40+ so what wol.13

Hupsansaa, tänäänhän ovistesti onkin sit vahvimmillaan! Eli eli, jatkamme festeilyä! Mies jo väittää, että hänet ajetaan loppuun, juu-u. Viimeisetkin pisarat käyttöön :)

Woodoo, testiä joka päivä, jos ei näy! Ihmeellistä on välillä nämä kiertojen pituudet. Ja noista lääkkeistä, olen käsittänyt, että ibuprofeiini estää/hankaloittaa ovulaatiota, joten olen irrottautunut buranakoukusta ja syönyt lähes puoli vuotta ainoastaan parasetamoli-lääkkeitä.. Paitsi menkkojen aikaan joskus buranaa. Mulla on usein pääkipua, mutta kohtuullisesti on lähtenyt 1000 mg para-tabsilla, kun on pakko. Burana kyl auttaa paremmin. NIin ja krapulaan ja alkoholin kans ei voi ottaa parasetamolia, eli sit kärsitään, jos on mennyt juomaan :D

Täällä ei ole vielä kertaakaan mies ollut lopettamassa yritystä. Kova on siis halu molemmilla saada yhteinen lapsi. Mies vaan on paljon rennompi "tulee jos tulee".. Niinhän mäkin alkuun, mut kyllä tässä alkaa stressikierrokset tmv. tulemaan kun reilu vuosi mennyt jo! Mutta jospa nyt lomalla olisi kaikki kohdallaan, nukuttu on 10 tunnin yöunia, iloteltu pari kertaa vuorokaudessa, ei työväsymyksiä eikä muuta.. Eli kaik vois olla aivan kohdallaaaaaan! :)

Mukavaa sunnuntaita ja ensi viikon alkua! Partiolaismeiningillä "aina valmiina" -taistoon vanhenevia munasoluja ymv. vastaan! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna75
Kosteana siinä saattoi joku häive lähinnä kosteustahra olla mutta kuivana se on kyllä ihan tasan valkoinen. Ei missään valossa mitään. Mä en silti ole lainkaan hautaamassa toivoa koska puhdasta on. Ja historiassa plussat on tullu tosi myöhään.. kattellaan..
 
Tsau!
En ossaa äkkiä kommentoida kaikille kun täällä on tapahtunut paljon siitä ku keväällä plussasin :)
Onnea odottajiin päässeille ja halaus meille ketkä vieläkin hinkkaa tyhjää tulosta :unsure:..

Mä kälpin tänne pikkuhiljaa..tosin hoitoja odottelevana..hope. kaikki ei menny todellakaan kuin elokuvissa. Keskeytyksen jälkeen vuodin 6vk jolloin tuli mitta täyteen. Kaikki hoki että "normaalia". No eipä ollut vaan istukkaa oli jäänyt kohtuun. Uusinta kaavinnassa kävin viime viikolla. Nyt toivon että tää vuoto loppuis koska oma kunto alkaa jo romahtaa kun vuoto on ollu todella kovaa eikä mitään pientä tihkua. (n)
Kierto sais alkaa käynnistyä jos mielii mihinkään hoidon suunnitteluun. Raha-asiakin on auki kun suunnitelmissa olisi lahjasolut ja keikka maksaa n.7000e :eek:.
Mut näillä mennään (y)

Mut saa siis lisäillä jonnekin listaan takas .. 39v ja kolmas toiveissa. ..
 
