40+ so what wol.13

Hienoa, Nuppu! Minulla alkaa jo peukut puutua, mutta pitelen niitä edelleen. :)

Tervetuloa, Dumble!

Itsellä tuli ovistestiin vähän yllättäen plussaksi tulkittava rajatapausviiva. Ukko totesi, että pakko päästä nukkumaan ja palataan asiaan aamulla. :cautious: Voi herran jestas. Eipä tarvitse tällä menolla olla yt:istä huolissaan. Täytyy tässä itsekin varmaan mennä ajoissa nukkumaan ja tosiaan laittaa kello kuudelta soimaan. Ehkä se sitten riittää.
 
Mahtavaa, Nuppu! :love:

Pözzi, eikös se ovistestin viiva tarkoita vasta LH-huippua eli sitä, että ovis tulee parin vuorokauden sisällä? Eli aamulla ehtii varmasti vielä hyvin peittoja heilutella! (y) Vaikka ei sen puoleen, kyllä nuo ukotkin vois oman osuutensa hoidella ajallaan. :rolleyes:

Tsempit ja plussapuhurit kaikille! Täällä ei uutta kerrottavaa, muniksia edelleen kasvattelen...
 
Pözzi, tympeä juttu nuo yt:t. Kyllähän sitä väkisinkin miettii. Itse olen tullut tässä vaiheessa uran ja lapsenteon pohdinnassa siihen tulokseen, että mulla on nyt viimeiset mahdollisuudet edes yrittää toista lasta - eikä takeita onnistumisesta. Työelämässäkin voi koska hyvänsä tapahtua mitä hyvänsä. Ehkä lapsen toivominen ja yrittäminen on jonkinlainen sokea toivon ele epävarmassa maailmassa.

No joo, menipä filosoohviseksi.

Täällä saattoi ovis mennä ohi huomaamatta. Olin niin varma, että ovis osuu kp 14 - 16 niin kuin aina ennenkin, ja koska nyt kriittisenä aikana ollaan miehen kanssa eri puolilla maata, en ole edes tikuttamista ajatellut. Aamulämpöä olen kuitenkin mittaillut vanhasta tottumuksesta, ja näyttää, että lämmöt pomppasi maanantaina sen näköisesti että sunnuntaina (kp 10) ois voinut jo ovis olla. Jos niin, niin silloin ois sitten kuitenkin ehditty sekstailemaan edes sinne-päin-oikeaan aikaan ennen tätä työperäistä väliaikaista asumuseroa. Ehkä sittenkin pääsen piinailemaan tähän kiertoon?
 
Tervetuloa Dumple! Ja Iltatähtikin taas geimeissä mukana. Hienoa! Nuppu, huojentavia uutisia. Peukut pystyssä täällä.

Roxanne, milloin ultra ja tositoimia? Entä Luppanan systeemit?

ON: kävin uudessa ultrassa ja nyt lääkäritätskä tutkaili, että saattaapa se limakalvo sittenkin olla siirtokelpoinen! Nyt odotellaan ovista ja toivottavasti tulee ennen lauantaita. Muussa tapauksessa siirtoa ei tehdä viikonlopun takia! Voi ei... Nyt sitten hermoillaan sitä. Kyllä näissä lapsettomuushoidoissa käyville pitäis kuulua joku Mielen rauhaa- tai zen- kurssi!! Koko ajan jotain.... Lisäksi kotona aloin miettimään, että entäs, jos se limakalvo on kuitenkin ihan liian ohut siirtoon ja se alkio menee hukkaan sen takia. Nyt se oli jotain 5,7mm, mutta kovasti lääkäri vakuutti sen kasvavan siihen kahdeksaan ovulaatioon mennessä. Muistaakseni mulla on siellä pakastimessa neljän tai viiden pvn alkio? Voiko olla?

Tämmöistä tänään....
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti 76
Heippa kanaset,

Hieman tuoreita kuulumisia...

