40+ so what (vol. 3)

pyrstötähti
Suomalaisnaisten keskimääräinen elinikä on reilusti yli 80 vuotta, joten jos saat lapsen vaikkapa 45-vuotiaana ja elät 85-vuotiaaksi, pikkuisenne on jo 40-vuotias, kun äidistä aika jättää. Kyllä sen ikäinen ja nuorempikin jo tulee toimeen ihan itse. Sitä paitsi elämä on aina arvaamatonta: nuoretkin vanhemmat voivat kuolla syöpään tai menehtyä kolarissa.

Kannattaa muistaa sekin, että nuoret vanhemmat ne vasta taakka ovat: kun äiti on parikymppinen lapsen saadessaan, käykin ajan kuluessa niin, että lapsi on jo itse kuusikymppinen siinä vaiheessa, kun äiti on noin 80-vuotias. Vanha äiti alkaa todennäköisesti dementoitua ja sairastella ja vaatii hoivaa ja vaivannäköä jälkeläiseltäään, vaikka hänet saisikin johonkin hoivakotiin. Miten jaksaa kuusikymppinen lapsi omine kremppoineen hoitaa äitiään?

Jos sen sijaan saakin lapsensa iäkkäämpänä, vaikkapa 40-vuotiaana, käykin niin, että kun äiti on noin 80-vuotias ja alkaa sairastella, lapsipa onkin vasta nelikymppinen ja jaksaa hyvin vielä huolehtia äidistään. Ja kun äiti sitten väistämättä jossain vaiheessa kuolee, neli-viisikymppinen lapsi onkin vapaa vanhenemaan itse kaikessa rauhassa ilman velvoitteita vanhoja ja mahdollisesti kovinkin sairaita vanhempiaan kohtaan.

 
Piti käydä oikein vessan kautta ennen nettiin tuloa. :D Edelleen eletään kp 29:ää. Kivaa.

Onnea vauvasta, Torpeedo! Päivät vastasyntyneen kanssa ovat elämän ihmeellisimpiä.

Tosi hauskaa, kun pinossa on taas uutta kuumeiluintoa. Pyrstötähden viestistä sain ahaa-elämyksen: tässä iässä kuumeileminen voi olla myös hauska lisä elämään. Pettyä saa ja usein, mutta yhdessä asiasta löydetään valoisat puolet.

Kiva, kun pistäydyit, Pikkumyy. Olen usein löytänyt itseni miettimästä sinun tilannettasi - ja samalla tietysti omaanikin. Että luovuttaako vai toivoa täysillä vielä, kun riskit ovat kuitenkin megaluokkaa. Itse olen ajatellut niin, että jos vielä tulisin raskaaksi, niin katselisin jonkin aikaa, ennen kuin tekisin mitään. Itse asiassa katselisin kolme kuukautta, sinne neljännen raskauskuukauden lopulle, jossa neuvolaan viimeistään kuuluu mennä. Mitään ei tutkittaisi, ennen kuin silloin. Siis siinä tapauksessa, että sinne asti päästäisiin. Yrittäisin olla iloinen ja huoleton niin kauan kuin ilmenisi aihetta päinvastaiseen. Ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen olisikin pian rakenneultra, ja vauvan liikkeet alkaisivat tuntua. Siitä lähtien olisimme jo omillamme, vauvani ja minä.

Iloisuus ja huolettomuus tietysti edellyttäisivät, että raskauspahoinvointi olisi lievää (niin kuin minulla on aina ollut) ja että ylimääräistä huolen aihetta ei tulisi Downin syndrooman haeskelusta.

Upporikasta ja rutiköyhää. Se sopii minulle.

Olen tänään leiponut 16 isoa pitsaa. Tonnikalaa ja salamia. En pidä ruoanlaitosta, ja pitsanpaistoa suorastaan inhoan (ei tarvitse laskea raskausoireeksi). Mieluummin huoltaisin pyykkiä kaiket päivät. Tai vielä mieluummin istuisin laiskana ja lukisin kirjoja. Nyt on muuten menossa kouluammuskelijasta kertova Jodi Picoult'n Yhdeksäntoista minuuttia. Aika mielenkiintoista luettavaa teinien äidille.


