40+ so what!!! (vol 5.)

Hei! Nyt en valitettavasti ehdi kommentoida kirjoituksia, kun kiireessä haluan kirjoittaa ihan omia juttuja...

Minäkä muka olisin maltillinen testaaja? Ja pah, piti eilen testata sillä Predictorilla ja tuli haalea viiva, mutta siinä oli punaista. Äsken testasin sitten varmuudeksi Predictorilla JA CB:llä eikä kummassakaan yhtään mitään :( . Onko osa testeistä vaan pirullisen viallisia vai mistä johtuu noi viivat noissa testeissä joskus? No nyt voin sit illalla ottaa vähän viiniä. Harmittaa, olisin mielelläni ollut ihan kuivin suin :) . Mutta kertokaa noiden testien oikutteluista, pliis. Joo ja täti on tulossa. Taas sitä ennakoivaa punaa vessapaperissa. Kunhan ei ala vuoto ennen tiistaita. Kyllä taas kyrsii, mutta ei auta kuin mennä kohti uutta kiertoa.

Mur-mur ja Silakka hyvältä kuulostaa. JOs nuo ovatkin r-oireita!!!
 
Leena65 toivon siulle viivan vahvistumista:heart:..ja täti huitsin nevadaan!!!

Mie paljon olen netistä googletellut noista eri r-testeistä ja niissä tuntuu olevan eroja paljonkin!! Samalla herkkyydelläkin oleva testi, voi eri merkkisellä näyttää ihan eri tulosta..
Testasitko eilen aamu, vaiko päivävirtsasta?
Onko siulla aina ennakoivaa "tuhruttelua ennen tätiä?

Tuosta miun testi jutusta vielä..

Tuossa mainitsemassani testissähän herkkyytenä O&R testissä oli 25 ja miula se herkkä 10..joten, suoraan ei voi vetää johtopäätöksiä..vaan, kokeilumielessä nyt kattelen tilanteen.

Jutussa muutoinkin mainitaan, että luteaalivaihessa, voi LH- hormonia erittyä ja toisina päivinä näyttää testissä selkääkin viivasta!!

"O-testit oviksen testailuun ja R-testit raskauden"
..tuo jutun loppukaneettina sitten.. =) ..kiusaan nyt kuitenkin ittiäni ja haluan nähdä, vahvistuuko miun viivanen ;) ..One Stepin testeillä ei koskaan näin..tosin, niissä herkkyys onkin 20.

Oireita miulla ei ole muuta, kuin painontunne vatsalla-sitä on aina tässä vaiheessa!
 
Meille vieraita tulossa juuri, mutta emäntä se vaan täällä ovistesteistä näppäilee kuvia, huvinsa kullakin,=))

Nyt on akku latauksessa, kun pitäisi pikuvieraasta saada kuvia myös :D

Katselen pian uudelleen, tai sitten huomenna, jos en nyt tänään ehdi :wave:
 
No hei ette viittis ihan oikeisiin raskaustesteihin pissiä ja lopettaa tän meidän piinaamisen. Menee liian jänskäksi :D

Eivaan...kyllä tää on hauskaa :LOL: Laborantit hommissa!

Haave...löytyskö sulta joku tikku kotoa kun oireet kans oli niin lupaavat??? ;)

Pinkkis
 
Pläääh!! :eek: ..ei tuolla miun p**ka kameralla mitään näy *ärrin murrin*

..tuollanen surkea tekele..

http://www.aijaa.com/v.php?i=5299594.jpg

..jos mie plussaan, miun on pakko saada HYVÄ kamera, että voin laitella teille HIRMUSTI teräviä + kuvia joka kantilta!! :D

..ja tuo viivanen on selkeämpi livenä..
 
Mur-mur ja Solakka Silakka, kiitos vastaamasta kysymyksiini!

Mur-murilta lainaus: "Alkavat 10vrk ennen uutta kiertoa ja mm. seuraavanlaisia: hermostuttaa/pinna tiukalla, ärsytyskynnys TOSI matala/hiotuttaa ja muutoinkin jotenkin kaiken kattava, ahdistava/pinkeä olo..juu ja turvottaa kans!! :/ ..tuossapa muutama näin äkkiseltään..tänään(eipäs kun eilen, nythän mennään jo lauantain puolella) vähän pienen pientä "oirehdintaa" tunistettavissa :( ..ei tuu elovaavia meille, ei.."

Eilen illalla mulla oli nuo kaikki mur-murin luettelemat oireet, lisäksi alakuloinen mieli :( :| ... Jos mulla kierron pituudeksi tulisi 26, eilen olisi ollut juuri 10 päivää tädin tuloon :kieh: Eipä taida meillekään elovaavia tulla. Se olisi ollut juuri ihanteellinen aika, kaksi lapsistani on syntynyt syyskuussa. Syyskuuhun en enenpää synttäreitä haluaisi, joten jos nyt ei tärppää, menköön seuraavakin kierto "hukkaan'".