Tänään oli kauan odotettu nt ultra! Kätilö oli oikein mukava, ultrasi sisältä ja ulkoa ja ekan kerran saatiin kuulla maagiset sydänäänet! Ihanan kuuloista. Kotidopplerilla ei vielä kuulu äänet, mutta näkyy monitorilla lukemat. Kätilö selitti ihanasti kaikkea mitä näkyi kuvaruudulla, aivot, nenäluu, raajat, maha ja kaikki oli hyvällä mallilla ja tuplannut kokonsa sitten viime näkemän, 6,7cm. Vastasi täysin viikkoja. Hän oli aamu-uninen ja kätilö yrittti tökkiä hereille. Sitten liikuskeli, söi nyrkkiä, risti jalkansa ja lopulta laittoi kädet kasvojen päälle, että nyt riittää tuijottelu:)

Riskilukuja ei vielä saanut, mutta sanoi että voi olla positiiivinen jo iän takia. Sen verran kommentoi verituloksia, että näytti olevan oikeansuuntaiset, se s-pappa oli 917 ja hcgbv oli 71,1. Niskaturvotus oli 1,6. Joten luottavaisin mielin odotan vastauksia.. mutta aion joka tapauksessa mennä nipt testeishin, kun se kerran otetaan verestä, niin ei siitä mitään haittaakaan ole. Vkon päästä sitten eka neuvolalääkäri. Laskettu aika 24.2. Olen niin iloinen tästä meitin luomuihmeestä ja toivon kovasti, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Sen kätilö loppuun lisäsi, että nyt kun ollaan jo näillä vkoilla, km riski alenee roimasti, vaikka yhtään riskitöntä raskausta ei olekaan.

Ihania plussailuja kaikille!

Babez rv12+5

Ps. Roxanne - mä olen ymmärtänyt, että hitaasti kasvavat munikset on paremmat kuin liian nopeasti, jolloin ne saattaa irrota ennen aikojaan ja kasvaa epätasaisesti.

Virkki - suosittelen joogaa, se on ihanaa ja rauhoittaa mieltä...toivottavasti limakalvo ehtii paksuuntua ja pääsette siirtoo ! Ja voihan siellä olla blastokysti, olen ymmärtnyt että suosisivat niitä, mutta kun se moniipöiväinen viljely on niin kallista (sitoo 2 henkeä) niin eivät yleensä ainakaan julkisella tee sitå niiin paljoa...
 
  • Tykkää
Reactions: Pözzi
Tervetuloa Dumple! Ja Iltatähtikin taas geimeissä mukana. Hienoa! Nuppu, huojentavia uutisia. Peukut pystyssä täällä.

Roxanne, milloin ultra ja tositoimia? Entä Luppanan systeemit?

ON: kävin uudessa ultrassa ja nyt lääkäritätskä tutkaili, että saattaapa se limakalvo sittenkin olla siirtokelpoinen! Nyt odotellaan ovista ja toivottavasti tulee ennen lauantaita. Muussa tapauksessa siirtoa ei tehdä viikonlopun takia! Voi ei... Nyt sitten hermoillaan sitä. Kyllä näissä lapsettomuushoidoissa käyville pitäis kuulua joku Mielen rauhaa- tai zen- kurssi!! Koko ajan jotain.... Lisäksi kotona aloin miettimään, että entäs, jos se limakalvo on kuitenkin ihan liian ohut siirtoon ja se alkio menee hukkaan sen takia. Nyt se oli jotain 5,7mm, mutta kovasti lääkäri vakuutti sen kasvavan siihen kahdeksaan ovulaatioon mennessä. Muistaakseni mulla on siellä pakastimessa neljän tai viiden pvn alkio? Voiko olla?

Tämmöistä tänään....
Mä oon jo nyt ihan hermoraunio vaikka hoidot ei oo vielä ees päässy alkuun:eek: oon valehtelematta tonkinut netistä "tietoa" koko tosta prosessista lääkkeistä,onnistumis prosenteista ym ym... Pää hajoo kohta.

