttä ruokapalaa ku raskautta :LOL:

Huomenna mies menee antaan omat näytteensä, ja sitten voidaanki kohta saada aika tulosten kuulemiseen.
Samaten huomenna haluun et soitetaan klinikalle ja kysytään, että eikö oikeesti oo tarpeen ottaa multa mitään alkukierron kokeita, kun joka paikasta oon lukenu niistä Day 3 testeistä. Kun näillä näkymin menkat pitäs alkaa piakkoin niin olis havillinen aika.

Kertokaas hoitokonkarit, että voiko oikeesti kp11 saada kaikki tulokset riittävällä tarkkuudella, ja jos voi niin miksi kaikkialla painotetaan sitä kp3:sta :confused:
 
Leivoskeksi, kiitos kun kerroit kannustavan tarinasi, ja onnea pojasta! :) Täällä myös yksi, jolla lahjasolut on jo pitkään pyörineet mielessä Plan B:nä. Mulla tosin vähän sama tilanne kuin Karhuemolla, että mies ei oikein ole niille vielä lämmennyt. Mutta onhan sitä monesti tullut mietittyä, että nytkin voisin jo olla raskaana, jos olisi aiemmin luovuttu omilla soluilla yrittämisestä ja siirrytty lahjasoluihin... Toisaalta ehkä meillä jokaisella on oma tiemme, joka on vaan käytävä läpi ennen kuin on mahdollista siirtyä eteenpäin.

Virkki, tsemppiä tulevaan hoitokiertoon! (y) Mun mielestäni tuo asenne kuulostaa ihan luonnolliselta ja ymmärrettävältä, kun on jo useita pettymyksiä takana. Samaa olen itsessänikin tunnistanut. Kai sitä vaan haluaa turtumuksella suojella itseään uusien takaiskujen varalta. En mä silti usko, etteikö onnistumisista osaisi iloita aidosti sitten jos/kun sellainen osuu omalle kohdalle ja kaikki vihdoin menee niin kuin pitääkin.

Mitäs HH:lle kuuluu, mihin olet kadonnut? :)

Anniina, voimia sinulle. Samaa sanoisin kuin kaikki muutkin, eli kannattaa ehdottomasti vaatia pääsyä ultraan tai vaikka mennä sitten yksityiselle mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja kohtu tyhjentynyt.

Iid@lle pahoittelut tädin vierailusta ja kovasti onnea uuteen kiertoon!

Zammakko, kyllä sinuna vielä tarkistaisin klinikalta tilanteen testien suhteen. Voihan se olla, että eri maissa on eri käytännöt, mutta Suomessa ainakin ne tietyt testit (muistaakseni ainakin FSH) piti ottaa tiettynä päivänä ja vielä tiettyyn kellonaikaankin. Toivottavasti saat asiaan selvyyden ja pääsette pian asiassa eteenpäin (ellei nyt sitten tärppiä tule tässsä kierrossa, mitä tietenkin olisi se ykkösvaihtoehto). (y)

Raskaustesteistä voisin vielä kommentoida sen verran, että vaikka kaikissa testipaketeissa neuvotaan testaamaan aamun ekasta pissasta, niin itse asiassa tosi moni himotestaaja tuolla IVF-ketjussa on kertonut saavansa vahvemmat viivat myöhemmin päivällä. Mä olen yleensä testannut vasta illalla, kun en aamukiireessä ennen töihin lähtöä jaksa sitä stressaavaa sählinkiä tikkujen kanssa. Olen vaan pidätellyt vähintään pari tuntia ennen testiä, ja molemmissa kemiallisissa raskauksissa olen saanut ihan silmin nähtävän punertavan haamun jo dpo11. Eli kyllä sen testin voi hyvin tehdä myöhemminkin päivällä, kunhan vaan pidättelee jonkin aikaa eikä juo liikaa ennen testiä (en tiedä, mistä olen tuon 2 tuntia keksinyt, mutta mulla se on ainakin toiminut).

