40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Oliivitar Voi jee ku ihunaa :saint::kiss::hug::heart:! Onnittelut! Sinä plussasit =). Taisi jäädä ne sidukat ja siteet kotiin :LOL:. Kivaa mökkeilyä sulle ja kiitti kuvasta kaiken lähtötohinan keskeltä :wave:. Odotellaanko sinne dpo14, ett laitellaan sut yrjöklubiin vai miten?

mur-mur Niinkuin täällä on jo kirjoitettu, onhan toi apteekin oman viivanen haaleampi, mutt selvää punaista siinä kuitenkin =). Peukutellaan kovasti, että pikkuinen saisi matkassa pysyä. Oletkos nyt aamulla testaillut? Viivalle vahvistumista :whistle::heart:!

mahdotontako Nooh, olisithan sä noilla dpoilla jo voinut vähän dippailla ;). Plussapuhureita :heart:!

Minttu2011 Ei ole mies mulle koskaan aiemmin eikä itseasiassa kukaan muukaan ikinä koskaan milloinkaan tehnyt täytekakkua. Olen nimittäin kaksonen ja lapsenakin se kakun teko jäi mulle ja kun kaksoselleni sen tavallaan tein, ei ajatus niin kurja ollutkaan :LOL:. Mutt on mies vastaavia kuulema tehnyt yksin asuessaan, kun on tehnyt mieli hyvää. Kovahan se on kokkaamaan, joten uskon kyllä. Oli kyllä kermavaahdon vatkaaminen käsin niin kovalta tuntuvaa ja näköistä hommaa, ett jouduin vähän avittaa ja hetkessähän vaahto sit olikin valmis :). Ihme ettei lopulta voille sitä vatkannnut :LOL:.

ON Mä lähden tästä vähän baanalle, mutt palaan taas :wave:!

Viimeksi muokattu:
oliiiiiivitarrrr Ihanaa!
Todella upeeta, tarrakaikkealiimamömmöä nyt matkaan :D

mur-mur Vahvistusta plussaan tälle päivälle :D

Putunen ja Ottis Onnea oviksen bongailuun ja talletteluun :D

Pikkutirri ja Mahdotontako Puuuh puuh !

Mukavaa päivää kaikille

Kiitos teille tsempeistä ihunaiset..mutta kyllä se miun viivanen vaan haalenee, ei mahda mitään:'(

..kuva otettu reilusti testaamisen jälkeen..

Se eilis illan dippaus oli vahventunut yön aikana..vaan ei sillä mitään merkistystä..

Ihunaa, että Oliivitar plussasi!!!!:kiss:

Mahdotontako - dippaatkos sie huomenna..jos et sitten tänään rohkene?;)
Pluussatuulosia!!!:heart:

Viimeksi muokattu:
Ottikselle myöhästyneet synttärionnittelut!!! :flower: :kiss:

Voi mur-mur :hug:. Tosi harmi jos näin nyt käykin.... Itsehän olen tällaisen 2-3 kertaa jo kokenut, ja viimeinen oli niin kurjaa, että koko vauvakuumekin katosi pariksi kuukaudeksi.

Digi nyt vielä näytti tuon..

..mutta kyllä tämä on nyt selvä peli..:'(
Pitkään vikutteli tiimalasi symbolia, ennen kuin näytti tuloksen(samoiten taisi olla pikkutirrillähin tärppikierrolla)

Tuntuu, että en taida jaksaa enää tätä jännitystä ja ahdistusta, mikä siitä sitten tulee kun tärppi(jos)käy..:(

putunen, Mafinka:kiss:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Mulle harvoin käy näin...ja TAAS kävi!!!:mad: Kirjotin pitkän viestin...ja kun painoin lähetä, ilmoitti errorista ja kaikki pois!!!Enkä tietenkään ollu kopsannu sitä!!!Pitäskin ottaa se tapa... MURRRRR!!!:mad::mad:

Mut nyt uusiks...

