40+ so what (vol. 3)

Maanantaita! Juu kyllä Nillanilla nyt hätäilit turhaan, ei se r-testi noin aikaisin välttämättä mitään näytä. Kärsivällisyyttä sulle ja Babolle.

Olikos Tiruliilla tänään jotain tapahtumaa hoitorintamalla?

Noista lääkäreistä: jos ei nyt jotain totaalisesti mene pieleen, en mene nimiin asti. Saa suorenpaan kirjoittaa, kun ei ihan henkilötasolla lähde parjaamaan...

Ovikset on sitten taas meidänkin huushollissa juhlittu. Kyllä ei munkaan tarvitsisi mihinkään ovistesteihin rahojani hassata: halut kasvavat joka tapauksessa niihin aikoihin siinä määrin, että mitään epäselvää ei jää.

Sitäpaitsi testit pilaavan luomukiihkoa, kun oikein jostain laitteesta on lukenut, että NYT on otollinen hetki ja petiin siitä porukat... Jotenkin ovistestien kanssa joutuu sellaiseen liemeen, että täytyy kuksia kuin kaniinit: heti kun testi plussaa näyttää ja sitten on se The Day ja tokihan nyt vielä seuraavanakin päivänä pitää hiukka varmistella. Minä jo sunnuntaina vedin hernettä nenään, kun mies oli mielestäni jotenkin poissaoleva. Vaikka hän on ihan satasella mukana tässä vauvatouhussa, maltillisena ja hiukan passiivisena ihmisenä hän ei kolmantena naintipäivänä enää aivan suorastaa ollut kampeamassa minua vuoteeseen. Mitä minä siis odotin, kun jo itsekin olin saanut ikäänkuin tarpeekseni ja jostain piti uutta intoa vielä löytää. Sen sijaan jouduin itse virittelemään miestäni ja kyselemään, että vieläkö kulta millään jaksaisit tänään. Mies kommentoi passiivisuusvalitukseni päälle, että "samassa veneessähän tässä kuitenkin ollaan," johon minä, että "niin niin, mutta kun minä saan soutaa koko ajan ja sinä korkeintaan hiukan perätuhdolta melalla auttelet!"

Ymmärsittekö tuosta mitään? Itseäni ja hormonitoimintaani pitkään analysoituani tuntuu kyllä siltä, että raskauden kannalta yhtä hyvä ja rakkauselämän kannalta taatusti parempi tapa olisi luomuilla ilman mitään testejä. Ei niitä enää varmaan hoitorumban päätettyä meillä käyttöön otetakaan.
 
Heippa tänne =) Sain itteeni aamulenkille,ihana ilma :heart: Voiko kiinittyminen olla vasta pp 7 ? Mä kun luulin et se ois n pp 3...johtuuhan se alkioistakin,mulla oli nää viljeilyt vähän pitempään + vielä yks päivä sulatuksessa. Olen juonut alle puoli lasia punaviiniä joka ilta,kuulema myös auttaa siihen :) Matsalu,juu ei tarvii nimejä,minä vaan olen semmonen lörppäsuu joka kertoo kaiken :ashamed: Olen kyllä kärsivällinen ja aion testata vasta 4.2 kun on mennyt 14 päivää B)
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

velmuliina74 (34).......kp4/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp6/28-29.......yk5............4.
Päikki (40)..................kp7/27.............y1,5v.........2.
Nuusku (43).................kp7/28............?................4.
liiza (42)......................kp8/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp8/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)..kp9/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp9/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp9/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp9/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp14/31-34.......?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp13/24-25.........IVF?..........1.
star-67 (42).................kp 14...............yk1...............3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp16/?.......1./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp17/27-32..........?..............2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp19/28-30.........?................7.
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp23/28-30........1.
Saara10 (41)..............kp23/28.............yk?............1.
sinisyys (42)...............kp23/25-28.......yk?............3.
babo67 (41) piuhat katki..kp25/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
pääpilvissä (46)..........kp29/25-43.......?..........1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp30/?..............yk1.............2.
Inia (42)..........kp47/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp49/27-30.......y3v............6.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
babo67 (41)..........pp5
nillanilla (42) ..........pp7
[/i]


Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät OnniMaija, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636




 
mimmimamma Otin sut pois listalta, mutta tervetuloa anytime takaisin! Muutoin kaikkea hyvää sulle, ja ennenkaikkea tervetuloa kertomaan kuulumisia!

touhu tenava Oletkos vielä linjoilla? Käyhän kertomassa kuulumiset ja päivittämässä kiertosi!