ON: Täällä ei juuri uutta kerrottavaa. Menkat alkanee noin viikon päästä, ja siitä sitten starttaa meidän hoitokierros numero kuusi. :confused::geek::rolleyes: Rennosti olen yrittänyt ottaa ja elää terveellisesti. Enempää ei kai tässä kohtaa pysty asioille tekemään.
 
Hei vaan, pääsin kuin pääsinkin tänne. Kiitos kun vielä muistitte ainakin osa minutkin. Mulla oli kadonnut salasana muistista, enkä löytänyt sähköpostistakaan mitään ilmoittautumisviestiä, mihin lie kadonnut. Jouduin nollaamaan salasanan, niin taas pääsee. Niin ja vähän on sellainen olo, ettei oikein enää niin aktiivisesti kuulu tänne. Vaikkakaan en meinaa vieläkään oikein uskoa, että tämä on todellakin totta. Joten en oikein osaa pulista tuolla odottajienkaan puolella :LOL: Tänään alkoi 10. raskausviikko (9+0 luojan kiitos, uusi viikko alkaa aina maanantaina, kun olen niin pösilö näitä laskemaan), joka ilmeisesti viimeinen alkionkehitysviikko, sitten alkaa sikiökausi. Ja huomenna on eka neuvolakäynti.

Mulla on ollut myös vähän hankala viikko, alaselkä täysin jumissa, ei kestä yhtään istua tietokoneen edessä, max. tuollaisen 5 min ja siinä ei paljoa ehdi, kun töitäkin pitäisi tehdä. Mulla oli joskus muinoin alaselkä pitkään kipeä, siis vuosia, silloin kun istumatyön aloitin. Mutta nyt olin päässyt siitä eroon, eikä ollut moneen vuoteen mitään, vaikka kuinka istui. Lihaskunto (painoharjoittelu kehon omalla painolla, en käy salilla, mutta jumpissa yms) ja venyttelyt vissiin auttoi. Nyt ei tunnu auttavan mikään. (n) Kaiken huippu on se, että on tullut myös huono ja heikko olo, joten en kestä myöskään seistä tietokoneen edessä tai alkaa huimata. Rautaa olen alkanut jo syödä mietoja tabuja (nokkosin per vrk eli 9 mg hyvin imeytyvää & vatsaystävällistä rautaa). (Äitihän on käynyt hakemassa neuvolassa rautaa suoraan suoneen, kun hemo niin alhaalla raskauden aikana. Hän on huono syöjä ja oli kuulemma niin "laiha" minua odottaessaan, että porukka ei ollut edes huomannut että oli raskaana.)

Verenpainetta olen alkanut myös seurata, koska meidän suvun naisilla (äiti & sisko) se on laskenut raskauden aikana ja ollut luokkaa 100/50, mutta olivat nuorempia odottaessaan. Mulla oli eilen illalla 137!/72 (pienen hössötyksen jälkeen) joten pelästyin ja aloin katsoa vähän tarkemmin. Seuraava mittaus illalla oli enää 124/74 kun olin vähän rauhoittunut. Ja tänä aamuna ennen sängystä nousua se oli 108/62 tai jotain. Aamulla mulla on juurikin tuota huonoa ja heikkoa oloa, joten pitäisi vissiin syödä oikein tukeva aamiainen tai jotain. Mutta ei kai ihan hirveästi noita paineita pidä pelätä, vaikka tuota ikää jo onkin.

