40+ so what wol.13

Heippa armaat kanaset:)
Ensiksi pahoittelut menetyksen kohdanneille:cry: ja kaikkea hyvää tulevaan joko ilman yritystä tai yritykseen...

Molly3 tervetuloa "tuntemattomaan" eli hoitoihin ja miksi käytän sanaa tuntemattomaan niin sikisi kun on minullekin ihan uusi laji...

Tässä nyt kuumeisesti odotan menkkojen alkua että pääsis tositoimiin eli kypsyttelemään muniksii ja ultraan katsomaan tehooko lääkkeet mun vanhaan kroppaan mitenkään tossa joku viikko taaksepäin oli puhetta mitä tulee maksamaan toi eka IVF hoito kaikkineen ja just tänään laskin paljonko on nyt mennyt eli: tuubien aukiolo tutkimus 235€ lapsettomuus lääkärin ensi käynti + ultra ja miehen siemenanalyysi 340€ suunnitelukäynti lääkärillä ilman ultraa 207€ ja mun kaikki labrat 500€ ja miehen 133€ lääkkeet nyt alkuun "riittää 8äivää" 540€ joten nyt kaikkiaan mennyt rahaa 1400 ja rapiat,siihen nyt sitten tämä itse IVF 2900 ja jos jotain pakastettavaksi asti jää niin siihen lisätään vielä 400-800€... Joten kyllä tuo minun arvio 5000-6000 tulee pitämään ihan paikkansa kun joku sitä piti yläkanttiin:ninja:... Mutta sitten jatkossa jos ei heti tärppää niin halvemmaksi tulee kun lääkekatto täyttyy ja lääkkeet saa puoli ilmaiseksi ja ei tuu noita muita kokeita...

Mutta tähän hankkeeseen kun olen lähtenyt niin turha valittaa vauva haaveesta luovun vasta sitten kun rahat on loppu tai lääkäri sanoo että se oli tässä nyt.... Niin pitkään kun toivoa on niin elän vauvan tuoksuista unelmaa:love: "ja nyt ei oo kyse puklun tuoksusta":p

Ihanaa syksyä leidit:love:
 
KESKIVIIKKO 21.9.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7................. 27/28
Pözzi (38) ......................................... 24/
Kasenja (40) ..................2................. 23/26-29
bugsy (46) ......................?................ 23/28-30
Pyllerölyllerö...................................... 20/
Milla Magia1 (41)............4................. 20/27-31
Roxanne (42)..................1................. 13/29
zammakko (42)...............1................. 8/25-40
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27

Piinailupäivät:
Kasenja (40) ................................... dpo 9-11
Iltatähti 76 (39) ............................... dpo 9-10
Pyllerölyllerö.....................................dpo 7

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Pahoittelut, kalabaliikki! Alkiodiagnostiikasta ei kokemusta ole. Luin siitä jotain aikoinaan IVF-jonossa turhaan odotellessani, kun luin kaikkea muutakin. Ja yhden suht etäisesti tutun pariskunnan tiedän, jotka käyttivät. Heillä oli molemmilla omassa perimässä joku hankaluus, ja suuri riski siis saada lapselle perinnöllinen sairaus. Mutta en sen enempää asiasta tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Kalabaliikille pahoitteluni!!
Mihin sitten jatkossa päädyttekin, niin voimia ja tsemppiä ja ja ja...

Täällä oli dpo 7. Hirveesti huutaa jo testit kaapissa.
Haamulia olen saanut edellisessä jo dpo 9.
Yritän TAAS itselleni selittää, että älä turhia hättäile.
Et oottele rauhassa.
Saapi nähä kui käy. :-D
Lämmöt pysytelleet korkealla.
Sellaista kiinnittymisdippiä ei lämmöissä ole näkynyt mikä taas joissain plussakierroissa on ollut.
Nyt nipistelee munasarjoja kummallakin puolella. Oviksen aikaankin kipu ei ihan täysin sijoittunut toispuoleisesti, vaan sitä oli vähän niin kun kummallakin puolella. Outoa!
Tissit ei oo kipeytyneet niin selkeesti, kun oviksen jälkeen, mutta palellus lämpöjen nousun jälkeen tuli ja joku etoällöolo.
Plussa ei tästä kierrosta tuu. Siitähän mä oon melkoisen varma.
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Kasenjalle ja pyllikselle sekä myös iltatähdelle leppoisia piinailu päiviä(y)

