40+ so what wol.13

Hei moi böö kaikille :p.... Ihana lueskella teidän juttuja ja moniin pystyn samaistumaan... Minäkin vannoin että en rupea tikuttamman ovista ja että r.testiä en tee ennenkun menkat myöhässä mutta nyt niitä on tilattuna kaapit pullollaan :LOL:...
Oma napa: täällä edelleen "haamuillaan" eli tänpäivänen testi selkee haamu mutta kaukana plussasta... Mutta ärsyttää nää oireet, kokoajan kuvottaa ja pissalla saa ravata alvariinsa ja tietty naamakin rupes kukkimaan
Joo kaikki muu enteilee kuukautisten alkua paitsi kuvotus:sick:... Tädin pitäs hiippailla joko ke to tai viimestään pe joten täällä piinaillaan vielä hetki...
Ihanaa kevään alkua KAIKILLE :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Voi ei, Jelli75, voimia! Luppanalle ja Truulylle varovaiset onnittelut, toivon hurjasti että viivanne vahvistuisivat!! Ja vaikka se ei tässä vaiheessa varmasti yhtään lohduta, niin onhan kemiallinen raskauskin (jos siis sellaiseksi jää) osoitus siitä, että jotain siellä alakerrassa tapahtuu. Ainakin itselleni yksi oletettu kemiallinen viime kesänä on antanut näihin päiviin asti toivoa, että raskautuminen on ainakin periaatteessa mahdollista.

Bugsylle pitää vielä sanoa, että oletpas monta kertaa onnistunut päälle nelikymppisenä. Ja kun vielä raskaudet on päättyneet onnellisesti, niin tuo antaa kyllä roimasti toivoa meille muillekin :)

Karhuemolle tervetuloa! Itsekin hoitoja läpikäyvänä ymmärrän tosi hyvin tunteesi. Fyysisesti hoidot on olleet jopa helpompia kuin kuvittelin, mutta henkisesti kyllä todella raskaita. Näissä kun on niin paljon pelissä, että pettymykset tuntuu rankoilta potenssiin kymmenen. Hyvä ajatus varmasti pitää vähän taukoa, sitten on taas enemmän voimia jatkaa tätä kivistä tietä!

Omaa napaa vielä sen verran, että saa nähdä alkaako menkat ajallaan (ke-to) vai siirtääkö tässä kierrossa ollut lääkitys (zumenon + terolut) niiden alkua. Testitikkuja on ihan turha uittaa, kun ainoa talletus tehtiin jo 6 päivää ennen ovista...
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Onks teistä joku mittaillu suht. oikeaoppisesti ruumiinlämpöjä useamman kierron ajan? Vaihteleeko teillä se kuinka paljon lämpö nousee oviksen jälkeen? Mulla nous viime kierrossa enemmän ku tässä kierrossa, ni enteileekö tää ny sit huonoa.
 
Truuly, sulla oli eilen niin hieno ja vahva plussa, että jos siitä ei vauvaa tule, niin multa menee usko! Itsellä oli joulukuussa tosi vahva plussa, mutta yhtenä aamuna vaan tajusin, että eipä ole enää mitään tuntemuksia. Viiva haalistui sitten seuraavana päivänä ja sitä pari päivää ja kuukautiset alkoi! Pidä välipäivä ja testaa sitten uudestaan!

Luppis, toivoa on! Jännätään porukalla sun tilannetta!

Karhuemo, tervetuloa porukkaan! Myös Meikkis odottelee IVF-hoitoja. Josko seuraavassa kierrossa. Odotuksia ei ole....
 
Iltaa ihanat vauvakuumeilijat :)
Tulinpa hetki sitten päiväkahvireissulta kotiin ja hyvin toiveikkaana kävin "pitsillä", että menkat ois jo alkaneet, vaan ei yhtään mitään. Ei edes ruskeaa tuhnua, jota aina tulee ekana päivänä, ennenkuin vuoto alkaa.
Kävin päivällä kyllä apteekissa ja oli mielessä, että ostan testin, mutta ajattelin vielä jättää ostamatta. Jollei lauantaiaamuun mennessä ole menkkoja ilmaantunut, niin sit käväsen uudemman kerran apteekissa.
Miehelle en ole vielä pihahtanutkaan asiasta, ettei hermostu liikaa, jos sattuukin oleen väärä hälyytys.
Mulla ja Miehellä ei siis ole ollut mitään aktiivista koitustakaan, jotenka tää ois jo pienoinen ihme, jos oisin raskautunut. Mut ans kattoo nyt :)
Toisaalta pienesti toivon ja toisaalta pelkään. On tämä tunne niin metkaa.
Netistä koitin aamulla katsella erinäisiä viestejä, joissa oois ollut raskausoireita ja alkoi jo tulla tunne, että ei ei ei, en halua taas päätäni sekaisin pienillä toiveilla. Nyt sitten vain odottelen....
 
