40+ so what!!! (vol 5.)

Ottis tervetuloa minunkin puolestani vaikka itsekin suht uusi olen =) .
Onlydream mitä tarkoittaa TOTT???? :whistle:

Täällä dpo6 ja tänään tuli postissa viljasensitivet :p . Voi olla että jo huomenaamulla testailen :headwall: tai jos saan oltua niin ylihuomenna :D . raskausoireita ei oikeastaan nyt ole. Kurkku on sellainen kuivan kipeä ja välillä viluttaa mutta oon muutenkin sellainen vilukissa. Eikä tuo kurkkukipu varmaan mikään raskausoire ole. Päätä myös särkee mut se on mulla aika tavallinen ilmiö varsinkin kun joutuu öisin heräilemään noiden pirpanoiden takia monta kertaa. Tänään tuli käytyä kaupoilla ja oltua liikkeellä koko päivän joten en kauheasti itseäni kuulostellut...onneksi. Pelkään ettei taaskaan tärpännyt. Pitäiskö tässä vaiheessa jo tuntea jotain oireita??. Varmaan aika turhaa ruveta huomenna testailemaan!?!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =)
 
Emily67Näin myös meillä, jos ei vauvaa kuulu niin nautimme yhteiselosta ja jo näistä ihanista lapsukaisista joita ja tässä pyörii.. =)

Murmur: kivat karaoket siulle. Lauleleppa sielusi kyllyydestä ja korot kattoon.
Joskus on hyvä irtaantua ja miettiä muita asioita.

Olipa hieno lenkki ilma, käväisin äsken. ja nyt kahvikupponen hakemaan ja tuost myrkystä nauttimaan..taidan parit suklaat kaivaa esiin myös.
 
Ottis
erka Käsittääkseni alkio on vasta aloittelemassa kiinnittymistä kohtuun dpo6, joten testiä ei varmaan kannata vielä tehdä. Tarkimmat testit tunnistaa raskauden dpo 10, luulen ma. Minä puolestani olen nyt oppinut noista kemiallisista raskauksista, ettei saa itselleen kuin murhetta jos liian aikaisin testailee :( Vaan enpä kuitenkaan osaa olla testaamatta liian aikaisin jos pienintäkään oirettaa siihen suuntaan on. Katellaan vaan millaiset tutinat mulla itsellä on 20.12., kun on jännäpäivät käsillä.

Ja sori heti alkuun tää vimmattu naputtelu, mutt oon niin onnellinen kun teihin törmäsin, ett on kuin olisi löytänyt oikein lauman kauan kadoksissa olleita sielun siskoja :heart:
 
Leena, jaksamista sulle edelleen, ja niin kovasti toivon että sulla nyt kävisi tärppi, ja elämä harppaisi aika askeleen ihan eri suuntaan! Hyvä että kuitenkin sait simpat talteen, kun clomejakin söit! Peukkuja!

Ottis, tervetuloa mukaan! Mun käsityksen mukaan Kela siis korvaa alle 43-vuotiaille hoitoja yksityisellä, mutta ainakin päätellen selvityspyynnöistä, hoitojen tulee olla sairauden hoitoon, eikä pelkästään "iän" hoitoon. Eihän tätä ikää tietty tarvitse hoitaakaan, hyvä ikä kuin mikä! (paitsi vähän noiden vauvahaaveiden suhteen...)

En mä oikeastaan oireita kaipaa, jotenkin uskoisin/toivoisin, että sitä vain "tietäis" jos ois raskaana. Oireista riippumatta.
 
Onlydream hyvät oireet ja ei varmaan huono juttu tuo lähes + ovis testissä, onko sinulla yhtään herkään r-testi liuskaa? Toivottavasti + tott päivänä r-testissä.

Ottis tervetuloa mukaan! Kiva, kun juttua riittää täällä, kirjoitta vaan niin paljon kuin ennätät. Minäkin ole syönnyt tuota maca jauhetta, nyt on loppu ja oli myös kaupasta loppu viime vikolla, kun olisin ostanut lisää, taitaa olla suosittua =)

Leena onnea tähän rktt aikaan sinulle! Ihanaa, että pääsit hyödyntämään oviksen ja clomit.

