40+ so what (vol. 3)

Kysymys viisaammille: Jos menen huomenna gynelle, niin voidaanko ultrata alateitse, jos vaikka olenkin raskaana? Kysyn teiltä siksi, ett jos ei voida, niin perun ehkä koko ajan... Kun sitten ei se käynti kai vielä hyödytä mitään, säästän myöhemmäksi.
 
No niin, ekassa lääkärissä on nyt käyty. Olin siis kunnallisella, koska halutaan pitää kustannukset jos mahdollista vielä pieninä. Olen nyt työttömänä lapsettomana kotiäitinä (harkittu vaihtoehto uraputkelle, jonka jätin syksyllä taakseni) Olin terveyskeskuksen palveluun tyytyväinen ja lääkärinä oli empaattinen vanhempi nainen, hieman hiljainen, mutta hyvä niin, en aina välitä hölösuista.

Minulta jäi myös ne aiotut kysymykset kysymättä. Liikutuin ja herkistyin niin, kun kerroin lapsettomuustaustaani ja entistä pitkää suhdetta ilman vauvaa, sitten vielä nykyinen tilanne vuoden ehkäisemättömyyden jälkeen. (Uusille palstalaisille tiedoksi, että ennen nykyistä miestäni minulla oli 13 v. hedelmättömyyttä, joka alkoi kuitenkin luomuraskaudella, mutta joka keskeytettiin, siis n. 15 v. sitten olin hetken raskaana. Tämän entisen miehen kanssa kävin 10 v. sitten lapsettomuustutkimuksissa, vikaa ei löytynyt, tai muistini mukaan häikkää/liikkumattomuutta oli siittiöissä. Tämän miehen kanssa ei edetty hoitoihin asti, kun muutettiin paikkakuntaa ja lopulta sitten erottiin. Nyt on uusi rakas ja vauvakuume korkealla, mitään ei vaan kuulu..)

Lääkäri teki nopean alapäätutkimuksen ja normaalilta kaikki näytti. Kertoi, että huoleni taaksepäin kääntyneestä kohdusta on aiheeton, se on kuulemma hyvin yleistä, eikä estä raskautumista. Pientä valkovuotoa oli ja siihen sain tulehduslääkkeet. Sitten sain lähetteen keskussairaalan gyneosastolle ja sinne laboratorioon jo ylihuomiseksi eli torstaiksi ajan verikokeiden ym. ottamista varten. Kysyin, että mitenkäs se on tämän ikäni kanssa, kun vain pari kk:tta aikaa neljäänkymppiin, hän vastasi, ettei se nyt niin päivän päälle ole ja aletaan tutkimaan! Eli ilmeisesti ainakin tutkimukset ja tuloksista riippuen jotain hoitoa ehitään saamaan julkisella puolella :)

Tuo lääkärissä käynti tuntui valtavan rauhoittavalta ja tieto siitä, että nyt aletaan tutkimaan lapsettomuuden syytä antoi uutta uskoa raskautumiseen ja vauvautumisen etenemiseen. Tiedän, että jos mitään vikaa ei löydy (ollaan muuten perusterveitä molemmat) eikä ensimmäiset hoidot auta, niin putoan sitten täältä pilvistä alas. Mutta siihen asti.. olen hyvin odottavalla mielellä!

Paljon tsemppiä teillekin ja anteeksi omanapaisuuteni! Inia pitää meitä jännityksessä!

:flower: SS
 
Kiitos tiedosta tirulii! Mä oon niin tietämätön kun ekan kerran tällaisia joutuu pohtimaan... :ashamed: Mutta haluaisin vaan selvittä että mikä ihmeen kierron vaihe nyt on menossa... Kun koskaan ennen ei oo tälläista epäsäännöllisyyttä ollut = ylimääräiset vuodot ja nyt menkat myöhässä.

Kiva kuulla SS että teilläkin hoitoputki lähtee käyntiin!