 
Hihhii... :LOL:
Tuopas Pyrstiksen havainto siitä, mitä etua on tehdä lapset vanhemmalla iällä on hieno juttu. Tuo pitää käydä jonkun kertomassa tuolla Mitäs nyt -palstalla kun siellä seuraavan kerran taas meuhkataan siitä, kuinka yli nelikymppiset on aivan liian vanhoja saamaan lapsia. :p
 
HYVÄ PYRSTIS olipa kiva ajatelma. Peesaan lapsellista ja kiitos iän päivityksestä :flower:
Mitä se Luge lääke oikein tekee? En ole itse niitä lääkäriltä saanu eikä hän ole suositellut.Pitää kysyä seuraavalla kerralla kun klinikalle menee, kunhan muistais vaan kun silloin on kaikenlaista muutakin kysyttävää ja ihmeteltävää ;) Nyt oikeesti toivon että viikko tässä hurahtaisi tosi sutjakkaasti että vois niitä ovistestejä ruveta rapistelemaan. Joo, noi positiiviset raskautumis tarinat on ihania ja hokasin tässä eilen että mun oma sisko sai iltatähden 42 vuotiaana hänen tyttönsä täyttää kesällä 3v. Että näin, ihan liian lähellä ei jotenkaan mennyt tajuntaan kuin nyt Muutenkin mulla taitaa olla ton iän kanssa jotain häikkää :LOL:
 
miten 48 v voi tänä vuonna täyttää 50 ??? Mihin hukkasit 1 vuoden???
Mielestäni sinä olit vuoden minua vanhempi ja marraskuussa vuoden lisäsit tuohon ikääsi???? ja minä lokakuussa.....:( Laskenko minä väärin?????

Mutta totta puhut ei ikä ole tekijä, joka vaikuttaa vanhemmuuteen muulla tavalla, kun lisää noita ikävuosia noille vanhemmilleen. Tänään vanhempi rouva kohta eläkeläinen kertoi tarinan itsestään, hän syntyi perheeseen toivottuna lapsena, jossa iäkkäät vanhemmat ( 45 v) saivat toivotun lapsen 60 vuotta sitten. 40 + so what ???? Lapsella olivat vanhemmat melkein 50 vuotta remmissä mukana. Eli todistetusti......pieni pirpana aktivoi vanhempia 40 + ja antavat elämälle uutta sisältöä.

Tämä tapahtui jo 60 vuotta sitten.

mimmimamma
 
pyrstötähti
niinhän minä tarkoitinkin että tämän ja ensi vuoden jälkeen täyttyy 5kyt. 2010 joulukuussa eli siihen on vielä melkein kaksi vuotta. Tuo vanhat vanhemmat ei ole mun oma ideani siitä jossain joku kirjoitti kun eräs nainen tuli 48-vuotiaana raskaaksi ja jossain suoli25 palstalla kirjoitti ja haki reaktioita niin kyllä sai muutaman törkeän vastauksen ja toisaalta hirveän määrän kannustavia tarinoita,onnitteluja ja pohdintoja. Joku mainitsi että 5kymppinen on henkitoreissaan jo toinen jalka haudassa ja joku muistutti ettei voi olla vielä kun sillä todnäköisesti omatki vanhemmat on hoidettavana ja sitä kelailin sitte eteenpäin.

Eli mikäli jotkut 25vuotiaat sais päättää niin navetan taakse kokopino ja niskalaukaus niin ei meitä tarttisi eees-vanhainkotiinkaan kärrätä. Kun eihän me mitään yli 4kybäset enää jakseta edes. Taidetaan hoitaa kuitenkin 40-65 vee naiset suurin osa tämänki maan työpanoksesta että tehkääpä tosiaan nuoret perässä. Oikein virkisti nuo rääpäleitten kirjoitukset pyrstiksen kiristelemään kulmahampaitaan-argrrrrrrr.