Nyt kun niitä menkkoja oottaa niin arvatkaa näkyykö niitä no VI**U EI:devil::devil:... Minulla kun yleensä melkeen kellontarkasti alkaa niin eipä tietty nyt ala

Pääsispä jo vetää kropan kunnon hormooni pöllyyn:D kaikkee sitä ihminen odottaakin :p no joo kaiken se kestää kaiken se kärsii vai miten se meni?:eek:
 
Pahoittelut Kalabaliikille, olipa kurjaa että sinullakin kävi noin.:( Hyvä sinänsä että tyhjennys meni hyvin. Tsemppiä jatkoon, mihin lopputulokseen sitten päädyttekin. Kyllä se ihmismieli (tai naismieli :D) on ihmeellinen, monesti ensin on luovuttamisfiilis, mutta sitten se vauvankaipuu kuitenkin nostaa päätä taas ja sitten taas mennään.

Keltaiselle Seepralle ja Helmiinalle onnittelut plussista! (y)

Omaa napaa: täällä menossa tyhjennyksestä KP 24. Aika kuivaa on meininki ja eilen ovistestiin ei tullut sitten mitään testiviivaa. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, ehkä teen huomenna tai sitten odotan viikonlopun yli että tulee 4 viikkoa tyhjennyksestä, sitten pitäisi ainakin olla negatiivinen. Olisi se ovis kiva bongata, mutta ehkei sellaista edes tässä kierrossa tule.o_O Välillä mietin että olenko ihan hullu, kun tässä iässä vielä haaveilen vauvasta, mutta kun sydän ei osaa päästää haaveesta irti... Joten yritys jatkuu, vaikka toki tajuan realiteetit. Jotenkin tämä keskenmenoon päättynyt raskaus kuitenkin antoi taas pientä toivoa, sillä tulin kuitenkin raskaaksi, vaikka huonosti kävikin. Samalla varmistui myös että ainakin yksi munanjohdin on varmasti auki eli sitäkään ei tarvitse miettiä.

Töissä kollega pitää huolen siitä ettei tämä epäonnistunut raskaus unohdu, sillä hän ilmoitti että on raskaana ja LA on viikkoa ennen kun mulla olisi ollut. :censored: Kiva juttu hänelle ja olen iloinen hänen puolestaan, mutta kieltämättä tämä hänen raskautensa tulee muistuttamaan mua siitä että mullekin piti tulla vauva suurin piirtein samaan aikaan. Saan seurata läheltä miten vatsansa kasvaa jne ja veikkaan että välillä saattaa hieman sydäntä raastaa. Eihän hänen raskautensa ole minulta mitenkään pois, mutta silti sitä tulee olemaan hieman raskasta seurata vierestä.:notworthy:

No, kohti uutta nousua. Plussatuulia kaikille! :)
 
Kalabaliikki, on varmasti vaikea päätös. Mulla on vasta yksi keskenmeno takana, ja silti oon jo miettiny, että entä jos tulee aina vaan uusia :unsure: Alkiodiagnostiikasta en tiedä paljoa paitsi sen, että jos rahaa olis niin se olis meidän tie. Meillä on mahdollisuus periytyvään sairauteen, ja mikäli se sikiössä havaittaisiin niin tehtäisiin keskeytys. Yritetään silti nyt luomuna, koska mahdollisuus saada terve lapsi on kuitenkin suurempi.

Luppana, toivottavasti niagara aukee pikimmiten :D

Hyvää piinailua kaikki piinailijat, tikkukuvia odotellessa (y)

On; ovulaatiotestiin tuli tänään hailakka viiva. Aloitin testaamisen hyvissä ajoin kp5, kun on tuo kierto niin ennakoimaton. Mutta silti meinas jo alkaa ahdistaan ne vitivalkeat liuskat.
Saapa nähdä kauanko kestää vahvistuminen, kun en oo ennen liuskoja käyttänyt. Lohdullista kuitenkin, että vissiin siellä jotain taas tapahtuu.
 
Luppana! Kp ykköstä toivoen pian sulle!

No nyt sit laski hieman lämmöt. Mut nyt jo dpo 8. Et en mihinkään kiinnittymisdippiin usko.
Testejä on vino oinonen tuolla.
Sinun apteekki vai mikä olikaan. Siellä on halvimmat pregcheck testit. Tuli ihan muutama tilattua. Vaikka ne nyt tykkääkin näyttää niitä viivanpaikka ja välistä. Mut silti...