Ubikinonia olen jatkanut taas miedommalla valmisteella 50 mg päivässä, sen sanotaan ehkä auttavan siihen raskausmyrkytyksen ja kai keskenmenojenkin riskiin. Monivitamiinin nappaan myös sekä foolihappoa päälle, ainakin nyt tämän paketin loppuun, eli kestää suunnilleen tämän raskausajan ekan kolmanneksen juuri sopivasti. Otan myös välillä d-vitamiinia ja maitohappobakteeria. Vaikkakin syön nykyään melkein kaksi jugua päivässä, kun tekee mieli. (Joskus tuli sellainen olo, että pakko saada päärynäjugurttia! Ja ostettavahan se oli!) Ja muutoin olen ollut suolaisen ystävä, niin nyt tuo on kääntynyt makeaan päin. Tekee mieli kaikkea ns. makeaa, kuten mehukeittoja, pannacottaa (? siis se vaniljakiisseli & marjakiisseli), appelsiini(tuore)mehua yms, pullaa ja kaikkea sen sellaista.

Niin ja hajut! Tiskikone, roskis, sipuli yms keittiössä haisee niin pahalta, että melkein laatta lentää. :sick:

Meillä mies on kertonut asiasta vanhemmilleen, jotka ovat tosi onnellisia. Hänen äitinsä oli alkanut itkeä puhelimessa. Oli kuulemma olettanut, että lastenlasta ei tule koskaan, mies kun on ainoa lapsi ja lähestyy jo hyvää vauhtia 50 vuotta. Minä en ole vielä kertonut kenellekään, jotenkin en kai uskalla vielä, kun en oikein itsekään tätä vielä usko todeksi. :unsure:

Muoks. asuntoasia unohtui. Saattaa ratketa jo piankin. Tästä lisää myöhemmin, kun on nähty kuinka käy. Haettiin yhtä kämppää tältä alueelta, missä nytkin asumme.

Kalabaliikille mun piti kommentoida silloin jo aikaa sitten, ettei huolestu vielä noin aikaisten negojen takia, mutta kun en päässyt kirjautumaan. Mähän sain sen haamujen haamun vasta dpo 14 ja hitaasti se viiva mulla vahveni, aamupissasta tein testit yleensä. Mutta pahoittelut, että siinä sitten kuitenkin kävi noin. On kyllä outoa, kun kerran muutkin tarranneet kiinni. Oliko niin, että ne kiinni tarranneet oli normaalisti alkaneita raskauksia, eikä hoitojen tuloksia? Kun mä aina välillä vähän epäilen näitä lääkehoitoja, vaikkakin ne mulla sitten kuitenkin toimi. "Luonto tms" on kuitenkin niin viisas, että osaa hoitaa asiat yleensä hyvin.

KeltainenSeepra, tullaan tullaan jahka ehditään...

Mollylle ja Luppanalle pahoittelut laihasta tuloksesta.
Vähän outoa, kun muistan että kävin ekan hoiton yhtä aikaa kuin Luppana ja oli ihan kade, kun Luppana sai paljon enemmän soluja kuin minä. Mutta kaikkea näemmä voi käydä. Onnea teille molemmille jatkoon. (y)

Roxanne
Onhan niitäkin ihmeitä tapahtunut, että hoitojen jälkeen (tai välissä) tulee se luomuplussa. En tosin meillä usko tuohon, mutta teillä en muista oliko miehelläsi millainen tilanne. Muistaakseni ei ollut niin kehno eli luomu olisi mahdollinen. Eli kaikki kierrot pitää tietysti yrittää käyttää hyväksi. Onnea uuteen tulevaan hoitokierrokseen. (y)

Zammakolla onkin jännät paikat, kun asiat alkaa edetä. Onnea kovasti hoitoihin. Eiköhän teilläkin onnistu, kun oli se luomuraskauskin! Pidetään peukut ja varpaat pystyssä (y):barefoot:, että kaikki menee hyvin. Niin ja multa ei otettu mitään kierron kartoitusta. Ei edes sitä FSH-arvoa alkukierrosta.

Minzille isot onnittelut! Ja paljon onnea matkaan mukaan.
Ja nyt sitten kaikki muut tähän junaan mukaan! :love:

Kasenjalle toivota tsemppiä, onnea ja jaksamista hoitoihin. Ihanan omatoiminen mies sinulla tässä asiassa!

