40+ so what (vol. 3)

pyrstötähti
B) aurinkokin näyttäytyy että melekeen klasit tarvittiin no ei sentään pakkasta oli 17 joten kipakkaa kyytiä alas ja naamasuojaa tarvittiin mutta pieni liike tekee hyvää näille läskeille. Ja koska olen virallinen kuumeilija niin poronkäristyksen jälkeen tuli ihan selvästi vähän ällö olo että tästäkö tästäkö se nyt alakaa taas? Ja myylle terkut mitä sitä tuumailemaan anna palaa vaan voithan olla vähän hipihiljaa kotipuolessa jos ei siellä hyvällä katsota. Vaikka varmasti ei ole kivaa olla tötteröt levällään taas huomenna niin äkkiä se ohi menee ja ompahan sitten tarkistettu taas että kaikki on ok. Meikäläisille ei yllättäen kyllä tule isompaa syöpääkään kun jatkuvasti tongitaan ja ultrataan ja painellaan koko ajan. Että onhan tästä se hyvä puoli kuitenkin. Munasarjasyöpäkin on niin salakavala mutta meillähän niitäkin kurkitaan jos jonkinlaisilla monitooreilla ja osalla katsellaan ihan avattunaki kirurkien silimin.

Mutta tästä me aletaan loppuelämämme hauskin vuosi koko joukolla. Ja ihan on selvästi vähän kuvottavaa oloa joten eletäämpä jännityksellä seuraavat parit viikot. Halauksin, pt
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Saara10 (41)..............kp2/28...............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp2/27...............y6v...........4.
pääpilvissä (46)..........kp8/25-43.........?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp8/24-30........yk4........... 6./1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp12/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp12/28............?................4.
Päikki (40)..................kp12/27.............y1,5v.........2.
Solakka Silakka (39)..kp14/26-27........yk3............1.
haave3 (39)................kp15/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp16/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp17/28.............yk6...........2./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp17/24-25.......IVF?..........1.
pyrstötähti (48)..........kp18/28.............yk9...........4/1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp23/27-32........?................2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp25/31-34.......?................4./1.yhteinen
Inia (42)..........kp26/26-29....yk4....1.
Plättä (44)...................kp27/28-30.......?................7.
touhu tenava (45).......kp28/27-30.......y3v............6.
liiza (42)......................kp38/28............yk5.............4.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp30/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp2/28-30..........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp4/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/25 = 8,25 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät einiinvaan, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huh...olipas viikonloppu, täynnä kaikkea, mutta kivaa kuiteskin. Ei ehtinyt edes palstaileen...

Mä pongasin siis viimeviikolla myös hyvät "lukemat" ovistesteihin, ja sopivasti tuli päivätkin käytettyä. Nyt sitten viikko eteenpäin ja kuumeilu varmaankin (taas) alkaa. =)

Kiva kun saatiin Pyrstis takaisin listoille ja toivottavasti Lapsellinen kans pääsee ja kyllä se Pikkumyykin sieltä vielä.

Tsemppiä babolle tupakoinnin lopettamiseen...se kantsii muutenkin kun vaan vauvelin yrittämisen takia. :)

Oletko sä Pyrstis jossain lapin perukoilla, kun tuollaisista maisemista puhut....ai kun olis ihana päästä. Meillä on suunnitelmissa lähteä helmikuussa alpeille lasketteleen. Nekin aika hienot maisemat, nyt kun tuolta telkusta niitä kattellut.

Hyvää loppiaisaattoa kaikille.
 
Hei pikästä aikaa!

Eipä ole tullut käytyä pitkään aikaan täällä..Kiireet alkoi siitä kun marraskuun lopulla alkoi työt ja joulukin teki tuloaan eli meni suunnitelmat uusiksi..Tyttö sairasteli viikon kuumetta ym.Korkeimmillaan oli neidillä (15v) 39,5 ja pitkään pysyi yli 38,0.Itse olin perjantain sairaslomalla,viikonloppu oli vapaa..tänään iltaan töihin (13-19.30).Huomenna ja keskiviikkona vapaata.

Oikein mukavaa Uutta Vuotta 2009 kaikille! :heart:
 
Ihanaa kuulla, että Pyrstiksemme kuumeilee tosissaan taas ja oireetkin ovat lupaavia. Minäkin rakastan näitä Pyrstiksen maisemamaalauksia, täällä ei ole lumesta tietoakaan.

