40+ so what (vol. 3)




Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

OnniMaija (41).............kp2/30..........yk1..........5.
Taikakuu (40).............kp6/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp7/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp8/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp8/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp9/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp12/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp12/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp13/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp13/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp15/25-28.......yk?............3.
Inia (42)...............kp17/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp20/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp22/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
Nuusku (43)................kp24/28............?................4.
Päikki (40)..................kp25/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp25/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp26/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp26/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp27/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp27/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp27/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp29/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp32/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 32/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp34/?............1. /1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp17
Solakka Silakka (39)..........dpo14
pyrstötähti (48)..........dpo12
Inia (42)..........dpo5
oivikki (40)..........pp2
sinisyys (42)..........dpo0
[/i]


(Roskis)haamuilijat
star-67 (42)..........kp29
haave3 (39)..........kp25

Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Matsalu, en mä tiedä noista hormoneista mitään, aattelin vaan ett sulla on aikaa maanantaihin kasvattaa... Millon se Pregnyl pistetään?

- Ai niin, ootkin jo tuolla kirjoittanut, ett sunnuntaina. Mutta siis senkin jälkeen varmaan vielä kasvavat, ei ne heti ponkaise matkaan!
 
Mulla PMS-oireena lähinnä masennus. Saatan olla ihan maassa, ja sit ku menkat alkaa, muistan, että ai niin, tätähän se taas oli. Niin, ja joskus menkkasiivous iskee vähän aiemmin, joten siivouskin on siis joskus PMS oire. (niin ja onhan noi rinnat sitten pinkeämmät ennen menkkoja, ja maha turvoksissa...)
 
Oi oi, nyt jännittää monen tilanne. Onnea ja oireita kaikille kierron lopussa oleville. Nyt on niin monta jännitettävää, että jo on ihme, jos emme pian plussaa pinossa näe.

Nyt Matsalun munasarjat näyttävät tekevän hyvää työtä. Jatkakoot samaan tahtiin. Nyt vaan lokoisa olo ja mahdollisimman paljon päivänvaloa, niin hyvä tulee.
 
kiertoa kun ei oireen oiretta..Mutta typerä minä taas testailin ovistikuilla,kun jäi vähän vaivaamaan :headwall: Mutta ihan samoin se haamuilee kuin edellinenkin testi..Silmät näkee ilmeisesti jo kahtena nuo viivatkin :LOL:
 
Hei vaan nopsasti,
Matsalulle hyviä kohotuksia ja vähän onneakin mukaan :)
Haave oireettomuuskin voi olla r-oire!

Plussatuulia kaikkiin tikkuihin kaikille muillekin!!

Pms-kyselyyn vastausta, että KYLLÄ oireilen... tissit kipeytyy, vatsa turpoaa ja ym. samanlaisia oireita kuin raskaudessa, mutta pääkipua ei koskaan. Masennusta ei kovasti, yritän pitää sitä loitolla liikunnalla ja ulkoilmalla.

Täällä kp 27 ja tätiä yhä ootetaan. Mutta lämmöt laski jo eilen 36.0:aan ja ovistikuttelun mukaan tänään pitäis alkaa, mutta ei taida keretä, huomiseen menee (tietysti kun on työkeikka)

Heippahalit!
 