Emily Hyvät oireet!

Terry sain lisää suklaata ostin kaksi raisaa joista toinen melkein syöty ja naama kukii taas :D , joulu on vain kerran vuodessa :xmas:

Ida-Karoliina toi on just minun pelko, että vaivalla kasvatetu munikset karkaa ennen punktiota! Ja sinulla kävi niin 2 x kamalaa! Minulla vikassa inssissä ( lääkeellinen ) oli toinen munis jo lähtenyt liikkeelle.

Mur-Mur ihanaa karaokea sinulle. Sillä taidat jo nauttia laulamisesta!

Erka pian pääset testaamaan, pekut on täällä pystyssä.

+++++ rktt porukalle
 
Huomenia!

Kyllä se eilinen testailu sai aikaan sen että r.testejä on käytävä tänään ostamassa ;)
Viime yönä juoksutti veskissä useampaan otteeseen ja toiselle reissulle heräsin siihen kun alavatsa oli aivan kova ja turvoksissa,kovuus oli saman tuntuinen kuin harj.suppareita tehdessä,voi huoh, liekkö kaikki vaan pään tuottamaa mielikuvitusta :saint:

Tervetuloa myös puolestani ottis :flower:

Erka TOTT = torstai on toivoa täynnä eli "virallinen" testailu päivä tällä palstalla, oikaiskaa te pitempään olleet jos tämän väärin kertoilin :D
Mites erkan testailu? tuletko mukaan kanssani hölmöjen kerhoon??

Mur-mur kulkikos laulu hyvin?mun laulu taidot on sitä luokkaa että esikoinen pyytää olemaan hiljaa kun ääneni avaan :LOL: :LOL:

 
Onlydream juu kyllä voin liittyä sinne hölmöjen kerhoon minäkin eli sorruin testailemaan. Oon aina testausvaiheessa niin tyhmän toiveikas ja sitten kauheen pettynyt. :headwall: :LOL:

Täällä dpo7. Tarttihan mun tehdä vilja sensitivetesti kun eilen postisetä toi. Negaa tuo näytti . Olis mielenkiintoista tietää onko joku saanut kaksi viivaa tuohon testiin jo dpo 6-7. Siis viime kierrossakin pähkäilin samaa. Tuo testi lupaa että jo dpo6-7 vois näkyä . Onkohan ne jotain harvinaislaatuisia tapauksia kun noilla kiertopäivillä on näkynyt??. Se hyvä puoli tässä aikaisessa testaamisessa mun kohdallani on että pettymys iskee jo näin varhain niin ei odottele jatkosta liikoja. Niin kovasti toivoin edes jotain haamun haamua. Ei mulla mitään raskausoireitakaan ole . Viikon päästä pitäis menkkojen alkaa. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ottis:
Tarkoittaako se "42-vuotiaaksi asti" siis sitä, että ei olisi saanut vielä täyttää 42? Vai riittääkö ettei ole 43v.?
Niin kauan kun on 42 v. (mutta ei täyttänyt 43) saa korvauksen. Kolme ivf-hoitoa korvataan. Ja en tiedä tuosta "sairas"vaatimuksesta, meillä klinikan lääkäri kirjoittaa joka paperiin, että Sairauden hoitoon.. ja kuulemma ollaan selittämättömiä, että ikä ei vaan ole (ainoa) syy.

Jos mies olisi nuorempi ja hällä ainoastaan vikaa, niin taitaisi ehkä saada yli 42 v:nä korvausta, mutta en ole varma...