Munkin on pitänyt vielä taustaani sen verran kerrata, että vaikka seuraavassa kierrossa (jos se nyt koskaan suvaitsee alkaa) on 4. yrityskierto, niin lasta olen toivonut noin 23 vuotta, mutta suurimman osan aikaa olen ollut sinkkuna. Yli vuosi sitten menin vihdoin klinikalle inssejä varten, joita ehdittiin tehdä 3 (eka huhtikuussa). Eli haavetta ja yritystäkin on ollut pidemmän aikaa kuin tuo varsinaisten yritysten määrä kertoo. Sitten alkoikin yllättäen uusi parisuhde, ja nyt pähkäilen uskaltaisiko jo ko. suhteessa yrittää raskautua (ja jos mieskin vielä alkaisi kallistua sille kannalle) vai mennäkö klinikalle edelleen. Jompi kumpi joka tapauksessa.
 
Matsalulle vastailin.

SS, kiva että teillä oli asiallinen käynti ja homma lähti pyörimään. Se jotenkin helpottaa kun tietää, että jotakin tapahtuu. Mulla on muuten myös aina ollut taaksepäin kääntynyt kohtu ja on sanottu ettei sillä ole vaikutusta.

Noista ikäkommenteista lääkäreiltä, Mulla on kesältä yksi tosi positiivinen kokemus -kävin gynellä vuositarkastuksessa ja muutenkin tarkistamassa että kaikki ok
. Jotain tuli sitten tuosta iästä höpistyä ja naisgyne katsoi minua hetken ja sanoi, 'kuule, älä sitä nyt noin tuota ikää mieti, se on vain numeroita. Minä sain esikoiseni 39-vuotiaana ja toisen 42-vuotiaana ja se oli just sopiva aika'.
 
Heippa tänne :)
Kävin eilen lääkärissä ja ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Perjantaina aloitan Lugenin kanssa ja otan isompi satsi näitä Progynova ja ensi viikon keskiviikkoa on sitt tarkoitus olla PAS jos kaikki vaan menee hyvin.
Matsalu,kävitkö Fertinovassa? Ei ainakaa kuulostanut siltä...
Peukkoja kaikille!!
 
Matsalu Äh, ikäviä tuollaiset lääkärit, jotka muistuttelevat iästä. Ihan kuin siitä ei olisi itse tarpeeksi tietoinen. Niin mukava kuin meidän VL:n lääkäri olikin, niin se huono puoli hänessä oli, että jokaikinen käyntikerta hän jossain muodossa muistutti mun iästäni. Niitä käyntikertoja ehti tulla vajaassa vuodessa aika runsaasti...

Solakka Silakka Tosi hienoa, että homma etenee ja kaiken lisäksi saatte palvelut julkiselta. Kyllä pelkästään jo tutkimuksissa säästää pitkän sentin.

Olen lukemassa Jäähyväiset Einolle -kirjaa. Kirja kertoo 3-vuotiaasta terveestä pojasta, joka saa yllättäen aivoverenvuodon. :'( Väistämättä tulee tietysti projisoitua tilannetta omaan 3-vuotiaaseen. Jo alkusivujen kohdalla piti alkaa kaivella nenäliinaa esille. Luin kirjaa kaiken lisäksi työmatkalla junassa ja kotiin päästyäni olin ihan panda-karhun näköinen.
 
Matsalu, mulla sama tilanne, eli tuo 45 lähestyy, on jopa raivostuttavaa että lekurit sen aina mainitsee...sen nyt kun itsekin tietää. Yrittääkö ne sillä viestittää, että ei kannata toivoa liikoja...tiedä sitten.

Joku kirjoitti, ettei täällä viitsi kaikkia kertomuksia hoidoista pulista, että häiritsee meitä luomuilijoita niin minä ainakin olen kiinnostunut lukemaan niitä...vaikka tässä (vielä ) luomulla yrittelen.

Tsempit SolakkaSilakalle siitä se alkaa!!

ON: jos vanhat merkit pitää paikkansa niin perjantaina illalla alkaa tuhrulla menkat, eli jos ei silloin ala, niin olen iloinen :) kas kummaa, sitten ehkä jo lauantaina uskallan testailla.
 