Älkää naurako!!

Eiköhän noilla alkuun pääse.
Apteekin omia pitää vielä ehkä hakea.
No ei kai oikeesti. Muistin että mulla on niitä kaksi kahden pakettia.

Nyt vaan koitan hillitä testaamisen kanssa ensi viikon alkuun.
Kuten tiiätte, niin harvalla onnistuu. Mulla ei oo onnistunut ikinä, vaikka kuinka oon päättänyt aikaisemmin, että en hätähousuile.
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yritykseen muille! Ja voimia ja halauksia kaikille menetyksen kokeneille! :(

Löysin itseni pitkästä aikaa täältä... Meidänkin tarinalla oli surullinen loppu. Pikkuisella todettiin 21 trisomia, minkä vuoksi päädyimme keskeytykseen. Mut voi siis myös poistaa plussanneista. Tulevaisuus on vielä auki ja aika näyttää uskallanko enää ryhtyä tähän. Aluksi olin ihan varma että en uskalla, mutta nyt jo epäröin ja olen kurkkimassa täällä... :)
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yritykseen muille! Ja voimia ja halauksia kaikille menetyksen kokeneille! :(

Löysin itseni pitkästä aikaa täältä... Meidänkin tarinalla oli surullinen loppu. Pikkuisella todettiin 21 trisomia, minkä vuoksi päädyimme keskeytykseen. Mut voi siis myös poistaa plussanneista. Tulevaisuus on vielä auki ja aika näyttää uskallanko enää ryhtyä tähän. Aluksi olin ihan varma että en uskalla, mutta nyt jo epäröin ja olen kurkkimassa täällä... :)
Voi Iid@!! <3 Voimia teille kovasti!!
 
Luppana, pidän peukkuja että vuoto alkaisi pian ja pääsisitte tositoimiin!

Iid@, olen todella pahoillani. Paljon voimia teille toipumiseen. <3

Iltatähdelle onnittelut! Ihanaa että noita plussia kuitenkin putkahtelee tänne tasaiseen tahtiin. :)

Kalabaliikki ja Jimima, ymmärrän niin hyvin nuo tunteenne ja sen toivonkipinän, jota ei vaan saa sammumaan. Eihän meilläkään tässä touhussa oikein järkeä ole - tahkotaan 3000-4000 euron hoitoja, joissa saadaan ehkä 1-2 alkiota, jotka ei edes kiinnity... Mutta jotenkin ei vaan haluaisi antaa periksi nyt kun raskauteen on vielä teoriassa (iän puolesta) mahdollisuus. En haluaisi sit viisikymppisenä katua ja miettiä, että mitä jos olisi sittenkin vielä yritetty. Ja kyllähän siellä surkeiden munasolujen joukossa voi aina joku helmikin olla...

Mullakaan ei ole kokemusta alkiodiagnostiikasta. Tuolla lapsettomuus-puolella oli yksi ketju aiheesta, mutta ei siinäkään kovin paljon tietoa ollut:
http://kaksplus.fi/threads/kokemuksia-alkiodiagnostiikasta.2479074/
Tosi tyyristä se valitettavasti on, ja kun ei se alkiodiagnostiikkakaan varmuudella onnistunutta raskautta takaa, niin itse en siihen ehkä nykyisillä hinnoilla lähtisi. :(

Tsemppiä ja onnea kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Luppana, pidän peukkuja että vuoto alkaisi pian ja pääsisitte tositoimiin!

Iid@, olen todella pahoillani. Paljon voimia teille toipumiseen. <3

Iltatähdelle onnittelut! Ihanaa että noita plussia kuitenkin putkahtelee tänne tasaiseen tahtiin. :)

Kalabaliikki ja Jimima, ymmärrän niin hyvin nuo tunteenne ja sen toivonkipinän, jota ei vaan saa sammumaan. Eihän meilläkään tässä touhussa oikein järkeä ole - tahkotaan 3000-4000 euron hoitoja, joissa saadaan ehkä 1-2 alkiota, jotka ei edes kiinnity... Mutta jotenkin ei vaan haluaisi antaa periksi nyt kun raskauteen on vielä teoriassa (iän puolesta) mahdollisuus. En haluaisi sit viisikymppisenä katua ja miettiä, että mitä jos olisi sittenkin vielä yritetty. Ja kyllähän siellä surkeiden munasolujen joukossa voi aina joku helmikin olla...