Plättä hoksasit kupletin juonen parin vuoden päästä tässä ollaan 5kyt anyway joten tässä välillä on hyvää ja jännittävää kuumeilla kaikessa rauhassa kun löytää balanssin eikä anna tosiasioiden hämärtyä,tää on hauskempaa ku lotto ja pääpotti kyllä hakkaa lottopotinki mennen tullen ja palatesa. Ja surut me heitämme sörkan kissoille ja aattelemme niin että tämä on nyt ja tässä viimeiset kierrot menossa jokatapauksessa ja myöhemmin on sitten varmasti liian myöhään eikä aikaa voi kelata taaksepäinja katumuksen ja jossittelun sijaan aikanaan voi todeta että yritimpä kuitenki. Varmaankin pakonomainen piinaaminen sen kevään jälkeen ja liika kierron zoomailu kyllästyttivät minut ja heitin pyyhkeen kokonaan kehään kun homma ei ollut enää yhtään kivaakaan ja meinasi nielaista minut yhtenä suupalana. Nyt tuntuu kivalta ja näillä mennään.
Mutta nyt mennään höyhensaarille tai mikä-mikä-maahan sekin on aina yhtä arvoituksellista mihin sitä unesa päätyy,öitä.
 
Hyvä hyvä Pyrstis, tosin mä olen kyllä ajatellut kuusikymppisenä vielä pelata salibandyä...jotain isomummosarjaa =)

Näinhän se muuten on, että 40-65 vuotiaat naiset ovat kaikkein sitoutunein porukka tekemään töitä ja työnantajalle hyvä työntekijöitä. Lapset ja niiden hoidot takana, edessä mieluinen haaste työelämässä, voi kerrankin keskittyä vain itseensä, joten intoa riittää. Senikäiset äijät jo ittensä polttaneet loppuun ja odottavat vaan eläkettä.

Siitä lugesta vielä, että tuntuu, että kiinni lekurista määrääkö vai ei...eli jos määrää niin onko osa siksi, että rauhoittaa lääkeen saajaa, eli kun on joku apu, niin ei sitten stressaa. (Sopis kyllä mulle.)
 
Voi kun olen ollut pois palstalta koko joulun tienoon ja nyt vasta palaan! Omat kp:t on tietysti ihan vanhentuneet! Nyt mennään kp 15/28.

Ihana lukea onnistumisjuttuja jopa itseäni vanhemmille! Kiitos tarinoista! Aika loistava ajatus tuo että kannattaa oikeasti tehdä lapset vasta päälle nelikymmpisenä niin omat lapset ovat vetreitä ja nuoria hoitaessaan meitä :) Niimpä tietysti!

Plättä pahoittelut...
Pyrstis, just niin, tämä hakkaa lotot mennentullen! Vaikka se on kurjaa jos annetaan ja heti otetaan pois. Silti sitä vaan jaksaa "lotota".
Pikkumyy, taitaa olla niin että palaat takaisin kuumeilemaan, vaistoni sanoo, että teille vielä vaavi suodaan!
torpeedo Onnea ja vauvantuoksuista arkea!!
 
Pääpilvissä: Multa poistettiin kaksi polyyppia n. kaksi vuotta sitten. Kohdun polyypit ovat hyvälaatuisia limakalvo kasvaimia, tai näin meidän IVF-lääkäri silloin ainakin kertoi. Hän halusi että poistetaan polyypit ennen hoitoja koska toinen oli aika leveä ja hänen sanojensa mukaan "oli vallannut sikiön Hestensin". Minulla oli ollut muutamia keskenmenoja ennen polyyppien poistoa ja lääkäri oli sitä mieltä että tuo "sängyn valtaaja" saattaisi olla yksi syy siihen ettei munasolut päässyt kiinnittymään kohtuun kunnolla.

Itse poistotoimenpide oli mielestäni tosi helppo. Tehtiin kevyessä narkoosissa ja alakautta, joten ei tarvittu tehdä mitään lisä reikiä.
 
=) :flower:
Kiitos ! Rauhoittaa mieltä (ja kasvattaa toivoa.... ;) ) No, tuosta toivosta nyt tiedä...Mutta iso kiitos tosiaan että viitsit laittaa tietoa tuosta asiasta. Lääkäri oli hyvin lyhytsanainen ja kysyi vaan, haluanko, että hän laittaa lähetteen paikalliseen sairaalaan. No kait se on haluttava :eek: jos kerran se on ylimääräinen tuolla osastolla.

