40+ so what! (vol. 4)

Tiistaita!! :flower:

Sieltähän se vuotoa alkoi kellon lyömällä-aamulla heti.

Mulle voi siis laitella kiertopäivä 1/28 Inialle jo kiitosta taas =) :flower:

Onneksi tuli ei tarvitse arvuutella.

Uskoisin minulla olevan ongelmana tämä kiinnitymisen..jotenkin olen varma että alkio koettaa(hetken ehkä kiinnittyykin)kiinnittyä kohdunseinämään mutta ei vaan pysy :(
..hyviä diagnooseja näin maallikkona..mutta kun sitä jonkin syyn haluaa löytää miksi ei tärppää..

Nyt täytyy ajatuksia tuosta tädin tulosta siirtää vähän muuanne-lähdenpä kaupungille shoppailemaan ;) se autaa hetkeksi..

Mukavaa päivää ja plussapuhureita PHUUUUIIII :whistle: :flower:

Ps. Mites muut rtkk listalaiset..haistelenko jo plussia ilmassa :D kovasti toivon kaikille sitä PLUSSAA!!!!! =)


mur-mur
 
mur-mur! :hug: negasta! mutta toivotaan että kesä tuo ne kaivatut plussat meillekin!

tirulii, hienoa että ainakin ovat tarranneet kiinni! Ihanaa raskausaikaa sulle!

oivikki, tervetuloa piinailemaan!

Ja :attn: tirulii ja lumeton! Siis mähän en enää kestä, kärsivällisyys on ihan lopussa! Eli SAANHAN jo laittaa teidät plussanneisiin? Please! :)

Niin, ja toivottavasti ette katoa minnekään odotuspinoihin lopullisesti, kyllä täälläkin ois kiva kuulla odotusajan kokemuksia! Varsinkin kun niitä itsellä ei ole. Vai mitä mieltä muut olette? Siis jos täällä ei saa olla odotusaikana, niin mä en kyllä kerro teille ikinä, jos vaikka plussaisinkin! Vaan luimuilen täällä ihan pokkana ne yhdeksän kuukautta! :LOL:
 
Matsalu voi miten mahtavaa. Paljon onnea ja tsemppiä jatkoon. :flower: :hug:

Tirulii ihana uutinen, no nyt se sitten varmistui.Hirmusti onnea ja eikun ultraa odottelemaan. :heart: :hug:

Oivikki sinulle myös sylikaupalla onnea mukaan ja uskotaan, että Toivo ja Lahja tuovat plussan kotiin. :hug:

Star sinulle tsemppiä, kyllä me täältä vielä noustaan. Sinä ainakin, kun olet minua vielä monta vuotta nuorempikin. :heart:
 
Kiitos taas kaikille ihanista toivotuksista yms :flower:
Mä olen jotenki varovainen ja taikauskoinen,et jos mut laitetaan plussanneisiin,mä tuun itseni loukaten kolinalla alas sieltä.Ja just yksi asia on se että ymmärrän täysin että kaikki eivät halua/jaksa kuunnella plussasta toitottamista.

Inia kulta,saanko olla kaksi viikkoa täs välivaiheessa??Jotenki tuntuu et ultran jälkeen ehkä uskaltas olla plussanneissa.Kun edes tiedä mitkä mun viikot olis??Joko 5+ tai 5+2 (tai ei välttämättis mitään,,,)
Tai sit jos mulle tulee joitain tosi vahvoja oireita(mitä ei tällä hetkellä ainuttakaan,tissitki ihan normaalit)ehkä uskaltaudun antamaan luvan itsellenikin olla plussautunut :p
Oliko tarpeeksi sekavaa??

tiru pp21 tai 5+ tai 5+2 tai...
 
Tiruliille myös plussasta onnittelu - :flower: :flower: -kukkaset !