ON: Tiedotus kaikille: täällä täti edelleen kadoksissa! Jos kenenkään ovelle saapuu kolkuttelemaan täti punaisessa mekossa, niin hus-hus ajakaa pois ja ohjatkaa tännepäin!!! Mä en nyt jaksa edes (kauheasti) hermoilla, vaikka säännöllinen kierto katosi jonnekin... Mutta odottavan aika on pitkä, olis taas kiva päästä EDES yrittämään!

Plussapäiviä kaikille!
 
Tiruliille onnenkantamoisia homiseen :)

Sivusto vau.fi on kiva kuvasarja hedelmöityksestä ja kiinittymisestä ym. Sieltä kattelin että n. viikon (7pv) ikäinen alkaa kiinittymään kohdun takaseinään. Sitä ennen se on hedelmöittynyt mun tapausessa ehkäpä pp1 tiistai ja jakaantuu muutamana päivänä siihen kuntoon että alkaa liikkua (ehkäpä pp4) niitten karvojen varassa (pp5)kohtua kohden, pulpahtaa sinne ja leijuu takaseinää kohden ja kiinittyy n.6-7pv ikäisenä (pp7 oli ma aamuyö kun tunsin niitä nippailuja ja puutumista eli siittä ajattelin että nyt ois h-hetki, tiedä sitten) Nämähän on vain suuntaa antavia kun ei koskaan tiedä milloin se hedelmöitys hetki on ollut jos on ollutkaan... ;)
 
Huomenta ! Ei mitään oireita...muuta kun Lugenista tulee..elikä tosi väsy niitten jälkeen ja tissit kipeenä...
Mitäs Tirulii?
Mulla vähän suruja kun isä kuolemassa,altzenheimiin sairastunut ja ollut vanhainkodissa jo vähän aikaa.Nyt vaan makaa eikä edes syö enää,lääkkeet jätetty pois..Äiti kuoli vuosi sitten maaliskuussa syövässä,yhtä aikaa myös kun mulla eka ivf....Mutta kai tää tästä...
Tsemppiä kaikille!!
 
Heippa kaikille! Kaikille hoitolaisille onnea toivottelen ja parasta toivon. Kuten myös luomuilijoille.
Täällä taas yksi luulotautinen vouhkaa eli kertokaa mitä tämä voisi olla. Tänään kp7 ja menkat kestivät 3 pvää ja lopputuhruilu jäi kokonaan pois :/ Sitten kaksi päivää ilman mitään vuotoa ja eilen illalla ja tänään tuhrua. Mahtaisko liittyä vielä menkkoihin ja olisko jotain vikaa :eek: :eek: No, onneksi perjantaina on gyne.
En tiiä kehtaisko pyytää clomosatsin...vielä kerran.
Mukavaa viikkoa kaikille ja plussia!!!!!!!!!!!
 
Tere! Piinailussa kaikkien ahdistavin aika on ehdottomasti tämä eka viikko ovulaation jälkeen. Tietää, että mitään oireita ei voi vielä olla, ei voi muuta kuin vain odottaa ja kuluttaa aikaa. Tokalla viikolla sitten jo tunnelma tiivistyy...

Tirulii, tulehan sitten kertomaan kuulumiset.

Missä puolet jengistä luuraa? Huhuu Plättä, Kenzie, Päikki, Pyrstis ja kumppanit!
 
Täällähän minä. Useita kertoja päivässä käyn katsomassa kuulumiset. Nyt on päällimmäisenä mielessä tiruliin alkio.

Minusta taas kp +-20 on kierron parasta aikaa. Homma on ikään kuin hoidossa, eikä mikään ole vielä toiveita murentanut. Koko oireosastoon suhtaudun epäilevästi. Olen niissä niin usein tullut huijatuksi.