Onko mitään mahdollisuutta, että em. oireet tuntuvat, vaikka olisikin raskautunut :ashamed: ?

Mutta olen nyt henkisesti valmistautunut tädin tuloon.

(Miten voi lainata siten, että lainauksen saa laatikkoon, minä ei ymmärtää...?)
 
Leena minusta myös mukavaa, kun meitä mahtuu tänne niin monelaisista elämäntilanterista mukaan.

Emily Paahoittelut täditä. Onnea uuteen kiertoon.

Inia Hienoa, pallerot kasvavat, saako kysyä montako näkyi nyt eli lähinnä tuliko vähemmän kuin viimekerralla, kun nyt on sinulla lääkeen määrä pienempi? Onhan siinnä kahden siirrossa se kaksos riski, mutta on se varmaan tällä iällä aika pieni ja on riskejä rakaudessa ja elämässä jokatapauksessa. Pitääkö, muuten ivf ne lääkkeet pistää aamulla?

Wiara Toivottavasti nyt tärppäsi!

Pinkki Hyvä, että ei ollut se possuflunssa nyt kuitenkaan.

Mahdotontako
toivottavsti se raskaus siirtäisi vuotoa noin 9 kk. Minulla luget siirää vuotoa, mutta ei välttämättä sitä ovulaatiota eli yhdenkerran esin. oli folli jo aika iso ja limis vielä mitätön, niin ei siihen keirtoon sitten tehy inssiä.

Nillanilla ihanaa sinulla uusi yk menossa, paljon onnea alkaneeseen kiertoon.

Solakka silakka Harmi, että menkka kivut jo tulleet, minä täällä toivon, että olisivatkin sinulla niitä kiinnitymiskkipuja :heart:

Minä olin myös eilen pikkujouluissa, olimme stad up illassa ja hauskaa oli :D vatsani kipeäksi.
Teistä jotka olette olleet ivf hoidossa, onko teillä kellään ollut siihen liitettynä kortisoonia, jossain tv ulkolaisessa ohjelmassa olen sellaisesta kuullut?
 
Räystäspääsky Nuo kuukautisia edeltävät oireethan, ovat monasti samanmoisia kuin R-oireetkin: pms-tyyppisiä oireita->pinna tiukalla, pahan tuulinen, "räjähdysherkä", alakuloinen alavattaa&selkää juilii/polttelee jne.. jne..
Kipuilu /tuntemukset muniksien suunalla, voivat olla noita oviksen jälkimaininkeja, kun munarakkula poksahtanut ja irronnut!

Laitan sulle virtuaali:hug: ja
+++++++++ keijulta terkkuja!!
 
Joo Oivikki..tai voinhan mie pyytää jonkun ammattilaisen ottamaan siitä + kuvan ja sittenpä on mitä katella..ja oikkein ISON kuvasen vielä pläjäytän liittää tänne pinoon!!:D..se "liittäminen" miun onkin opeteltava-kuka neuvoisi?..Mahdotontako?:) ..
 
Oivikki, mulla ei kortisonia ole ollut käytössä. Mutta käsittääkseni käytetään yhä enemmän Suomessakin, erityisesti jos kiinnittymisessä saattaa olla ongelmia tai muuten selittämätön syy. Kannattaa varmaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi, sillä voi myös olla että mielellään kokeilevat vaikkeivat sen tehoon kaikki lääkärit niin uskokaan.

Nilla
, pahoittelut, toivotaan että uusi kierros sen toivotun plussan toisi.
 
Siis mitä! Äsken kun olin koneella en nähnyt ollenkaan leenan ja mahdotontako viestejä! Viivojen vahvistumista teille! Leena se pissan vahvauus 100 varmasti vaikuttaa ja tosiaan aamulla pitäisi olla enemmän sitä raskaushormoonia.

Lumeton juu aion sitä kysyä, olen kyllä kysynyt, että onko mitään muita lääkkeitä mitä voitaisiin käytää apuna ja on vastattu, että ei. Pitää nyt vaan kysyä suoraan.
 
OIVIKKI minä pistelin puregonit aina illalla ja irrotuspiikin yöllä klo 24.00. Olen puhunut klinikan kanssa viimekerran passissa että enkö saisi kortisonia eivät luvanneet mulle. Puhuin nytkin kortisonista eivät näyttäneet vihreetä valoa. MUTTA nyt sanoin että haluan tulevaan passiin sitä ja lupasivat sen minulle. Eivät sitä mielellään määrää kun se vaikutta osteoporoosiin mutta kalkkitablettia vaik d-vitamiin kanssa niin pysyy luut ehjinä. Eikä sitä kortisonia syödä koko raskaus aikaa joten haluan itse yrittää sitä ettei jää mikään oljenkorsi käyttämättä.Ulkomailla on siittä jonkin verran näyttöä että auttaisi kiinittymiseen mutta ei mitään varmuutta.