Itselläni pukkaa noita puberteetin oireita edelleen, eli finnejä. Jokohan tässä saa kohta alkaa paiskoa ovia :LOL: no ei sentään ! Tissejä kutittaa myös, mistähän se voisi johtua. Ihmeellisiä tuntemuksia.

Jokos olette heittäneet talviturkin pois ? Minä en ole vielä uskaltanut.

Kyllä olen onnellinen Matsalun plussasta sekä täällä meidän palstalla Tiruliin + !! Upeeta, mahtavaa B)

MUOKS.

Niin menkoista ei tietoa. Tosin viikon verran kohta, ollut menkkamaista jomotusta päivän mittaan. Liekö yritystä jotta vuoto alkaisi, tiedä häntä. Superpitkä kierto, paitsi olihan mulla sitä niukkaa vuotoa silloin kp 30 tienoilla.
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista! Periaatteessa olen samoilla linjoilla kuin Tirulii, paitsi että minä en uskalla huokaista helpotuksesta edes ensimmäisen ultran jälkeen. Jos siinä löytyy elävä alkio, aion käydä toisessa ultrassa vielä vk 9. Silloin on ohitettu sekä edellisen keskenmenon ajankohta että lahjamunasoluhoidon kannalta kriittiset ajat. Voi kun sinne asti pääsisi... Mutta siitä en anna periksi, että plussannut olen: sairaanhoitajatäti sanoi niin!
 
MATSALU Onnea :flower:

TIRULII Onnea :flower:

LUMETON Onnea :flower:

MURRMUR jaksamis :hug:

INIALLE Suurkiitos päivityksestä :)

OIVIKKI paljon tarraa, liimaa, teippiä ihan mitä vaan kunhan matkassa pysyy.

PÄÄPILVISSÄ ei ole talviturkkia pois heitetty mulla saattaa mennä juhannukseen asti..

kiirettä töissä niin etten ehtiny soittamaan klinikalle, huomenna yritän jospa joku rako tulisi niin sais niitä huuru-ukkoja tosissaan ruveta miettimään.

RKTT-porukalle plussapuhureita
 
Matsalu, nyt kun asia on ihan virallisesti todettu: ONNEA OIKEIN OLAN TAKAA! Olet ollut ihailtavan sitkeä ja jaksanut aina eteenpäin, joten mitä parhainta jatkoa alkaneelle raskaudelle!

mur-mur jaksamista ja uskoa siihen, että joskus vielä... Ainakin kiertosi on hyvin säännöllinen, joten katse eteenpäin! Onkos sinulla ollut käytössä noita poppakonsteja kiinnittymisen edistämiseksi (greippimehut ja muut sellaiset)? Jossain vaiheessa tässäkin pinossa oli puhetta siitä, että kropan tulisi olla ennemminkin hieman emäksinen kuin hapan. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, olen lukenut, että silloin pitäisi ruokavalion olla hieman happamanpuoleista.
 
Saara10 on mulla tuo C-vitamiini, omega-3 kalaöljy&foolihappo mennyt jo parisen kk..toivottavasti tyhjää parempi =)..omega-3 kyllä ollut säännöllisenä lisäravinteena jo 2v.

Tilailin vielä tuota Vehnänalkioöljyä tänään, katsotaan olisiko siitä muuta hyötyä kuin vuodon runsastuminen..enää ei tartteis kyllä kun niin hulvattomasti aina vuotaapi :p..mitä kokemuksia muilla??

Olisko muuten kellään mitään lisävinkkiä?? :wave: kertokaatte ihmeessä..moniko on greippimehua lipittänyt?..mikäs olisi sitten sitä "hapanta"evästä, jota voisi popsia että tulis "emäs" olo :D ..mulla jäänyt tuo pascoe-emäsjauhekkin käyttämäti..

