40+ so what! (vol. 4)

Gerberalle  hyvää mökkilomaa ja toivotaan, että rktt aika on tuloksellinen. :flower:

Oivikki toivotaan, että jauheesta on hyötyä, en ole itse kuullut moisesta. Hyvää ja rentouttavaa lomaa myös sinulle ja puhalletaan täti kauas, että pääset hoitoihin kesällä. :whistle:

Jadette on kyllä kovaa vuotoa, minunkin mielestä kannattaa kyllä vielä tutkia. Toivottavasti löydät apua siihen. Tsemppiä uuteen kiertoon. :heart:

Päikki pahoittelut tädistä, onnea uuteen kiertoon. :heart:

Tirulii kiva kuulla sinusta, että kaikki on hyvin.  Leppoisaa raskausaikaa sinulle ja kirpulle. :hug:

Inia harmi, että täti tuli. Hyvä kuitenkin, että kivut helpottivat. :hug:

Lumeton hyvä, että suoni löytyi, niin saat siihen hoitoa. Toivotaan, että siitä löytyis ratkaisu kiinnittymisongelmiin. Onnea hoitoon. :flower: :heart:

SS toivotaan kovasti, että tämä kierto toisi sen plussan, kun oireetkin on noin erilaisia kuin ennen. :flower:

Taikakuulle taianomaisia treffejä ja plussatuulia puhalletaan :whistle: .

Mur-mur mukavan kuuloinen on ollut sinun viikonloppu. Hyvä, että olet ehtinyt myös "tykkäillä". Ei sitä koskaan tiedä, vaikka se luomuilu toisi vielä tulosta. Toivon sitä sinulle kovasti. :hug:

ON täällä odottelen, että mitä tuleman pitää. Hyödyntäminen, kun jäi niin vähälle. Siskolla käytiin ja hänen vauva sai taas kuumeen lisääntymään.
Onhan tämä sellaista tappelua ajan/iän kanssa. En taida enää niin tikutella enkä seurailla antaa nyt mennä vähän niinkuin tyhjäkäynnillä.

Jos tulee niin tulee jos ei, niin sittenhän sille ei mitään voi. Ei ole oikein vomia nyt ollut, kun on tuo antibiottikuurikin ollut. Toivottavasti se tulehdus nyt parani.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tv Uudi

Taikakuu, taitaa se niin olla, että pitkä pidättäytyminen tappaa siittiöt jo ennen kuin ehtivät ulos... Tai ovat ainakin silloin jo huonolaatuisia tai huonosti liikkuvia. Tasainen ja terveiden liikkuvien siittiöiden tuotanto syntyisi kai säännöllisestä, mutta ei välttämättä jokapäiväisestä siemensyöksystä... Korjatkaa jos olen väärässä. Tästäkin taitaa vaan olla monia erilaisia mielipiteitä ja variaatioita.

Kiitos naiset, minäpä tästä heti huomisin soittelen gynelle. Ei niin yleiseltä vaikuta ainakaan palstailijoiden keskuudessa!! Himputin lääkärit, nyt vaihdan kyllä Inian neuvosta lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle. Toivottavasti ei vaan koko suomi ole lomalla!!!

Taikakuu noinhan se taisi mennä noiden simppojen kanssa..eli uusin suositus tutkimusten mukaan olisi peräti päivittäin..laatu on parempi(simpat elinvoimaisempia) vaikka määrällisesti simppoja vähempi;)

Me nyt mieheni kanssa kokeilemme tuolla "päivittäin tyylillä" viikko ennen ovista, kattellaan miten jaksamma:p..jos siitä vaikka jotain ihanaa olisi palkaksi tulossa sitten myöhemmin:heart:..toivotaan kovin..

((muoks)) minä kohta 44v. Vuoto runsas eka päivänä ja paljon hyytymiä-näin ei ollut kun vuosia taaksepäin mennään..kestoltaan vuoto on 3vrk.(muutama vuosi taaksepäin mentäessä 5-7vrk)

Ei minulla ikä ole vaikuuttanut lisääntyneesti tuohon vuotoon. Päinvastoin..... Ehkä hieman on lisääntynyt nuo hyytymät noina vuodon ensimmäisinä päivinä, muuten ollut tosi niukkaa vuotoa 2-3 päivää maksimissaan . Ajattelin vaan infota sinua, kun minulla tuota ikää jo rupee olemaan enemmänkin.
:headwall:

Yritin tuossa viime viikolla kirjautua muutaman kerran, mutta ei onnistunut. Mitäs nyt ? sivuilla muillakin oli ongelmia asian kanssa.