Tänään oli ensikäynti ja hyviä että huonoja uutisia tuli
Limakalvon paksuus on erinomainen 10mm mutta munis tilanne ei näytä hyvältä eli on varastot hiipumaanpäin tosin nyt vasta meen niihin AMH verikokeisiin kun uusi kiertoalkaa ja tulokset kuulen 13.9 jolloin tehdään itse hoito suunnitelma
Nyt oli vaivaset 5munista kehittynyt.. Mies jätti myös oman osuutensa tutkittavaksi ja niistäkin kuullaan tulokset samaisella käynnillä.
Ennusteet on hyvät JOS MUNIKSIA VAAN RIITTÄÄ
Jotenkin tuli aika epätoivonen olo... Jonnekkin katosi se positiivinen minä:unsure:
Joo ja sainhan mä jotain "nuorennus pillereitä" 1nappi 3xpäivässä DHEA?
Ja perinteiset motkotukset röökin poltosta:ninja: painosta ei napissu mitään vaikka muutama liikakilo löytyykin 172/75....
Sinulle virkki hurjan paljon onnea matkaan toivotaan että siirtoon pääset ja munikset on hyviä ja kohtu vastaanottava:love:
 
Ihania ultrakuulumisia ☙

Luppanalle tsemppiä!
Hyvät rasvat kannattaa muistaa. Omega3 ym. kalaöljyt. Itse otan kaikkee mahdollista purkeista sekä ruuastakin.
Mies ei mitään; sille yritän saada edes sinkin ja D:n. Tän kierron jälkeen, jos ei tärppää.

Itselle saa laittaa 1/30. Oikein täydellistä eli ovulaatio tapahtunut kp16 kuten arvelin, vaikka kp14 oli myös jotain tapahtumaa mut veikkaan et toinen munasarja vain luovutti vihlaisemalla siinä kohtaa taistelun. :D ja luteaalivaihe hyvä; ihan pientä tuhrua mutta vain just silmin erotettavissa siinä kp27 ja 28.. - - > minä vissiin ainakin toimin. ;) toivottavasti putket myös auki.

Nyt tulee taas pitkät 2 viikkoa ; onneksi 5 päivän päästä voi alkaa taas romantisoimaan peiton heilutuksella. ;) ja sit taas vielä pidemmät toiset 2 viikkoa. Ja sit toivottavasti alkaa ne pisimmät 9kk.
 
Torstai 18.8.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Milla Magia1 (41)............4................37/27
mama na baba ................................ 35/26
Keltainen Seepra..............................25/24-26
bugsy (46) ......................?...............16/28-30
Luppana76 (40)..............7................15/28
Pyllerölyllerö .....................................14/
Kasenja (40) ..................2.................14/26-29
Pözzi (38) ..........................................12/
Roxanne (42)..................1................ 11/29
Neliapila2017 (39)...........4................. 11/26
Dumple (40)....................4..................10/27
Helmiina1978 (37) ..........5................. 1/30
Athina (41)......................6............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6.............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30

Piinailupäivät:


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Jimima (44)..................-07/2016
kalabaliikki ...................-07/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
zammakko (42)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Helmiina, hyvän säännöllinen kierto sulla tuntuu olevan. Noista oviskivuistahan lääkärit sanoo, ettei kovin tarkasti voi päätellä ovulaatiota: kasvava munarakkula juilii jo ennen ovista, ovulaation aikana irtoaminen saattaa tuntua, ja irtoamisen jälkeen keltarauhanen vielä kipuilee.

Kivoja kuulumisia, Babez!

Virkille ja Luppanalle hyviä hermoja ja vähän tuuria ajoitukseen!
 
Ihanaa Babez, onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Kyllä nyt kuulostaa siltä, että siellä on tooosi hyvin pullat uunissa ja helmikuussa saat oman luomuihmeen syliin. :love:

Virkillä myös hienoja uutisia! Kunpa se ovis nyt tulisi ajallaan ja limis kirisi loput puuttuvat sentit... Oletko jo ovista testaillut?