:headwall: täällä yksi hätähousu ilmottautuu taas pitkästä aikaa.haamujen isoäiti bongattu aamulla liuskatestissä.ihan joudun lääkärin määräyksestä kylläkin testailla kun pitää tietää että uskallanko alkaa syödä noit särkylääkkeitä tohon selkään joka taas otti ja petti,joten tämä akka sai työnteon unohtaa hetkeksi aikaa :( .ja just ku olin sellasessa töissä missä viihdyin ja oli mukava työporukkakin.mutta minkäs teet.nyt sitten taas kipristellään kotona.
Eli siis liityn joukkoon rktt :D .no oireita on,tissit kipeet/turvoksissa,nännejä nipistelee,pissalla saa ravat jatkuvasti ja yölläkin saan nousta kerran tai kaksi vessaan,ja masussa sellanen hassu olo,ihan ku täti olis just tulossa ja välillä tuntuu et nyt lorahti desi jotain punasta pöksyyn mutta ei kuiteskaan ilmestynyt,kiukkuiluttaa(joka ihan uutta)mun kohdalla,iho kutisee selästä ja masun kohdalta(ei johdu lääkkeistä)hajuaisti jotain aivan utooppisen herkkää.
Ja kun pyysin lääkäriä että saisin pika hcg:n niin sanoi että kotitestit ovat kuulemma luotettavampia kuin verestä :eek: (jorvissa ovat tätä mieltä)Olin ihan ihmeissäni että eiköhän se ole tarkempi jos verestä mitataan,mutta ei kuulemma ole.no pääseepähän ihan luvan kanssa rapistelemaan joka aamu kunnes täti peeveli taas kuiteskin kurvaa ferrarilla pihaan.

Tulihan taas omanapainen teksti.Jännitystä ilmassa monen kohdalla täällä,ja liityin siis klubiin itsekkin nyt
:) .Hoitolaisille peukutukset ja kaikille muillekkin tottakai.
Tulen infoilemaan mihin suuntaan rapisevat kehittyy vai olikohan aamun haamu vain omaa mielikuvitusta,mutta aavistus siinä oli punertavaa viivassa ettei se ihan viivanpaikka ollut,ukoltakin piti oikeen kysyä että näenkö näkyjä mutta näki sen silmät myös ihan saman kuin omanikin.tai sitten on molemmilla haritusta silmissä :LOL: .
Mutta nyt untenmaille jotta aamu tulisinopeammin jotta pääsee rapistelemaan jos ei nyt sit ravaututa koko yötä veskissä pisulla niin hittoako sit muutaman tunnin pidätyksen jälkeen rapistella laimeeta näytettä.oon koittanu olla näin ilasin juomatta paljoa mutta ei oo auttanu asiaan päästäköhän se neste kertyy)
hyviä öitä kaikille ja suloisia vauveli unia.
 
Huomenta ja Hyvää Ystävänpäivää kanssakuumeilijoille :heart: :heart:
Iloa mieleen ja valoa sydämeen :flower:

Täällä odotetusti tänään kp1.
Ei muuta kuin uuden yritykseen..

oOh Velmulla positiivisia uutisia, ootellaan uusia testauksia.

:wave: SS
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Solakka Silakka (39)...kp1/25-27........yk5............1.
OnniMaija (41).............kp3/30..........yk1..........5.
Taikakuu (40).............kp7/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp8/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp9/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp9/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp10/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp13/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp13/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp14/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp14/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp16/25-28.......yk?............3.
Inia (42)...............kp18/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp21/25-43.......?..........1.yhteinen
äitijo2x(45)................kp22/28...........yk?...........3.
velmuliina74 (34).......kp23/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
Nuusku (43)................kp25/28............?................4.
Päikki (40)..................kp26/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp26/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp27/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp27/28.............yk10...........4/1.yhteinen
haave3 (39)................kp28/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp28/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp30/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp33/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 33/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp35/?............1. /1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp18
pyrstötähti (48)..........dpo13
Inia (42)..........dpo6
oivikki (40)..........pp3
sinisyys (42)..........dpo1
[/i]


(Roskis)haamuilijat
star-67 (42)..........kp29
haave3 (39)..........kp25
velmuliina74 (34).......kp22

Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Äitijo2x tervetuloa mukaan! Ei se mitään jos olet sekava, niin me kaikki täällä ollaan! :LOL: Kiva vaan saada uusia sekoilijoita mukaan! (Etkä sitä paitsi ollut yhtään sekava!)

Velmu vautsi, pidetään peukut ja varpaat pystyssä!

SS :hug: tädin johdosta! Kaksi viikkoa, niin pääset taas jännäämään!
 