Ihana tuo nillanilla. Kaivelee netistä sikiön vaiheita, vaikka testiinkin on vielä aikaa. Niin se on, että esikoista odottaa vain kerran. Myöhemmillä kerroilla asiaa tarkastelee vähän toiselta kantilta. (Muuten, ei se alkio aina kiinnity kohdun takaseinään. Ymmärtääkseni se voi pureutua ihan mihin tahansa, ja niin kauan on kaikki hyvin, kun ei ihan kohdunsuulle asumustaan rakenna. :) )
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Inia (42).............kp1/26-29....yk4....1.
pääpilvissä (46)..........kp4/25-43.......?........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp6/24-30......yk4..... 6./1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp8/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)...............kp8/28............?................4.
Päikki (40)..................kp9/27.............y1,5v.........2.
liiza (42).....................kp10/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp10/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp11/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp11/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp11/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp13/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp16/31-34.......?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp15/24-25.........IVF?..........1.
star-67 (42)................kp 16/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp18/?.......1./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp19/27-32..........?..............2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp21/28-30.........?................7.
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp25/28-30........1.
Saara10 (41)...............kp25/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp25/25-28.......yk?............3.
babo67 (41) piuhat katki..kp27/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp32/?..............yk1.............2.
touhu tenava (46).......kp?/27-30.......y3v............6.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
babo67 (41)..........pp7
nillanilla (42) ..........pp9
tirulii (40)..........pp1
[/i]


Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät OnniMaija, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636




 
Huomenta taas,
piinaavaa on juuri se 6-7 pv oviksesta, kun luulee että jotenkin huomaa kiinnittymisen ja sitten sen jälkeiset päivät, kun kuuntelee kroppaansa supermikroskoopilla ja epäilee jokaista tunnetta hedelmöittymisen aiheuttamaksi. :kieh:

Täällä odotellaan ovista lähipäivinä ja jälleen huomaan tekeväni suunnitelmaa minä päivinä sitä miehen kellistää, kun kuulemma se joka päivä naiminen ei olekaan hyvästä.. viime kierrossa oltiinkin vain joka toinen päivä (siis oviksen ympärillä olevat päivät, ei koko kiertoa niin ahkerasti) ja oli hirmuinen huoli että munikset menee ohi ja siittiöt ei ehdi perään..

Ota tässä sitten rennosti.. :p

.. kuitenkin luomuillaan vielä pari kk:tta, eka polikäynti meni maaliskuun lopulle, hitaasti etenee kunnallinen puoli, mutta kokeillaan sitä kevät, kun kerraan saadaan..

 
Juu, Plättä on siinä oikeassa, että oireosasto on erittäin epävarma. Lähinnähän tällaista epätoivoista yrittäjää kiinnostaakin se, kuinka monella eri tavalla elimistö voikaan huijata uskomaan raskauteen. Aina löytyy uusia, sinänsä kiinnostavia sovelluksia!

Minäkin olen kyllä Nillanillan tapaan ottanut päivälleen ja melkein tunnilleenkin selville, millä aikataululla munasolu (ehkä ) kypsyy, siittiöt (ehkä )etenevät, hedelmöittyminen (ehkä )tapahtuu, hedelmöittynyt munis (ehkä )kulkee kohtuun ja (ehkä )kiinnittyy. Meillähän munasolua ja siittiöitäkin kutsutaan melkein etunimillä, kun ne tuntuvat niin läheisiltä. Suurella myötätunnolla ja parasta toivoen seurataan niiden matkaa, kun tiedossa on, että ne ovat vanhoja ja jo vähän vaivaisiakin, rassukat.

On muuten myös niin, että kun on hoidoissa, fokus siirtyy eri kohtaan kuin luomuraskaudessa. Hoitojen tarkoituksena on kasvattaa munasoluja ja saada ne hedelmöittymään ja siitä siellä koko ajan puhutaankin. Että kasvaako ja montako kasvaa ja miksi niin vähän kasvaa. Hoito on onnistunut, jos saadaan siirrettäväksi hedelmöittynyt ja jakautumisen aloittanut munasolu ja epäonnistunut, jos ei saada. Lapsista siellä ei puhuta mitään. Itse muistan mieheni kauhistuneen ilmeen, kun jossain välissä luettelin hänelle hedelmöityshoidon vaiheita ja sanoin, että jos kaikki tämä on onnistuneesti läpikäyty, vasta sitten ollaan samassa vaiheessa kuin edellisellä kerralla, kun raskaustestiin tuli luomusti plussa.