Hei!

Nyt on sitten tilattu gynelle aika,mutta aika on vasta 19.2.(Raskaana olevat menevät edelle) Menkat on tältä erää taas "kärsitty". :ashamed: Onkohan nämä jomotukset (oikealla puolella alhaalla) jotain menkkojen "jälkituntemuksia" vai liekkö mitä? :|

Mukavaa päivänjatkoa! :wave:
 
Jipii, menkat alkoivat. Mulle voisi sitten Lapseton kirjata kp 1 tämän päivän kohdalle. Ihan ajallaan alkoi sitten loppujen lopuksi kunnon virtaus, vaikka ennenkuulumattomasti tiputtelikin ennakkoon pari päivää.

Taikakuu, siellä oikealla voi jo kasvava munarakkula kivistellä...

Kiitos myötätunnostanne ikäkysymyksen suhteen. Kyllä se jotenkin kirpaisee, kun mekin olemme nyt onnettomien yhteensattumien vuoksi jo neljännen lapsettomuuslääkärin puheilla ja aina sama virsi. Siitä huolimatta, että on omassa esittelypuheenvuorossaan vakuuttanut, että oma ikä ja sen vaikutukset ovat tasan tarkkaan tiedossa eikä ole mitään harhaluuloja omista mahdollisuuksista. Se on jotenkin niinkuin kiinalainen hipaisukidutus: uhria koskettavat aivan kevyesti tuhannet ja taas tuhannet ohikulkevat ihmiset. Ensimmäinen hipaisu ei tunnut vielä miltään, mutta kun niitä kertyy tuhansia, kevytkin kosketus alkaa sattua.

Jos asia vielä kerrankin tulee sille, aion ihan suoraan pyytää lääkäriltä, että iän kommentointi lopetetaan. Ja jos ei sekään auta, kysyn lääkärin omaa ikää ja aina, kun minun ikääni voivotellaan, sanon, että ajatella, sinäkin olet jo 35 etkä vielä ymmärrä elämästä mitään!

Ok, sappi purettu. Enemmän huolettaa se, että lääkäri haluaisi edelleen hoitaa minua Puregonilla, vaikka jo kahdesta Puregon-hoidosta on kehnot kokemukset. Edellisen hoitopaikan biologikin sanoi, että kannattaisi ehkä vaihtaa lääkettä. Mutta on todella vaikea maalikkona vaatia itselleen jotain tiettyä troppia, kun ei kuitenkaan voi olla ihan varma, etteikö lääkäri ole oikeassa ja itse väärässä... Mutta olen niin monelta taholta kuullut, että vanhoille kanoille Menopur voisi olla parempi.

 
juuri tuon takia (ikärasismi) en ole enää pariin-kolmeen vuoteen edes sanonut missään lääkärikäynnilläni, että toivomme raskautta.... :( :ashamed:

Ja senpä vuoksi mulla on meneillään Primolut kuuri tasapainottamaan kiertoani. Jostain luin, ettei sitä mielellään määrätä jos raskautta toivotaan.
No. Tilanne on nyt kuitenkin se, että odotan kutsua polyypinpoistoon, tai ensin siis tarkistetaan, että siellä sellainen todellakin on. Siksi en niin välittänyt tuosta primolut kuuristakaan. Hikoiluttaa muuten öisin noi tabut. (?)

Kaikille toivon sitä toivomaanne plussaa ! :whistle: ++++
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Jos asia vielä kerrankin tulee sille, aion ihan suoraan pyytää lääkäriltä, että iän kommentointi lopetetaan. Ja jos ei sekään auta, kysyn lääkärin omaa ikää ja aina, kun minun ikääni voivotellaan, sanon, että ajatella, sinäkin olet jo 35 etkä vielä ymmärrä elämästä mitään!
Ihanasti sanottu!!! Saa kai idean varastaa?

Mulla kanssa tänään monta kertaa tippa linssissä :'(
Gynellä kävin, ja hyviä uutisiakin on, eli ei mitään näkyvää häikkää alakerrassa. Follikkeleitakin vielä kuulemma on runsaasti...