 
Moikka,

alle 43v. se korvaus tosiaan Kelalta tulee. Tuosta sairaudesta en ole ihan varma, mitä se tarkoittaa. Meillä tietysti kun on se hedelmöityshäiriö todistetusti, niin ikää ei silloin syyksi lasketa. Hoitoja korvataan kolme. Mutta jos syntyy lapsi tai raskautuu, niin laskuri tietyllä tavalla nollautuu ja saa uudet kolme hoitoa. Monimutkaista. Mutta pitää siis olla alle 43v ja koskee käsittääkseni naista.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn että millaisista summista puhutaan kun menee yksityiselle lapsettomuushoitoihin? Ajattelin vaan että jos tässä ei rupea tärppäämään niin yksityiselle mieluummin menisin. En vain tiedä onko mulla varaa sellaiseen. Miehessä ei vikaa ole että mun pco-tyyppisyys ja hormonitoiminta vois tulla kyseeseen näin itse diagnosoiden ja ikä tietysti. Julkisella puolellako joutuu pitkään odottamaan? Nämä on varmaan tyhmiä kysymyksiä mutta oon kuullut et yksityisellä puolella on tosi kallista mutta summista en tiedä (että mikä on kallista!? kun se on niin suhteellinen käsite)
 
Huomenta!

On se vaan kummaa tämä touhu, kun välillä toivoo ja välillä on toivo ihan nollassa. Pienetkin jutut, kuten pieni etominen ja pieni suolistonippailu on nostanut toiveita, rintojen arkuuden ja suurimman pinkeyden häviäminen taasen on vetänyt toiseen suuntaan. No, tänä aamuna sitten jo tuhrusi sekä siteeseen että pyyhittäessä. Ja ekat itkut itketty :'( En taaskaan taida päästä testipäivään asti (perjantai), ennen kuin täti tulee. Viimeksikin alkoi kp27 progeista huolimatta, edellisenä päivänä tuhruten. Taitaa nytkin alkaa menkat jo huomenna.

erka, ivf maksoi jotain vajaa 3000, viimeksi yhdistetty ivf/icsi jonkin verran yli. Lisäksi tulee lääkkeet, jotka mulla jo eka kerralla meni kela-katon yli (eli yli 600 niihinkin meni). Nyt tokassa hoidossa ne tuli sitten halvemmaksi. En tiedä vielä saanko hoidoista korvausta. Mutta kallista lystiä, mäkin olen säästänyt näihin yli vuoden.
 
Ottis
Vautsi! Pikkasen on hienoa nähdä jonkun laskeneen mun dpo:ni. Kiitos! Täällä tämä systeemi totisesti näyttää toimivan. Kalliita noi hoidot, mutt mä palaan taas paremmalla ajalla kotoa. Tsemppiä kaikille tähän päivään!
 
Tännekin onnea haamusta onlydream :D ! Muistan testanneeni noilla toisessa raskaudessani ja silloin oli menkat jo reilusti myöhässä kun tuli vahva plussa. Ostin noita testejä kaappiin kun pidän niitä luotettavana. Luulisin että niiden herkkyys on jotain 25. Ainakaan 10 ne ei herkkyydeltään ole. Voivat olla jopa 50 mut 25 veikkaisin.
 
Tiistai päivästä, Tervehdys!!!:wave:


Olipa kivaa eilen laulella karaokea!! =) ..lauloinkin ihan urakalla kun mahdollisuus.

Tulin kotio kahden pintaan, söin ja köpsahdin kyljelleni ;) ..vaan, kyllä tiesin aamulla käyneeni jossahin, päätä kolotti ja huono olo jylläsi myöskin..:x ..huh huijakkata..ne snapsit :p ..kaveri tarjosi ja eihän sitä voinut tietty kieltäytyä:D ..nyt elo jo parempi..poikasta en kyllä kerhoon jaksanut lähteä viemään, keksitään jotain mukavaa ajanvietettä-pelaillaan vaikka :) --täällä joululaulut raikaa, poikanen niitä kuunnellut jo monen monta päivää :xmas:


Ottis taas mie väärin muistin..:/ ..eihän sille julkiselle pääsekkään enää, kun se 40v rajapyykki..mutta yksityiselle ainakin pääset ja saat kelakorvaksia hoidoista, lääkkeistäkin kenties?. =)..eli nyt kiirusta jo siulla varmaankin pitää, mikäli haluat jotain hoitoja korvauksien kera raskauden alkuun sattamiseen/jatkumiseen..missä kuussa sie täytät 43v?