Helmi, minä mittailin oikeaoppisesti tosi pitkään 2012-13. Fertilityfriendiä käytin merkkailuun ja tietolähteenä. Ei se välttämättä huonoa meinaa, että on eroja. (Mullakin muuten onnistunut raskaus lähti sellaisesta, missä lämmöt ensinnäkin nousi hitaasti oviksen aikoihin, ei ollut selvää porrasta, eikä ero ollut kovin iso.) Mutta siis muutenkin, tuolla fertilityfriendissä on tietoja erilaisista lämpökäyristä ja siitä miten ne vaihtelee. Ja kyllä ne vaihtelee kierrosta toiseen. Mun mielestä lämpöjä (oliko selvä ovis niidenpuolesta, yms) voi parhaiten arvioida vasta kun koko kierto on finito.
 
Tsemppejä tänne! En ehdi nyt kommentoida henk koht

Lämmössä sanon sen et aika hatara näköjään on niidenkin pätevyys. Mä sain olevinaan aivan selkeän nousun (36.4->36.7 ja yli 37) mutta ovista ei tapahtunut ultrankaan mukaan. Ja lisäksi nyt kp4 lämmöt edellee 36.6.. toisekseen vuotaa tosi tosi paljon joka myös siis kielii sitä faktaa ettei ovista ollu. Limis oli sillo o.plussan jälkeen komikaikuisen näkönen ja 9.4mm. Eli ei tiivistyny niinku pitäs jolloin vuoto olis maltillista. Silti siis kp1 tuli dpo9 eli kietto ei pidetyny :(

Peukkuja tänne!!
 
Huomenta vainen tännekin :)
Nyt ihan heittäisin kysymyksen, että kuinka nopeaa olette saaneet raskaustestistä plussan? Eli millä kierron päivänä?
Tänään on siis 31/25-29 päivä jo ja mietin, että käynkö sittenkin jo tänään ostamassa testin. Ihan vain varulta :)
Mikä on hyvänä pidetty testi, oisko digitaalinen se helpoiten ymmärrettävä, ettei tartteis ihmetellä mitään haamuiluja? vaikka tiedän, että digiversio taitaapi olla hinnakkaampi.
Miust tuntuu, että mie olen ihan tumpelo näissä asioissa.... Kääks :)
Ihanaa aamupäivää ja päivää teille kaikille, jotka tän ehtivät lukea! :)
 
Huomenta kanaset :) Toivottavasti paiva on lahtenyt hyvin kayntiin. Ma horpin kahvia ja hadduttelen muksun kanssa. Jotain syysta on ollut jarjen vastainen varmuus tarpista(n). Siis dpo 4 menossa et ei todellakaan oitais edes miettia moisia. Mut silti takaraivossa jaytaa et olis pitanyt pyytaa tukea tolle keltarauhaselle. Mut siis joo, edelleen odotetaan et se luvattu lahete tulis, ehka siis huomenna, ja sit varailemaan gynea ja ehka saamaan jotain selvyytta ja apua tahan.
 
Huomenta kaikille!
Truuly, jospa viiva siitä vielä vahvistuisi!! (y)
Jelly, otan osaa :(.
Miten Luppana, oletko testaillut jo?

On: Mä huomaan, että teillä on kaikilla tosi pitkät (tai siis normaalit) kierrot. Itse vaan taidan olla epänormaali. Meinas nimittäin tänä aamuna savua nousta korvista kun täti hyökkäsi kylään ja kierron pituudeksi jäi järkyttävät 22,5. Vaikka mulla olikin jotenkin ok ne veriarvot (FSH 8 ja jotain, amh 0,7) niin eihän näin lyhyellä kierrolla voi mitenkään raskautua... nyyh. Se on nyt lyhentynyt joka kierron päivällä siitä lähtien kun joulukuussa lopetin ehkäisyn (n).
Onko kellään kokemusta kierron pidentämisestä hormonaalisesti? Liittyykö letrot/keltarauhanen tähän? Josko jotain toivoa löytyisi, nyt vähän surkia mieli...
Aurinkoista päivää teille kuitenkin! Onneksi aurinko ja kohta pääsiäinen!