Heippa :)

Olen seurannut tätä ketjua jo useamman vuoden...taitaa olla niin että viimeisten kolmen muksun kuumeilun kohdalla oon käynyt lukemassa...ja joskus pyysin mielipidettäkin silloiselta "ketjun-Mammalta" Mur-Murilta :)

Meillä on viisi lasta ikähaarukalla 17-1v...ja on kumpaakin sukupuolta. Nuorin on siis juuri täyttänyt 1v ja lopetin imetyksen muutama kk sitten ja kierron käynnistyttyä alkoi vauvakuume...se mahdoton...se perääntymätön...sitä ei voi sammuttaa, ei laittaa taustalle eikä lääkkeillä parantaa;)

Itse olen viime vuoden lopussa täyttänyt 40v...eli en nyt enää niin nuorikaan, mutten missään nimessä liian vanha vielä kuumeilemaan...enhän??? pienet lapset pitää äidin nuorena ;)

Mitäs kaikkea kannattais käyttöön ottaa avuksi jotta ois paremmat mahikset nopeuttaa projektia...niin kaiketi turhaa toivoa mutta aina kannattaa yrittää. Mä teen Maca-jauhe coctailin joka aamu...vehnänakio öljyt on tilauksessa. Greippimehu...se sokerillinen ryb&degger ( tai jotain sinnepäin ) ...toivottavasti ajaa asiansa vaikka onkin makea? :alien: ...sit ne miedommat geleet on kans mut purkki alkaa olla lopussa ja tuumasin että josko ihan se vehnänalkioöljy ajais saman asian?? Onkos sitten vielä jotain mikä pitäis muistaa??

Nyt siis yrityskertoja takana 2...ja kolmas pyörähti käyntiin lauantaina kun nyt imetyksen jälkeen kierto 28/29 päivää muuttui kierroksi 25 päivää...ihmettelin kovasti kierron lyhyyttä...oviksen tikutin kp13 että tekiskö se sit ton lyhyyden en tiä...vuoto alkoi tiputtelemalla eli lauantai ja sunnuntai meni melkeimpä niin ettei ees tarvinnu suojaa...viime yönä sit hanat aukes kunnolla...laskin nyt kuitenkin että vuoto alkoi jo lauantaina kun ekat verilimat bongasin.

Huh...tää odottaminen on ihan ronkosta...samoin nää kierron ekat päivät...masentavaa....ja eritoten nyt kun kierto jäi noin lyhyeksi niin otti aivolohkoon oikein urakalla se että miksi oi miksi en ees saa jännätä...sekin ilo viedään pois sillä että kierto käynnistyy jo 4 päivää ennenaikaisesti :cry: Plaah...tarttis saada uutta puhtia taas kohti uutta ovista.....kun ei tuo aikakaan enää oikein oo mun puolella niin tekee se tästä touhusta hiukka pakonomaista ja ne tallettelujen jälkeiset päivät pyörii vaan ja ainoastaan oireiden ja onnistumisen ympärilä :cautious:

Mites mä tänne nyt merkkaan tietoni...mut siis tosiaan ikää se 40v, yk2, 6 lasta yritellään, kp3.

Toivottavasti huolitte mukaan kuumeilemaan (y)

 
Tämä täti palaa nyt haavemaailmastaan maahisten joukkoon. Eittämättä outo kierto mutta tänään näyttää alkavan. En tiedä onko kierto pidentynyt ja tuhruaa vasta vai onko menkat oikeasti alkamassa mutta tulossa on. No joo tänään trackerin mukaan menkat alkaa eli oikeasti ihan peruskierros. Mutta kyllä panee mamman sekaisin kun ei toimi normaalisti. Ehkä ens kerralla muistais oman perussäännön että haihattelee ja testailee vasta kun myöhässä!

Asia sinänsä ok oli aivan omituista ajatella että voisi olla raskaana! Näin nopeaan (4 kiertoa). Olin kyllä ihan varma että olen koska elimistö on aina ollut kovin säntillinen. Ehkä puskee vaihdevuodet.. ei voi tietää.

Yritys jatkuu lippu korkealla kohti seuravaa fuckfestiä!

Ja tervetuloa pöpiporukkaan pilvilinna! Tammikselle tsempit!