Pikkumyylle tervetulotoivotukset kuumeilemaan. Olet niin täydellä sydämellä vauvaprojektissa ollut, että tuntuisi oudolta, jos ei ajatukset tosiaankaan harhailisi. Itselläni tuli sellainen tunne keskenmenojen jälkeen, että munasoluni ovat yksinkertaisesti aivan liian vanhoja ja mitään ei ole tehtävissä, mutta kyllä niitä hyviäkin on joukossa! Jotenkin sitä on varauduttava tässä iässä keskenmenoihin ja me emme pitäneet mitään taukoa yrityksissä, ennen kuin oikeasti tärppäsi. Kolmen keskenmenon jälkeen olin kyllä aina yksityisellä varhaisultrassa, en mitenkään olisi voinut odottaa myöhäistä neuvolan ultra-aikaa. Muistaakseni Mitjankin syke näkyi jo ihan ensimmäisessä kuudennen raskausviikon lopulla tehdyssä varhaisultrassa. Kyllähän tietysti on aivan uskomattoman ihana asia, että vauva on perheeseen joka tapauksessa tulossa!

Työrumba ei ala ihan vielä ja tapaamme hyviä ystäviä päivittäin, niiden joukossa ainakin kolme yli 40v äitiä vauvoineen tai taaperoineen! Todellakin lähipiirissä minulla kyllä on näitä onnistumistarinoita ja toivottavasti tämä vuosi tuo vielä muutamalle todella läheiselle ystävälle onnea!

Listoilla kummittelee minulla ihan oudot kp:t, olen kyllä muutaman kerran viesteissä ilmoittanut, mutta itsekin nyt unohdan missä mennään, ovisaikoja ilmeisesti, päivää en enää muista. Minä en mittaile tai tee ovistestejä vaan hyvin rennolla asenteella mennään. Jonkinlainen ahdistus tuli, kun addiktoiduin mittailemaan lämpöjäni. Sen verran kyllä hyödytti tämä mittailu, että täytyy mennä tutkituttamaan kilpirauhasarvot, peruslämpö on todella matala aina riippumatta missä vaiheessa kiertoa mittailin.

Viestejä kun selasin taaksepäin niin minulla siis kp 12 eli älkää nyt minua jännittäkö plussailevaksi tällä viikolla....
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Jotenkin on ihanaa olla virallisesti listalla, ehkä se tästä taas alkaa...
Muutoin mut kyllä voi poistaa tän viikon jännäyslistalta, tässä kierrossa ei ole vielä ollut yritystä. Ellei nyt sitten ole vahinkoa päässyt käymään... :whistle: Ensi kierrossa sitten jännään minäkin... toivottavasti... Nyt vain menkkojen alkua odottelen.
Nillanilla, joo, joskus jo kommentoin täällä, kun oli tuota yritystä viime kesänä ja syksynä. Mutta sitten on ollut taukoa loppusyksy.
 
Vähitellen tässä arki valtaa ajatukset, mutta huomenna on vapaa päivä, hyvä niin.

Jännättävien listalta olen minäkin jo pudonnut, elien sen tunsi oikeen selvästi enkä tiennyt, miten olis ollu, kun olin niin kipeä. Mut tänään on jo parempi päivä ja siis kp2.

Tosiaan, kuten kenzie kirjoitti näitä 40+ onnistumistarinoita löytyy. Itselläkin on lähipiirissä yksi, joka on saanut kaksi lasta yli nelikymppisenä, viimeisen 47-vuotiaana. Ja ihan luomusti. Että koskaan ei tiedä.
 
Nuo tarinat onnistumisista ovat aina yhtä tervetulleita ! Se luo uskoa tähän välillä raastavaan epäuskoisuuteen :flower:

Oikein Ihanaa Alkanutta vuotta kaikille ! :)

Uusille yrittäjille tervetulotoivotus ! :flower: sekä ne tutut plussapuhallukset :whistle: +++++++
 
Tervetuloa uudet!:flower: Tämä on mukava palsta ja tänne kun ahkerasti kirjottaa vaikka omia kierron tuntemuksia, niin tästä on hyvä tarkistaa jälkikäteen muissa kierroissa.