Niin ja tervetuloa uudet, Iida Athina, Karoliina, Miikkuliina, Anniina, karhuemo ja keitä teitä kaikkia olikaan. Anteeksi jos joku unohtui.

Leivoskeksi, kiva että kerroit tarinasi. Mukava lukea näitä onnistumisia, kun pähkäilee omaa hoitotaivaltaan. Vaikka kaipa se on jokaisen oma polkunsa kuljettava, kuten Roxannekin sanoi jotenkin noin. Minähän en heti alkuunsa voisi suositella lahjamunasoluja, kun mulla näytti onnistuvan omilla. Toivotaan, että etenee myös loppuun asti onnellisesti. Ja minähän taidan olla vähän vanhempi täällä, yksi lähes vanhimmista, huh. :eek: Mutta totta kai sitten, kun on omat koetettu, on hyvä jos osaa tehdä päätöksen siirtyä lahjasoluihin. Nuo on vaan niin hankalia ja vaikeita asioita päättää, että toivoisi välillä vähän helpompaa tietä meille kaikille asian kanssa painiville.
Unohtui vielä mainita, että mukava että sulla oli luovuttajana sisko. Jotenkin ihana tilanne. :love:

Anteeksi tämä romaani. :LOL: Täytyis vissiin vähän useammin kommentoida...
 
Viimeksi muokattu:
MAANANTAI 30.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (40) ......................3..................... 39/26-29
Levari (38)....................1.......................30/27-33
Roxanne (42)..................1................... 30/29
zammakko (42)...............1................... 28/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 22/28
bugsy (46) ......................?.................. 20/28-30
Jimima (44).....................2................... 11/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 8/26-29
Athina74 (42)..................6.....................7/28-30
Iid@ (44).......................2.................... 4/26-28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko....................dpo 12


Plussanneet 12kk:
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016

MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
HH, kiva kuulla sinusta! Iloista odotusta, pysykööt vaivat kohtuullisina!

Roxannelle tsemppiä tulevaan - tai siis oikeasti odotan sulle yllätysluomuplussaa eikä lainkaan niitä odotettuja menkkoja.

Zammakko, kai huomenaamulla jo testaat? Jännäilen täällä vähän puolestasi.

Anniina, saitko tarkistusultraa sovituksi? Ja pahoitteluni keskenmenosta. Voimia! Minä en vielä ensimmäistäni (ja ainoaani) yrittäessä ja odottaessa osannut oikein kuvitella eteenpäin, siis ajatella kohdussa olevaa alkiota/sikiötä oikeana lapsena tai siihen etukäteen kiintyä. Nyt on ihan eri tilanne, kun on kertaalleen raskauden kokenut, empatiani on jotenkin kehittynyt. Nyt osaan pelätä keskenmenoa, kuvitella lapsen kehitystä vaihe vaiheelta. Olisi tunnetasolla tosi raskasta kokea keskenmeno, tuntuu pahalta edes ajatella asiaa omalle tai kenenkään muunkaan kohdalle.

ON. Mun mies jatkaa aktiivista otettaan tähän touhuun. Klinikalle on aika ens viikolla. Siippa on tilannut paperit aikaisemmista lapsettomuushoidoista julkisella puolella, ja lähettänyt ne klinikalle. En ole ehtinyt kuin katseella seurata. Omat fiilikset paremmat kuin edellisessä kierrossa. Ajattelin laittaa rahani vielä myös ubikinoniin ja akupunktioon tässä mahdollisia hoitoja odotellessa.
 
TIISTAI 31.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (40) ......................3..................... 40/26-29
Levari (38)....................1.......................31/27-33
Roxanne (42)..................1................... 31/29
zammakko (42)...............1................... 29/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 23/28
bugsy (46) ......................?.................. 21/28-30
Jimima (44).....................2................... 12/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 9/26-29
Athina74 (42)..................6.....................8/28-30
Iid@ (44).......................2.................... 5/26-28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko....................dpo 13


Plussanneet 12kk:
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016

MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 

Yhteistyössä