Ekaks Oliivittarelle SUPERPALJON ONNEA!!!!:heart::heart::heart:

Mur-murille suuret pahoittelut jos nyt käy niinkuin epäilet, on se niin väärin ja epäreilua!!! Vielä kumminkin maagiset sanat ja toivon että tarraisi vielä lujasti kiinni!!!:heart:

on: Itse testasin negan..TAAS..kuinka monta puhdasta blancoa tarvii nainen uskoakseen ettei ole raskaana vaikka kuin haluaisi??? Oikeesti testasin siksi kun(yöllä taas juili) soittelen tänään gynelle vinkuakseni niitä clomeja lisää, ni voin sanoo sille testanneeni negan ja vuotoa odottelen keskiviikolle...
Äskettäin heräsin ja näin unta AnttiTuiskusta=)...nyt ei vois olla parempi mieli:D:D:D

Eilen olin kyllä niin pettyny ettei rajaa...kovaa kolahti:'(...itkunkin tirautin vaikka yritin olla miehelle ja muille pahaa oloa näyttämättä...esikoinen mua lohdutti että onhan sulla meidet...ja niin onkin..parhaimmat maailmassa!:heart::heart::heart:

Viimeksi muokattu:
Moi tytöt!
Piinailin täällä joskus, ehkä joku muistaakin. Nyt en enää toivo vauvaa. Oli pakko kommentoida, kun en ymmärrä yhtä asiaa.
Onnea plussanneille. Ja huolet pois. En ymmärrä, miksi testaatte koko ajan. Mur-mur, sinulla on maallikoksi huomattavan hyvät tiedot naisen kierrosta ja ihmisen lisääntymisestä ylipäätään. Miksi takerrut viivan haaleuteen, kun se ei ole olennainen asia? Pissan koostumus vaihtelee. Riittää, kun saat yhden kaksiviivaisen testin. Testiviiva voi olla tuskin havaittava, tai punainen voi tunkea ulos testiruudusta. Se kertoo vain, että matka on alkanut. Sen jatkumisesta ei ole tietoa. Kaikki voi mennä hyvin jonkin aikaa tai loppuun asti, mutta vauvan mahdollisuus on olemassa.
Minusta kahden viivan jälkeen päällimmäinen huolenaihe on vuoto. Ettei se vaan ala. Niin kauan kun ei ala on hyvä syy olettaa, että kaikki on kunnossa.
Ymmärrän huolesi, Mur-mur, enkä haluaisi vaihtaa osia kanssasi. Niin monta mutkaa on edessä, vaikka raskaus pääsisikin kunnolla vauhtiin. Jos yrittäisit ajatella niin, että se tulee mikä tulee. Ajatuksiaan voi hallita, vaikka usein muuta väitetään. Kun tekisi mieli voivotella ja kaivaa päivän yhdeksäs testiliuska eteen, niin pyyhkäise ne ajatukset mielestäsi ja ala tietoisesti puuhata jotain muuta itsellesi mieleistä. Ja kukatietää, ehkä kaikki esteet kierretään ja sylissäsi on lopulta kauan toivottu kevätvauva.
Olen juuttunut seuraamaan tätä keskustelua, vaikka lapsilukuni onkin jo täynnä (onneksi). Tämä kertoo niin paljon naisen elämästä. Hyvää jatkoa ja heippaus kaikille.

Ottis
Putunen Kiitos onnitteluista :kiss:.

Pikkutirri Pahoittelut negasta :hug:. On se vaan niin kurjaa ku toivoo ja toivoo, mutt siltikään ei vaan valmista tule. Mutt ehkäpä joku ihanainen päivä niin kävisi, sitä sinulle toivon :heart:.

mur-mur Minä varmaan olen hoopo, mutt jos digiin saisin, raskaana 1-2 viikkoa hyppisin onnesta soikeana, sillä senhän pitäisi olla luotettavimmista testeistä. Voi kun sun ajatukset saisi jotenkin käännettyä positiivisempaan suuntaan :hug:.

Plättä Hienoja asioita kirjoittelit :) ja niin totta. Ihanasti toi: vauvan mahdollisuus on olemassa.

ON Kävin hoitamassa asioita ja shoppailemassa samalla, vaikka en todellakaan tiedä olisko mulla ollut siihen varaa. Joka tapauksessa ostin uuden kesähameen (lyhyt, sininen), valkoset ballerinat, jotka on vähän tukevammat kuin nuo millä oon tän kesän tallustellut ja valkoista nahkaa olevat, korkeakorkoiset korkkipohjaiset sandaalit. Ne on todella hotit =) ja korostaa kivasti mun sääriä.