Kierronpäivää 1 pukkaa..ei vielä kunnolla,joten ei kannata vielä laittaa listalle.Lämmöt lakeneet 35,6..eli kyllä sitä taas uuteen kiertoon päin mennään.No nyt on sitten ovistikuille käytöä,ja aion niitä sitten kokeillakin heti jo kp 9 alkaen,kun tuntuu että se ovis on aikasin.Mutta sitten sen näkee!Hyvää Ystistä kaikille! :flower:
 
Hienoa että tullut kunnon haamu sulle Velmuliina, mulla semmoinen kutina et on ihan oikea raskaus sulla kyseessä :hug: ja uskaltaisin jo melkein onnitella.

äiti jo2x, mulla on melkein sama tarina kuin sulla, ensin 10vuoden saldona 1x IVF poika ja sitten yllättäen luomutyttö 39vuotiaana ja sen jälkeenkin muutama luomuraskaus keskenmenoineen, eli yllättäen hedelmällisyys on lisääntynyt 40-v täytettyäni, viime vuosi meni tosin hormonikierukan kanssa,kun kyllästyin keskenmenoihin, mutta nyt on on yk 1 menossa.

ON: olen luopunut toivosta, kp 33/26-27 eikä menkat ala, oireet hiukan vähentyneet, mutta alavatsa edelleen turpea, raskaustesti edelleen negat, ei edes haamua kp 29 jälkeen. Ei tipan tippaa housuun, ei edes valkovuotoa. Mikä lie hormoonihäiriö kyseessä. Ottaa päästä ku ei pääse uuteen yrityskiertoonkaan... :'( :'( :'( Mieli on pari pv ollut niin alakanttinen etten oo jaksanut tännekääön kirjoitella. Kauheesti ootte kyl saanu aikaan lukemista ja uusia jännäilijöitä peliin, tervetuloa
 
Äitijo2X, tervetuloa minunkin puolestani. Ajatuksesi eivät ole mitenkään sekavia, samoissa puuroissa tässä pyöritään muutkin.

Solakka Silakka jaHaave, pian on taas uusi mahdollisuus! Star, toistan vanhaa matraa: niin kauan kun ei ole vuotoa, on toivoa!

Omaa napaa: Minua on kovin vaivannut, kun näissä hoidoissa vasen munasarja on reagoinut niin paljon huonommin kuin oikea. Jos tälläkin kertaa vasen olisi ollut yhtä aktiivinen, munimistulos olisi minun ikäiselleni suorastaan loistava! Mutta ei kun ei. Kyselin asiasta viime käynnillä lääkäriltä: kuulemma on mahdollista, että pari vuotta sitten tehty paksusuolileikkaus on vaurioittanut vasemman munasarjan verenkiertoa eikä se enää sen takia toimi niin hyvin. Sekin vielä, ikäänkuin ikä ei olisi tarpeeksi suuri rasitus.

Toisaalta, eihän näillä vuosilla olekaan ongelma se, että munasoluja ei kehity, vaan se, että ne ovat jo liian vanhoja. Hyviäkin muniksia vielä on, mutta niitä irtoaa harvakseltaan; meidän tapauksessamme siis ilmeisesti noin kerran neljässä vuodessa! Alunperin ajattelin hoidot niin, että otetaan nyt nopealla aikataululla munasarjoista irti seuraavan neljän vuoden solut siinä toivossa, että sieltä löytyisi se seuraava hyvä munis. Mutta hitaastipa etsintä etenee näillä munimistuloksilla...

Hiljaa pyörittelen mielessäni jo ajatusta alkioadoptiota. Tuolta lapsettomuuspuolen pinoista olen siitä lukenut. Siinähän siis luovuttajien munasoluista ja siittiöistä tehdään valmis alkio, joka vain sijoitetetaan vastaanottajan kohtuun. Adoptiolasta emme enää ehdi millään hankkia, mutta samaan tulokseen voisi päästä nopeammalla kaavalla tällä alkioadoptiolla. Miltä teistä tällainen ajatus tuntuu?
 
Ystävänpäivä kukat teille :flower: palstailijat!

Tervetuloa Äitijo!