Tv woodis rv 1-
 
MAANANTAI 20.7.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

Theran(37)......................................2kp/
mileena 74 (41)...............3.............. 36kp/28-30
KeltainenSeepra.............................. 36kp/ 24-26
Marza (44)..................................... 36kp/30
Pirunpelto (38) ..............1.................7kp/28-32
Johanna75 (40)..................6.............33?kp
Esteri1 (42)..................2................. 27kp
woodoo (40).................4................. 0?kp/24-26
Minttu 71 (43).............5................... 24kp/30
Tyydeli (42)..................2................ 23kp/28-30
Karoliina74 (40)...........1.................. 20kp/31-39
Katjusmaaret (41).........4.................. 21kp/26-29
Anuliini1975 (40)............1............... ..14kp/25-29
MaiMei (39) ...................2.................14kp/26
mama na baba (42)............................13kp/27
Virkki ()............................................12kp/
Jimima (43)...................2....................7kp/27-29
Pirunpelto (39)..............1.....................7kp/29-30
Kalabaliikki ().......................................5kp/24-28
SuloinenSalaisuus (40) .........................4kp/28
Pilvilinna74 (40)................6..................3kp/25
Tammityttö (39)................3...................0/0

Piinailupäivät:


mileena 74 (41)................. dpo 20
Tyydeli (42) ......................dpo 9


Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Babez74 .............(41) - 7/2015


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Touhulan mamma (40) 3.
Virkki
Zandi (40)
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Mjaa-a, näinköhän meni kaikki niinkuin pitikin? Onnistuin sotkemaan rivit ja se ei antanut muokata sitä, niinkuin minä oisin halunnut.
Tuota taustalla olijoiden listaa vois varmaan vähän siistiä? Siellä taitaa olla muutamia, joita en ainakaan itse ole koskaan tässä ketjussa nähnyt? Vai mitä olette mieltä noin yleensä?

Theranille ja woodolle laitoin epäselvät päivät, kun en nyt ihan varma ollu missä te meette :unsure:

Uusille tulokkaille tervetuloa, ja Pilvilinna, ei se 40v ole todellakaan liian vanha kuumeilemaan! Itse olen kohta 40v, ja muutaman vuoden yritetty ensimmäistä vasta.

Ja woodoo noista testailuista, hauska niitä muiden tikkuja on seurailla tuleeko mitään vai eikö tule, mutta ymmärrän fiiliksesi. Itsekin aion (joopa joo..) yrittää ainakin, etten riehu enää noiden testailuiden kanssa ennenkuin on se kp 28/28 ja sillä hyvä. Menee rahaa ihan hukkaan ja joka kuukausi noita haamuiluita alkaa riittää mulle.
Edelleen toivon niin kovasti, jos nyt tämä kierto olisi se kierto, vaikka toivo alkaa hiipua ihan urakalla.

Ja tammityttö, tervetuloa takaisin (valitettavasti) :(.

Argh, piti sanomani vielä, että mitä kuuluu Johannalle, Mileenalle, Marzalle ja keltaiselle seepralle?
Ja Virkki laitetaanko sinut listalle jonnekkin?

Ja jos on päivitettävää, laittaisitteko päivityspyynnön punaisella niin on helpompi pysyä kärryillä
 
Viimeksi muokattu:
Mjaa-a, näinköhän meni kaikki niinkuin pitikin? Onnistuin sotkemaan rivit ja se ei antanut muokata sitä, niinkuin minä oisin halunnut.
Tuota taustalla olijoiden listaa vois varmaan vähän siistiä? Siellä taitaa olla muutamia, joita en ainakaan itse ole koskaan tässä ketjussa nähnyt? Vai mitä olette mieltä noin yleensä?

Theranille ja woodolle laitoin epäselvät päivät, kun en nyt ihan varma ollu missä te meette :unsure:

Uusille tulokkaille tervetuloa, ja Pilvilinna, ei se 40v ole todellakaan liian vanha kuumeilemaan! Itse olen kohta 40v, ja muutaman vuoden yritetty ensimmäistä vasta.