Solakka Silakka, teetkö ovistestejä? Just luin joltain lääkäripalstalta, että jos ovistesti näyttää plussaa aamulla, parasta on siementää saman päivän iltana ja seuraavan päivän aamuna ja that`s it. Sitten muun kierron aikana ei ihan joka päivä, ettei siittiöntuotanto häiriinny.

 
pyrstötähti
B) kaikenlaista muuta viritystä välillä ja kirjoitinkin yks päivä mutta hävis johonki niin meni hermo enkä jaksanu uudestaan. Viikonloppuna olen analysoinut tarkemmin ukkoani taas pitkästä aikaa. Hänen mielestään minä etsin koko ajan jotakin. Koko ajan rapsutan sieltä ja täältä ja odotan että sieltä jotakin kummallista/vaarallista/pahaa/tai muuta outoo paljastuu. En suostu millään uskomaan että hän on niin normaali ja tavallinen ja että se on mulle varmasti pettymys kun kuvittelelin hänen olevan joku ihmeellinen teräsmies. No eihän ne koskaan ole pitäshän se jo tietää. Mutta huomioon ottaen korkean ikäni niin olen sitä mieltä että nuoren aviomieheni simpoissa täytyy olla jotain vikaa kun ei näin kokeneita munasoluja saa hedelmöittymään. Minun soluni osaavat jo taatusti reitin ulos ovat sitä siellä niin kauan kartalta katsoneet. Joten ihan selvä juttu. Kukossahan se on vika eikä kanassa. Mutta en aio sitä hänelle kertoa. Huomaapi sitten jos hengissä selviää tästä avioliitosta seuraavaan yritykseen mitä kyllä epäilen. On jo niin väsynyt välillä.

Jotain juilimista alkaa tuntua alakerrassa. Ja pää on jotenkin taas ihan sekaisin, mielialat vaihtelee siihen malliin että ihan kohta voi joutua lataamoon. Mutta sitä ennen pitää pamahtaa paksuksi. Nimittäin epäilen että lepositeeet eivät edistä raskaaksi tuloa. Epäilemättä meille tulee helmikuussa kaksi plussaa. Valentinen päivän kunniaksi. Siinä meillä on kova tavoite mutta onneksi osa on rktt joten täältä ehtii pari lisänroakin mukaan. Iloista päivänjatkoa ja hirveästi onnea tirulii ja kaikki meidän hoitolaiset, tsemppiä :heart:
 
plussaaja helmikuussa. Tosin kiirettä pukkaa, sillä mulle voi raapustaa kp3.
Että toi Pyrstis saa mut aina pyrskähtelemään naurusta ! Lepositeet..joo, kyllähän siinä voisi ainakin ottaa sellaisen täyshoitoasennon ja asenteen, että antaa nyt kukkokulta palaa, olen tässä ! B) Mä voisin roikkua niistä lepositeistä vaikka kattolampusta jos se auttaisi raskautumaan, mutta tuskinpa. Kalloa kiristää joo, kiristi oikein pirustikin tuossa ennen tädin apuun tuloa. Perhanan perhana, että kaikki oli väärään aikaan väärässä paikassa, eikä kukaan oikein osannut olla mun mieliksi, en edes itse :eek: päätä särki ja hiotti ja vilutti, sekä t-viivalla että ilman :D housut kiristi ja paita hankasi ja hiuksetkin sojotti joka ilmansuuntaan, huulet rohtuu ja iho kuivaa. It´s hard to be a woman.
Että kieltämättä se vaatii melkoista kameleonttimaisuutta mieheltä saada nainen antautuvaiseksi ja vastaanottavaiseksi kun olo on edelläkuvatunlainen. Siinä saa olla melkoisen vikkelä miekkoinensa jotta osuu oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan, sillä jos pienenkään virheen tekee, nainen saattaa sihahtaa siihen malliin että juuri työstetty vauvasoppa lentää kaaressa pesästään !
 
Ajatelkaas sitä tilannetta, kun 40+-kerholaista juuri vietäisiin hourulaan tahdonvastaiseen hoitoon. Nainen tarraisi ovenkarmeihin kiinni ja ambulanssimiehet yrittäisivät parastaan. Lääkäri jo virittelisi rauhoittavaa pistosta valmiiksi, ja silloin potilas lausuisi taikasanat: "Hoitopäätöksiä tehdessänne ottakaa sitten huomioon, että olen raskaana." Henkilökunta kavahtaisi kauemmas, potilas oikoisi vyötärölle kipertyneet vaatteensa ja astuisi arvokkaana omin jaloin ensiavun ovesta sisään...
 

Yhteistyössä