Viivojen vahvistumista piinajioille
 
Nillanilla niin minäkin ajattelin, että haluan kokeilla myös sen kotisoonin, jos lääkärillä ei ole hyvää perustelua miksi ei. Tiedän, että kortisoonilla on vakaviakin sivuvaikutuksia, mutta tosiaa eiköhän se ole aika lyhyt se kuuri kuitenkin. Hyvä, että sait sen nyt tähän kiertoon!
 
OIVIKKI juu, nyt on taas mieli korkealla ja kiva kun on jotain uutta hoidossa mukana kun ei sitä koskaan tiedä mikä sen plussan tuo ja saa mielenrauhan että kaikki konstit on käytetty. Tuli tässä mieleen että kun top-alkiot kyseessä niin olikohan sillä merkitystä että klinikka näytti vihreetä valoa kortisonille, mene ja tiedä. Meinaan että oisko mun viime kesän alkiot olleet niin rupusia etteivät katsoneet aiheelliseksi määrätä kortisonia...
 
Mur-mur, lämmin kiitos sinulle lämpimästä vastauksesta! Mielialakin nousi... :heart:

On kiinnostavaa lukea nillanillan ja oivikin hoidoista, en ole tähän mennessä hedelmöityshoitoihin perehtynytkään.

Itse olen ajatellut tyytyä jo olemassaoleviin, jos uutta raskautta ei kuulu. Onhan kolme tervettä lasta jo suuri lahja! Mutta jos annetaan, niin kiitollisena otan vastaan. Haaveissa olisi tyttövauva/-vauvoja :heart: , edelliset ovat kaikki poikia :whistle: !

Hyvää viikonlopun jatkoa teille, sympaattiset palstalaiset :wave: !
 
Nillanilla tiedähäntä, olisivatko saanneet uutta tietoa tuon kortisoonin vaikutuksesta, mutta eikös sinulla ollut ekassakin hoidossa hyviä alkioita?

Räystis toivotaan, että nuo sinun oireet ovat niitä + oireita.
 
Voi kun oli ihanaa käydä saunassa!! =)

Miulla on ollut koko päivän sellainen normi olo tuolla alavattalla..mutta, myös sellainen niin kuin, "täysi", jännittynyt/turvonnut olo..ja hieman myös pientä arkuuttakin..esim. kun venytelee kroppaansa..saunan lauteelle kun rivasti nousin, tuntua alhaalla aralta..

Voi voi, sanon mie-olisi nyt se salamatkustaja kyydis, mie niin olisin onnesta sykkyrälä :)

Kävin kurkkaamassa naisten vointeja tuolla odotuspuolella ja siellä ovat uskaltautuneet jo mammat varailemaan eka ultriakin-IHANAA, VOIKAA PAKSUSTI SISKOT!!!:heart:
 
Oivikki ja Nillanilla, mulla on sellainen mutu-tuntuma (kun viisi vuotta on noita lapsettomuuspalstoja seurannut) että ovat ihan viime aikoina alkaneet helpommin kokeilla kortisonia jos mitään 'selvää' syytä ei löydetä.

Joskus olisi niin kiva piinailla muutenkin kuin hoitojen yhteydessä :'( Mutta onneksi ne on sentään keksitty, että jotain toivoa on.

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Kaunis kiitos :flower: vielä kaikille lohduttelijoille :heart:

Täti onkin kohdellut mua aikas kovakouraisesti tänään....on ollut kovia kipuja alavatsalla ja selässä ja vuoto ollut melko runsasta.....nyt alkaa hiukka helpottamaan :attn: Sen verran sain itsestäni irti, että leivottiin lasten kanssa 2 pellillistä makoisaa pizzaa ja nautittiin kynttilänvalon ja italialaisen musiikin kera!


Jumpe, Leenalla on näkynyt haamuviiva Predictorilla =) Toivon oikein kovasti, että se siitä vielä vahvistuisi! =) =) Muillekin rktt-listan 'oirehtijoille' ja ihan jokaiselle teille ihanista kuumeilijoista tottakai myös rutkasti +++++++tuulta :whistle:

Minä yritän satsata terveellisiin elämäntapoihin myös; tänään aloitettu omega3, D-, C- ja B-vitamiinien nauttiminen - niin ja foolihapon. Muutaman kerran viikossa yritän selvitä pienelle kävelylenkille vaikka työkiireet tuppaavat viedä leijonanosan arkipäivistä :/

:heart: Kauniita unia :heart:
 
emely67vaikka en varsinainen pinolainen olekaan, niin foolihappoa lisää,vaikuttaa suotuisasti limakalvoille!


täällä jo monta kertaa kurkkimassa teidän juttuja,kai miunut voisi mukaan laittaa, jos huolitte näin alle 40v.? :/
 

Yhteistyössä