Helmiinan kierto kuulostaa hyvältä. Peukut on pystyssä seuraavaan kiertoon, ei kun vaan peitot heilumaan. ;)

Luppana, tsemiä hurjasti tulevaan hoitoon! Tuosta munisten määrästä: mulla on aina hoidoissa saatu lopulta enemmän munasoluja kuin mitä lähtötilanteessa on näkynyt... ja sitä paitsi joka kierrossa on aina uusi tilanne, joten ei siitä määrästä niin huolissaan kannata olla. Toivotaan että verikokeiden arvot on hyviä!

ON: Mulla on huomenna vika ultra, jossa sit päätetään punktion ajankohta. Ensi viikolle menee joka tapauksessa. Mullahan munikset kypsyy todella hitaasti, ja edellisissä hoidoissa suurin osa niistä on ollut raakoja. Nyt sit jännitetään, tulisiko yhtään parempaa tulosta tällä kertaa. Kovasti yritän puhua sen puolesta että punktio tehtäis niin myöhään kuin mahdollista.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Ihanaa Babez, onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Kyllä nyt kuulostaa siltä, että siellä on tooosi hyvin pullat uunissa ja helmikuussa saat oman luomuihmeen syliin. :love:

Virkillä myös hienoja uutisia! Kunpa se ovis nyt tulisi ajallaan ja limis kirisi loput puuttuvat sentit... Oletko jo ovista testaillut?

Helmiinan kierto kuulostaa hyvältä. Peukut on pystyssä seuraavaan kiertoon, ei kun vaan peitot heilumaan. ;)

Luppana, tsemiä hurjasti tulevaan hoitoon! Tuosta munisten määrästä: mulla on aina hoidoissa saatu lopulta enemmän munasoluja kuin mitä lähtötilanteessa on näkynyt... ja sitä paitsi joka kierrossa on aina uusi tilanne, joten ei siitä määrästä niin huolissaan kannata olla. Toivotaan että verikokeiden arvot on hyviä!

ON: Mulla on huomenna vika ultra, jossa sit päätetään punktion ajankohta. Ensi viikolle menee joka tapauksessa. Mullahan munikset kypsyy todella hitaasti, ja edellisissä hoidoissa suurin osa niistä on ollut raakoja. Nyt sit jännitetään, tulisiko yhtään parempaa tulosta tällä kertaa. Kovasti yritän puhua sen puolesta että punktio tehtäis niin myöhään kuin mahdollista.
Kiitos tsempistä:love:
Nyt kypsyttelet kunnon muhkeat munikset(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Tämmöinen off topic kysymys tänne väliin kun en keksi mihin mennä ajatusten kanssa.

Tunteeko kukaan luonnehäiriön eri muotoja? Inhoan sanaa narsisti, tuntuu kun siitä olisi tullut muoti-ilmiö jo kohta, mutta mistä sen tietää jos semmoisen tielle osuu? Mistä sen tietää jos itse onkin sopan keittäjä?
Voiko narsistinen henkilö olla kiltti?

En tiedä olenko hormoneista sekaisin, vai olenko itse riidankylväjä vai uhri.

Asiat usein kääntyvät minua itseäni vastaan. Yritän kaikella kunnioituksella ja ystävyydellä jutella minua vaivaavasta asiasta. Tämä asia kääntyy saman henkilön kanssa pian niin, että se tulee minua itseäni vastaan. Koko asiasta ei olisi pitänyt kysyä, vastapuoli suuttuu siitä silmittömästi. Siinä vaiheessa itse tuntee häpeää jo asian esille ottamisesta, mutta yrität vielä kerran kauniisti sanoa ja perustella oman kantasi, miksi kerron tästä ongelmasta.
Ongelma ei aukea vastapuolelle, ongelma ei ole hänessä vaan minussa ja minä syyllistin kertomalla häntä lisää ja loppujenlopuksi minä olinkin se jonka piti vain pitää turpa kiinni.

