Keväinen tervehdys vanhalta taustailijalta :wave:
Moi kaikille, tulin pitkästä aikaa kurkistamaan mitä teille tänne kuuluu. Täytyy tunnustaa, että taidan olla pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä, mutta muutamalle "vanhalle tutulle" haluaisin kirjoittaa muutamia kommentteja.
Ensinnäkin Hystis Sen verran olen pysynyt kärryillä, että huomasin että teillä oli joku aika sitten uusi IVF-yritys sen ensimmäisen raskauden päätyttyä keskenmenoon. Ensinnäkin olen todella pahoillani tapahtuneesta! Siitä toipuminen vie varmasti oman aikansa. Ja uuteen hoitokertaan tulee aina liitettyä uutta salaista ja hiljaista toivoa, vaikka yrittäisikin olla pessimistinen ettei tulisi pettymyksiä. Minulla itselläni on kestanyt monta kuukautta toipua niistä viime vuoden pettymyksistä, epäonnistuneesta IVF:stä, epäonnistuneesta ICSIn tuoresiirrosta ja epäonnistuneesta PAS:sta. Olisin varmasti vielä pettyneempi ja surullisempi, jos raskaus olisi jostain näistä hoitokerroista lähtenyt käyntiin, kuten sinulla kävi. Anna itsellesi aikaa surra menetystäsi! Harmi, ettei uusi hoito onnistunut! Ehkäpä teillä odottaa pakkasessa vielä se onnistuva alkio, mutta sitä ennen pitää varmasti miettiä mitä itse todella haluaa.
Itse olen kokenut nämä lapsettomuushoidot henkisesti tosi rankkoina, jokaisessa vaiheessa vain odotetaan jotakin. Siihen satsaa TOSI paljon rahaa, energiaa, vaivaa, omaa terveyttään ja ikinä et voi luottaa saavasi mitään vastinetta tuolle kaikelle vaivannäölle. Joka vaiheessa vain pitää odottaa, kuten milloin saisi pistää sen viimeisen piikin, milloin tulee viimeinen ultra ennen punktiota, onnistuuko alkioiden hedelmöitys, tuleeko tuloksena siirtokelpoisia alkioita ja onnistuisiko alkion kiinnittyminen ja raskauden alku. Ihan kauheaa piinaa joka ikinen vaihe. Siksi minäkin olin valmis tekemään viime syksynä oman päätökseni hoitojen lopettamisesta.
Mutta aika on tehnyt tehtävänsä, meille hoitotauko, piinailutauko ja palstailutauko ja keskittyminen työntekoon, urheiluun, lapsiin jne on tehnyt hyvää ja olemme valmiita yrittämään vielä kerran, en ole vielä täysin valmis luopumaan unelmastani. Rahatkin on nyt säästetty seuraavaan ICSIin enkä enää myöskään ajattele, että miten hienon matkan esimerkiksi olisimme koko perheenä saaneet tehdä kaikilla näillä rahoilla tms. Tänään mulla alkoi menkat ja huomenna alkaa piikitys. Mulla on ihan rauhallinen olo nyt ja kaikki toiveet on oikeasti aika lähellä nollaa. Lähdin todella suurin odotuksin noihin aikaisempiin hoitokertoihin ja pettymykset olivat tosi vaikeita kestää. Ehkä pettymyksen kokeminen voi olla yhtä kovaa tälläkin kertaa, mutta en voi tietää. Ajattelin, että tulen kertomaan teille sitten, että miten kävi... Hystis, toivon sinulle voimia tästä eteenpäin. Kaikki järjestyy vielä, usko pois!
Mahdotontako Mitä sinulle kuuluu? Jostain syystä muistan sinut aina, kun yritän vähentää sitä mun kahvin litkimistä... Se onnistuu minulta tosi huonosti...
mur-mur Kovasti plussaonnea sinulle, peukut on pystyssä!
Rominas ja wiivi67 Taidatte olla onnellisesti raskaana? Paljon paljon onnea ja tsemppiä raskauteen! !
Putunen Pahoittelen tästä viimeisestä negasta ja paljon onnea seuraaviin yrityksiin!
minttu2011 Täällä on aika tuoreita plussiakin näemmä, oikein paljon onnea sinulle!
Justiina Hei, sinulla on hauskoja kirjoituksia! Plussatuulia sinullekin!