Ottis

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Euphonia (40)............kp2/25-26........yk20..........1
Ottis (44)..................Kp5/26-32.........yk 23( 08/09)..1
Minttu2011 (43).......Kp6/27-29............yk 10( 04/11)..3
Ninni69 (42).............Kp15/23-30.......yk n.3v............1
tattinen (41)..............kp18/28............Yk8(2km.)5/1 yht.
Mahdotontako (46)....kp19/27-30.........yk13........1. yht.
Nöpsö (42)................kp20/29-32.........yk?................2.
pikkutirri (42)............kp27/28-32.........yk706/11)4./2yht.
oliivitar (40)..............kp29/27-30.........yk5 ((05/09)7.
AinoEmilia (46)..........kp51/?..............yk n.3v( 08/10)4./2yht.
Tringa (40)................kp?/28...............yk1.................2

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, putunen, Iida-Karoliina, Salme71, Ottis

tattinen (41).............dpo7
Mahdotontako (46)....dpo9
Oliivitar (40).............dpo12
pikkutirri(42).............dpo12
mur-mur (45)...........dpo14(16?)(dpo10(12?:heart:)
tetu68 (42)..............dpo17

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Päivittelin listaa, ettei sun tarvi nyt sitäkin stressata :hug:.

Minttu2011 Sun kp:t (27-29) korjattu. Toivottavasti remontti sujuu hyvin etkä louki itteäs yhtään enempää. Kerran ammoisina aikoina mua 8 v. vanhemmalla siskolla oli koko kesän kipsi kädessä ja just kun hän olis saanut kipsin pois parin päivän päästä, oltiin nakkelemassa klapeja liiteriin ja minä :ashamed:, nappasin häntä halolla käteen :|. Käden hauduttaminne kipsissä sai jatkoaikaa parisen viikkoa.

tetu68 Mikäs sun tilanne on?

Alkuperäinen kirjoittaja Plättä;24215117:
Moi tytöt!
Piinailin täällä joskus, ehkä joku muistaakin. Nyt en enää toivo vauvaa. Oli pakko kommentoida, kun en ymmärrä yhtä asiaa.
Onnea plussanneille. Ja huolet pois. En ymmärrä, miksi testaatte koko ajan. Mur-mur, sinulla on maallikoksi huomattavan hyvät tiedot naisen kierrosta ja ihmisen lisääntymisestä ylipäätään. Miksi takerrut viivan haaleuteen, kun se ei ole olennainen asia? Pissan koostumus vaihtelee. Riittää, kun saat yhden kaksiviivaisen testin. Testiviiva voi olla tuskin havaittava, tai punainen voi tunkea ulos testiruudusta. Se kertoo vain, että matka on alkanut. Sen jatkumisesta ei ole tietoa. Kaikki voi mennä hyvin jonkin aikaa tai loppuun asti, mutta vauvan mahdollisuus on olemassa.
Minusta kahden viivan jälkeen päällimmäinen huolenaihe on vuoto. Ettei se vaan ala. Niin kauan kun ei ala on hyvä syy olettaa, että kaikki on kunnossa.
Ymmärrän huolesi, Mur-mur, enkä haluaisi vaihtaa osia kanssasi. Niin monta mutkaa on edessä, vaikka raskaus pääsisikin kunnolla vauhtiin. Jos yrittäisit ajatella niin, että se tulee mikä tulee. Ajatuksiaan voi hallita, vaikka usein muuta väitetään. Kun tekisi mieli voivotella ja kaivaa päivän yhdeksäs testiliuska eteen, niin pyyhkäise ne ajatukset mielestäsi ja ala tietoisesti puuhata jotain muuta itsellesi mieleistä. Ja kukatietää, ehkä kaikki esteet kierretään ja sylissäsi on lopulta kauan toivottu kevätvauva.

Heips Plättä:wave:

Tuo oli suurimmaksi osaksi totta, mitä kirjoittelit ja kylläpä kyllä - ymmärrän toki siun ajatuksesi/mielipiteesi miun vouhkaamisestani testien kera..MUTTA..

Mie vaan olen MIE ja toimin näin:)..ei sitä kait muiden tartte niin hyvin - ymmärtääkkään.;)

Tämä kuumeilu on ilmeisti sekoittanut miun pikku pään totaalisesti!
..joskus tuntuuhin, että se vähäinenkin järki on jääny jo matkasta aikaa sitten:whistle:..

Enpä itsekkään tähän pinoon ekaa kertaa kirjoittaessani, olisi osannut arvata, että ihan NÄIN kuumeiseksi menen..

..ja totta sekin, että TÄMÄ olisi vasta se eka etappi etipäin ns. heikoilla jäillä..

Mukavaista kesän jatkoa siulle Plättä - kiva kun annoit kuulua ittestäis:heart:
.

Viimeksi muokattu:
Ottis - niinhän miekin ajattelin tässä kun ekan haamulaisen sain, että: "kiljun varmaan riemusta jos saan digiin "Raskaana" sanan"..