Mulle jää tästä tosi paha mieli ja mietin, että pitääkö minun mennä jonnekkin ammattiauttajalle sanomaan, että haastan riitaa ihmisten kanssa, ilmeisesti omaksi huvikseni? Ja itken vielä asiaa.
Vai puhua terveydenhoitajalle, että nämä hormonit sekoittavat minut?

Miten te muut kanaset, oletteko seonneet (?) raskausaikana vai olenko törmännyt luonnehäiriöiseen ihmiseen? :(
 
En tiedä onko narsisti...mutta tutulta kuulostaa.
Erosin itse vastaavan ongelman takia. Mua ei kuunneltu eikä ymmärretty, jos esitin eriävän mielipiteen. Aina tuli iso soppa ja mun olis pitänyt vaan olla hiljaa.
Ainakaan vielä en ole samaa ongelmaa kohdannut tässä nykyisessä suhteessa, joka on kestänyt kohta 2 vuotta. Joko mä olen muuttunut tai nyk mies on erilainen kuin edellinen.
Sellaista vääntöä ja epätoivoa en enää halua. En tiedä miten käy...
Tsemppiä sulle ja ehkä asiaa helpottaisi ulkopuoliselle juttelu ; saisi vähän erilaisia näkökulmia asiaan. Vaikea näin nähdä koko asiaa.
 
Pirunpelto: En tiedä onko kyse nyt puolisostasi, mutta vaikkei olisikaan niin tässä on erittäin hyvä kirja aiheesta Tuija Välipakka & Arja Lehtosaari: Sata tapaa tappaa sielu – narsismin uhrit kertovat. Gummerus 2010, 222 s.

Tuo kirja on avartavaa luettavaa vaikkei kyse olisikaan omasta puolisosta. Itse luin sen, kun isälläni oli (kuollut jo) vähän narsistisia piirteitä. Ei hän narsisti ollut kuitenkaan.

Jos kyse on omasta puolisostasi, niin raskausaikana odottavista äideistä pidetään kyllä hyvää huolta. Ja huolista kannattaa puhua neuvolassa ja pyytää pääsisikö juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Raskausajan masennukseen suhtaudutaan vakavasti ja sitä pyritään ehkäisemään kaikin keinoin. Jos tuntuu ettet halua omiin julkisen puolen potilastietoihisi näistä merkintöjä, niin voit hakeutua myös yksityiselle psykoterapeutille juttelemaan vaikka vain pari kertaa. Itse liputan ammattilaisten puolesta sen takia, että jos puhuu luottoystävilleen niin saattaa mennä vain enemmän sekaisin, jos kyse olisikin jostain luonnehäiriöstä, joka vaatii isompaa ymmärrystä.
 
Se oli aika turhauttavaa raskaus - ja vauva-aikana, että kaikki laitettiin niiden hormoonien piikkiin. :( tunsi itsensä vielä tyhmemmäksi. Toki hormoonit herkistää mutta joskus voi kyse olla muustakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Tämmöinen off topic kysymys tänne väliin kun en keksi mihin mennä ajatusten kanssa.

Tunteeko kukaan luonnehäiriön eri muotoja? Inhoan sanaa narsisti, tuntuu kun siitä olisi tullut muoti-ilmiö jo kohta, mutta mistä sen tietää jos semmoisen tielle osuu? Mistä sen tietää jos itse onkin sopan keittäjä?
Voiko narsistinen henkilö olla kiltti?

En tiedä olenko hormoneista sekaisin, vai olenko itse riidankylväjä vai uhri.

Asiat usein kääntyvät minua itseäni vastaan. Yritän kaikella kunnioituksella ja ystävyydellä jutella minua vaivaavasta asiasta. Tämä asia kääntyy saman henkilön kanssa pian niin, että se tulee minua itseäni vastaan. Koko asiasta ei olisi pitänyt kysyä, vastapuoli suuttuu siitä silmittömästi. Siinä vaiheessa itse tuntee häpeää jo asian esille ottamisesta, mutta yrität vielä kerran kauniisti sanoa ja perustella oman kantasi, miksi kerron tästä ongelmasta.
Ongelma ei aukea vastapuolelle, ongelma ei ole hänessä vaan minussa ja minä syyllistin kertomalla häntä lisää ja loppujenlopuksi minä olinkin se jonka piti vain pitää turpa kiinni.