Olemme miehen kanssa olleet viikon ulkomaan lomalla ja tässä kuussa jostain syystä tuo aktiviteetti on ollut alusta alkaen joka toinen päivä, tai peräti välillä joka päivä ja välillä pari kertaa päivässä.

Nyt loppu kierron aikana ( 5 pvä) ei sitten lainkaan minkään näköstä aktiviteettia.

Tänään oli se tunne, että nyt sitten kuukautiset alkoi.... kaikkien sääntöjen mukaisesti, mutta ei vielä vuotoa ole näkynnyt.

Sorri...oli aika oma napaista.

Lumettomalle
onnea tuohon "korjausleikkaukseen", toivotaan että suoni saadaan suljettua, jotta vaavit pysyisivät sisällä.

Inialle ja Päikille tädintulon harmittelut.

Ihanaa lomaa lomalaisille (Gerpera).

mimmimamma

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Inia (42).................kp4/26-29.......yk10....1.
Jadette (39)...............kp5/28-30..........yk6...........3.
Taikakuu (40).............kp7/27-32.........?............2./1.yhteinen
liiza (43).....................kp9/28..............yk14........4.
Solakka Silakka (40)...kp13/25-27.........yk10........1.
mur-mur (43).............kp14/28....................yk5.........3.
gerpera (48)..............kp20/28-30............yk2..........3./1. yht.
star-67 (42)................kp23/26-33(-39)....yk6........3.
Uudi (46)..................kp23/24-30.............yk5...........3./1.yht.
Päikki (40).................kp27/?...............y.2v................2.
mimmimamma .............kp28/28............?..............4./1. yhteinen
äitijo2x (46)...............kp30/27-28............yk?........3.
nillanilla (42)..............kp30/28-33.........yk5........1.
ikiemo (44).................kp30/20-50.........y?..........4.
pääpilvissä (46)........kp96/25-43.........?............1.yhteinen

:flower: Kesätauolla :flower:
siira, oivikki, anjamarita, lumeton

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
gerpera (48)..........dpo6
Solakka Silakka (40)..........dpo3
mur-mur (43)..........dpo0

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 11.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Jadette, onnea hyvän gynen löytämiseen! Toivottavasti saat sitten apuja!

Päikki, tuliko täti jo kylään? Mä en vielä noita tuhruja huomioinu vakavasti otettavaksi... ;)

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! :flower:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Uudi kiitos, kyllä loma on ihanaa B) satoi tai paistoi (nyt paistaa, pilvet tosin jo kertyvät). Toivotaan, että se sinun lääkekuuri tehosi.

Jadette heinäkuu on tosiaan vielä monella lomakuukausi. Toivottavasti löydät hyvän lääkärin.

Mur-Mur sinulle sitä kyytiläistä mukaan toivotan tässä kierrossa.

Mimmimamma jännäät ajat sinulla, peukutan kovasti.

Itse olen tässä rauhassa pitkään aamupalan nauttinut lehteä lukien. Valmistaudun lähtemään kävelylekille. Kävelen torille ja kaupoille, täydentämään ruokavarantoja. Ajattelin tällä vkolla kokeilla mm. uusia reseptejä leipomisessa, siis jotain makeaa teksisi mieli :p , kun en valmiina kaupoista mitään makeitaleivonnaisia saa. Vkonloppuna oli paljon ohjelmaan sukulointia ja tapasin erään ulkomaila asuvan ystäväin, joka tuli käymään täällä koto Suomenssa. On ollut hyvä aloitus lomalle.

Inia minä voisin taas tulla kuumeilemaan rktt listalle=) ovis bongattu äskettäin..kuumeillaan nyt vielä tämä kerta ennen loop-hoitoa..odottelen tässä lääkärin soittoa..