Huonoja on tietty se, että en näytä olevan raskaana...
Mutta eniten ehkä itketti taas lekurin kommentti, että eihän tämän ikäisiä enää hoidetakaan (siis lapsettomuutta) :(
En tietty vastaanotolla vielä vollottanut, mutta jälkeenpäin. Sen verran sai kuitenkin sitten siellä tsempata, että unohdin taas kysyä asioita joita piti... Mm. jäi kysymättä se, että jos tässä luomusti yritetään, niin pitäisikö jotain apuja hankkia...

Eli onkohan tää pitkä kierto sitten jo ikähäiriöitä? Limakalvokin oli kuulemma ohut, eli ei kai sitten menkkoja vielä lähiaikoinakaan ole tulossa? Nyt sais kyllä tulla täti mieluusti kylään, punkkukin odottaa jo!!! Niin, positiivista käynnissä oli sekin, että keltarauhanen näkyi, eli kai oviskin sitten joskus on tapahtunut, tietäis vain milloin! Eli nyt sitten vaan odottelen menkkoja... Huolestuttaa kyllä myös se, että nyt ei sitten ole aavistustakaan, milloin seuraavassa kierrossa odottaisi ovista, jos kerran kierto alkaa olla epäsäännöllinen.

Mutta nyt on niin masentunut olo, että luulis tän enteilevän menkkoja!

Muuten, kiitos kaikille tänne kirjoittaville! Tajusin, että tää on sellainen TOIVOpalsta, kun kaikki lekurien kommentit ja hoidot masentaa, niin täällä olevien muidenkin toivojien olemassaolo pitää sitä toivonkipinää yllä! :hug: kaikille!
 
Älkää pahoittako mieltänne, Matsalu ja Inia. Iästä huomauttamalla lääkärit vain turvaavat omaa selustaansa, ts. haluavat sanoa, että jos tämä nyt ei onnistu, niin se ei ole ainakaan lääkäristä kiinni. Kertomuksianne lukiessa huomasin, että olen itse asiassa aika onnekas siinä suhteessa, että olen voinut pitää kuumeiluni ihan itseni ja teidän välisenä eikä minun ole tarvinnut altistua ympäristön kommenteille. Mielessäni olen ajatellut, että jos sattuisin onnistumaan, niin siinä vaiheessa niillä olisi jo valmiiksi jauhot suussa eivätkä ne saisi kakaistua ulos mitään muuta kuin että rouva tekee nyt vain niin hyvin että asettuu siihen tutkimuspöydälle...

Jos taas en onnistu, niin sitä pettymystä voin itkeä ymmärtävässä seurassa, jossa kukaan ei pidä minua tyhmänä, vaikka kehtasinkin vielä toivoa.

Taikakuu, minullakin oli viime kierrossa heti kuukautisten jälkeen outoa jomotusta oikealla alhaalla. Ei se ollut kuolemaksi, mutta ei enteillyt supermunasoluakaan, vaikka molemmat vaihtoehdot kävivät mielessä. Ihan samoin sujui muu kierto niin kuin ennenkin.
 