Mullakaan ei ole kokemusta alkiodiagnostiikasta. Tuolla lapsettomuus-puolella oli yksi ketju aiheesta, mutta ei siinäkään kovin paljon tietoa ollut:
http://kaksplus.fi/threads/kokemuksia-alkiodiagnostiikasta.2479074/
Tosi tyyristä se valitettavasti on, ja kun ei se alkiodiagnostiikkakaan varmuudella onnistunutta raskautta takaa, niin itse en siihen ehkä nykyisillä hinnoilla lähtisi. :(

Tsemppiä ja onnea kaikille!
Saanko udella miksi lähdit felicasesta pois? Mua vähän jäi kaivelemaan kun lääkärini tyrmäs heti vaihtoehdon kahdesta Alkion siirrosta vaikka yritin perustella että jos ei jää/tule kun esm kaksi alkioita jotka ois ees siirrettävissä niin EI.... Rupes vaan samaan syssyyn puhuu että sulatusessa 90% selviää... Joo mut jos ei selviikkään niin tulee aika petetty olo... Kuitenkin käsittääkseni kahden Alkion siirrossa on korkeampi onnistumis mahdollisuus..aika tylysti vielä sanoi että halutaanko yksi terve lapsi vai kaksi vammasta:eek:... No onneksi mä oon aika " kovA luu" joten en tosta ollut moksiskaan herkempi ois voinut oikeesti pahoittaa mielensä...
 
Saanko udella miksi lähdit felicasesta pois? Mua vähän jäi kaivelemaan kun lääkärini tyrmäs heti vaihtoehdon kahdesta Alkion siirrosta vaikka yritin perustella että jos ei jää/tule kun esm kaksi alkioita jotka ois ees siirrettävissä niin EI.... Rupes vaan samaan syssyyn puhuu että sulatusessa 90% selviää... Joo mut jos ei selviikkään niin tulee aika petetty olo... Kuitenkin käsittääkseni kahden Alkion siirrossa on korkeampi onnistumis mahdollisuus..aika tylysti vielä sanoi että halutaanko yksi terve lapsi vai kaksi vammasta:eek:... No onneksi mä oon aika " kovA luu" joten en tosta ollut moksiskaan herkempi ois voinut oikeesti pahoittaa mielensä...
Mitenhän se alkioiden määrä vaikuttaisi siihen onko terve vai vammainen. Siis siirtäisikö yksi vai kaksi? :-o Mä en ymmärrä. Toki, jos esim viisi koitettas siirtää ja onnistuisikin kaikki kiinnittymään, niin johan olis riskit, mutta kaksi. Ööh aika usein kuulee, että siirretään kaksi.
Tehän hoidon maksatte, niin ettekö saa itse päättää yksi vai kaksi?
Näin niin, kun mun järjen mukaan mahdollisuudet alkavaan raskauteen olisi suuremmat, jos kaksi siirrettäs.
 
Mitenhän se alkioiden määrä vaikuttaisi siihen onko terve vai vammainen. Siis siirtäisikö yksi vai kaksi? :-o Mä en ymmärrä. Toki, jos esim viisi koitettas siirtää ja onnistuisikin kaikki kiinnittymään, niin johan olis riskit, mutta kaksi. Ööh aika usein kuulee, että siirretään kaksi.
Tehän hoidon maksatte, niin ettekö saa itse päättää yksi vai kaksi?
Näin niin, kun mun järjen mukaan mahdollisuudet alkavaan raskauteen olisi suuremmat, jos kaksi siirrettäs.
Niimpä samaa mielipuolta oon kanssasi... Mutta tämä kyseinen lääkäri on semmonen että sille ei sanota vastaan joten näillä nyt mennään kait se tietää mitä tekeeo_O
 
Huutelen tänne väliin, että eikös tammityttö käynyt silloin alkiodiagnoosissa, kun hänellä oli geeneissä jokin juttu? Kovasti hän ainakin tiesi asioista aasta ööhön ja oli erittäin itseoppinut ja sisukas tapaus. On tainnut vaan Tammis hävitä palstoilta kokonaan, jos ei selaamalla löydy tämän koko ketjun jostain puolivälistä, muistaako kukaan?

Lämpimät halaukset menettäneille.

