40+ so what (vol. 3)

anjamaritalle ovistesteistä:
Kai noi aika yksilöllisiä on. Mulla mikään testi ei oikein näyttänyt kunnon tummaa viivaa (tummempaa kuin kontrolliviiva), hailakoita vain. Hankin sitten digitestejä, ne näyttää mulla oviksen. Ja olen myös vertaillut testejä: kun digitesti bongaa oviksen, esim. mammaksi-testiin tulee vain hailakka viiva. Ja ovis kuitenkin ultratenkin on todettu. Muuten, mulle klinikalla neuvottiin, että ovistesti pitäis tehdä toisesta aamuvirtsasta - vähintään 2 tuntia edellisestä - kun sitä hormonia kai eniten syntyy aamuyöllä.

Täällä edelleen menkkoja haikailen (että niitäkin voi kaivata!) ja selkäkipuilen. En edes tiedä liittyykö tuo kipu enää menkkoihin. Gyneenkin varuilta varasin ajan, jos ei kohta ala tapahtumaan.

Matsalu (tai muutkin): Jos tuo tuhrutteluvuoto liittyy keltarauhashormonin alhaisuuteen, pitääkö sille jotain tehdä? Meinaan jos raskautumista toivoo?
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp3/27-32..........?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp5/28-30.........?................7.
Saara10 (41)..............kp9/28...............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp9/27...............y6v...........4.
sinisyys (42)...............kp9/25-28.........yk?............3.
pääpilvissä (46)..........kp15/25-43.......?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp15/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp16/?..............yk1.............2.
kenzie64 (44).............kp19/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp19/28............?................4.
Päikki (40)..................kp19/27.............y1,5v.........2.
liiza (42)......................kp19/28............yk6.............4.
Solakka Silakka (39)..kp21/26-27........yk3............1.
haave3 (39)................kp22/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp23/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp24/28.............yk6...........2./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp24/24-25.......IVF?..........1.
pyrstötähti (48)..........kp25/28.............yk9...........4/1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp32/31-34.......?................4./1.yhteinen
Inia (42)..........kp33/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp35/27-30.......y3v............6.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp2/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp9/28-30..........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp11/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät OnniMaija, einiinvaan, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
[/quote]

 
Inia Alhainen keltarauhashormoni on syynä siihen, ettei mahdollisesti alkanut raskaus jatku. Alkio käyttää ravintonaan keltarauhashormoonia siihen asti kunnes istukka on kehittynyt. Hoitona käytetään ainakin clomifeeniä. Itselläni hoito oli 2 tbl kierron 3-7 päivä. Sivuvaikutuksina voi olla vaihdevuosioireet. Itselläni vain kerran hiki pukkasi pintaan.
 
Juu, Clomien ideana on, että munasolu kasvaa paremmin ja syntyy parempi keltarauhanen. Toisena vaihtoehtona sitten on käyttää Lugesteronia oviksen jälkeen eli luonnollista keltarauhashormonia. Mutta jos munasolu ja ovulaatio on ollut hyvä, ei kuulemma mitään keltarauhashormonia tarvita. Meidän iässä on hyvin tavallista, että keltarauhanen ei ole kunnollinen ja siksi tuhruttaa. Tämä johtuu nimenomaan niistä munasolujen laadusta.
 
Elikkäs tilanne tämä jälleen omanapaisesti;
Ultra 19/1 ja lääkitys alkoi tältä istumalta.Lääkärin mielipide,että tehdään putkeen kaikki hoidot vaikka normisti pitäisi olla välikuukausi kun on lääkkeelliset hoidot.Tänä keväänä kuitenkin vielä yksi ivf hoito,joka on sitten viimeinen :/

Kaikille hyvää alkanutta viikkoa!!
 
Kiitos kommenteista... tuli paljon uutta tietoa.

Minä tilasin ne ovistestit jostain netin kautta ja ainakin kun kerran huvikseni kokeilin ei tullut sitä toista viivaa....ja kohta menkat alkoikin.

Ainakin ennen lasta oli kierto melko pitkä 32-36, eli nyt kai alkais olla se puoliväli....jatkan testailua.



 
anjamarita mulla aika pitkä kierto ja plussan olen saanut ovistikkuun kp16-18.
Kiertoni on 32-36 tai jotain siinä välillä..en edes itsekkään tiedä tarkalleen,mut suurinpiirtein noin..
eli jatka vaan testailua!
 
