40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ottis
Jääris Dpo13 alkaa vasta vauvan verisuonet kehittyä, ellen väärin muista ja rv5-6 jälkeen ravinteet yms. kulkeutuu veren mukana pikkuseen tai jotain. Ainakin tuolloin pitäis jo vähän katella mitä suuhunsa laittaa.

Leena65 Surullisia uutisia sinulla :'(. Tsemppi :hug: sulle. Onnea ja menestystä uusiin koitoksiin :flower:!!
 
Ottis
Jääris
Neljän ensimmäisen raskausviikon aikana alkion solut ovat ns. totipotentiaalisia eli jokainen solu sisältää potentiaalin minkä tahansa elimen muodostamiseksi ja vaurioituneet solut korjaantuvat uusilla eikä epämuodostumia synny. Siksi lääkkeiden tai alkoholin käyttö hyvin varhain jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä ei yleensä aiheuta sikiölle kehityshäiriöitä, jos raskaus jatkuu.

Aikaa viidennestä viikosta kymmenennen viikon loppuun kutsutaan alkiovaiheeksi, jolloin elimet ja kudokset muodostuvat. Tämä ajanjakso on sikiön kehityksen herkin vaihe, jolloin alttius vaurioitua mm. alkoholin, lääkkeiden, tartuntatautien sekä ympäristömyrkkyjen seurauksena on kaikkein suurin.

Lisäinfoa täältä http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11617
 
Kiitos ottis linkistä!

Onlydream :hug: :hug: :hug: . Täytyy taas todeta että miehet miehet :headwall: :headwall: . Mulla on välillä (aika useasti) sellainen olo että mulla on kotona 3 lasta joista yksi on meidän isäntä ;) . Kommunikointi on meidän kotona aneemista mutta olen tottunut siihen vaikka se välillä jäytääkin. En osaa antaa parisuhdeneuvoja muuta kuin että jaksuja ja voimia!

Leena :hug: :hug: :hug: Voimia ja jaksuja myös sinulle!
 
Ottis
Onlydream Minäkin illalla mökillä tilanteestasi luin, mutt oli linjat niin hitaat, etten onnistunut kommentoida. Tsemppi :hug: sulle. Ei ole kiva todellakaan jos jo eron mahdollisuus pyörii mielessä :(.

Mulla oli vähän samanlaiset fiilikset loppuillasta, kun ukko makas mökin vintillä kattelemassa ainakin 20:ttä kertaa samoja kummeli-videota, kun oli ensin räpättänyt ihan joutavista asioista ja ohimennen haukkunut minun sukuni. Aina ei ole elo auvoista, mutt toivois totisesti, ett edes joskus olis kiva ja mukava olla.
 
Leena voi kuinka surulllista, että ei raskaus jatkunut. Yrityksen loppuminen myös ottaa varmaan koville. Hyvä kuitenkin, kun yrität keskittyä kaikkeen hyvään mitä elämässäsi jo on ja mitä on vielä tulossa. Kiitos + toivotuksista, kiitos myös täällä palstailusta, oli mukavaa, kun olit mukana. :wave:

Jääris yritä olla miettimättä liika tuota rauta juttua. Huomenna voit soitta myös teratologiseen tietopalveluun se juurikin antaa tietoa ja tutkii siköön vaikuttavia ulkoisia asiota. Olen sinne itse soittanut ja kysynyt lääkkesitä joita minulla on käytössä astmaan ja ystäväällisiä siellä olivat ja osasivat vasta.
 
Päivittäjä OttisMulla tänään kp 6

INIAHarmi, harmi... Lohtuhali sinulle, 2 vuotta on pitkä aika. Pitkä ja kivinen tie tää matka on mutta käveltävä on loppuun asti, sitten vasta voi olla varma että on kaikkensa tehnyt ja yrittänyt. Voimia.

Minulla alkaa ke loma ja lähden vähän rilluttelemaan B) välikierto senkun jatkuu...

Kaikille mukaavaa pääsiäistä ja kevään odotusta. Paljon auringon säteitä teille kaikille :wave:
 
Leena65 voi, olen niin pahoillani jotta plussasta sait vain viikon nauttia..elämä on..:'(
..luopuminen vaavi haavesta on kipeä asia, myös suhde asia on kipeä jonkin aikaa..mutta uskon, että elämässä on siulle vielä PALJON annettavaa!!!:heart:

Toivon siulle oikein hyvää jatkoa, jaksuja&auringonpaistetta tulevaan kevääseen!!
 
Leenuska :hug:

Jääris, joillakin on ihan luonnostaan korkee hemppa, joten älä hätäänny. Oot nyt vaan ottamatta sitä rautaa. Voithan käydä mittauttaan hemoglobiinin. Soita vaikka neuvolaan. Minä olen joskus käynyt neuvolassa mittauttamassa, vaikken ole ollut raskaanakaan. Ei niillä siinä kauaa mene.
 