Jimima, isojen asioiden äärellä joudut taas pyörimään. Ja mikäs siinä tietysti jos olisi tili luokkaa Roope Ankka, mutta tämmöset tavikset niinkuin minä joutuu miettimään hoitoja, kustannuksia sun muuta aika paljon. Valitettavasti!
Ratkaisu kyllä tulee ajallaan ihan varmasti, varsinkin jos saisitte lisää infoa siitä alkiodiagnoosista niin tietäisi mitä odottaa!?
 
Saanko udella miksi lähdit felicasesta pois? Mua vähän jäi kaivelemaan kun lääkärini tyrmäs heti vaihtoehdon kahdesta Alkion siirrosta vaikka yritin perustella että jos ei jää/tule kun esm kaksi alkioita jotka ois ees siirrettävissä niin EI.... Rupes vaan samaan syssyyn puhuu että sulatusessa 90% selviää... Joo mut jos ei selviikkään niin tulee aika petetty olo... Kuitenkin käsittääkseni kahden Alkion siirrossa on korkeampi onnistumis mahdollisuus..aika tylysti vielä sanoi että halutaanko yksi terve lapsi vai kaksi vammasta:eek:... No onneksi mä oon aika " kovA luu" joten en tosta ollut moksiskaan herkempi ois voinut oikeesti pahoittaa mielensä...
Luppana, mä siirryin Felicitaksesta Dextraan oikeastaan vaan siksi, että me oltiin jo kolme hoitoa kokeiltu siellä ja halusin saada vähän vaihtelua ja toisenkin lääkärin näkökulman asiaan. Mä olen sen verran herkkis, etten haluaisi kovin suorasukaista lääkäriä, mutta me ollaan kaikki erilaisia ja joillekin sellainen tyyli voi sopia hyvin. Mun lääkärini Felicitaksessa oli Tarja, ja hän oli tosi mukava ja sympaattinen kyllä.

Mitä tuohon kahden alkion siirtoon tulee, mun tietääkseni se ei hirveän paljon raskauden todennäköisyyttä lisää, ja onhan kaksosraskaudessa aina enemmän riskejä. Mutta olen silti sitä mieltä, että maksavina asiakkaina teidän pitäisi saada itse päättää asiasta! Muutenkin tuo lääkärin kommentti vammaisista lapsista kuulostaa todella oudolta. :devil:

Vielä omaa napaa: meidän pakkasalkion siirtopäiväksi varmistui ensi viikon torstai. Voi kun se pikkuinen nyt vaan selviäisi sulatuksesta, sitä täällä sydän syrjälläni jännitän... :barefoot:
 
Voi Kalis ja Iid@, teillä on ollut raskasta! Voimia koitoksiinne. Kalis, mulle kans esiteltiin sitä alkiodiagnostiikkaa. Mielenkiintoinen ja varmasti hyvä juttu, mutta älyttömän kallis. Kunpa oiskin se tae, että sillä onnistuisi, niin heti sen ottaisin. Toisaalta ei ne lukuisatkaan hoidot halvaksi tule, että sikäli mielenkiintoista olisi koettaa. Raportoi sitten, mihin päädyitte!

Roxanne, hurjasti onnea ja hyviä limakalvoja ja kiinnittymistä ensi vkon siirtoon! Pakko kysyä, millainen sun limakalvo on?

Luppana, joko vuoto alkoi?

Täällä kierto mennyt rennon letkeesti. Pinnaa alkaa kiristää, joten uusi kierto alkaa varmasti ennakoitua aiemmin. Sitten päästään laastaroimaan. Mulle lääkäri muuten vihjaili, että pienen rasvaprosentin omaavilla saattaa olla näitä limakalvo-ongelmia. Oletteko kuulleet moista? Kyllähän kaikki fitnes-ihmisetkin raskautuu, enkä kyllä ihan niin rasvaton ole, vaikka hoikka kyllä. Eipä muuta kuin rasvaa suuhun ja kiloja kartuttamaan (just kun kesäkilot on saatu pois). Rentouttavaa viikonloppua!
 
Voi Kalis ja Iid@, teillä on ollut raskasta! Voimia koitoksiinne. Kalis, mulle kans esiteltiin sitä alkiodiagnostiikkaa. Mielenkiintoinen ja varmasti hyvä juttu, mutta älyttömän kallis. Kunpa oiskin se tae, että sillä onnistuisi, niin heti sen ottaisin. Toisaalta ei ne lukuisatkaan hoidot halvaksi tule, että sikäli mielenkiintoista olisi koettaa. Raportoi sitten, mihin päädyitte!