Mutta tuo digitestin tulos kertoilee samaa, kuin aamuinen Apteekin oma: reagoi vähintään sen 25mIu/ml HCG:tä virtsassa.
Siis raskaanahan mie olen - sitä en ole epäilytkään, vaan sitä kestoa.

Teidän on ehkä vaikia ymmärtää miun ajatuksen juoksua..enkä nyt jaksakkaan alkaa tuntemuksiani enempää erittelemään.
Mie vaan tunnen, että kaikki ei hyvin tässä tärpissä..ja tietenhin mie olisin t o d e l l a onnellinen jos tuntemukseni osoittautuisivat aivan vääräksi!:)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Mur-mur - minä ymmärrän. Itse toimin melko samalla tavalla. Esim. toukokuussa, kun testit näyttivät viikon verran plussaa, mutta haalistuivat matkan varrella, oli juuri minulle paljon parempi, että osasin varautua asiaan kuin jos yhtäkkiä reilun viikon ilon jälkeen kaikki toivo romahtaa siihen vuotoon. Vuoto oli helppo ottaa vastaan, kun tiesi sen pian alkavan ja jopa toivoikin sen jo alkavan. Toki olisihan se vuoto voinut alkaa, vaikka testit olisivat näyttäneet vahvistuvaakin plussaa, mutta sillä kertaa meni niin ja siihen varautuminen oli minulle hyvä. Halaus sinulle taas :hug: mur-mur ja toivotaan kuitenkin parasta vielä :heart:.

Viimeksi muokattu:
putunen - toivon tietenhin parasta:)(ja tietenhin samalla pelkään pahinta..)

Vielä kirjoitteluistani/testikuvistani..

Joitahin teistä saattaa miun suuri dippausarsenaali ja kuvaset ärsyttäähin - ymmärrän..

Mutta olen myös ymmärtänyt, että TÄÄLLÄ pinossa, saa jokainen ihan omana ittenään olla ja kirjoitella tuntemuksiaan..eiköstä vaan?=)..niin miekin olen tehnyt.

Tasan tarkkaan 19kpl testejä olen dipannut 6vrk:n aikana!
..se oli miulle se sopiva määrä!

..ja pikaisella laskutoimituksella, tulis vajaa 4testiä/vrk..eipä taida tuolla määrällä vielä ennätystenkirjaankaan päästä..:D

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Ymmärrän, ymmärrän ihan satasella, että testaat ja minä ainakin tykkään katella niitä kuvia ja senkin olen jo tässä yhteisen matkan aikana oivaltanut, että sinä jos joku tunnet kroppas ja tiedät sisimmäs, ett kaikki ei ole hyvin jos niin on. Silti niin kovasti toivoisin, että kaikki olisi hyvin ja pikkuinen kovasti kiinni tarrais. Sulla on kuitenkin 'vasta' dpo14 eli toi digin testi voi hyvinkin olla ihan ajan tassa. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut 2 viikkoa sitten päivällä tai illalla ei testi osaa enempää vastausta antaakaan kuin just sen 1-2 viikkoa. Saitko aikaa tk:n sinne Hcg:n määritykseen?

• Tykkää
Reactions: mur-mur
Mur-mur :hug:

Itse olen sellainen, että haluaisin tietää KAIKEN nyt ja heti. Ärsyttävintä ja stressaavinta on odottaminen.
En ole ollenkaan sellainen katsotaan miten menee- tyyppi, vaan aivan päinvastoin.

En todellakaan ole mikään ekspertti näissä asioissa,niin silti pahin asia raskauden aikana ja sen jatkumisen kannalta on juuri stressi. Mutta milläpäs sitä estää jos sattuu olemaan hermoilevaa tyyppiä ja vieläpä kuuluu niihin, jotka päässään kuvittelee katastroofin toisensa perään. Ei siinä viivat auta, jos mielessä pyörii pelko raskauden jatkumisesta, tai paremminkin sen jatkumattomuudesta. Eli ymmärrän totaalisesti sinua.

Omalla kohdallani, siis tämä pätee kaikkeen muuhunkin elämässä, ei vain raskauteen, olen joutunut itsekin päättäväisesti keskittämään tahdonvoimalla ajatukset täysin johonkin muuhun. Joskus olen onnistunut, joskus en. Mutta silloin kun olen onnistunut, olen ollut huomattavan onnellinen ja säästynyt tiettyjen asioiden murehtimiselta.

Joku viisas on joskus sanonutkin, että ei edes murto-osaa tapahdu kaikesta siitä, mitä omassa pääkopassaa niitä kauhukuvia selaa ees sun taas.