Muoks: epätoivoisena hätähousuna pyysin soittoajan sille yksityiselle gynelle, jolla kävin ultrassa pari viikkoa sitten ja joka lähetti noihin veritesteihin. Soittoaika huomenna. Tää on jo toinen kerta kun mulla soittoaika sedälle... toivottavasti se ei hermostu kyselyikääni. Pakko kysyä tuosta kierron pituudesta ja (otaksumastani) ovuloimattomuudesta (huh mikä sanahirviö...) ja mahdollisista avuista... kerron sitten täällä kans jos saan jotain tietää... tai varmaan pitää tutkia lisää ennen kuin mitää lääkkeitä saa jos saa lainkaan. :confused:. No niin. Anteeksi omanapaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Raskaustestin voi hyvin tehdä jo heti ekana päivänä, ku menkat on jääneet pois. Useathan testaa jo paljon ennen menkkojen oletettua alkupäivää ja kyllä ne plussat sieltä usein tulee pari päivää ennen menkkojen alkua.

Paras testi on Clearbluen digitaalinen. Sinällään sama ottaako sen, missä tulee pelkkä raskaana tai ei raskaana vai sen missä tulee raskaana tiedon lisäksi viikot. Niissä paketeissa on hyvät ohjeet.
Jos et ota digitaalista, niin ota testi nimeltään Apteekin oma. http://www.apteekkituotteet.fi/Apteekin-Raskaustesti
 
Kiitos Helmi1234 vastauskestasi :) Ihanaa, että joku ehtii vastaamaan näin äkkiä :)

Olen täällä koittanut juoda vettä ja nyt on menossa ananasta, että saisi hypätä usein veskissä :D Kokoajan on tunne, että menkat on alkaneet, mutta sit kun käypi vessassa, niin ei mitään.

Minä jo ehdin tihrustaa itkua tänä aamuna, että Mitäs jos olenkin raskaana, mitäs sitten eteen? Kuinka mä tulen pärjäämään muksun kanssa ja varmasti väsähdän sen hoitoon. Mut Onhan mulla Mies, ainakin vielä on. On ollut reilut kaksi vuotta jo sama, ihana Mies :) Mie vaan olen tällainen, että etukäteen mietin kaikkia kauhukuvia.

Olen muuten potenut ihmeellistä iltanälkää. Eilenkin söin iltasella puoli kasilta hapankorppuja, sit jo ysiltä piti tehhä ruisleipää syömiseksi. Ei mulla ennen ole näin nälätystä ilta-aikaan ollut ja eilinen oli jo kolmas kerta ihan pienen ajan sisään. Iltasella himoitsin myös suolakurkkuja, mutta kun niitä ei ollut. Arvata saattaa, mitä tänään löytyy kaupan hyllyltä ostoskoriin... No niitä suolakurkkuja :D
 
Huomenta kaikille!
Truuly, jospa viiva siitä vielä vahvistuisi!! (y)
Jelly, otan osaa :(.
Miten Luppana, oletko testaillut jo?

On: Mä huomaan, että teillä on kaikilla tosi pitkät (tai siis normaalit) kierrot. Itse vaan taidan olla epänormaali. Meinas nimittäin tänä aamuna savua nousta korvista kun täti hyökkäsi kylään ja kierron pituudeksi jäi järkyttävät 22,5. Vaikka mulla olikin jotenkin ok ne veriarvot (FSH 8 ja jotain, amh 0,7) niin eihän näin lyhyellä kierrolla voi mitenkään raskautua... nyyh. Se on nyt lyhentynyt joka kierron päivällä siitä lähtien kun joulukuussa lopetin ehkäisyn (n).
Onko kellään kokemusta kierron pidentämisestä hormonaalisesti? Liittyykö letrot/keltarauhanen tähän? Josko jotain toivoa löytyisi, nyt vähän surkia mieli...
Aurinkoista päivää teille kuitenkin! Onneksi aurinko ja kohta pääsiäinen!