Tuosta tuhruttelusta mietiskelin omaa napaani taas. Mulla ennen raskautta alkoi pieni tuhruttelu aina muutamaa päivää ennen kuukautisia. Nyt sitten viimeiseen puoleen vuoteen ei mitään tuhrua ole kertaakaan tullut, vaan vuoto on alkanut kertarysäyksellä. Kerran meinasi käydä vanhanaikaisesti kun alkoi päivää ennen kuin tavallisesti (mulla kierto lähes aina 28 päivää ) enkä ollut asiaan mitenkään varautunut ja oltiin kylässä käymässä :ashamed: Kivaa.
 
pyrstötähti
ja tuotapikaahan se on kevätkin jo. Hauskaa kun tulee niin paljon kirjoituksia ja kysymyksiin vastauksia. Tuhruttelusta joo,mulla alkoi reilu vuosi sitten tulla just samaa oiretta ja sehän on aika ärsyttävää jos pieni rusaus on pöksyissä ja sitten muutaman päivän oottelet. No sitä ei ole ihan joka kierrossa onneksi mutta on se merkki siitä vähän kehnon munasolun tuottamasta vähän rääpäleestä keltarauhasesta,tämä on vanhojen kanojen tyyppivika. Siihen on onneksi noita lääkkeitäkin jos haluaa vähän terästää omaa hormonicocktailiaan. Itse en ole uskaltautunut oikeen enää sinne osastolle, mennään nyt näillä vanhoilla hamaan hautaan saakka =)

Matsalun kuulumisia onkin odoteltu kohta päästään taas jännäämään ja tietysti kaikkien muitten lääkärikuulumisiset on toki raportoitava.

On: tätiä oottelen, viime yönä oli jo niin lämmin että ämmä on jo takaovella,päättelisin. Ei oikeen muita oireitakaan ole valitettavasti raportoitavana. Mutta ehkä joulupukki säikytti systeemin ja ne lukuisat jouluglögit :D niistähän ei munasolut tietty yhtään tykkää.

Hyvää ja reipasta mieltä hienolle joukkueellemme :heart: :heart:
 
kiitos oikeeen paljon Taikakuu vastauksestasi. Kyllä tosiaan noiden kilpirauhasasioiden kanssa saa tapella ja tosi hienoa, että olet saanut apua. Minulla ei mikään auttanut ja ilman lääkitystä jäin. TSH oli tosiaan viime kesänä 3,59 ja syksyllä mietittyäni asiaa kävin lääkärillä kyselemässä hoitomahdollisuuksia, mutta arvo oli kuulemma täysin normaali eikä sille tarvinnut tehdä mitään. Vähän ennen joulua kävin yksityisellä ja arvo oli itsekseen tipahtanut tuohon nykyiseen 2,2. Nyt mitattiin myös T4V ja se oli 14,9. Arvot kuulemma vaihtelevat ja voi hyvinkin olla niin, tosin erään palstailijan innoittamana aloin syksyllä käydä akupunktiossa. En tiedä, oliko sillä merkitystä vai ei, mutta olen oikein tyytyväinen, että TSH on laskenut. Tietenkin se voisi olla vielä alempi, mutta täällä tuntuvat lääkärit noudattavan vielä vanhoja suosituksia, joten näillä nyt mennään eteenpäin.

 
Täällähän on mukavasti porukkaa!Kivaa kun on uusiakin tullut,Tervetuloa vaan!!
Tosiaan tulin tarkistamaan kp.On jo monta päivää alamasulla vihlontaa ja sitä juilintaa(inhoan tuota sanaa!!)No näkyy olevan kp 22,viimekierto oli lyhyt,muistaakseni 23..Että tulisiko taasen lyhyt.Oireet siihen kyllä viittaa kun hikoiluttaa ja rinnat on kipeät..Siteen kanssa sitä on tallattu pahimman välttämiseksi tämäkin päivä töissä..Sitten aika rasittavaa nämä oireet ennen menkkoja.Terolut resepti odottaisi kaapissa,kunhan sen saisi vaan taas haettua apteekista..Auttoi kyllä näihin loppupäivien kipuihin hyvin,mutta sivuoireena tuli pahoinvointia..Äsken muuten wc:ssä käydessäni tuli pyttyyn limaa..yökki.Mistähän sekin ilmaantui näin loppukierrosta.Kaikkea sitä pitää funtsiakkin.. :saint:
 