Pakkaset jatkuu, toivottavasti hiukan hellittäisi, jotta olisi tuo ulkoilu hieman miellyttävämpää, kun tuppaa varpaat ja sormet jäätymään :D

Ihanaa kuumeilua kaikille ja plussia plussia edelleen ! :whistle: +++++++++
 
Plättä :hug: Mutta uuden yritykseen, eikö vaan? Tällä palstalla on niin upea veto päällä nyt, ettei pidä lannistua hidastuksista!

Pyrstis Ihan mielettömästi kiitoksia tilastotiedoista! Tässähän on ehkä vuosia tehdä useampikin lapsi! Kun nyt saisi ensin sen ensimmäisen.. olisin kyllä siitäkin kiitollinen :heart:

nillanilla aion miekin kysyä ensiviikolla lekurissa lugeista. Pitäiskö tehdä ihan lista asioista, että muistaa kaikesta kysyä siellä jalat levällään?? Ainakin tuosta kohdunnapukasta minulla on jonkinlainen huoli. Olen saanut päähäni, että koska se on aina hukassa gynella ja löytyy pitkän ettimisen jälkeen, niin miten ne siittiötkään sinne löytää?
Sitten pyydän ottamaan tulehdusnäytteet, on taas lisääntynyt valkovuoto :ashamed:
Mitähän minä vielä kysyisin?
Niin ja pyydän sen lähetteen keskusairaalaan tai sitten en sitä saa, kun ikä viittä vaille 40. Mutta ensi viikolla olen vähän viisaampi!

Huomenna on noin dpo6, eikös silloin pitäisi munasolun kiinnittyä kohtuun? Arvatkaa olenko täällä korva höröllä viikonloppuna oireiden kanssa? Nyt ei vielä pitäisi mitään oireita olla, mutta tissit on tuskaisen kipeet, ovat olleet jo oviksesta lähtien, että se on sitä pms:ää. Kysynpä siitäkin vaivasta lekurilta..

Jaksamista teille, tsemppiä vauvapuuhiin :heart: :heart: ja ulkoilkaa! Ei se pakkanen tunnu enää, kun lämpenee ja veri alkaa virtaamaan sormen- ja varpaidenpäissä.

 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Plättä (44)...................kp1/28-30.........?................7.
Saara10 (41)..............kp5/28...............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp5/27...............y6v...........4.
pääpilvissä (46)..........kp11/25-43.......?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp11/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp15/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp15/28............?................4.
Päikki (40)..................kp15/27.............y1,5v.........2.
liiza (42)......................kp15/28............yk6.............4.
Solakka Silakka (39)..kp17/26-27........yk3............1.
haave3 (39)................kp18/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp19/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp20/28.............yk6...........2./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp20/24-25.......IVF?..........1.
pyrstötähti (48)..........kp21/28.............yk9...........4/1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp26/27-32........?................2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp28/31-34.......?................4./1.yhteinen
Inia (42)..........kp29/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp31/27-30.......y3v............6.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp33/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp5/28-30..........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp7/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/25 = 8,25 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät einiinvaan, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Meinaa taas työt haitata pinoilua. :/

Plätälle halit :hug:

Kyllä tässä vielä "loppurutistus" tuohon tilastoon ainakin otetaan. Joten kolme plussaa sieltä varmasti on ainakin tulossa. Ei taida mitään kahden vuoden -tilastoa ollakaan, joten tuon vuoden täyttymisen jälkeen tehdään ihan omia tilastojamme...

Näkyy monella olevan ovisajat käsillä, joten käyttäkäähän hetket hyväksi. :heart:
 
Heh, heh onhan se kummallinen paikka se klinikka, siellä saattaa mennä ajatukset omille teilleen ja unohtaa kaiken laista. Solakka Silakka mulla on almanakassa kysymykset valmiiksi laitettu että muistaa kysellä kaikki tarpeelliset asiat kun se lääkäri onkin aika arvaamaton ja saattaa kysyä jotain ihan odottamatonta ja silloin ei muista enään kysyä mittään.. ;)

Plättä eikun uuteen yritykseen :hug:

Ihanaa lumista maisemaa ulkona alkaa olemaan, aamusta tietenkin kiva putsata autoa..
 