..juu, kyllä miun mies tuo niitä siidukoita/viiniä, tahi muutakin, jos kurkkua miulla "kuivaapi" :p..tai yhdessä sitten(enämpi kesäaikaan)hieman nautiskellaan kotosalla kahden. =) ..nyt olen tuota punaviiniäkin "oppinut" juomaan, sehän hyvä verenkierrolle(kohdunkin)..ja tietty sopivassa määrin ;) ..sitä vaikka pieni lasillinen/vrk-EI ovisaikaan..tuosta määrästä ei liene vielä hapoksi voi haukkua.=)


Iida-Karoliinakos se noista "limoista" kyseli..niin, mie ajattelein kopasta jos se tiiviste sitruuna auttaisi-ei ainakaan vielä vaikutusta..tosin, en ole kyllä muistanut sitä nautiskelle usein..miulla on kyllä tosi "kuvakkaa" tuolla alakerrassa..pitäisi enämpi syödä sitrushedelmiä..ei vain maistu :| ..

Katton tuossa parin tunnin pästä, mitä O-testi näyttää..tuskin vielä viiva vahvanen..kumma kun EI MITÄÄN oireita, mitä normaalisti oviksen lähestyessä..


Paljon laittelen :heart::heart::heart::heart::heart: ..kohtahan sieltä VARMASTI joku meitä plussaapi!!!!! :)

mur-mur
 
Ottis kirjoittele vaaan sielusi kyllyydestä, kaikkea kuumeilusta ja sen vierestäkin-elämästä!!!:wave:

Kiva on teidän juttujanne lukea ja joskus samaistuakkin täysin!! ..ihanaa vertaistukea ja virtuaali olkapäitä riittää..:hug:..
 
erka mie testailin dpo10 pari kiertoa takaperin Vilja sensitivellä roskishaamusen :/ ..tein päivällä ja seuraavana päivänä(12h) sen huomasin..siis KAIVOIN testin esiin wc:n roskiksesta ;)

Kovasti googlettelein siitä testistä, mitä mieltä käyttäjät ovat-ei paljon löydy tietoa..tuolla jotain..


http://www.google.com/search?q=vilja+sensitive&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBF
 
Onlydream ihunaa, haamunen siellä!!!!:wave:..toivotaan vahvistumista..:heart:..oliko haamu viivasessa selkeästi punertavaa väriä?..oliko kyse marketin(esim. Prisma, Cittari..)testistä/liuska, vaiko tikku?..jos viivasessa väriä, silloin se ei olisi ainakaan viivanpaikka, vaan + ..testin herkkys taitaa olla 25..
 
mur-mur meninpä nyt minäkin kaivelemaan roskiksesta sen testini :LOL: . Mua ei muuten saa yllyttää yhtään...mussa on nimittäin vähän yllytyshullun vikaa ;) . Sitten luin tuolta linkistä että joku oli mennyt purkamaan koko testin nähdäkseen paremmin ja...5 minuuttia niin purin minäkin testini (onneks ei mies ollut näkemässä :LOL: ). no eipä nuo purkuhommat autteneet muuta kuin aggression purkuun :kieh: eli ei siellä haamuja näy.

Voiko ihmisen lisääntymiskoneisto muuttua parissa vuodessa niin dramaattisesti ettei enää millään raskaudu kun se aiemmin oli helppoa (pari vuotta takaperin). kyllähän se tuolla jokapaikassa on lukenut että 35v:n jälkeen menee tuo hedelmällisyys alaspäin nopeaan mutta onko se niin dramaattista se lasku :whistle: . Tietty hyvin yksilökohtaista myös! Mulla muuten tulee edelleen maitoa kun rintoja puristaa vaikka lopetin imetýksen puolitoista vuottasitten kuin seinään kun ei tuolloin 6kk vanhalle enää maistunutkaan tissi. SAnoin tuosta kyllä gynellekin mutta totesi vain et jos ei tulevaisuudessa rupee loppumaan niin sitten jotain hormoni (olikohan prolaktiini tms). mutta ei hän sanonut et tuo vaikuttais jotenkin hedelmällisyyteen. tekis niin mieli soittaa gynelle ja pommittaa kaikenlaisilla mieltä askarruttavilla kysymyksillä mut ei kehtaa vielä tässä vaiheessa että pari kiertoo tarttis vielä katella mut sitten rupeen toimimaan...hätähousu kun olen ;)
 