Voi pahoittelut Saaralle ja mimmimammalle tädistä! :hug:
Ei muuta kuin uuden yritykseen ja täällähän tuntuu nyt olevan oikein kunnon draivi päällä. Hieno homma! Eikös se niin ole, että kun jotain oikein toivoo ja sitä kohti menee, niin se vielä toteutuu ++++++++:heart:

Itse sain uuden vuoden tinasta oravan, joka ajoi polkupyörää. Yritän kovasti miettiä miten se enteilisi vauvaa.. mies kyllä näki sillä pömppövatsan, mutta saa ny nähä mitä tuo tietää?!

Hyvää viikkoa kaikille, ulkoilkaa ja nauttikaa!

:wave: SS
 
Terveiset siis jälkitarkastuksesta...
HCG ei ole laskenut toivotunlaisesti..uusi kontrolli 19.1.2009
Kohdussa "helttamainen" alue, paksuuntunutta limakalvoa? tai rmateriaalia jäänyt kohtuun, toivottavasti ei!
munasarjoissa kystat molemminpuolin tai keltarauhasta? En ymmärrä? :headwall: :D Uusinta ultraus 1.4.2009 vasta....tiputteluvuodosta kovin uteli, mutta sitä minulla ei ole onneksi ollut..eli jos menkat eivät ala viikon kuluessa, eli 12.1.2009 mennessä, uusi yhteydenotto polille..kohtu kuitenkin normaalisti pienentynyt.

Lääkäri oikein mukava, noin nelikymppinen ja koko ajan puhui, siihenmalliin kun vauvaa vielä haluamme.. :D ..kirjoitti myös lugereseptin valmiiksi...no sanoin kyllä, että sellaisesta emme ole päättäneet.....nythän on pieni mahdollisuus raskaudesta, mutta en siihen itse usko.

Kenzie: Olet oikeassa, ihminen on näiden kuumeiluiden suhteen aika ihmeellinen :heart: ..ihmeellistä, että mielikin paranee"unohtaa" nopeasti ikävät yllätykset..mutta silti ihmettelen teidän suurta sinnikkyyttä, vaikka oli niin monta km:ää..ihana Mitja sitten palkintona kuitenkin. :heart:

Sitä lääkärikin sanoi: Voin /voimme aivan hyvin onnistua, vaikka epäonnea takana, hän ihmetteli, että raskaudun kuulemma todella hyvin edelleen.

mitenkäs km:n kokeneet? Menkat ilm alkaneet 32-34vrk km:stä??

Nyt toivottelen mahtavaa Loppiaista kaikille! :heart: :flower:
 
Voi, voi voi... :kieh: nyt hoksasin että mun ikä on väärin tossa listassa, heh heee! voin toki olla toi 41 mut oikeesti olen nyt 42 ja tänä vuonna keväällä vasta 43, ei voi olla totta!!! Ja tänään ajatus karkasi siihen pulmalliseen äidiksi tulemisen ikään että onkohan sitä jo liian vanha , ihanaa kun Saara 10 kirjoitteli että hänen ystävänsä oli saanut 2 lasta toisen 47v, huh huh kyllä kivi vieri sydämmeltä kun luin sen eli kyllä nyt suurella höyryllä eteenpäin. Ja sitähän on niin vanha kuin mielikuvitus antaa periksi :kieh: Toi ketjun otsikko on tosi hyvä, + so what!

Pikaisen autoajelun tein tonne kanta kämeen puolelle ja siellä oli n.2cm lunta maassa olipahan kivan näköistä takasin kotiin kun tulin ja juoksin autolta rappukäytävään niin hiekka rapasi kenkien alla ja lunta ei missään, harmi.

Reipasta Loppiaista Kaikille

Nyt kovasti odotan kuin kuuta nousevaa niitä oviksen metsästys päiviä :whistle:
 
Heissan taas, jäin tossa ihmettelemään että minne se yksi vuosi hävisikään? Eli kalkulaattori piti ottaa esille ja täräyttää siihen että 2009 miinus 1967 = 42v tosissaan ei toi "vanhuus tuu yksin" :LOL: :LOL: Joku joka sitä päivitystä jaksaa tehdä Lapsellinen? Kiitos jos laitat sen 42 jo kehiin vaikka se pamahtaa vasta keväällä, että muistais minkä ikänen sitä onkaan :LOL:
 
Pikkumyy toivotaan, että kohtuun ei ole jäänyt mitään ylimääräistä. Onneksi ei ole kuitenkaan mitään tulehdusoireita, kipuja tms.

Hienoa, että pyrstis on taas virallinen kuumeilija! Ihan selvä juttu tuo poronkäristys. Onko myös finni nenässä ja elohiiri silmäkulmassa?