Mulle jää tästä tosi paha mieli ja mietin, että pitääkö minun mennä jonnekkin ammattiauttajalle sanomaan, että haastan riitaa ihmisten kanssa, ilmeisesti omaksi huvikseni? Ja itken vielä asiaa.
Vai puhua terveydenhoitajalle, että nämä hormonit sekoittavat minut?

Miten te muut kanaset, oletteko seonneet (?) raskausaikana vai olenko törmännyt luonnehäiriöiseen ihmiseen? :(
liittyykö tämä puheenaihe raskauteesi/synnytykseen yms...? Jos liittyy niin voin kertoa jo suoralta kädeltä että et oo sekoamassa tai että sinussa ois jotain "vikaa":love:... Mutta aiheesta ja sen sisällöstä enempää tietämättä en osaa sanoa enempää
Tsemppii pirtsi :love:
 
Pirunpelto: En tiedä onko kyse nyt puolisostasi, mutta vaikkei olisikaan niin tässä on erittäin hyvä kirja aiheesta Tuija Välipakka & Arja Lehtosaari: Sata tapaa tappaa sielu – narsismin uhrit kertovat. Gummerus 2010, 222 s.

Tuo kirja on avartavaa luettavaa vaikkei kyse olisikaan omasta puolisosta. Itse luin sen, kun isälläni oli (kuollut jo) vähän narsistisia piirteitä. Ei hän narsisti ollut kuitenkaan.

Jos kyse on omasta puolisostasi, niin raskausaikana odottavista äideistä pidetään kyllä hyvää huolta. Ja huolista kannattaa puhua neuvolassa ja pyytää pääsisikö juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Raskausajan masennukseen suhtaudutaan vakavasti ja sitä pyritään ehkäisemään kaikin keinoin. Jos tuntuu ettet halua omiin julkisen puolen potilastietoihisi näistä merkintöjä, niin voit hakeutua myös yksityiselle psykoterapeutille juttelemaan vaikka vain pari kertaa. Itse liputan ammattilaisten puolesta sen takia, että jos puhuu luottoystävilleen niin saattaa mennä vain enemmän sekaisin, jos kyse olisikin jostain luonnehäiriöstä, joka vaatii isompaa ymmärrystä.
Pirtsi, minäkin liputtaisin ammattilaisen kanssa juttelun puolesta! Olin itse kerran liemessä "ystävän" kanssa ja ihan jo sekaisin kumpi meistä on hullu (epäilin vahvasti itseäni..). Terapeutti lohdutti, että vahvasti narsistisia piirteitä omaava harvemmin kyseenalaistaa omaa osuuttaan eli on sinänsä hyvä & terve merkki miettiä omaa tyyliään :) Mutta huonoa kohtelua ei kannata loputtomasti sietää. Itse sain apua jämäkkyyden opetteluun ja elämä muuttui kyllä hitusen yksinkertaisemmaksi!
 
Pirtsille: Mullakaan ei (Luojan kiitos) ole juuri omakohtaisia kokemuksia luonnehäiriöisistä, mutta kyllähän tuo siihen kuvaukseen hyvin sopisi. Sellaiset ihmisethän osaa halutessaan olla tosi hurmaavia ja miellyttäviä aluksi, mutta sitten on se kääntöpuoli, että syy kaikkiin ongelmiin on aina toisessa osapuolessa. Vaikea toki näin tapausta tuntematta sanoa enempää, mutta jollekin ulkopuoliselle juttelu voisi varmasti helpottaa oloa. Luonnehäiriöthän ei ikävä kyllä parane, joten oma ohjeeni olisi vaan olla tuollaisen henkilön kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Jotenkin oletin, että kyse ei ole puolisostasi - toivottavasti näin. Tsemppihalitukset sinne!