Tässä kuvat eiliseltä ja tältä päivältä


11.1.09


12.1.09

Kyllä taitaa vahvistua tuo viiva vaikka himmeitä on kummatkin, vai kuvittelenkohan koko asian :LOL: , taarpeeksi kauan kun tuijottaa niin kaikki näyttää eriltä kuin ensin :(


mutta miten kauan uskaltaa odottaa ettei mene ohi???????? joku kertoi että noilla tikuilla oli ollut ihan haalee viiva vaikka oli toisella testillä näyttänyt kunnollista :/


:attn: :attn: Tämä jatko-osa lisätty 13.1.


13.1.

Nyt se viiva on jo himmentynyt :|
Onneksi otettiin tilaisuudesta kiinni jo eilen illalla kun viiva oli voimakkain.
 
Anja, ihan selvästi on viiva vahvistumaan päin. Mutta mulla on kyllä sellainen kokemus, että noissa liuskatesteissä viiva voi vahvistua ja taas haaletakin muutaman kerran ennenkuin plussa tulee. Prisman Fertestillä olen testannut.

Lekurilla käyty. Ei mikään huipputyyppi, mutta ei aivan toivotonkaan. Vastaanottotila kehno: ei verhoa, jonka takana riisua; ei ultranäyttöä asiakkaalle. Mutta asiaan: hoito lykättiin seuraaviin menkkoihin, että munasarjat saavat vähän toipua. Oikealla näkyi iso rakkula, joka oli kyllä kehittynyt, mutta ovis oli jäänyt tulematta (ihan niinkuin arvelinkin). Sen pitäisi sieltä nyt kadota. Tässä kierrossa otetaan taas FSH ja LH, että osataan valita lääke.

Tulee siis yksi luomukierto väliin ja kuten mies sanoi, jonkinlaiset prosentithan ne on siinäkin. Alkaisi nyt kunnon vuoto ja tulisi sitten ajallaan ovis, saisi piinisteltävää.
 
Huomenta, ladyt! Minä eilen vikana ja tänään ekana palstalla...

Eilisestä lääkärikäynnistä vielä sen verran, että saimme vinkin simppojen laadun parantamiseen. Lääkärin mukaan kuulemma sinkki on ainoa, jonka tehosta on jonkinlaista näyttöä. Meillähän miehen simpat ovat nyt hoitojen aikana vaihdelleet laadultaan kovastikin.

Lumeton ja Tirulii, voisitteko mullekin kertoa vaikka yksärillä hoitohistoriastanne. Kiinnostaisi kuulla, kun nyt itsekin lillin samoissa liemissä...
 
anjamarita Mun silmään näyttäisi myös siltä, että viiva on vahvistumassa. Mun mielestä ei tartte pelätä oviksen ohimenemistä, jos vaan heiluttaa peittoa säännöllisesti ts. joka toinen päivä.

Niin se tämäkin kierto alkaa pikkuhiljaa kääntyä ehtoon puolelle. Ei ole mitään kummempia odotuksia, vaikka ovulaatio todistetusti oli ja se tietty hyödynnettiin. Tuntuu siltä, että pakonomaiset vauvatoiveet ovat menneet omalta kohdalta ohitse sen myötä, kun hoidot loppuivat. Toki vauvaa toivomme, mutta nyt olen jotenkin alistunut siihen, että tulee, jos on tullakseen.
 
Tirulii, hyvin jaksoin lukea! Ja laitoin jo sulle yhden jatkokysymyksenkin.

Päikki, tsemppiä vaan. Muniksista tulee kuitenkin parempia luomukierroissa. Ja raskaaksihan sinä olet tullut jo monta kertaa. Mahdollisuuksia on!