((muoks)) eilen jäi harmillisesti pupuilemati, oltiin niin väsyjä molemmaiset..:ashamed:..luulen oviksen jo olleen eilissä iltana(liuska testi näytti melko vahvaa viivaa päivällä-en testannut kuitenkaan digillä..) joten toivottavasti tänään vielä olisi lempimisestä hyötyä..

mur-mur

Tänään posti toi CB:n digitestin.
Tilailin ne siis tuolta ruotsinkieliseltä halpatesti.fi sivustolta.

Rekisteröidyin ja tilailin. Katsoin s.postiini tulleesta tilausvahvistuksesta tilausnumeron(tärkeä muistaa)
Maksoin ostokseni heidän Handelsbankkenin tililleen( Tilinumero: 313130-1249812/Billiga test.se)ja muutin kruunut euroiksi..en onneton osannut maksaa s.postiini tulleelle, tilausvahvistuksessa olevalle tilille:p..mutta onnistuihan se noinkin!!

Näin tilaamalla säästin tuon hieman yli 7e..ihan hyvä säästö jos tilailen vielä noita useammankin paketin:D

Muiden testien hintoja en niin tarkasti katsonut mutta taisipa pikkuisen halvemmaksi nekin tulla..esim: 14kpl. liuska ovistestejä n. 12.40e/suomenkieliseltä sivustolta 17e
Mulla postituskulut oli tuolle CB:n testille 25sek.(n. 2.40e)..en tiedä tulisiko liuskatesteillä postarit saman suuruisiksi.

Kannattaa kuitenkin tilailla esim. isompi satsi..vaikka 21kpl. liuska ovistestejä 17.42e/suomenkieleiseltä puolelta saman satsin hinta 24.50e..säästöä 4.60e(postarit laskettu jo mukaan).Lähinnä Nuo CB:n testit tulee huokeammalla ja varsinkin tuo Feriliteettimonitori!! Löytyi sieltämyös tuo Personakin, jota voi käänteiseti käyttää oviksen bongailuun!!

Käykääpä kurkkaamassa ja google kääntäjää voi käyttää jos ei tuo ruottin kieli hallussa(mulla ei ole:p )..myös valuuttalaskin on tarpeellinen:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/valuutat/index.jsp?selected=laskin

google kääntäjä:

http://translate.google.com/translate_t?hl=fi#.. kääntäjä ei käännä hyvin, silleen vähän "hoono soomi" tyylisesti..:LOL:..mutta on isona apuna!

mur-mur

Tervehdys mimmimamma pitkästä aikaa. Sinulla ei tuota ikää ollutkaan tuossa päivityslistassa, mutta eikös se ollutkin 25v.? Kiitos muillekin tiedoista. Suurimmalla osalla siis melkeinpä niukentuneet ja lyhentyneet iän myötä nuo menkkaset. Hmmm..
Yritin soitella ja tilata aikaa, mutta kylläpä se näin on, että kaikki yksityiset lomalla koko heinäkuun.

Päikillä ja mimmimallahan jännittävät päivät... toivottavasti nyt plussaatte, se olisi jo suotavaa tälle palstalle. Niin ja murilla vähän pidemmän ajan päästä jänskättävää. Sinulla se ovis tulee säännöllisesti ainakin. Uudi, sait kunnon pöpön - toivottavasti toinen kuuri auttaa. Minäkin yhteen aikaan kärsin pisutulehduksista, lähes kroonisesti, mutta sitten ystävällinen terveyskeskuslääkäri antoi oivan vinkin: pisulle ennen lemmintää, niin johan helpotti. Aamupeuhu kun oli meidän suosiossa, niin ei sitä kehdannut ensin vessaan lähteä. Sen jälkeen ei ole pissa rakossa harrasteltu!

Ai niin, unohdin kysyä vielä teiltä naiset noista Clomeista. Käyttääkö kukaan ja millä päivillä? Ohjeet mulle annettiin, että kp3-7, mutta käyttöohjelappusessa on myös vaihtoehto kp5-9. Onkohan tuo toinen pidempikiertoisille? Ajattelin vaan, kun oma kierto on ollut nyt kolmen clomikierron aikana 31-34pv, niin pitäiskös meikän ottaakin tuon pidemmän mukaan? Tänään on siis tuo viides päivä, joten pähkäilen täällä taas otanko - enkö...

mur-mur, kiitos testien tilaustiedoista! Kirjauduinkin heti tuonne sivuille, mutten vielä tilannut. Kysymys: maksoitko pankkisiirtona etukäteen vai luottokortilla? Onkohan tuolla jotain eroa... Yleensä oon maksanut pankkisiirtona, mutta oisko luottokortti turvallisempi?