Ja woodoo noista testailuista, hauska niitä muiden tikkuja on seurailla tuleeko mitään vai eikö tule, mutta ymmärrän fiiliksesi. Itsekin aion (joopa joo..) yrittää ainakin, etten riehu enää noiden testailuiden kanssa ennenkuin on se kp 28/28 ja sillä hyvä. Menee rahaa ihan hukkaan ja joka kuukausi noita haamuiluita alkaa riittää mulle.
Edelleen toivon niin kovasti, jos nyt tämä kierto olisi se kierto, vaikka toivo alkaa hiipua ihan urakalla.

Ja tammityttö, tervetuloa takaisin (valitettavasti) :(.

Argh, piti sanomani vielä, että mitä kuuluu Johannalle, Mileenalle, Marzalle ja keltaiselle seepralle?
Ja Virkki laitetaanko sinut listalle jonnekkin?

Ja jos on päivitettävää, laittaisitteko päivityspyynnön punaisella niin on helpompi pysyä kärryillä
Pirunpelto ..kiitos kysymästä..ihan hyvää kuuluu..verikokeet labrassa otettu ja tuloksia ootellen..pyörryttäny on pitkin päivää jo useana päivänä..vatsassa nipistelee ja syödä vois koko ajan...mutta mutta oottelen tonne menkkojen alkamispäivään asti ennen kun uskallan testata...:)
 
Voihan kamaluus, tammityttö, menipä kaikki kurjasti! Tervetuloa pilvilinna, kiva kuulla, että pienet lapset pitää nuorena! JOs tässä projektissa onnistuisi niin voisi ittekin vähän nuorentua! :)

Pirtsi kiitos päivityksestä! Silti korjaan omalta osaltani, että nyt menossa siis tiistaina 21.7. on kp 22/31-39 ja dpo 1

En osaa noista taustailijoista useastakaan sanoa mitään, liekö käynyt liian vähän aikaa täällä!

Jahas jos itteki yrittäis, että tällä kertaa malttaa testailussa.. Hahahaa katotaanpa parin viikon päästä, jos menkat ei ole het alkaneet! :D
 
Tää on ku ostosteeveestä ; " eikä siinä vielä kaikki". Huomenna uudelleen kaavintaan. Edelleen vuotaa ja jotain siellä näkyi ultrassa. Anteeksi omanapa. Vituttaa just nyt aika rankasti. Oon iha poikki ja väsyny tähän juttuun.
 
Ei hyvänen aika Tammityttö!! Mulla on pisimmillään kestänyt 3kk tuo huopaaminen ja soutaminen, joten suunnilleen tiedän, mitä käyt läpi! Mulla tehtiin viime ja edellisellä kerralla nämä kaavinnat kameralla, joten kaikki saatiin pois. Uskon, että epätoivo tulee!! Halaukset ja ajatuksia kaiken keskelle.

Pirtsi, olen listoilla jo. Ikää on se 39 v. Ehkä mut voisi siirtää taustailijoihin! Yritetään kyllä edelleen ja oon palstalla ja kommentoinkin, mutta mutta... En tiedä! Tosin kun on listalla mukana, niin ei tarvii Aldata laskeskella, milloin ovikset ja muut tapahtuu. On koko ajan paremmin kartalla. :)
 
Kiitos Virkki. Mullaki tehtiin tää viime viikolla hysteroskopiassa eli justiinki kameran kans. Siks mä olenki tosi pettynyt että vielä on jotain josta kukaan ei osannu sanoa mitä. Pläh.
Että mua ottaa päähän. Ainoa toivo on, että jospa hormonit alkais taustalla kuitenki toimia ja kierto käynnistyä vaikka kohtu ei oo kunnossa. Hcg on kuitenki enää sen 2 eli siltä osin ok. Mut hieman epäilen että tässä yks kaks löytyis joku positiivinen yllätys.
 