Jääris Oivikki sen sanoikin-Teratologisesta tietopalvelusta saat VARMASTI oikeaa tietoa!!!

Henkilökuntaan kuuluvat kokopäivätoimiset erikoislääkäri, farmaseutti ja kätilö!!

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

..itse olen muutamia kertoja lääkityksistä kyselly tietoa..paremmin sain erääseen lääkitykseeni mm. vastauksen/oikeaa tietoa, kuin lääkäriltäni!! PIRAUTAPPA!!:wave:
 
Ottis
Nillanilla Pahoittelut tädistä :hug:. Kivaa rilluttelua sulle :wave:!

Inia Todella pitkään on teilläkin ollut yritystä. Sais se plussa sieltä sulle tulla kyllä jo :heart:. :hug: ja tsemppiä!
 
Minnuu alkoi niin masentamaan tämä turha odottelu kun tiedän menkkojen alkavan ajallansa :( lämmöt laski 36.6C ..No, sitten sain inspiksen leipoa..

Leivoin poikasen kera korvapuusteja&pikkupullia..aahhhh miten ihuna tuoksu koko asunnossa =) ..mies juuri kaffetta keitteli-nyt nauttimaan!!!:p
 
Ottis nytpä posket pullollansa korvapuustia :p EI masenna ennee ei!!! :D

..vaan kyllä mie sen nyt jo tunnen, ettei tärppi käynyt :| ..sen kun tajuaa, niin haluaisi heti jotta peppu alkaisi vuotaa!!.. :kieh: ..kypsyttää tämä vuottelu..onneksi on pääsiäinen edessä ja miehellä 5vrk:n vapaa =)

Otetaan vähän rennosti jos poikanen vaikka yhden yön mummun&ukin vierahana olisi silloin..voisi käydä sitä karaokea luikauttamassa laulella ihan ravintelissa!!..kun tuo oma masiina meni tilttiin kun laulettiin siskon kera niin kovin :whistle::D
 
Ottis
Hih mur-mur.. Sulla oli varmasti siskon kanssa silloin mukavaa ku Karaoken onnistuitte tilttaamaan. Hyvät pääsiäissuunnitelmat teillä. Minä täällä vielä vähän arvuuttelen ku en osaa varmaks sanoa, miten käy, vaan jospa aamusta jo vähän osviittaa sais. En tiedä, jotenkin en vaan jaksa uskoa, ett sittenkään tärppäis, mutt RKTT silti :).
 
Ottis älä sie vielä luovuta, sait hyvin ja oikiaan aikaan simot talleteltua ;)

Plussatuulia vain edelleen!!!!:heart:



..miulla vaan sellainen olo, että se edellinen raskautuminen oli se viimonen kerta ja kun ei onnistunut-se jää nyt tähän..jotenkin vaan nyt sellainen olo, ei kauhean masiskaan( vielä )..ehkä enämpi luvuttaneen olotila..voipi olla, jotta lähempänä loppukiertoa olen ihan down ja k u n n o l l a..


..miulla alkoi tämä tyypillinen lämpöjen sahaus oikein kunnolla, nyt 37.3C..n...aeimmin päivällä 36.6C..
 
Oivikki: Aamupisusta testasin ja nega negaa onneton testi näytti. :-(

Positiivista päivässä on ollut ettei masussa juilintoja ja rinnat kipeät... tietenki tisujen arkuus voi olla se huonompikin oire.... :/ . Noh, innostuin tuossa mittaroimaan lämpöä ja ylläri !!! 36, 9 !!! Nyt siis korkeammalla kuin koko kierron aikana! Toivotaan, että tarkoittaa HYVÄÄ!!!! =)
 
Miulla nousi korkeimmillaan nuo lämmöt ennen edellistä plussaa tuonne 37.4C(dpo6)..laskivat sitten 4vrk:n sisään-36.8C..pientä sahausta välissä ja taas nousivat tuonne 37.4C pari päivää ennen plussaa..
 
mur-mur: Vaihtelee aikalailla.
Joskus yhtäkkiä täti vaan plörähtää pöksyyn, ilman että yhtään mitään varoitusta antanut ja joskus taas juilii niin maan perusteellisesti. Ei mielestäni ole mitään selvää merkkiä, että nyt alkaa. Tai ehkä joo, pinna kiristyy just ennen tätiä piukeeksi kuin rautalanka... :LOL: Tosin sekin voi olla muidenkin tekijöiden summa... :headwall: .
 
Juu, sama täällä..joskus jomottelee hieman muutamana päivänä ja toisinaan vaan-alkavat!!

..ja miullahan on pinnan tiukkuutta niin paljon tuon yhden kierron aikana(10-15vrk) jotta toivon totisesti Macan edes tuovan avun..tai täytyy pakosti siirtyä jytympiin aseisiin..ei jaksa muutoin.. :(
 

Yhteistyössä