Me ei saatu korvausta (Mies minua nuorempi, eikä hänellä ennestään ole lapsia).
kaikki jouduttu maksamaan omasta pussista. :(
En kyllä tuota kadu että hoidot silloin kävin. raha on kuitenkin vain rahaa, ei näitä asioita voi rahassa laskea.
Erka, Maksuihin , ainakin joissain paikoissa saa erin maksaa, ja eivät muutenkaan kaikki tule könttä maksuina. vaan aina käyntikerroin. Lopulta vain summa voi olla sievoinen. mekin karkeesti ollaan laskettu et uusi auto noilla rahoilla oltaisi saatu. Vaan vanha on kelvannut, jospa vauva vielä kuitenkin saatais.
Noita oirehteluja kun kuuntelen itse niin jopa vatsan pohjaa eilen nipisteli :LOL: Mitä lie ilmavaivoja ollut..Mietin kanssa et milloin uskaltaa testata ja jospa nyt malttaisi tohon 10:teen odottaa..
 
mur murMukavaa kun sulla karaoket meni mallilleen, ei aamun huonot olot tietysti ole toivottavia. Vähän ajattelinkin ettei mun limat varmaan johdu sitrus mehuista, voipi jollain ehkä myötävaikuttaa suotuisasti. Kaikkea voi kokeilla, eihän sitä tiedä ennen. =)
 
erka jos siun rinnoista tulee sitä maitua nyt pidemmänkin aikaa, se muistaakseni kertoo tuosta prolaktiini häiriöstä/liikatuotantoa..


Oliko Erka siulta kattottu tuo Prolaktiini koskaan?( verestä )

http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10500&char=p


..tuollainen juttu sattui jonkun kirjoittamana silmiini..

Jos seerumin prolaktiinipitoisuus on suurempi kuin 5 000 mU/l (viitealue miehillä < 320 mU/l, naisilla < 530 mU/l), hyperprolaktinemian todennäköisin syy on prolaktinooma eli prolaktiinia tuottava aivolisäkekasvain.
Naisilla hyperprolaktinemia, (eli prolaktiinin liikaeritys) aiheuttaa kuukautiskierron häiriöitä, maitovuotoa ja lapsettomuutta (munasolu ei irtoa) ja näiden oireiden vuoksi potilaat hakeutuvat herkästi lääkäriin.
Tämä aivolisäkekasvain katsotaan magneettikuvauksella, varjoaineen avulla. Ei satu.
Itselläni olivat arvot koholla ja ovat varmaan vieläkin, mutta lääkitystä siihen ei aloitettu. Katsottiin, että ylimenevä pitoisuus on suht alhainen vaikka pahimmassa tapauksessa prolaktiinin arvo oli 1000mU/l.
Mangneettikuvauksessa ei löytynyt mitään norm. poikkeavaa.

..mutta ei siulla nyt mitään kasvainta ole, vaan joku häiriö (( ehkä )) tuossa Prolaktiini tuotannossa..kannattaisiko käydä kokeessa-mikäli et ole aiemmin käynyt..en nyt muista, olitko siitä aiemmin kirjoitellut?....
 
onlydream:Onnea haamusta kuitenkin, minä :heart: Toivon tuon viivan vahvistumista kun 2-3 päivää päästään eteen päin, ompa jännät paikat sinulla.

Inia:Olen tosi pahoillani jos merkit tätin saapumisesta jo näkyy, :hug: :hug:
Älä kuitenkaan vielä luovuta, joskus voi tuota vuotoa hieman näinäpäivinä olla. Minulla kuopiksen odotuksessa oli, sellaista ei ehkä hieman vaaleampaa punaista ja ruskeaa väriltään. On aivan normaalia..ja jos ei nyt plussaa ole kuitenkaan, niin nenä vastatuuleen ja kohti seuraavaa kiertoa :heart: Jaksamista.
 

Yhteistyössä