Jaahas...vähän ois sellaisia tuntemuksia alavatsassa että menkat alkaa lähipäivinä...suoraan sanoen :mad: v.......taa..anteeksi ruma sana,
mutta hetken kerkes taas toivoo josko sittenkin....negaa ainakin vielä näytti oli pakko testailla..ja toivoo että menkat ei ala!!!
 
Viimeksi muokattu:
TIISTAI 21.7.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

KeltainenSeepra.............................. 37kp/ 24-26
Marza (44)..................................... 37kp/30
Johanna75 (40)..................6.............34?kp
Esteri1 (42)..................2................. 28kp
woodoo (40).................4................. 0?kp/24-26
Minttu 71 (43).............5................... 25kp/30
Tyydeli (42)..................2................ 24kp/28-30
Karoliina74 (40)...........1.................. 22kp/31-39
Katjusmaaret (41).........4.................. 22kp/26-29
Anuliini1975 (40)............1............... ..15kp/25-29
MaiMei (39) ...................2.................15kp/26
mama na baba (42)............................14kp/27
Virkki (39)............................................13kp/
Mileena74 (41)...............3....................8kp/28-30
Jimima (43)...................2....................8kp/27-29
Pirunpelto (39)..............1.....................8kp/29-30
Kalabaliikki ().......................................6kp/24-28
SuloinenSalaisuus (40) .........................5kp/28
Theran (36)......................4.................5kp/
Pilvilinna74 (40)................6..................4kp/25
Zandi()...........................2..................0/0
Tammityttö (39)................3.................0/0

Piinailupäivät:

Tyydeli (42) ......................dpo 10
Karoliina74 (40)...................dpo 1

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Babez74 .............(41) - 7/2015


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Touhulan mamma (40) 3.
Virkki
Zandi (40)
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Tammityttö, sait mielenkiintoni todella heräämään. Itse kun tässä kaavinnan jälkimainingeissa mennään...
Minkälaista tuo 6vkon aikainen vuoto oli? Siis siteen pökdyssä koko ajan, jos oikein ymmärsin? Miten pääsit uudelleen tutkittavaksi, jos hokivat koko ajan normaalia? Sanoit, että tää ihmettely nyt loppuu vai jouduitko menemään yksityiselle, että sait asian selväksi? Testasitko raskaustestillä jossain vaiheessa? (Itse testasin nyt aamulla 11päivää kaavinnasta ja negaa näytti. Tai no kai siinä voisi ehkä olla jonkinmoinen viivanpaikka, jos olis halunnut raskautta zuumailla, tosin ei oikein sitäkään)
Mitä ihmettä, nyt vasta luin jälkimmäisen viestisi. Kolmas kaavinta? Ei voi olla enää todellista.
Hoitoihin, maksaako lahjasolut tosiaan useita tuhansia? Muistaakseni meillä hoitokierros taisi maksaa jotain 3000. Ihan omat solut kerättiin ja siirrettiin. Alkioita olisi pari vielä pakkasessa, kunhan tässä nyt kierrot pääsisi käyntiin. Ja päänupin irti noista kaikista tulehdusepäilyistä. Vähän väliä löydän itseni tutkimasta netistä joko virtsatulehduksia tai kohtutulehduksia...
Kyllä sulla on menty todella rankan kautta. Toivottavasti pian vuotosi loppuu ja pääset kiinni normaalisti kierrosta. Ihan hirmuisesti tsemppiä sinulle!