Kiitos nillanilla hyvistä nauruista, sain ihan hepulin, kun luin ton sun Kadonneen vuoden metsästyksen. Sattuuhan näitä. Joskus naiset kyllä vähentelee vuosia, eivät lisää. ;)

On kiva kuulla "onnistumistarinoita", että yli 40-vuotiaat mammat ovat saaneet muksuja. Toisaalta ajattelen niinkin, että jokainenhan meistä on yksilö oman fysiikkansa kanssa. Vaikka onnistumistarinoita on, niin eipä se onnistuminen välttämättä osu omalle kohdalle. Sorry, ei ole tarkoitus olla pessimisti, vaan realisti.

Omaa napaa sen verran, että limoja täällä tutkailen ja ihmettelen. Limat tulivat kp11-12. Ovis oli kp12. Tikku näytti siis ovista aamulla ja n. 12 tunnin kuluttua alkoivat oviskivut, jotka olivat ohitse n. puolessa tunnissa. No, ei siinä mitään, kuulostaa ihan tavalliselta kuviolta. Mutta sitä en ymmärrä, kun limoja tuli yllättäen lisää oikein isolla kädellä kp14. Jos joku limaekspertti tietää, mistä tämä johtuu, vai johtuuko mistään, niin kertokoon.
 
Uusille tervetuloa mukaan minunkin puolesta :wave:
Ja tänä vuonna tehdään tähän pinoon sellainen plussa juna että oksat pois!Ensimmäiset paikat junaan on jo varattu - nimiä en paljasta, mutta enneunia olen nähnyt.

Onnistumistarinoista; Satuin saamaan Joulun aikaan käsiini uusiman Sara-lehden jossa oli juttu naisesta joka sai kolmoset viisikymppisenä yksin! Oli kyllä ihanan postiivisesti kirjoitettu juttu.

t. Mari
 
pyrstötähti
koko naisjoukko ja mikäs se onkaan aloittaessa kun 3\pv ja viikonloppu jo kutsuu. Kamalasti olen itselleni luvannut huolehtia riittävästä liikunnasta tänä ja maagisena vuonna 2010 kun täytän 50 vuotta. Jotenkin se vaatii ainakin lähes-2 vuoden valmistautumisen on meinaan puoli vuosisataa ihan pyrstiksenä ja kova juttu. Ihan höppänä olenkin ollut kun olen angstaillut ikääntymistä miljoonien muiden tapaan. Onneksi en ole Madonna tai Pamsu sillä heillä- vasta rankkaa onkin, pitää yrittää-kokoajan näyttää n18 vuotta nuoremmalta ja kaikkihan me muistamme miten karmeilta näytimme vuonna 91. Oikein katsoin vanhoja kuvia enkä kyllä huolisi matkaan noilta vuosilta muuta kuin vanhat Suomen markat. Onhan se paljon kivempaa elämä nykyään kun ollaan jo tänne saakka -päästy, on nimittäin paljon enemmän mitä muistella ja saa osan jo armaasti unohtaa. Ja ennenkaikkea äitiyspakkauksen värit on ihan toista kun ällöpastillit. Iuu ja heruta lisää, kuten tuon ajan potkuhousuissaan pyöriskelleet nykyään sanoo.

Kuumeilun piinaviikkohan tästä kohtapuoliin pongahtaa ihan käyntiin ja mulla on kuin onkin elohiiri oikeessa silmässä ja sen lisäksi navan alla nykii ylimääräinen hermo. Lisäksi näin viime-yönä unta miltä tuntuu kun paita yhtäkkiä kastuu kun maito tirskahtaa liiveistä läpi ja olin mukamas firman juhlissa ja yritin selittää jollain ihmejutulla ettei totuus tulisi ilmi. Kaikkea mieli teettää, yhtään en tietoisesti ole lietsonut, kuukausien jälkeen nämä vauva-maitounet palasivat eli kyllä hormonit sen aikaansaavat. Joten ei muuta ku koko joukolla lietsotaan vauvabuumi ennätyslukemiin, ja missä ihmeessä matsalu on?
Pikkuhiljaa takaisin palstalle kertomaan kuulumiset ja uudet suunnitelmat. Nillan ikä alkaa olla yhtäsekas ku joan collinsin mutta sentään vielä alle 90 joten no hätä. Kyllä me peukutetaan sinut raskaaksi ennen pääsiäistä. Kauniita unia- kaikille.
 