Omaa napaa: Tänään oli ultra, jossa punktiopäiväksi sovittiin pitkän väännön jälkeen keskiviikko. Lääkäri olisi ensin määrännyt sen maanantaille, joka olisi ihan sama kp kuin aiemmassakin hoidossa (jossa siis saatiin vain 5 kypsää solua). Näin siltikin, vaikka on koko ajan puhuttu, että tällä kertaa muniksia kypsytellään pidempään kuin aiemmin. No, lopulta iskin pöytään tekemäni Excel-kaavion munisten kasvusta edellisissä hoidoissa, ja vasta se sai lääkärin pään kääntymään. Oli kuulemma loistava kaavio! :giggle: Nyt hyvillä mielin viikonloppuun. On siellä yli 10 munasolua kasvamassa, joten jos saadaan edes suurin osa niistä kypsiksi niin toiveet on taas korkealla! :love:
 
Pirtsille: Mullakaan ei (Luojan kiitos) ole juuri omakohtaisia kokemuksia luonnehäiriöisistä, mutta kyllähän tuo siihen kuvaukseen hyvin sopisi. Sellaiset ihmisethän osaa halutessaan olla tosi hurmaavia ja miellyttäviä aluksi, mutta sitten on se kääntöpuoli, että syy kaikkiin ongelmiin on aina toisessa osapuolessa. Vaikea toki näin tapausta tuntematta sanoa enempää, mutta jollekin ulkopuoliselle juttelu voisi varmasti helpottaa oloa. Luonnehäiriöthän ei ikävä kyllä parane, joten oma ohjeeni olisi vaan olla tuollaisen henkilön kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Jotenkin oletin, että kyse ei ole puolisostasi - toivottavasti näin. Tsemppihalitukset sinne!

Omaa napaa: Tänään oli ultra, jossa punktiopäiväksi sovittiin pitkän väännön jälkeen keskiviikko. Lääkäri olisi ensin määrännyt sen maanantaille, joka olisi ihan sama kp kuin aiemmassakin hoidossa (jossa siis saatiin vain 5 kypsää solua). Näin siltikin, vaikka on koko ajan puhuttu, että tällä kertaa muniksia kypsytellään pidempään kuin aiemmin. No, lopulta iskin pöytään tekemäni Excel-kaavion munisten kasvusta edellisissä hoidoissa, ja vasta se sai lääkärin pään kääntymään. Oli kuulemma loistava kaavio! :giggle: Nyt hyvillä mielin viikonloppuun. On siellä yli 10 munasolua kasvamassa, joten jos saadaan edes suurin osa niistä kypsiksi niin toiveet on taas korkealla! :love:
Hurjan hyvä saalis kasvamassa:love: hienoa että lääkärit joskus kuuntelee myös asiakasta(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Babsukka, sulle tulee vauva!!! Ihanaa! Kaikkea hyvää ja ihanaa odotukselle! Käyn kurkkimassa kuulumisia toisella puolella.... Onnea! :)

Roxanne, ihan paras! Löit jauhot suuhun lääkärille! Lääkärille pisteet, että kuunteli sua ja otti excelit tosissaan. Kun meet ke sinne punktioon, mulle ehkä siirretään jotain. Itseäni arveluttaa limakalvo ja tuo ovulaatio oli varmaan vitsi! Ti ja ke ei juuri viiva näkynyt, eilen oli selkeä viiva, mutta tulkitsin, ettei ehkä plussa ja tä olikin sit jo haalea.... Näinköhän mun 5,7 mm limakalvo on mihinkään kasvanut. Kukahan tässä osaisi auttaa? Yritin sanoa huoleni sille hoitsullekin, mutta ei se oikein ottanut kantaa. Pitänee munkin värkätä omat excelit!