Parasta mitä raskauden alukuun ja sen jatkumisen kannalta voi tehdä, on rentoutua ja antaa ajan kulua. Tiedän, ei ole helppoa ei todellakaan ole!!!
Mutta mitä sillä murehtimisellakaan voittaa, vain pahan mielen ja masennuksen. Kokemusta on tästäkin aivan liikaa.

Ja mitä testaamiseen tulee, niin minä ainakin tykkään katsella testikuvia ja niitä kaikin päin tiirailla ja vertailla viivoja. Testaile vain edelleen, ihan niin paljon kuin jaksat/haluat. Mua ainakin kiinostaa sun testailut!!!
Tuo on vain ärsyttävää, että se testitulos joskus on niin masentavaa, mutta voi sitä onnea kun se naäyttää pientäkään punaista viivaa ja sinulla sitä punerrrusta on!

Kaikesta huolimatta toivotaan parasta ja kiinnitetään katse vaikkapa niihin jo olemassa oleviin hyviin asioihin ja rakkaisiin!
Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille!
Piristykseksi pari paljon puhuvaa kuvaa....

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mur-mur
bugsy - niinpä..eihän sillä stressaamisella saa kuin pahan mielen..
..aivan keskenmenoa ei ehkä tällä stressillä kuitenkaan:)
(en siis panikoi ja hypi seinille;))

Olen kyllä tosi hätäinen ja en maltaisi jaksaa odotella!:whistle:
(.. ja kun se raskauskin sen 9kk kestää:rolleyes:)
..mutta en kuiteskaan mitään kauhukuvia maalaile mielessäni taivaanrannalle.

Enempi voisi tunnetilaani kuvastaa - ISO huoli.
..(ruokahin maistui ihan hyvin - pottusia ja pinaattilettusia:p)

Meidät kun on jokainen veistetty eri puusta(tai ehkä samastahin)mutta iiiihan eri muottiin&tyylillä=)
..aina ei voi toiset ihmiset ymmärtää toisen mielenliikkeitä..

Mur Mur ja Oliivitar: puuuuuuh teille ja :hug: Muillekin tietysti tasaisesti kaikkea hyvää!

Tervehdys pitkästä aikaa. Kyllähän se niin on, että tieto lisää tuskaa. Mullekin riitti 9v sitten kaksi viivaa testissä, mutta nyt jotenkin tuntuu että varmistusta pitäisi vaan saada enempi ja enempi :( Varhaisultriin en lähtenyt, päätin että siellä on jos on, ja jollei ole niin kaipa sekin selviää. Nyt hieman jo pelottaa tuleva ultra, onko masussa elämää vai ei, sydänääniäkään kun ei sitä ennen ole kukaan kuuntelemassa. Ainoa toivo on ne plussatestit.

Ja seulontojen tulokset+niskaturvotus ultratessa... Voi voi. Ei se kuulkaa helpota siihen plussaan, ei : / Ja minä sentään pääsin kuin koira veräjästä, ekasta kierrosta plussaa! Nyt olen kääntänyt senkin niin, että VOIKO asiat tosiaan mennä näin mutkattomasti? Ei voi. Sniif :'(

Onnellinen tietysti olen, mutta KYLLÄ JÄNNITTÄÄ, ei voi kieltää. Ultra ensi viikon to. Ja joo, masu on kasvanut, tosin herkkuja uppoaa kiitettävästi... Onneksi tissuttelut loppui hyvän syyn takia, oli oikeesti vaikeat 2-3 viikkoa ilman tsiduja sun muita :ashamed:

WP 10+2

• Tykkää
Reactions: Mafinka ja Ninni69
Ottis
Whisky Peat Kiva kuulla sinustakin :kiss:. Olet kyllä totisesti kovapäinen kun olet malttanut ilman ultria elellä. Minä olisin takuulla ensimmäisen tuplaviivan nähtyäni jo varaamassa aikaa ultraan :LOL:. Mur-mur ja mä ollaan vähän samansorttisia sen suhteen =).

Onnellista masunkasvattelua sinulle :heart:. Tulehan sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi, jookos?

WB Oikein hyviä vointeja siulle&pikku masuasukille!!:wave::heart:
..ja varmasti jännittää kovasti tuo eka ultra - Onnen pipanoita siulle hirrrrrrmusti matkaan!
:kiss:

Ps. muutaman päivän päästähän sie jo voit kotidopplerilla pikkistä kuunnella!:heart:
(osa naisista kuullut jo rv9+ lähtien - löytyvät yleensä aivan siitä häpykummun tietämiltä)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä