40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Niin kerran terveyskeskuksessa yksi lääkäri kysyi multa että opiskelenko hoitoalaa kun jotain oireitani valitin jalan lihaksessa (silloinen iskiasvaiva oli käynnin syynä). kertoi että jotkut lääketieteen opiskelijoista myös herkistyvät kehonsa tarkkailuun kun lukevat sairauksista opiskeluissaan, ja jotkun myös alkavat tuntemaan joidenkin lihassäikeiden jännittymistä (en nyt muista tarkkaan miten se meni mutta mulla oli tämä sama juttu) pelkästään asentoa ylläpitäessään. Elikkä olen vähän liiankin tarkka tuntemaan oireita, jos olen jostain vaivasta huolestunut :/
 
Miepä täällä poikasen kera paistelen luumu&hillotorttuja!!! :wave:..oli jäänyt pakkaseen taikinaa ja se nyt päätettiin vihdoin paistella poijjes..kohta kaffet keittelen-Nam:p..taitaa miun painon tarkkailu mennä "silleen ja tolleen":whistle: ..tosin, tänään meillä on se herkkupäivä, joten sallittakoon nyt;)
 
Ihanan monella on oili jo ovella tai matkalla kuitenkin, kohta meitä on toooosi monta rktt:läistä :D

Ottis kivahan se, että jo pakkas laukkunsa täti ja sieläkin pikkuhiljaa oilia kohti.

Terry minulla ei ollut kilpparivasta-aineet koholla, mutta mitattu noin 3 v. sitten ja niitä tuma vasta-aineita jotka inia mainitsi ei ole mitattu ollenkaan, tietääkseni. Näistä kysyn, jos tulee vielä ajankotaiseksi. Ja niinhän se on, että ilman syytä olisi aika ikävä syödä kortisooni kuuri kuitenkin, pitää kai lääkäriin uskoa tai kysyä toiselta lääkäriltä toinen mielipide. Peukkutus sinulle uskon sinulla olevan hyvän mahdolisuuden nyt, kun on niitä kiinnitymisiä sinulla ollut ja nyt on kaikki arvot ja lääkeet kunnossa.

Ninni niin se on, että raskaus oireita ovat oireet, mutta myös oireetomuus on oire :D . Me täällä miellään kuullaan niistä.

Mur-Mur kuulosta hyvälle :p
 
ottis jes uuteen kiertoon,mulla oli kans viime kierrossa se että oli normaalia niukemmat vuodot ja silloin tulikin se oili niin aikaisin,äläs vaan karkuuta sinä sitä tästä kierrosta.

mur-mur tekee herkkuja.. nam :p ,hyviä päivä keffeja.

Omaa oilia metsästetty mutta laihoin tuloksin, edelleen negaa pukkaa,jos kierto pysyy yhtään normaalissa rytmissä pitäisi viivan löytyä huomenna tai viimeistään sunnuntaina.

minnihiirelle myös oilin metsästykseen onnea!!
 
Ottis
Onlydream Juu, olen jo varustautunut siihen, ett sunnuntai-iltana voi jo ovislimoja alkaa olla ja ovis sitten kp10-kp11 paikkeilla. Toivoisin kuitenkin, ettei kovin aikaisin, ku se gynen keikka on vasta torstaina. Vaikka eihän sitä voi varmaksi mennä sanomaan, vaikka olisi sittenkin normaali eikä pitkä kierto tulossa. Kun tulis se Oili joka tapauksessa. Tässä vaiheessahan ei voi muuta toivoakaan. Niin viluttaa ja väsyttää, ett olen tässä kuumemittari kainalossa. Vaan nyt menen ukkelin kanssa päiväkahveelle, tuli kotona käymään :). Palaillaan :wave:!
 
onlydream mielenkiintoinen tuo tieto, että oili oli tullut aikaisemin niukan tädin jälkeen. Mulla nimittäin oli mielestäni niukempi vuoto ja kun tänään testasin elämäni ensimmäistä kertaa, tuli selvä haamu. Joten taitaa oili olla ovella? Vaikka ajattelin, että olen liian aikaisin liikkeella.
 
Ottis
Rinja Nyt vain pupustelemaan heti tänä iltana kun saat sen ukkelisi kotiin :). Tossa ylärivissä pitäis muuten olla myös sellainen pupusteluikoni.

Ai niin, tavallisella 2 minuutin mittarilla mun lämpö oli 36.8 ja digimittarilla, jolla mun normaalilämpö 35,4 näytti nyt 36 astetta, joten lämpöä mussa pikkasen on, vaan mistä p***sta se nyt on kotoisin?
 
lumeton :hug: Voimia sinulle paljon.
Terry, ihanasti lääkäri sanonut sinua raskausherkäksi. Minäkin haluaisin tuollaisen nimikkeen!
Niin, puikko tuntuu ihan ok:lta...paitsi heti kun olin aamulla ekat pissit lorauttanut siihen luin: älä pissaa aamun ensimmäistä pissaa...nojoo...luulin, että se pitää tehdä niinkuin raskaustestissä. Mutta eiköhän tuo ole ihan ok näinkin. Ja haamu sinne pläjähti. Kai se oilia ennakoi. PItäs kai niitä petipuuhia miettiä. =)
Näin tänään muuten meidän koululla, reksin huoneessa, puhui reksille, sen gynen , joka hoiti minua paljon vuosi sitten km:ni yhteydessä ja sitä ennen raskaudessa. VAlitsin hänet sitten omaksi lääkäriksi, jos vielä tulen raskaaksi. Hän teki myös jälkitarkastuksen ja antoi luvan tähän uuteen yritykseen. Ihana naisgyne. Kyllä hämmästyin, kun hän koululla oli. En kysynyt , miksi. Pakko oli jutella hänen kanssaan. Heitin vain: " En ole vielä päässyt asiakkaaksi." Hän siihen, että "Odotamme sinua".
Ai että tuli niiiiin hinku raskaaksi.
 