Hyvä fiilis tällä palstalla meneillään! Itsekin melkein olen jo alkanut oireita seurailemaan...

Pyrstötähden juttu oli mainio. Täytyy muistaa käyttää tarvittaessa. Tuli tuosta mieleen, miten vähän sitä näitäkään juttuja voi suunnitella. Mun vanhin sisko alkoi miehensä kanssa yrittää vauvaa 25 vuotiaana, hoitojen tuloksena sai kaksi lasta, toisen 31- ja toisen 38-vuotiaana. Mutta elämä yllätti, terve luomuylläri syntyi kun sisko oli 42. Ehti olla melkein neljännellä kuulla raskaana ennenkuin sitä itse tiesikään. Ensi kuussa juhlitaan tän nuorimmaisen kymmenvuotissynttäreitä.

Mulla on kanssa aina lista lääkärillä mukana kun muuten unohdan kysyä kaiken, tai ainakin juuri sen tärkeimmän asian.

Flunssa mokoma iski, ärsyttävä tauti, vaikka sen sairastaisi kymmeniä kertoja niin aina tulee mokoma uudelleen.

Eiköhän niitä plussia ala kohta ilmestymään :heart:
 
Löysinpä omannäköiseni ketjun. En sen enempää lukenut, mitkä ovat teidän "polttavat" aiheet. Lueskelen niitä sitten myöhemmin.

Sen verran taustaa, että täytän tässä kuussa 41-v ja vaunuissa nukkuu 3 kk ikäinen poika. Poikaa tehtiin reilut puolitoista vuotta (1 tuulimuna mahtui siihen ajanjaksoon). Kävin gynellä, joka oli sitä mieltä, että minä EN MISSÄÄN TAPAUKSESSA OLE LIIAN VANHA (ihana lääkäri...) ja antoi clomi-kuurin, mistä sitten poika sai heti alkunsa. Alkuun kotiin jääminen kuitenkin oli "järkyttävää", yksin kotona eikä työkavereita missään :x . Vauvan synnyttyä puuhaa tietysti oli, mutta edelleen aika yksinäistä kun mies töissä ja 9-v koulussa. Kotityöt eivät ole lempipuuhia, mutta tuleepa tehtyä.

Vauva syntyi hätäsektiolla vkolla 42 ja nyt joutuu odottelemaan tuonne syskyyn ennen kuin on "lupa" yrittää lisää lapsia. Minulla on tuon 3 kk:n ja 9-v:n lisäksi maailmalla 22 ja 19-v lapset eli olen nuorena aloittanut ja näköjään vanhana lopetan =)

Sen verran vielä, että kävin lapsivesipunktiossa. En hermoillut ennen enkä jälkeen. Ajatuksena oli, että voi sitten ainakin etukäteen hakea tietoa jos tulokkaalla on jotain hämminkiä. Meille olisi down-vauvakin ollut tervetullut.

Tässä sekava alustus, mutta eiköhän se tästä.
 
Pikakäynti

Tervetuloa OnniMaija ja onnittelut vauvasta.

Nää tarinat vanhemmista synnyttäjistä on kyllä hyviä ja kiva kuulla. Luo uskoa tulevaan

SolakkaSilakka ja Nillanilla, kertokaa mitä lekuri sanoi lugeista, olis kiva kuulla, jopa kahden eri gynen mielipide.

Hauskaa viikonloppua!!!
 
Tervetuloa OnniMaija! Ja Plättä, uutta putkeen vaan!

Samoin kuin Lapsellisella, minullakin pakkaavat nyt työt häiritsemään palstailua. Mutta odottakaahan: jos hoitorumba taas saadaan alkuun, en muuta teekään kuin raportoin täällä olemattomia oireitani.