pyrstötähti
muistaakseni tämä on plätän suosikki kp, ei vielä välttis täti tule eikä tartte testailla ja voi lillua mukavassa toivon maassa. Kyllä on selviä oireita jo tädin tulosta ei vielä rusottele mutta eiköhän perjantaina viimeistään. Kyllä sen jotenkin vaan tietää. Olen varma että jos on raskaana niin senkin näin vanha kana kyllä tietäis jo heti kiinnittymisen jälkeen. Pakkohan se on tuntua eriltä, eikö vaan? Vai onko sittekkään hmmm :heart: Ei vainkaan se on tarpeeksi tyhmää kun odottaa mahdottoman tapahtuvan joten vielä tyhmempää olisi jos sen takia menettäisi yöunensa, hermonsa ja katu-uskottavuutensa eikö totta. Meitähän on taas tosiaan monta rktt ja ne jomottavat tunteet tätin jälkeen on jo sitä että näin vanhoilla kanoilla munat alkaa kypsyä förskottina kun ei ne meinaa muuten tulla valmiiksi. Eipä sitä pitkiä oireettomia kausia juuri enää olekaan, on täti tulossa tai menossa tai ovis tulossa, päällä tai ohi ja kaikki erilaiset variaatiot vv:sta ja limoista erityisen pitkistä rihmoista aina ohkaisempii ja kaikke rusotukset ja tuhrutukset kun laskee niin onko tässä p..kle enää yhtään päivää ettei tuolla penaalissa ole joku oire päällä häh :eek: Melkoinen fabriikki täytyy todeta. Ja sitten jos se värkki pitää jakaa vielä siipankin kanssa niin oi joi tätä naisen elämää. No pääasia että se jotenkin toimii ja sillä isännän kans molemmat pärjätään ei kait sitä valittaa kannattaisi. Mutta niin kovasti kun nuo miehet tota tuheroa hinkuaa niin jos niille kuukaudeksi se asennettaisiin haaronväliin niin jo vain taitasivat palauttaa, vai mitä?
Nyt äkkiä kotiin asentamaan joku pata tulelle josko sieltä ruokaakin alkaisi tulla perheelle. Ihan kivaa illanjatkoa ja periksi ei anneta kukaan. Haistakoon vanhat kalsarit ikärasisti-lekurit jotka omaa selustaansa tosiaan paikkaavat noilla puheillaan!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Matsalu (44)................kp1/24-25.........IVF?..........1.
Taikakuu (40).............kp5/27-32..........?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp7/28-30.........?................7.
Saara10 (41)..............kp11/28.............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp11/27.............y6v...........4.
sinisyys (42)...............kp11/25-28.......yk?............3.
pääpilvissä (46)..........kp17/25-43.......?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp17/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp18/?..............yk1.............2.
kenzie64 (44).............kp21/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp21/28............?................4.
Päikki (40)..................kp21/27.............y1,5v.........2.
liiza (42)......................kp21/28............yk6.............4.
Solakka Silakka (39)..kp23/26-27........yk3............1.
haave3 (39)................kp24/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp25/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp26/28.............yk6...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)..........kp27/28.............yk9...........4/1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp34/31-34.......?................4./1.yhteinen
Inia (42)..........kp35/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp37/27-30.......y3v............6.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp4/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp11/28-30........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp13/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät OnniMaija, einiinvaan, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Hellurei kaikille!
Epätoivoisesti yritän ehtiä aina välillä päivittämään pinoa. Mutta jos mua ei välillä näy, saa listaa päivittää joku muukin.
Mielenkiinnolla luin kaikki juttunne, vaikken ehdikään niihin kantaa ottamaan. Kiva, että riittää keskusteltavaa. Enpä usko, että haittaa, vaikka niistä hoidoista täällä julkisestikin puhelee. Ainahan niistä jokainen voi oppia jotain uutta. :)
 
Kaikille mukavaa iltaa ja voimia omiin koitoksiin. SOlakka Silakka kiva kun asia etenee ja eikö vaan kysymykset haihtuu mielestä ku taivaan tuuliin siinä lääkärin pakeilla, heh. Itse koitin varata gynelle ajan perjantaiksi mutta kaikki ajat varattuja siinä lafkassa joten päätin että jätän väliin. Tänään on juiminut vasenmalta puolella toivottavasti munikset kasvaa ja kypsyy. Minä olen aina testannu dikitesteillä ja saanut selvät tulokset. Nyt vaihtelun vuoksi tilasin netistä liuskatestejä, viikonloppuna aloittelen tekemään testejä vuorotellen molemmilla dikiä ja liuskaa ettei ovis ehdi mennä menojaa, kun en saanut sitä folli ultra-aikaakaan. Klinikalle soitin että jos kaikki hyvin maanantaina inssi tai tiistaina. Ja biologille sanoin haluavani 20 miljoonaisen supersatsin :kieh:
Minä en ole törmänny vielä ainakaan tohon virkkeeseen että oisin liian vanha tähän asiaan, kaikki lääkärit on jättänyt sen sanomatta mutta voihan sekin päivä vielä vastaan tulla että niin kuulen, pitänee muistaa silloin Matsalun kommentti ja kysyä lääkärin ikää... :kieh:
 
Heippa taas,
Tsemppiä ja voimia kaikille. Muistakaa ne hyvät onnistumisjutut ja pyrstiksen tilastotieto, sinne voi päästä jokainen mukaan!