Meillä on viikonlopulla taloyhtiön talkoot, joten nyt kun vuotoa pukkas niin muutama siideri kyllä tulee siemailtua ilemmalla kun pienet jo mammimassa-meillä tapana talkootöiden jälkeen istuksia porukalla iltaa, turista, syöpötellä, nauttia "prosentti" juomista&toistemme seurasta ;)..juu ja ovat luvanneet huippu kelejä vielä loppuviikoksi!!

Tänään kun käväisin marevan kontrollisssa oli kiva labratäti siellä, kovasti toivotteli lapsilykkyä ja sanoi että kyllä se vielä hyvinkin tärppää tälläkin iällä-kivahan tuollasta on kuulla =)

Illanjatkoja!!

mur-mur
 
Saara mukava nimi oli tellä käytössä :)

Mur-Mur kyllä se hyvin saattoi yrittääkin kiinnittymistä, niitä kuitenkin tapahtuu paljon useammin kuin mitä + tulee testeihin. Vehnänalkioöljyä käytin muutaman kuukauden, mutta jätin tosiaan pois, kun aloitin monivitamiini tabletteja ottamaan, niissä kun on myös e vitamiinia. Lisäksi käytin greippi- tai verigreippimehua monta kuukautta, ihan muuten vaan, kun pidän greipeistä. Jätin nyt nekin vähemmälle ja siirryin itse puristettuun appelsiinimehuun, kun inia taisi kertoa, että grippimehu ei sovi kaikkien lääkkeiden kanssa. Mulla on kilprauhaseen ja astmaan lääkkeet.

Pääpilvissä turkki on visusti päällä ja on varmaan vielä hyvn aikaa ;) mulla on niin helpsti vilu ja vetää suonta jaloista, jos menen kylmään veteen.

Uudi, Inia, Saara, Nilla kiitos paljon hyvistä ajatuksita joita lähetitte tänne mulle, toivolle ja lahjalle.

ON lääkkeistä on tosi hyvät oireet, rinnat arat, hiki välillä ja eilen vielä hiukan kuvottikin. Tämmösiä toivon vkon päästäkin =) . Töissä sama hulabaloo päällä olin 11 tuntia tänään hommissa loppuvko samaa rataa.

Minulle sopii tois hyvin, että myös +:eet täällä käyvät juttelemassa. Minä uteliaana joskus käyn kurkkimassa, tuolla odotuspuolella sitä +35 pinoa, se on haaveissa sinne päästä....
 
mur-mur :hug: Tämä on hiton vaikeaa. Välillä pistää niin vihaksi kun kuulee miten muut vaan raskautuu tuosta noin simbsala-bim ja itse yrittää kaikkensa ja ei sitten millään. No, jos sinä epäilet kiinnittymisen olevan syynä, niin minullakin on oma diagnoosi, että siittiöt eivät pääse kohtuun tai löydä munasolua. Joku syyhän on oltava. Siksi odotan ensi syksyä, jolloin päästään vihdoinkin ekoihin insseihin ja hedelmöittyminen tuntuisi olevan edes hieman lähempämä.
Niistä aineista. Olen minäkin kokeillut vehnänalkioöljyä, greippejä ja kiiviä vaikka kuinka monessa kierrossa. Ne runsastuttaa oviksen aikaisia limoja hyvin, mutta myös kuukautisia. Niitä emäksisyyttä lisääviä ruokia oli suurin osa vihanneksista, hedelmät ja marjat. Vältä pullaa, sokeria, kahvia, alkomahoolia. Tässä kierrossa en ole käyttänyt mitään poppiskonsteja, heitin pyyhkeen naulaan, söin suklaata ja sokeria, oviksen tunsin selvästi mutta en niitä limoja, pms-oireita ei ole tullut ollenkaan. Tätiä odotan kylään loppuviikosta. Tuntuu, että ei ole mitään säännöllisyyttä tän kropan tuottamissa oireissa tai oireettomuudessa, hormonit piti olla ok, kun verikokeilla mitattu. :ashamed:

anjamarita pahoittelut menkoista. Lämmintä kesää sinulle :flower:

oivikille ihanaa piinailuaikaa. :heart: Peukkuja sinulle ++!