Niillä on nyt tarjouksessa heinäkuussa CB:n digitestejä 2 kpl hintaan n. 42 euroo + postikulut! Eli kympin säästö per testi! Eiku tytöt tilaamaan! :)

Lääkäri soitti vihdoinkin..enkä tullut kyllä hullua hurskaammaksi:/

vastaukset oli tyyliin, "voi olla tai voi olla olemattakin"..kysyin myös lääkityksestäni(marevan) että miten toimitaan-ei tiennyt?!! ..koneelta kovasti etsi tietoa ja sanoi että jätä marevan pois pariksi päiväksi ennen Loop-hoitoa ja käytä fragminea tilalle..en todellakaan aio ostaa 10kpl. pakettia ja maksaa siitä melkein 90e vain tuon kahden annoksen vuoksi!! :eek:

Jäi kyllä sellainen olo että ei ollut aivan "asiantuntija" jos ei ollut kokemusta merevan potilaasta jolle tehdään Loop-hoito!!..meitä on nimittäin PALJON..

No, lupasivat heittää kirjeellä miten toimin tuon marevanin kanssa ennen hoitoa..ainakin samana päivänä täytyy käydä marevan kontrollissa ja sitten INR:än perusteelle katsovat voidaanko Loop-hoito tehdä..sekään ei siis aivan varmaa..nyt kyllä todella tuo lääkityksenikin suuttuttaa-lievästi sanoen!!

Kylläpä tuo lääkärin epävarmuus laski mielialan matalaksi..:|
Raskautumisesta sanoi sen veran että ensin hoito mielummin ja sitten vasta (mahdollisesti) raskautua..jos raskaudun ennen hoitoa, siirretään hoito vasta raskauden jälkeen..eivät mielellään tee raskaana olevalle keskenmeno riskin vuoksi-ellei ole jo syöpä sitten!

Kysyin että heittäytyvätkö solut jotenkin agressiviisemmiksi jos raskaudun-ei kuulemma sata varmaksi voi sanoa mutta tuskinpa.

mur-mur

Inia makselin pankkisiirrolla etukäteen. Pankkisiirtona minä maksan aina etukäteen kaikki ostokseni melkeinpä netissä ja hyvin on mennyt.

Oman pankin sivuilla on kyllä tuo vaihtoehtoinen maksupohja ulkomaisille tileille maksettaessa..en vain saanut sillä kertaa sitä toimimaan(kärsimätön ;) )

Voihan se luottis olla turvallisempi ja ehkä sillä on helpompi maksella sitten vaikka suoraan ruotsin kruunuina..käy testaamassa!!=)

Tosiaan, siellä oli se hyvä tarjous digtesteistä-tilailemaan vaan rohkeasti!!:wave:

mur-mur

Jadette kiitos vinkistä. Minulla oireillut vain selkä ei niinkään rakko. Onko muilla ollut vastaava a?

Mur-mur voi itku, että sattui tuollainen lääkäri. Toivotaan, että se vielä siitä kirkastuu. :hug:

Jadettelle kommentoin täältä taustalta ja kesälomalta, että jos kohdusta ei löydy syytä runsaille vuodoille, kannattaa tutkituttaa myös veren hyytymistekijät. Jos hyytymistekijöissä on vajausta, kuukautiset voivat olla hyvin runsaat. Gynekologit eivät tiedä tästä asiasta mitään, se on sisätautilääkärien erityisaluetta. Oli kuinka tahansa, runsaisiin vuotoihin voi käyttää Cyklocaprilon-nimistä lääkettä (vaikuttava aine trameksaanihappo). Itselläni se pitää vuodon niukkana muutaman tunnin, niin että yön saa nukuttua rauhassa. Tätä lääkettäkään gynekologit eivät välttämättä osaa määrätä, kun se on nimenomaan veren hyytymistä edistävä lääke eikä mikään hormonivalmiste. Cyklocaprilon ei vaikuta raskaaksi tulemiseenkaan haitallisesti.