Täällä kierto lopuillaan ja oireita ei ole ja muutenkin nyt tuo juurihoidettu hammas vie kaiken huomion kipunoinnillaan. Menen palstapimentoon viikoksi, lähdemme hiihtoreissulle pohjoiseen.

Hyvää mieltä teille kaikille! :heart: Palaan ensi viikon lopulla palstailemaan, uudella kierrolla!

:wave: SS
 
Olen minä täällä, vaikkakin hyvin hyvin harvakseltaan käyn. Ikämasennus taitaa vaivata.... 44 mittarissa ja tämä vuosi kun on lopuillaan täyttyy 45. Kovasti yritellään luomuna.. ei ole löytynyt mitään syytä miksen raskautuisi. Alan jo itse luovuttaa vähitellen. Ajattelen että onhan jo 3 tervettä lasta. Voihan sitä muuten nauttia elämästä... Mutta kun ... ei yhtään tämän elämäni miehen kanssa... Herkuttelen kuin teini välillä ajatuksella, mitä jos olisin tavannut tämän suuren rakkauteni jo aiemmin ja meillä olisi liuta tenavia.... *huokaa*... Aika älytöntä jossittelua, vai mitä ??

Kuitenkin. Minulle saa päivittää : tänään on Kp 3.

Tsemppiä luomuyrityksiin ja avustettuihin
:hug: kera AinoEmppu toivottaa mukavaa loppuviikkoa :hug:
 
Tarinasi on kuin omani. Kun nyt olen löytänyt elämäni miehen, jonka kanssa sovimme toisillemme kuin nenä päähän, niin miksi...miksi emme voisi saada yhteistä lasta. Onko se liikaa vaadittu, kun on jo nyt niin onnellinen. Onko liikaa pyydetty, että mieheni saisi kokea isäksi tulon ? SE on nimenomaan se asia josta saatan olla jossain vaiheessa katkera, vaikkei mieheni olisikaan. Hän on enemmän realisti kuin mä. Mutta silti.... :| :ashamed: edelleen jaksan toivoa elätellä.
Niin, olin 38 v kun tapasimme tämän mieheni kanssa. Miksi silloin ei heti uskaltanut ?? No ei tietenkään, vaikka mieheni onkin sanonut, ettei häntä olisi haitannut vaikka olisin tullut vaikka ensimmäisen vuoden jälkeen raskaaksi, mutta minulla oli hormonikierukka. Näin nämä tapahtumat elämässä muodostavat ketjun, jota kohtaloksikin kutsutaan. Onko sitten meidän kohtalomme elää ilman yhteistä lasta. Se jää nähtäväksi. Toisistamme nautimme joka tapauksessa ja onhan meillä nämä lapset minun edellisestä liitostani. Mutta... :x
 
AinoEmilia ja Pääpilvissä, samoja mietin minäkin. Tapasin tämän elämäni miehen, kun olin 39 v. Teistä poiketen aikaisemmin ei ollut tullut vastaan ketään muuta isäksi sopivaa. Emme heti lähteneet hoitoihin ja nyt mietin, miksi. Varmaan syynä oli se, että meille jo pelkän rakkauden löytyminen oli niin suuri ihme. Siinäkin riitti pohdittavaa. En osaa tuota silloista päätöstä oikein katuakaan.