Sinisyys kysyit aikaisemmin onko jollain muuten vaan ovis kivut muuttuneet ikän myötä. Mulla ei ole edellenkään varsinaisia kipuja, mutta nykyään nippailee jommalta kummalta puolelta oivksen aikoihin ja aina enemmä oikealta, jos on ( luulen) sillä puolella rakkula kasvamassa. Ennen ei siis ollut mitään tuntemuksia. Päikki kysyit tuhruvuodosta, mulla alkaa muutaman päivän ennen kierron loppua tiputteluvuoto, siksi on luget nyt käytössä.

Solakka Silakka ja Haave3 harmi, onnea uuteen kiertoon.

Star voi surku :( :hug:
 
Velmuliina mitä tämän päivän testissä näky?

Matsalu jos ajatus tuntuu teistä hyvälle niin silloinhan sitä vaihtoehtoa kannatta selvittää ja pohtia lisää. Minusta se on ihan yhtähyvä tapa toivoa lasta kuin muutkin tavat. Yritän siis sanoa, että tavan pitäisi tuntua omalta myös pitkällä aikajanalla. (sekavaa sepustusta). Sinulla on kuitenkin nyt kasvamassa rakkuloita ja toivottavasti tämä hoitokerta etenee onnekaasti. Peukut Pystyssä. (olis muuten kiva, jos noissa kuvissa olis semmonen pallukka, jolla olis peukut ja iso varpaat pystyssä) :D
 
Oikein hyvää Ystävänpäivää kaikille!

Tervetuloa Äitijo.

Velmuliinalle peukkuja haamun vahvistumiseen.

Täällä on vähän kiirettä pukannut ja nytkin vaan nopsasti olen kääntymässä. Ilmeisesti viimeisten viikkojen sairastelut sekoittivat meikäläisen kiertoa ja täti tuli kylään jo keskiviikkona. Niinpä tänään alkoi sitten täälläkin taas Puregon-piikittäjäiset, pistelen pari päivää 150iu ja maanantaina ultraan tsekkaamaan, ovatko saaneet mitä aikaiseksi. Parin vuoden tauon jälkeen ajattelin, että josko sitä piikkijuttua enää osaakaan, mutta kummasti oli syöpynyt mieleen...

Matsalulle vielä, silloin ennenkuin meille tärppi tuli, niin mietittiin vakavasti luovutettuja sukusoluja (silloin ei taidettu vielä luovutetuista alkioista puhuakaan). Kun adoptio ei meille koskaan tuntunut omalta jutulta (kyllä me sitä paljon pähkittiin, kavereissa ja sukulaisissa on paljon adoptoituja mutta meistä vaan tuntui ettei meistä olisi siihen), enkä tiedä olisiko meillä ollut siihen varaakaan.
 
Tervetuloa kuumeilemaan, äitijo2x. Sinuahan päästään jännittämään jo ensi viikolla. =)

Olen monta kertaa ajatellut, että voisikohan Matsalun perheeseen ajatella ei-niin-biologista lasta, mutta en ole tohtinut sitä ehdottaa, koska kaikki eivät ole tällaisiin ratkaisuihin yhtä valmiita. En tiennytkään tuollaisesta mahdollisuudesta, että alkion voi adoptoida ja sitten kantaa ja synnyttää itse. Siinä yhdistyy minusta kaikki mikä koko hankkeessa on tärkeää, nimittäin raskaus ja synnytys ja sitten koko uusi elämä. Juuri mitään ei jää puuttumaan. En usko, että tykkäisin omista lapsistani yhtään sen vähempää, jos heillä ei olisi minun - tai varsinkaan mieheni - perinnöllisiä ominaisuuksia :D Matsalun perheessä vauvaa toivotaan niin kipeästi, että tuohan olisi melkein niin kuin se ihme jota tässä itse kukin kohdalleen toivoo.

Solakka Silakka, katse vain sinne parin viikon päähän.
 