Pirtsi, oot jonkunsortin luonnevikaisen kanssa tekemisissä! Ei tuo ole normaalia. Minusta on tullut ihan hirveä vanhemmiten: heivaan kaikki inhottavat tai "puhutaan suoraan" (muille valittajat, mutta jotka ei itse siedä mitään itseen kohdistuvaa), pois elämästä.

Hyviä peitonheilutuksia kaikille! Luppanallakin asiat etenee! Hyvä juttu! Sulla voi nopeastikin tärpätä, kun kaikki on niin kohillaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Roxanne
Pirunpelto, ei kuulosta raskaushormoneilta nuo ongelmat. Minun ensi ajatukseni oli, että tuo ihminen on teillä töissä. Jos näin on, voisit kääntyä luottamusmiehen puoleen. Jos on joku muu tuttu, pois elämästä vaan, luten Virkki ehdotti.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Roxylle onnea ja tsemppiä tulevaan punktioon! Ihana ja hienoa, että olet tehnyt ihan exelit asiasta, itse olin ja olen niin laiska, etten sellaisia saisi aikaiseksi edes ja nyt tuo sinun kaaviosi "pelasti" sinut (y)

Värkki entä jos se ovis oli sitten nopea taas kuitenkin? Mulla oli niitä kiertoja ihan totta, että aamupäivällä testi oli melkein positiivinen ja ajattelin odottaa seuraavaan päivään, jolloin se oli jo haalea. Olin itsekkin silloin, että mitähän..*****. Mutta sitten gyneltä näiden hoitojen myötä ohjeistettiin, että testi aamuin illoin ja silloin mulle valkeni se, että jos se on aamupäivällä viittä vaille valmis, niin illalla testi oli räikeän positiivinen, seuraavana päivänä jo mennyt! Eli aina illalla sain sitten oviksen kiinni itse teosta. Toivottavasti paikat ovat vastaanottavaiset ja sittenhän sinulla alkaa ne "helvetilliset" piinapäivät, kun aika ei kulu ikinä ja ajatukset pyörii vain ja ainoastaan raskaustesteissä ;):D
Tsemmpiä!

Tuohon luonnehäiriö-asiaan. Ensinnäkin kiitokset kaikille jotka asiaa kommentoivat. Tää on ihan hirmu vaikea juttu, ja tietty vielä hankalampi sitä täällä on kommentoida ettei tunnistettaisi enkä mustamaalaisi ketään syyttä suotta.

Luppis, ei liity synnytykseen eikä raskauteen se aihe. Nämä "kiistat" lähtevät mitä eriskummallisimmista asioista.
Ja tässä ollaan, niinkuin Jelli totesi, että en tiedä olenko tosiaan hulluuden partaalla vai onko se toinen.:confused:

Tätä pakkaa siis sekoittaa se, että kyseessä on tosiaankin muuten kiltti ihminen. Ei äkkipikainen, hyvä työssään, rauhallinen, ujo (!) ja hyvin sellainen..miten sen sanoisi.."anteeksi kun olen olemassa"- ihminen. Niin miten hiivatissa tuollainen ihminen osaa kääntää asiat niin nurinkurin? Ja kun ne asiat ei sitten selviä, niinkun ei selvinnyt tämäkään. Siitä tulee riita, sitten jonkin ajan kuluttua ollaan taas melkein ok ja elämä jatkuu, mutta se asia itsessään jäi selvittämättä, kunnes se taas jossain hyppää eteen.

Jos tämä jatkuu niin kirjoitan tästä lisää esimerkkejä, otteita todellisesta elämästä tännekkin niin saisin ulkopuolista mielipidettä vähän. Tietysti asioilla on aina kaksi puolta, mutta yritän olla vetämättä tätä itseeni päin ja olla tasavertainen.

Ja kyllä minä tiedän, että olen aika ärsyttävä ämmä jos haluan olla ja pahoitan mieleni helposti. Kestän kuitenkin kritiikkiä omasta mielestäni ilman itkupotkuraivareita ja tsemppaan muita paljon. Ainakin kuvittelen niin :confused:
 

Yhteistyössä