Suurin ironia meidän tarinassamme löytyy kuitenkin paljon varhaisemmalta ajalta. Olemme koko aikuisikämme eläneet toisiaan sivuavissa tuttavapiireissä, mutta silti toisiimme tutustumatta. Erään ystävän vieraskirjasta käy kuitenkin ilmi, että olemme olleet samoissa, parinkymmenen hengen bileissä joskus 80-luvulla, kun minä olin 24 v ja mieheni 27v. Voi vain kysyä, mikä kohtalon sormi esti meitä silloin kohtaamasta, kun vapaana oltiin molemmat.

Minäkin suren mieheni lapsettomuutta paljon enemmän kuin omaani. Hän on hellä ja rakastava mies ja vaalisi varmaan omaa lastaan samanlaisella huolella kuin hoitaa minuakin.
Itse hän ei kylläkään tunnu katkeroituneen. Ehkä me naiset otamme vähän turhaankin paineita toisen puolesta. Pakko luottaa siihen, että aikuinen ihminen - mieskin - pystyy itse päättämään, mitä elämältään haluaa.

 
AinoEmilia, Pääpilvissä ja Matsalu...
samassa veneessä ollaan... minä taas tapasin tämän nykyisen seurustelukumppanin (ei elämäni mies, mutta hyvin tullaan juttuun) kun olin 41, eli viime syksynä... Eli ei voi vielä tietää jatkuuko suhde miten pitkään, ja jotenkin siksi tässä iässä en niin kauheasti välitä yritänkö lasta hänen kanssaan vai jatkanko yksityisyrittämistä. Molemmissa on puolensa. Ja tietty mies ei vielä ole valmis lapseen. Mutta minä siis edelleen odotan kuukautisia, ennen kuin pääsen seuraavaan yritykseen...

Mietin: voiko kortisoni sekoittaa kierron? Onko kellään kokemusta? Lääkärit ei tietenkään osaa sanoa... Olen kyllä syönyt pientä annosta, mutta en nyt muutakaan selitystä keksi.

lapsellinen Jaksatko joskus pistää ohjeita, miten päivität listaa? Jos vaikka joskus innostuisin yrittämään...
 
Kirkasta, kuulasta pakkasiltaa!

Jo vain on pakkasta ihan mukavasti siinä 20 nurkilla. Itse tykkään, että talven aikana saa olla pakkaspäiviä ja oikeaa talven tuntua.

Aika monta on täällä kuumeilemassa meitä, joille onni suotiin vasta vähän myöhemmin. Omassa tarinassamme on samoja piirteitä: tapasimme, kun olin 39 eli pian 2,5 vuotta sitten. Minullekaan ei aiemmin ollut tullut vastaan ketään, jonka kanssa olisin halunnut perhettä perustaa. Aika varhaisessa vaiheessa me olimme liikkeellä niin, että tjot. Aikaa kun ei ole kovin paljon, ainakaan minulla. Siksi sitten hakeuduimme tutkimuksiinkin melko nopeasti. Se mahdollisuus, että tarvitsisimme apua, oli meillä kuitenkin tiedossa. Nyt ollaan sitten tässä eli aloittamassa toista icsi -hoitoa. Se alkaakin sitten sumutteluilla kuun lopulla. Yritän olla ajattelematta asiaa ja puuhailla kaikenlaista muuta.

Rentouttavia viikonlopun hetkiä!
 
pyrstötähti
vai olenko ainut joka on ärsyyntynyt noista uusista mainoksista sivuillamme joita alkaa olla jo niin ettei pysty kohta operoimaan sivuillamme. Nimittäin kommunikaattorilla ainakin kun nyt avasin niin sisäänkirjautuminen oli jo vaikeaa kun tuo sskk mainos läpsähti suoraan yläpalkin päälle josta näkyy onko keltainen kirjekuori ja pääsis katsoon yksärinsä. No ei onnistunut millään mutta onneksi lapsellisen päivityksestä pääsee sentään suoraan profiiliinsa omasta nikistään ja katsomaan postinsa.