Itselläkin on kyllä sellainen olo, että ei jaksa niin kovin fiilistellä. Nyt on jo niin paljon kokemusta siitä, mikä kaikki voi hoidoissakin mennä pieleen. Lääkärikin jaksoi taas muistattuttaa, että "sinä olet jo melkein 45..." Ihan kuin en sitä itse olisi tiennyt. Mutta viikonloppuna käytiin miehen kotipaikalla ja vietiin samalla kynttilä Santeri Alkion haudalle. Sinne se pieni liekki jäi tuikkimaan hankien keskelle. Ihan niinkuin se toivon liekki, joka minun ja mieheni sydämissä vielä lepattaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja anjamarita:
joku kertoi että noilla tikuilla oli ollut ihan haalee viiva vaikka oli toisella testillä näyttänyt kunnollista
Huomenta taas,
Näyttää ehkä siksi eri haaleuksia viivoissa, jos mittaavat eri asiaa. En ole varma digitestistä, mutta nuo liuskat tuppaavat näyttämään ovista edeltävän hormoonin nousun, niihin pitää laskea lisää 24-36 h eli päivä-pari jolloin vasta alkaa ovis? Mutta ken tietää digitestistä enemmän voi vastata että näyttääkö tavallaan eri asiaa eli itse ovulaatiota silloin kun näyttää vahvaa?

ON: tänään ip:llä lekuri, selviää mihin suuntaan lähdetään tutkimuksiin/hoitoihin..

Joo, kuka vei lumet? Onneksi viikonloppuna on tiedossa lomareissu Lappiin, saa tulla lumet sillä aikaa takaisin!

Hyvää keskiviikon jatkua kaikille!

SS

 
Kiitos tiedoista, OnniMaija ja lapsellinen! (ja muutkin)

Mä viime yönä mietin, että jos yrittäisinkin lakata huolehtimasta mikä mussa on vikana, ja oisinkin rktt! En sellaista oo päässy vielä koskaan tässä elämässä kokemaan, niin voishan sitä yrittää huolestumisen sijasta olla iloinen =) Kun onhan se periaatteessa mahdollista, jos ovis ois ollu tavallista myöhempään (tässä kierrossa en sitä testannu, kun ei vielä pitäny mitään yrittää. Yleensä on siis tullu säännöllinen ovisplussa kp 12). Menkat siis edelleen odotuttaa itseään... tänään en ees tehny r-testiä, ei sieltä kuitenkaan plussaa tulisi... Katsellaan...
 
No Inia, sinähän olet selvästi rktt! Sitä herkullisempi tilanne, mitä pitempään jaksat piinistellä.

Solakka Silakka, kyllä minun käsittääkseni nuo liuskat ja digitestit mittaavat ihan sitä samaa LH-huippua. Digitestissäkin on sisällä liuska, johon tulee ne kaksi viivaa. Laite niitä sitten tulkitsee. Mulle joku lääkäri sanoi, että se on makuasia, haluaako tiirailla viivoja itse vai uskooko laitteeseen.
 
Joo, ihan samaa LH-huippua se digitestii mittaa. Mä vaan jätän päätöksenteon mieluummin laitteelle :LOL: Kun tosiaan vuosi sitten meni parikin kiertoa (inssia) hukkaan, kun ei vaan liuskoihin tullut kontrollia vahvempaa testiviivaa... Ja mä niin orjallisesti yritin tulkita testejä oikein.

Matsalu: olen mä siis jo tehnyt 4 r-testiä :ashamed: mutta niin puhtaan valkoisia on, että ei tässä mitään raskaana kuitenkaan olla... Mä nyt vaan en usko niitä testejä, ennen kuin menkat alkaa ;)
Tosi inhottavaa kun lääkäri muistutti iästäsi! Mullakin yhen klinikan biologi aina jaksoi muistuttaa, minkä ikäinen olen... niinku en itse sitä koko ajan murehtisi ja olisi tietoinen! Ei mitään sensitiivisyyttä ko. tyypillä... Tsemppiä sulle hoitoihin! Pidän sulle erityisesti peukkuja!
 
Lumeton, vastasin. Ja Tirulii, kiitos!

Toivottavasti ketään ei ärsytä tämä yksityisviestien vaihtelu. Nuo ihmisten hoitohistoriat ovat vain yleensä aika pitkiä ja niin monimutkaisia ja yksityiskohtia täynnä, että niiden lukemisesta ei olisi mitään hyötyä luomuilijoille. Mutta kun itse on hoidoissa, jokaista tiedonmurusta suorastaan janoaa ja niistä on myös hyötyä. Älkää siis panko pahaksenne.
 

Yhteistyössä