Muoks: epätoivoisena hätähousuna pyysin soittoajan sille yksityiselle gynelle, jolla kävin ultrassa pari viikkoa sitten ja joka lähetti noihin veritesteihin. Soittoaika huomenna. Tää on jo toinen kerta kun mulla soittoaika sedälle... toivottavasti se ei hermostu kyselyikääni. Pakko kysyä tuosta kierron pituudesta ja (otaksumastani) ovuloimattomuudesta (huh mikä sanahirviö...) ja mahdollisista avuista... kerron sitten täällä kans jos saan jotain tietää... tai varmaan pitää tutkia lisää ennen kuin mitää lääkkeitä saa jos saa lainkaan. :confused:. No niin. Anteeksi omanapaisuus.
Luppana testannut:apteekin omalla ja ihan puhdas nega :cautious:... Liuska testeissä oli jos jonkinmoista haamua ja viivanpaikkaa mutta tähän apteekin omaan luotan 100%... Toki ottaapäähän mutta mulla vasta eka yritys kierto menossa sterilisaatio purun jälkeen joten en todellakaan voi olettaa saati ruikuttaa kun ei tärpännyt... Nyt vaan odottelen tätiä ja jo laskeskellut seuraavaa ovis päivää..
Ja kun mainitsit että olet "hätä housu" niin tässä meidän iässä se on jo ihan oikeutettua elleijopa suotavaa käy nää vuodet vähiin muuteno_O
Toivottavasti saat hyvää infoo lääkäriltä miten vaikuttaa lyhytkierto ja saako siihen jotain apuja tsemppiä sulle(y)... Niinkun kaikille muillekkin:)
 
Anuliini: Ja mä en testauksen kanssa odottelis sen enempiä eli testaisin jo viimeistään huomenna aamupissasta. Jos sulla on tämä kierto noin niinkuin muutoin ollu normaali, niin sulla näkyy kaiken järjen mukaan nyt jo päiväpissastakin raskaus. Itse testasin kp 31/28 parin tunnin päiväpidätyksellä digillä raskaana. Ostin silloin varmuuden vuoksi kaksi testiä ja toisen tein sitten seuraavana aamuna aamupissasta ja oli yllättäen ihan sama tulos.

Ja jos se testi näyttää sulla plussaa, niin sitten kauppareissulta mukaan ainakin foolihappoa ja d-vitamiinia ellet niitä jo syö. Raskaus- ja imetysmonivitamiinit ovat myös hyviä, kun niissä on kaikki mitä tarttee. Itse käytän edelleen. Itselläni ollut Multi Tabs, mutta niitä on Multivita, minisun, monivita ja vähän hinnat vaihtelee, että sen mukaan voi ostella. Apteekkihenkilökunta tietää niistä kyllä.
 
Heissan heissan!
Nyt on kaksi testiä ostettu paikallisesta apteekista. Olihan ne tyyriitä nuo digitaaliset, vaan siitä en tingi, vaikka mikä ois. Apteekin myyjänaisellekin sanoin, että uskalsinpas tulla ostamaan testit. Hän naureskeli ihanan aurinkoisesti koko palveluajan ja sanoi, että sehän on heidän työtään. Olen siis aika vakkari apteekin asiakas, ihan muissa jutuissa. Sit vielä myyjänainen toivotti mun lähtiessä onnea matkaan :) Mulle tuli siitä niin hyvä mieli :)
En tiiä, kuinka moni muistaa miut täältä viime keväältä, mutta silloinkin kuumeilin ja mutta testejä en päässyt ostelemaan, että nyt ollaan askeleen lähempänä unelmatoivetta.
Mulla on tänään kolomelta vielä omalekurille jutteluaika nuista mun lääkityksistä.
Juu, huomen aamuna teen testin.
Nyt on ihmeellistä paineen tunnetta alamasulla, ei mulla kyllä veskiin ole hätä, että se on ihmeen outoa. Pitääpi juua vettä, jos asia selkenis.
Kaupasta ostin vihdoin ihania suolakurkkuja, joista unelmoin eilen illalla, kun oli oikein nälätys.
Tästä tämä etenee. :) Heippa leidit!
 
  • Tykkää
Reactions: Luppana 76 ja bugsy
Innostus lahetteen saapumisesta vaihtui kiukutukseen :devil: kun ensimmainen vapaa aika gynelle loytyi huhtikuun tokalta viikolta. Ja jostain syysta nyt, dpo 4-5, tuli vahan verensekaista valkkaria :eek: mulla ei ikina ole ollut mitaan outoja valituhruja.
 