Ottis
Terry64 Mä muuten maltoin tänä aamuna ihan nätisti pissiä pönttöön, vaikka kävi mielessä vähän rapistella. Sitten kun töistä tulin ja pissatti kamalasti, otin jo tikun käteenikin, mutt sit järki toisesta kädestä sanoi, ett "Älä hullu oo!" ja niin vein sen tikun takas lokeroonsa :). Nyt sitten kuitenkin jo taas polttelis näppejä testata varuulta :headwall: :headwall:. Onneks just kävin pisulla, etten voi :LOL:.
 
Ottis
Rinja B) Vautsi, jospa se gyne reksin huoneessa oli sulle hyvä etiäinen. Aamupisusta ei todellakaan kannattaisi sitä ovistestiä tehdä, koska ei kuulema vielä ole kaikki lutenisoivat hormonit kierrossa silloin. Mitä jos nyt illasta pissailisit uudelleen, ett näet onko selvä haamu vahvistunut? Mutt muista pitää se 4 tunnin pisutauko sitä ennen.
 
Ottis
Ninni-70 Peukuttelenpa minä täältä myös sulle vielä+ :heart:!

Tarttis todellakin alkaa tehdä jotain järkevää netissä pörräämisen sijaan, sillä taas tuli tilattua r-testejä. Kohtuudella sentään eli 3 kpl herkkiä testejä testikaupasta :LOL:.
 
Nopsaan Ottikselle "kortisoniohjeet" :)

Jos siis plussa tulee, niin 10 mg jatketaan raskausviikolla 8+ asti.

Oivikki, kannattaa kyllä otattaa ne kilppari- ja tumavasta-ainearvot. Olisi kurja tahkota jonkin sellaisen takia, joka olisi helposti korjattavissa. Kannattaa kysellä...
 
Ottis
Terry64 Helppoahan se aamusta oli, kun oli silmät sikkuralla enkä ollut viel ehtinyt herätä kuumeilemaan =). Toista on nyt. Heti pissisin tikkuun jos en taas vartti sitten käynyt pissalla.
 
Rinja, ei se auta tuo herkkyys raskaudelle, jos kerran ei toivottua tulosta tule. Mutta onhan se kiva, että gyne on positiivinen. Aika positiivisesti sunkin gynesi suhtautuu, kun melkein työpaikalta tulee hakemaan potilaakseen.

Ninni, mun testaukseni on just samanlaista. Sitten kun testaaminen aloitetaan, sitä tehdään niin kauan kunnes joku todistaa, ettei enää ole rktt. Yleensä se on se täti-ilkimys todistusaineistoineen liikkeellä.
 
Ottis
Kiitos Terry64 kortisonin käyttöohjeista! Tossa hetki sitten huomasin, ett taitaa tää vauvakuumeen tämäniltainen paheneminen totisesti enteillä varhaista ovista. Pitänee tsekkailla tilannetta ja jos näyttää ett ovis ennen torstaita pitää taas soitella ja vaihtaa gynen aikaa. Suotta sinne menee jos ovis jo mennyt. Vaikka toisaalta, näkishän sitä sitten kuitenkin missä kunnossa limikset on. Saas kattoo nyt..
 
oookeei, mitahan ma muistan lukemastani...
Terry Sulla samanmerkkinen tuo irrotuspistos ku mita makin oon kayttanyt. Toivottavasti irrottaa oikein mehevat munikset sielta :D Onko se Prednison se kortisoni vai mikas se oli?

Inialle tsemeja Passiin!

Rinjalle ja muille onnea Oviksen metsastykseen :)

Ottis siella tilannu lisaa testeja!!Ettet ois salaa testifirmojen promoottori?? :p Noh, kays nyt yks testaamassa, kun sulla on kuitenkin lisaa tulossa.... :saint:

muoks. aika pieni muistikapasiteetti ja koulussakin oli aina huono luetun ymmartaminen :whistle:
 
Miekin kannan korteni kekoon tähän "testaus" keskusteluun..

*R-testi aivan hailu viivanen, hyvä kun oikiastaan eroitti..
*O-testissä(herkkyys 20) huomattavasti vahvempi viivanen =)

..eilenhän herkällä(10)O-testillä tasavahvat viivat ja R-testiin selkeä haalea + viiva..

Miun olo-> pukkaa huonoa oloa, vatta turvoksissa ja hieman tuikkii välillä miniksiin(ei johdu tortusista ;) )..tämmöttii mukavoo =) ..vähän tässä kävi jo mielessä sellaiset "lemmen leikit"..:whistle::D..kattellaan nyt illan mittaan, hyrrääkö hormoonit vielä sittenhin kun poikanen mammimassa..:p
 

Yhteistyössä