Minulla vuodot ovat olleet runsaat nuoresta asti, mutta syy selvisi vasta, kun hyytymishäiriö todettiin suuren leikkauksen yhteydessä. Cyklocapriloninkin sain vasta sitten hyytymislääkäriltä. Kun aikaisemmin kysyin gynekologiltani, voiko runsaita vuotoja jotenkin hillitä, jos haluaa raskautta, niin vastaus oli, että ei. Ja kuitenkin siis täysin toimiva lääke oli olemassa!

Mukavaa kesää kaikille!

Olin unohtanut tuon Cyklocapron lääkeen, mullahan kun ekassa raskaudessa niitä hulvattomia vuotoja oli alussa (se penteleen suoni) niin lapsettomuuslääkäri kirjoitti mulle tuota ja nyt vasta muistin, että niissä ohjeissahan lukee että käytetään runsaisiin kuukautisvuotoihin myös.

On siis tosiaan raskauden kannalta turvallinen lääke, sillä söin sitä aina vuodon alkaessa silloin.

Kiitos Matsalu, tuopa ei ole tullutkaan mieleeni. Sen tutkimiseen saisin varmasti lähetteen terveyskeskuksen lääkäriltäkin. Hyvä hyvä, kyllä tämä on loistava palsta! Yksi apu pco:sta kärsiville on tietenkin hiilihydraattien vähentäminen. Sen pitäisi parantaa raskautumistakin. Minulla ei kuitenkaan aivan pco ole - lääkärini mukaan - mutta karvankasvua ym. oiretta mitä pco:n liittyy, löytyy kyllä. Tänään olen saanut aimo annoksen tietoa, kiitos teille tytöt ja kiitos myös netille. Loistava tietolähde. Muistan miten nauroin joskus ammoisina aikoina, kun netistä alettiin puhumaan, että mihin ihmeeseen tuotakin tarvitaan ja tässä ollaan. Lohenkin paistoin tuossa äsken netistä ohjetta katsoen. Poika muuten sai 44cm ja 1150g kokoisen ahvenen äskettäin. En ollut uskoa silmiäni!

Niin ja Uudi, kyllä minullakin kovimmat kivut olivat alaselässä pisutulehduksissa.

Vuoditko Lumeton siis raskauden aikana hulvattomasti ja useita kertoja? Tiedettiinkö jo silloin, että vuoto tulee suonesta? Oliko vuoto kuukautisvuodon kaltaista? Lapselle ei kuitenkaan silloin ollut niistä haittaa?

Mur-Mur Ihanaa RKTT aikaa. Voi kuinka rasittavaa toi, kun ei lääkäri osaa vastata. Onneksi kuitenkin lupasi lähettää vielä ohjeet kotiin. Itse sitä tosiaan aina saa olla kyselemässä vaikuttaako tämä tähän toiseen asiaan, kun on joku lääke käytössä. Kiitos testin tilaus tiedoista. Inia, jos tilaat kortilla kerothan miten sujui? Itsellä vielä varastossa on noita, että ei vielä tarvitse tilata.

Uudi harmi, että vai paheni tulehdus. Minulla ei ole, kun lapesena ollut VTI vaikka on muutaman kerran testattu. Nyt on taas ollut mulla välillä selkäkipeä, tuolta munaisten (oletan) kohdalta. Pitäisiköhän kipaista sinne pissa testiin, siis mitään muita oireita ei ole. Karpalo esim. mehuan (itse tykkään kylmäpuristetusta ja sitä saa ilman sokeriakin tai hedelmäsokerilla makeutettuna) ja persillia auttavat kuulemma, Isoäiditä opittua, uskoon ken tahtoo.

Jadette hyytymistekijät, mulla mitattiin kanssa, kun ei sen asa lääkityksen pitäisi normaalisti vuotoja runsaannutaa noin paljon, kun mulla kävi. Tosin kävin silloin ihan yleislääkärillä, joten ei olleet varmaan runsaat kk vuodot sen alaa, mutta kun ei varmaan muutkaan keksinyt. Hyvä, kun heti palstasiskot osasivat kertoa tosta lääkkeetä, joka on heillä toiminut. Clomeista en osaa sanoa, mulla on ollut ne pistokset, kun ei ole toi limakalvo mikään turhan paksu ollut viime aikoina.

Matsalu :wave: oletko vielä lomalla?

Yhteistyössä