Roxanne, hurjasti onnea ja hyviä limakalvoja ja kiinnittymistä ensi vkon siirtoon! Pakko kysyä, millainen sun limakalvo on?

Luppana, joko vuoto alkoi?

Täällä kierto mennyt rennon letkeesti. Pinnaa alkaa kiristää, joten uusi kierto alkaa varmasti ennakoitua aiemmin. Sitten päästään laastaroimaan. Mulle lääkäri muuten vihjaili, että pienen rasvaprosentin omaavilla saattaa olla näitä limakalvo-ongelmia. Oletteko kuulleet moista? Kyllähän kaikki fitnes-ihmisetkin raskautuu, enkä kyllä ihan niin rasvaton ole, vaikka hoikka kyllä. Eipä muuta kuin rasvaa suuhun ja kiloja kartuttamaan (just kun kesäkilot on saatu pois). Rentouttavaa viikonloppua!
Ei oo vuotoo näkynyt.. Jotenkin pinna kireellä täälläkin no jospa se enteilis niitä menkkoja?

Mitä tohon paino/rasvaprosentit juttuun tulee niin sillon kun olin aktiiviurheilija "kilpatanssi" niin raskauduin kyllä ihan normaalisti ja sitten kun musta tuli "tavis":D niin kilot nousi mutta kyllä ei sekään raskaaksi tuloon vaikuttanut.. Eriasia on sitten ääripäät eli alipaino/ sairaalloinen ylipaino
 
Paljon onnea Iltatähti :love:

Kalis, kummallinen on naismieli, niin ne ajatukset muuttuu! Alkiodiagnostiikkaa on käyttänyt eräs tuttavaperhe, joilla perinnöllinen piilevä geeni molemmilla. Esikoisensa syntyi vakavasti sairaana, joten toisen kohdalla tuota käytettiin. Enempää en siitä tiedä, kun ei niin läheisiä olla, mutta terveen pienen sen avulla saivat maailmaan. Mulla on vähän samoja epäilyksiä omasta kehosta, kun mitä lääkäri oli sulle väläytellyt, että koska raskaaksi tulen helposti ja yhtä helposti saan myös keskenmenon, niin alkaako tilanne vaan kylmästi olla se, että niitä hyviä muniksia ei vaan kerta kaikkiaan enää montaa ole. Kohtu sen sijaan tuntuu ottavan vastaan ne huonotkin. Noh, saa nähdä, miten tällä kertaa käy.

Joko Pyllis on aloittanut testaamisen? Testipino on ainakin vaikuttava :D

Kiitos kaikille onnitteluista! Täällä voidaan huonosti ja tissit on kipeät, joten jotenkin tuo toivoa siitä, että ainakin vielä taitaa jotakin olla menossa. Väkisinkin nuo aiemmat keskenmenot aiheuttavat epävarmuutta, vaikka olen yrittänyt olla liikoja murehtimatta. Tänään on viikkoja 8 + joitakin päiviä, joten pidemmällä ollaan kuin aikaisemmin.
 
Joko Pyllis on aloittanut testaamisen? Testipino on ainakin vaikuttava :D
No enhän mää vielä. Josko sunnuntaina.
Maanantaille meinasin yrittää jaksaa odottaa testaamisen kanssa.
Vaikea testata, kun koko lauma kotona tai ei ainakaan pääse tiirailemaan, kun vessan huonossa valossa mahdollista haamua.

Kyl mulla niin vahva tunne, että ensi viikolla tuloo se kp 1.
Mulla on nääs tunne siitä heinävauvasta. Et ens kierto olis meijän kierto.
 
No enhän mää vielä. Josko sunnuntaina.
Maanantaille meinasin yrittää jaksaa odottaa testaamisen kanssa.
Vaikea testata, kun koko lauma kotona tai ei ainakaan pääse tiirailemaan, kun vessan huonossa valossa mahdollista haamua.

Kyl mulla niin vahva tunne, että ensi viikolla tuloo se kp 1.
Mulla on nääs tunne siitä heinävauvasta. Et ens kierto olis meijän kierto.
Rapu vauva:love:
 

Yhteistyössä