Nyt ei ole mitään jännäiltävää. Tämä kierto tuntuu olleen ovuloimaton (tein testejäkin - ei ovisplussaa), mikä on kai tavallista lapsettomuushoidon jälkeen. Ensi maanantaina menen minäkin lääkäriin. Jospa tohtoritäti jo suostuisi kurkaamaan munasarjoista, että onko siellä mitään elämää. Vaikka suunnittelukäyntihän se vasta on.

Solakka Silakka, mulla oli tuossa nelikymppisenä aina rinnat hurjan kipeät heti oviksesta alkaen. Liekö nyt sitten vanhemmiten hormonitasot pudonneet, kun tissitkään eivät enää kipeydy... Mutta jos kuulet tissikipuihin jonkin selityksen, kerro mullekin!
 
Tervetuloa mukaan Inia,lumeton ja OnniMaija! :wave:

torpeedo Oikein paljon onnea poika-vauvasta! :flower: :heart:

Täällä ollaan sairaslomalla,mutta eiköhän se tästä taas ohi mene.. :ashamed: Nyt alkaa mennä hermot kun eilen alkoi niin ihmeellisesti "vuotamaan" kp27 (eilen),niin alkoi sellaisella "rusahtavalla" vuodolla ei siinä mitään ennenkin niin alkanut,mutta yleensä aika pian muuttunut normaaliksi vuodoksi.No yöllä ei ollut tullut kun ihan tippa sitä "rusahtavaa" vuotoa ja nyt vähäaika sitten kävin vessassa niin ihan vähän veristä vuotoa.Ei ymmärrä.Nyt on pitkän aikaa ollut kierto 30 tai 32,nyt tikutin oviksen aikasemmin kp13. Osaatteko sanoa tuohon asiaan mitään? Pitäis varmaan tilata sille gynelle aika kun sais vaan aikaseksi.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Ajattelin ilmoittautua tänne, ikää tuli lokakuussa 40v. Tuolla parvekkeella nukkuu esikoinen 5,5 kk Sara tyttö joka sai alkunsa kolmannella ICSI/IVF hoidolla. Lapsettomuus hoidoissa olen ollut ensikerran 10 vuotta sitten ilman tulosta. Minulla PCO ja miehellä vähän siittiöitä. Ostin ovistestejä ja eilen tuli haalea viiva, tänään kp14 (yk1), yrittellään josko sattuis ihme, testailen taas illalla onko viiva vahvistunut. Pitäis varmaan saada tätä painoa alas. Synnytyksen jälkeen paino laski mutta nyt kun imetys loppui (4kk iässä) se alkoi taas nousta. Kotona ollessa on niin helppo käydä jääkaapilla :( .


 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp1/27-32..........?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp3/28-30.........?................7.
Saara10 (41)..............kp7/28...............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp7/27...............y6v...........4.
sinisyys (42)...............kp7/25-28.........yk?............3.
pääpilvissä (46)..........kp13/25-43.......?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp13/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp14/?..............yk1.............2.
kenzie64 (44).............kp17/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp17/28............?................4.
Päikki (40)..................kp17/27.............y1,5v.........2.
liiza (42)......................kp17/28............yk6.............4.
Solakka Silakka (39)..kp19/26-27........yk3............1.
haave3 (39)................kp20/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp21/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp22/28.............yk6...........2./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp22/24-25.......IVF?..........1.
pyrstötähti (48)..........kp23/28.............yk9...........4/1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp30/31-34.......?................4./1.yhteinen
Inia (42)..........kp31/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp33/27-30.......y3v............6.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp35/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp7/28-30..........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp9/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät einiinvaan, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Tervetuloa pinoon anjamarita. :flower: Lisäsin sinut jo jännäyslistalle. :heart:

Tervetuloa myös OnniMaija. :flower: Meinaatteko odotella sinne syksyyn sitä yrityksen aloittamista? Lisäänkö sinut taustailijoihin, vai?

Onnittelut molemmille vauvoista!! :flower: :heart:

Tuossa taas hyvää esimerkkiä pinoomme, että toivoa on! :saint:
 

Yhteistyössä