Kyllä minustakin olisi ihanaa lukea, miten plussanneilla edistyy raskaus ja mitä oireita tulee esiin.. koska se plussaaminen meille muillekin on tässä etappi nro yksi. Mutta en ehkä välittäisi joka viikko lukea, miten vauvalle on puhjennut uusi hammas.
 
Oivikki mulla vain niin selkeä tunne että kiinnittyminen tapahtuu hetkeksi, oireet ovat niin vahvat ja myös lääkäri tämän myönsi olevan hyvin yleistäkin kun kyselin.
Minä taidan myös tuota verigreippimehua alkaa puristelemaan ja juomaan ei varmaan tuon marevanin kanssa mitään haittaa ole.
Täytyy noita sokereita ja muitakin "pullamössöjä" koettaa vähentää ainakin puolella-tekis hyvää painollekin :)

Solakka Silakka tiedän tunteen minua myös nyppii aina välistä ja kovaa |O miksi muut raskautuu ja minä en???..toki ikähän minulla on selkeä hidaste ja paino-nämä faktaa..
Painoin 114kg kun aloin odottamaan tatä -04 "iltatähteä"..iso tyttö siis mie olen ;) ..nyt vielä kiloja tullut lisääkin..PLÄÄÄH!!!

Kuten Oivikillekin kertoilin, täytyy nyt tarkistaa noita syömisiään ja jättää sokerit ja muut herkut vähemmälle-pakko on!!
Hedelmiä ja marjoja olen aikuisiällä aina ollut huono syömään :/ koetan niitä lisätä ruokalistalleni pikku hiljaksiin enemmän.
Katsellaan sitten onko noilla vitamiineilla ja ruokavalion muutoksella mitään taikaa-toivotaan, toivotaan =) ..tuota alkomahoolia käytänkin harvakseltaan se ei tuota ongelmaa :D ..välillä se vain kivasti rentouttaa mukavassa seurassa tai esim. saunan jälkeen yksi kylmä karpalo-puolukka lonkero välillä-se riittää :p

..että tämmöttii taas..

mur-mur
 
Heip Tännekkin!

pääpilvissä miten maltat kuitenkin olla testaamatta??Mä en vois sinuna olla noin rauhallinen :saint: Ja kiitos siullekkin toivotuksista!
Saara10 :wave:
mur-mur ota rennosti taloyhtiön juhlissa! Halit :hug: jos ei nyt tärpännyt.Oli sulla kyllä melkoiset oireet.Olin kyllä varma,että saisit plussan..
Mulle lääkäri suositteli limiksen paranteluun ja rakkuloiden hyvin vointii e-vitamiinia.Sillä sainkin luomu passeissakin muhevan limiksen :)
oivikki toivotaan sun oireiden jatkuvan.Mä oon päättäny että hikoilu on the-oire eikä liity lääkkeisiin B) sillä tässä kierrossa hikoilin kuin sika puolessa välissä :/
Solakka Silakka :wave:

Nyt täytyy jo juosta..olis pitänyt olla jo menossa :wave:
tiru pp22/5+3
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mur-mur (43).............kp2/28....................yk4.........3.
star-67 (42)................kp8/26-33(-39)....yk5........3.
Uudi (46)...................kp10/24-30.............yk4...........3./1.yhteinen
mimmimamma .............kp11/28............?..............4./1. yhteinen
Päikki (40).................kp12/?...............y.2v.................2.
oivikki (40).................kp14/23-28...........yk6........1.
Inia (42).................kp16/26-29.......yk8....1.
äitijo2x (46)...............kp17/27-28............yk?........3.
liiza (43).....................kp18/28..............yk12........4.
Taikakuu (40).............kp22/27-32.........?............2./1.yhteinen
siira (43)...................kp22/27-28...........yk?............2.
nillanilla (42)..............kp22/28-33.........yk5........1.
Solakka Silakka (40)...kp24/25-27.........yk8........1.
Jadette (39)...............kp27/28-30..........yk4...........3.
Saara10 (42)..............kp28/28...............yk?........1.
tirulii (40) "tuubat pois"....kp39/?.......................1. /1.yhteinen
lumeton (40)...............kp43/?..................?............2.
pääpilvissä (46)..........kp56/25-43.........?............1.yhteinen
ikiemo (44).................kp68/20-50.........y?..........4.