Mulle voisi päivittää yrittää toista (kirjoitin kolmatta ensiksi... ilmeisesti edellinen raskaus on päässäni se toinen, vaikka ei oikein alkuun edes päästy :/)

Johanna, niin kauan kuin punaisia päiviä ei näy, niin on toivoa. Peukut sinnekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna75
Zandi
Jep, mulla siis ihan keskeytys eli synnytys jonka jälkeen vuodin enemmän ja vähemmän mutta kuitenki niin että ilman suojia wi voinut olla. Aina kun urheili tms niin lorahteli. Hcg seurattiin verikokeella. 3vk kohdalla se oli vielä 61 ja siitä viikko 21. Sanottiin että hyvin laskee vaikka yleensä mulla on menetyksen jälkeen hcg laskenut 2vk alle 20 vaikka raskausviikkoja oli edellisenki kerran 21.
Sit yks ilta alkoi pulputa verta niin että sitä oli pitkin lattioita. Iloitsin et menkat alkais mutta vuoto oli niin raju ja kumma ettei voinu olla. Vuotoa tuli kuppitolkulla päivässä. Soitin 5-6vk kohdalla sairaalaan joka sanoi että "no tiputtelua voi olla ihan hyvin pari kolme viikkoa ". Totesin et kohta on 6vk täynnä ja määrä on hulppea. Pääsin samantien ultraan jossa näkyi istukkaa tms.
Siitä kaavintaan. Sen jälkeen vuoto jatkui runsaana ja nyt tyrehtyi mutta aina vuotaa vessaan ja siteeseen vähä. Soitin ja kävin pikana ultrassa jossa näkyi edelleen jotain. Huomenna taas sairaalaan.
Lahjasolut maksaa 5-7tonnia riippuen klinikasta. Kallista on etenkin kun lopputulos on aina epävarma. Jos joku srn lapsen takaisi niin aina voisi maksaa melkei mitä tahansa.
 
Lisäys vielä. Kurjinta on että negatiivinen testi tai verikoe ei sano kuin sen et aktiivista istukkaa ei enää ole. Mutta kuitenki se kudospala siellä voi olla ja estää palautumista. Eli vain se sellanen päälle jäävä on off vuoto tai yks kaks runsastiva voi kertoa et kaikki ei oo ok.
 
Kiitos Tammityttö, kun jaksoit kertoa vielä tarkemmin!

Kaavinnan jälkeenhän taitaa olla muutoinkin tiedossa, että sitä aktiivista istukkaa ei enää ole, mutta miksi sitä sitten seurataan testeillä tai verikokeilla? Huomaa, että mä oon edelleenkin ihan pihalla, vaikka on yrittänyt kovasti aiheesta lukea pitkin nettiä.
Hemmetti, haluais tilata matkan etelän lämpöön reilun kahden viikon päähän, mutta niinköhän sitä uskaltaa sinne mennä kuiviin vuotamaan? Luulenpa, että se on klinikalle soitto huomenna ja pitää kysellä, että pystyykö ne tekee tässä vaiheessa jotain jälkitarkastusta vai miten menetellään.

Tammityttö, toivottavasti tällä kertaa tosiaan saat kaikki pois ja palautuminen voi oikeasti alkaa. Hirveetä tuo edes takas vatvominen.
 
Otan osaa Tammityttö, tuo jos mikä on rankkaa. Jos ne ei mullakaan mennyt ihan niinkuin strömsössä, niin en silti joutunut kolmanteen kaavintaan. Hurjaa ja kurjaa tuokin, että hcg laski ja tikut näytti negaa. Mullahan tikut lähti voimistumaan uudestaan, mutta oli vaikea saada hoitohenkilökuntaa uskomaan, että kun se tikun viiva vahvistuu... Käskivät lopettaa testailun. Eikä lääkäri sillä kertaa nähnyt ultrassa mitään. Viikon päästä sit taas näkyi.
Joo-o. Km on itsessään jo tarpeeksi suuri pettymys, niin saisi sen tyhjennys edes mennä ongelmitta. Toivottavasti se on nyt ohi sun osalta.

ON: Mä olen ilon pilaaja. Itselleni. Kun testaa jo kp 10 ja kp 11 täysin blankoa testiä, voi jo lopettaa jännäämisen. Plääh! Tää oli taas tässä. Höh.
 

Yhteistyössä