:flower: Ystävänpäivätervehdys kaikille! :flower: Kovasti tervetuloa äitijo2x Puhuit kovin tutun tuntuisista mietteistä. Niitä olen tässä minäkin ehtinyt sekavasti vatvoa... Myös minun mieheni olisi edellisten kolmen lapsen perään halunnut samantien lisää, mutta minä jarrutin. Sittemmin on kaduttanut, mutta eipä sen murehtimisesta kyllä mitään hyödy. star67vastaavia hormoonihäiriöitä turhautumisen tunteineen olen minäkin muutaman kokenut. Lääkärini mukaan ne ovat usein niitä ovuloimattomia kiertoja. Ja Matsalu :heart: -mellisesti kannustan harkitsemaan tuota alkioadoptiota. Se kuulostaa aivan loistavalta ajatukselta! Oman navan alapuolella on alkanut valua valkkaria, joten kai se täti kumminkin... vaan tissikipu on kyllä kaksinkertainen normaaliin pms-oireiluuni verrattuna. Siis rktt! =)
 
Ai juu, Velmun testauksethan tässä nyt ovat kaikkein kiinnostavimmassa vaiheessa. Mitä uutta? Ja missähän Tirulii on, jollain matkalla vai?

Kyllä me aikanaan puhuimme läpi adoptiolapsen hankinnankin (sillon kun se olisi vielä ikävuosien kannalta ollut mahdollista) ja olimme vakaasti sitä mieltä, että oma tai ei mitään. Minä ymmärsin lapsen jonkinlaisena minun ja miehen välisen rakkauden hedelmänä. En ole koskaan ajatellut, että minun pitäisi välttämättä saada kuka tahansa lapsi, vaan olen tahtonut saada nimenomaan tämän rakastamani miehen lapsen. Mies taas on huvitellut kuvittelemalla, millainen tyyppi juuri meidän kahden perimällä rakennetusta ihmisestä mahtaisi tulla. Näihin hoitoihinkin lähdettiin sillä puheella, että jos omilla soluilla onnistuu, niin hyvä- muuhun ei lähdetä.

Oikeastaan en osaa vielä ollenkaan sanoa, ovatko ajatuksemme jotenkin muuttuneet. Välillä ajattelen niin kuin ennenkin, että meidän suhteestamme ei puutu sinänsä mitään - ei ole mitään koloa, joka pitäisi lapsella täyttää. Välillä taas iskee jonkinlainen alkukantainen raivo, että perkele, minä haluan olla taas raskaana! Itsestäni en tällä hetkellä saa selvää. Miestä olen vain sivulauseessa pyytänyt miettimään, miten hän alkion adoptoimiseen suhtautuisi - ihan siltä varalta, että hänen mielipiteensä olisi muuttunut. Vaakakupissa painaa tietysti sekin, että kumpikin tykkäämme myös tästä kahdenkeskisestä, rauhallisesta elämästämmekin aika paljon.
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille ja äitijo tervetuloa.

Pahoittelut tädintavoittamille ja Mitäköhän Tiruliille kuuluu?

Matsalu ja muut jotka ovat käyneet ivf hoidon. Kun olet aloittanut piikityksen niin monentenako päivänä olet mennyt tarkistusultraan? monta päivää on kulunut ehkä 5? 7? vai enemmän?

Matsalu mun mielestä alkioadoptio on hyvä asia/ajatus. Siinä pääsee kumpikin osapuoli tutustumaan mahan kasvun myötä suureen ihmeeseen. Neuvolassa käynnit, synnytyksessä mukana oleminen jne muuta mukavaa, harkitsemisen arvoinen asia.

Kaikille RKTT (raskaana kunnes toisin todistetaan) laisille mukavia hetkiä
 
Nillanilla, ekalla klinikalla kävin 0-ultrassa kp 2, ja sitten uudelleen kolmen piikiityspäivän jälkeen kp 5. Tässä nyt menossa olevassa hoidossa ei ollut 0-ultraa ollenkaan, vaan aloitin lääkityksen Femareilla kp 2, piikitys alkoi kp 4 ja tarkistuksessa kävin taas kolmen piikkipäivän jälkeen kp 7. Tavallisempaa taitaa olla, että ultra on neljän piikkipäivän jälkeen, mutta minulla sitä on vähän aikaistettu, kun munikset tuppaavat kasvamaan nopeasti.
 

Yhteistyössä