:flower: Kesätauolla :flower:
anjamarita (40)..........kp2/34-38.........yk4........2.


kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
tirulii (40)..........pp22
lumeton (40)..........pp22
Solakka Silakka (40)..........dpo12
Jadette (39)..........dpo12
liiza (43)..........dpo8
Inia (42)............pp5
oivikki (40)..........pp2
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 11.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3......5. ......LA......16.01.2010





Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
Plättä, pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
Moi kaikille,

olen tässä pitänyt pientä palstataukoa kun en oikein tiedä missä ja miten palstailisi. Kun on pää vähän pyörällä.

Kaikkia kovasti vielä kiittelen onnentoivotuksista =)

Mietin tässä, että mitä raskausoireita mulla tässä kierrossa on ollut eikä niitä niin kovasti kylllä ole ollut. Tää on tietty lääkkeellinen pas, eli estrogeenilaastareita ja lugesteronia (keltarauhashormonia) olen ottanut. Siirron jälkeen ei ollut mitään, mutta pp4 ja 5 oli selviä pieniä menkkakipuja. Semmosia, että ne selvästi huomasi, mutta eivät mitenkään pahemmin sattuneet. Sitten pp10 oli oikein kunnon vatsavääntöjä, joihin otin Panadolia, lääkäri joskus neuvoi ottamaan että elimistö ja itsekin rentoutuu kun ei joudu kivun kanssa kärvistelemään. Ja silloin tuli pienen pientä ruskeaa tuhrua.
Pp 14 eteenpäin olin huomaavinani rintojen vähän kasvaneen ja olevan pikkuisen arat (varsinkin oikea rinta) ja sitten joskus alkoi etäisesti tulla etovaa tunnetta. Eilen illalla tuo etova olo oli jo sellaista etten tainnut sitä enää edes kuvitella.

Elin siirtoa ennen ja sen jälkeenkin ihan normaalia elämää, mutta ajattelisin että mun elämäntavat on suhteellisen terveellisiä. Tosin, sitä irtokarkkidieettiä noudatin just plussaa edeltävällä viikolla kun kaikki vaan otti päähän.

Oon ajatellut, että kai minä nyt sitten raskaana olen, tai ainakin olen ollut, sitä en tiedä mitä tuleman pitää. Päivä kerrallaan.

Kovasti plussatuulia ja voimahaleja kaikille :heart:

Lumeton
 
tirulii ja lumeton, onko teille tullut lisää oireita? Entä velmuliina ja OnniMaija, miten raskaus edistyy?

Nyt jännätään seuraavia plussia! ikiemo, sullakin taitaa olla ennätyspitkä kierto! Ethän vain ole ... Peukutusta myös SS:lle ja Jadettelle! Ja Saara, mikäs sun tilanne olikaan? En nyt muista... :ashamed: Oletteko hoidoissa vai lumuilette?

nillanilla, hienoa, sullakin kohta välikierto ohi! Oletko saanut selvyyttä teetkö PASsin luomukiertoon vai lääkkeiden avustuksella?