Keskiviikko 23.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (39).........................3...............34kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............34kp/29
Truuly (38) ......................2...............32kp/30
C. rotundifolia (40)...........2...............32kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1...............32kp/28-30
Roxanne(41)....................1...............29kp/29
Luppana76 (39)..............7................28kp/28
Pirunpelto (40).................1...............26kp/28
Helmi1234 (39).................2..............23kp/26-28
Joyzy (42).........................................20kp/28
lillans(37).........................1..............19kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6...............18kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6..............18kp/28
Jimima (44)......................2..............17kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............14kp/30
Virkki (39)........................2..............12kp/26
Oodikas (37) ...................2...............9kp/28
Athina (41)......................6................8kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2...............8kp/26-30
bugsy (45) ......................?...............5kp/30
Tammityttö (39).................................4kp/
Zini76 (40)........................5..............3kp/26-28
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Babez74 (41)..................................dpo 22
Helmi1234 (39)...............................dpo 9
Jimima (44).....................................dpo 2

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Bugsy, tallettelut ainakin tehtiin huolella, mut nain aikainen kiinnittyminen? Olisha. Se vahan outoa, mut mahdollista. Ma jouduin eilen iltapaivalla ottaa tunnin tirsat kun iski niin huono olo just kun piti muksun kans lahtee "muna metsastykseen" siis meilla on oitkin viikkoa useampi tapahtuma, missa muksut etsii varikkaita paasiaismunia.
 
Mie nyt sitten hulluuksissani ostin digin ja se kertoo näin:
http://aijaa.com/Ts6eWE

Liuskatestistä en tullut hullua hurskaammaksi:
http://aijaa.com/3sypm9

Ajattelin jos mitenkään malttaisi viikon odotella ja testaisi taas digillä niin eikös siihen pitäisi viikot lisiä jos kaikki alhaalla ok?

Viime yönä heräsin koviin mahakipuihin, sattui kai koko kohtuun, ei erityisesti jommalle kummalle puolelle. Olin jo satavarma ett sieltä se tulee ja kävin siteen loppuyöksi laittamassa, mutta vuotoa ei ole näkynyt.

Sekoanko mie vaan vai miksi ei nyt usko riitä ollenkaan että siellä joku kaveri kiinnittynytkin olisi, kummittelee vaan se kemiallinen kokoajan mielessä. :confused:
 
Oi joi Truuly, ihanaa, että siellä testissä oli noin :) Usko vaan, että se pitää kutinsa.
Mie olen ollut tän päivää aika pöllyssä, kun piti tehhä autolla kaksi kyläreissua. Huominen testi nyt sitten näyttääpi, että alanko vähentään lääkitystäni, kun siis kävin jo siellä lekurin juttusilla. Sit mennäänkin aika haipakkaa vähennysten kanssa, jos testaus huomenna aamulla näyttää plussaa.
Tänään ei siis tähän mennessäkään ole vielä näyttänyt siltä, että Naistenpäivät ois alkamassa. Väsähtänyt olen ollut. Kahvia ei tee mieli, vaikka tiedän, että se voisi vähän piristää oloa.
Anteeksi, että jumitan sivustolla. Oikein kukaan ei tiedä vielä, että olen huomenna testailemassa. Tää on niin jännää ;)
 
Hei kaikille ja kiitos ryhmään pääsystä, tunnen itseni tervetulleeksi :)

Truuly rauhallista mieltä ja onnea plussasta!

Jelly itsellä ollut ihan samoja tuntemuksia, että lopetan koko homman. Pidin vähän taukoa ja niin vaan alkaa taas mieli tehdä tepposia...eli yrityshalu nostaa päätään! Ymmärrän kyllä senkin, jos päädyt lopettamiseen, on nämä sen verran vaikeita asioita. Voimia joka tapauksessa!!


Virkki, oletko kaupungilla hoitojonossa? Itse yksityisellä, nopeaa toimintaa jopa niin, että oli pakko itse viheltää peli vähäksi aikaa poikki. Ja kallista tietenkin myös...

Roxanne, millainen hoitohistoria sulla on? Oliko niin, että olet Ivf:n menossa? Itse tunnun jo odottavan malttamattomana, että pääsisin siirtoon, jonka siis tarkoitus olla toukokuussa. Huhtikuu jää välistä kun en ole Helsingissä tuolloin. No ehkä on hyvä levätä vielä, että jaksaa paremmin paineen alla.

Täällä on hienoa nähdä miten moni on onnistunut :)
 

Yhteistyössä