No niin vaan toimii vanha koneisto ku käkikello. 28 kp tänään ja eiköhän punerra pyyhkiessä paperissa, pitää siis repiä siitä iloa että kaikki periaatteessa on hyvin mahdollista kun ei reistaa ja hyvin tuntuu limistäki kasvavan. Joten kokka kohti uutta myrskyisää kiertoa. Olen oppinit viimeise 9 kuukauden aikana tuntemaan hyvin joka vaiheen. En tiedä miksi viikkoa ennen tätiä tulee 1-2 päivää merkillisen kovia hetkellisiä koviakin kipuja jotka sitten tykkänään häviää ja menee taas 6-7 päivää aika tavalla oireettomasti kunnes 28 kp ilmestyy tädin helmat ja sitten ihan oikeet menkkakivut. Mikähän on se viikko ennen happening ja miksi sitten tulee rauhallista. Ja niin se että tossa 21-22 häipyy seksifiilarit ja ne palailee 27-28 juuri kun ei tarttis ja itse asiassa kp 3 jälkeen alkaa suorastaan jo hiukan panettaa ja sitten 7 kp jälkeen mennäänki pitkät päällä taas 2 viikkoo ja sitte tosiaan stop. Ne ovistestithän oli aikas ärheitä vähän tuntuu että liiankin kanssa hormonia joten se taitaa olla juuri sitä että termostaatti ei oikein toimi ja kaikkee on liianki kanssa. Sen luinkin jostain että just ennen tätiä on luonnon järkkäämä juttu että saadaan kuukautiset kunnolla käyntiin kun vähän annetaan kyytiä...mene ja tiedä. Näin tää toimii koko ajan. Vähä tylsää ja onhan se toisaalta oikeesti hyvä että sitä on edes jostain päin normi ihminen eli ettei oo paksunakaan kun on kerta tässä iässä ei kuulu ollakaan. Sitä aina vaan luulee olevansa erilainen mukamas.

Ihanaa että päästään aloitteleen todelliset jännäykset kun hoidot ovat jo osalla pärähtäneet käyntiin. Jotenkin ois kiva jos itsekki oikeesti hoitais jollain palleroilla tai ruiskeilla, tuntuis että tekee asialle tosissaan muutaki ku levittää kammarissa reisiään. Vaikka onhan nuo hoidot rankkoja ja piinallisia ja vieläpä hirvittävän kalliita. Mutta tälle projektille ei voi oikein määritellä että mikä rahamäärä siitä on liikaakaan. Mikä on oikeesti liian iso summa jos vaakakupissa on oma oikea lapsi?

Eikö olekin kummallista että vaikka murrosikä alkaa koko ajan vaan aikasemmin ja tytöt kehittyy nopeemmin niin miksei toi takaraja liu'u meidän naisten kohdalla tuonne 60 tuntumaan? Miksi miehillä kello ei käy yhtä armottomasti mistä se luoja on säätäessään tienny nää jutut ja kun kerta eletään vanhemmiksikin? Siksikö ettei ehtisi sen suuren oikean rakkauden tultua enää pystykään lisääntymään tai lähtemään tykkänään uudelle kierrokselle?

Oksitosiinimyrskyhän on alkuhuumassa niin huikeeta että silloin minulla ainakin oli vauvakuumekin ihan hirveetä ja liekö se huuma alkanut laantua kun enää en kuitenkaan koko ajan mieti asiaa ja elämäni jatkuu ihan hyvin ilmankin sitä yhteistä? Mutta ihanaa on toivoa ja vähän näykkiä onnenkeksin reunasta ettämiltä se vielä tällä ikää tuntuisi kun massussa potkiskelisi oikea vauva. Onneksi mielikuvituksissa voi matkustaa minne vaan ja joskus tämä arki on paljon hauskempaa.

Viikonloppu alkaa jeee ja päästän tädi riehumaan oikein kunnolla luutineen ihan oikeen sille että kastelee kunnolla helmansa mokomakin räkänokkainen noita. Kohta joku meistä näyttää sille ämmälle pitkää nenää ja pääsee kierrollaan piiloon. Nyt pitää ihan hulluna vaan peukuttaa että saadaan plussa piiiiiitkän tauon jälkeen,ollaan se kyllä ansaittu!
 

Yhteistyössä