Mä olen yrittänyt syödä greippejä tai juoda greippimehua alkukierrosta. Oivikki, mä ymmärsin niin että voi greippiä käyttää kunhan ei samaan napaan (aikaan) vedä lääkettä ja mehua. Ja sitten syön raskaus-multivitamiinia, jossa on e-vitamiinia, foolihappoa, sinkkiä, vähän rautaa, kalsiumia yms. tarpeellista. Vehnänalkioöljyä ja omenaviinietikkaakin joskus ostin, mutta ovat jääneet aika vähälle käytölle. Salaattiin joskus pistän jos muistan. Yritän myös herkkuja vähentää, mikä on vaikeeta :ashamed: Ja liikkumista pitäisi ehdottomasti lisätä!
 
Olipa hienoa kuulla Matsalun uutiset. Onnea ja tarroja! :wave:

mur-mur Täällä myös yksi, jonka pitäisi pistää suu säkkiä myöten. Onnistuin 8-9 kiloa jo pudottamaankin, mutta nyt paino on jumiutunut paikalleen. Eikä ihme tällä syömisellä! Valkoisesta tavarasta (sokerista, jauhoista, riisistä...) pitäisi päästä eroon. Tiedän, että vähähiilihydraattinen ruokavalio sopisi mulle: paino laskee pikku hiljaa ja tulee energinen olo, mutta en ole oikein saanut itsestäni irti. Keskenmeno ja paha työsesonki jyräsivät. Nyt pahin on kuiteskin ohi ja voisi alkaa pitää itsestään taas parempaa huolta.

ON: En nyt ihan maani myynyt ole, mutta vähän skeptisesti suhtaudun onnistumiseen tässä kierrossa. Ovis tosiaan tärähti ruutuun maanantaiaamuna ja illalla oli selkeät oviskivut. No, kuinkas ollakaan, mulla oli ma-ti työreissu, joten pupuilut jäi niiltä osin. Onneksi tuli otettua sunnuntaina förskottia eli on tässä edes jotain pientä toivoa olemassa. :whistle:

Foliren-nimistä foolihappoa vetelen joka päivä. Olin ottanut sen käyttöön ekaa kertaa tammikuun kierrossa, kun tärppikin tuli.
 
Onnittelut Matsalulle plussasta. En tiedä olemmeko palstailleet samaan aikaan, mutta eipä se haittaa, olet onnittelut ansainnut! Kunpa sitä pääsisi itsekin joskus niitä vastaanottamaan...

Mur-mur mikä pettymys etteivät "kiinnittymisvuoto" ym. oireet tuottaneetkaan plussaa. Varmaankin jotain yritystä oli. Onko se sitten se kemiallinen raskaus vai mikä? Omakin usko meni, kun ei sinulle se plussa tullutkaan. Taisi minunkin tiputteluni olla vaan jotain iän tuomaa sekoilua kropassa. Tällä hetkellä en usko taas lainkaan raskauteen omalla kohdallani. Menkat tulevat, sellaiset merkit ilmassa. Vikonloppuna se sitten selviää viimeistään. Kummallisena kyllä pidän myös omia kiertojani. Vaihdevuosien lähestyminen vai mikä tekee kierroistani toosi ihmeellisiä. Ennen niin säännöllinen kroppani tuottaa nykyisin aivan kummallisen erilaisia oireita kiertoihin. Ihme välivuotoa, rinnat kipeät miloin nänneistä, milloin sivuilta, joskus ei mitään kipua, hikoilua, tai sitten ei jne... Jos mahdollinen raskaus joskus alkaisi, niin mistähän ihmeestä tunnistaisin raskausoireet - en mistään!!! Meillä taitaa Solakka Silakka olla samanlaiset jännittävät kropat, joiden toiminnoista ei koskaan tiedä...
 
Päikki, tulethan rktt-listalle?

Jadette, mä huomasin viime kierrossa, että ovuloimaton kiertoni oli aika oireeton. Niitähän silloin tällöin tulee, nuorillekin naisille. Se kierto oli myös vähän lyhyempi. Nyt taasen esim. pienet rintakivut alkoi jo pari päivää oviksen jälkeen. Oletko sä saanut ovisplussan vähemmänkin oireellisissa kierroissa?
 

Yhteistyössä