Näitä hyviä tarinoita todella tarvitaan, että on uskoa, kiitokset Saara ja Mari.

Mullahan kesti ekan km:n jälkeen hieman yli 2 kuukautta kun menkat alkoi, se HCG ei millään meinannut laskea.

Olen itse miettinyt, että kun luin tuota PikkuMyyn juttua, että pitäiskö sitä itse hankkia niitä lugeja vai miksi se lekuri sulle kirjoitti. Mihin tarkoitukseen niitä yleensä määrätään. Itsellä nyt on taas :whistle: semmonen pieni epätoivon vaihe ja olen miettinyt, josko gynen luona kävisi tsekkailees...tai ehkä sinne lapsettomuusklinikalle taasen.
 
...kuulin eilen, kun olimme kutsuneet ystäviä meille koolle. Mitjan kummitäti kertoi, että hänen tuttavapariskunta (ystäviä oikeastaan), saivat pojan, kun äiti oli 49v. Hän oli vasta päättänyt 48-vuotiaana, että haluaa vauvan ja hyvin nopeasti oli onnistanut ilman keskenmenojakaan. Terveisiä Pyrstikselle tällä tarinalla....
Minni, minäkin olen varannut ajan lugereseptiä hakemaan. Lugeista on ristiriitainen käsitys, mutta ilmeisesti apua voisi olla kiinnitysvaiheessa ja omalla kohdallani ensimmäinen luge-yritys päättyi onnellisesti seitsemän keskenmenon jälkeen. Agnostikko olen kuitenkin kaikkien henkimaailman asioiden suhteen ja en tietenkään voi olla varma oliko tästä apua. Minun gyneni ei nähnyt lugeja ollenkaan tarpeellisena, itse niitä vaadin, kun olin niistä lukenut näillä palstoilla. Luget sisältävät luonnollista progesteronia. Ystäväni Washingtonissa, 40+, on jo pitkään yrittänyt vauvaa toistaiseksi tuloksetta ja hän kovasti haluaisi niitä kokeilla ja pyysi minua lähettämään hänelle. Reseptiä olen menossa hakemaan ihan senkin takia, että voisin ystävälle lähettää kokeiltavaksi. Lugeista ei varmaan ole haittaa, kannattaa kokeilla!
Nyt Mitjaa nukuttamaan ja työjuttuja tekemään pitkän loman jälkeen.....Huomenna aloitamme päiväkotiin tutustumisjakson.
 
Voi kun mukava mimuli, että piipahdit kertomaan kuulumisia. Iloista odottamista! Tiedä vaikka veisit meitäkin imussa mukaan samoille odotuspoluille. Jos sanotaan, että raha menee rahan luo, niin eikö sen mukaan myös onni onnen luo? Ja tätähän voi laajentaa niin, että se heijastuu myös ympärillä oleviin.

Toivottavasti Pikkumyyllä menkat alkavat niin, ettei tarvitse sinne polille mennä. Onkos kukaan huomannut, että jokin asia tai asiat avittaisivat tädin tuloa?

Kyllä Minni sun varmaan on hyvä käydä gynen luona, jos kerran siltä tuntuu. Jos ei muuten, niin oman mielenrauhan vuoksi. Ja jutteleminen auttaa aika usein. En tiedä muista, mutta musta ainakin tuntuu, että omalle miehelle voi kyllä puhua ja kyllähän se kuuntelee, mutta kun ei ole omaa kokemusta naisen anatomiasta (no, hmm), vaikea sen on kuitenkaan sitten loppujen lopuksi aina ymmärtää.

Olet Päikki oikeassa, että kaikki me olemme yksilöitä ja mikä yhdelle onnistuu, ei välttämättä onnistu toiselle. Ja jos niin käy, ettei vauvahaave toteudu omalla kohdalla, se on vain hyväksyttävä. Vielä en kuitenkaan niin usko, vaan haluan toivoa niin pitkään kuin biologia sen vain sallii.

Mutta hei, Pyrstötähden oireethan ovat ihan lupaavia! Ja vielä kun lisää siihen enneunet, niin eipä tiedä. Sitähän väitetään, että oma mielikin (stressit yms.) vaikuttaa näihin juttuihin. Pyrstötähdellä sitten ainakin positiivisesti.

 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Saara10 (41)..............kp4/28...............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp4/27...............y6v...........4.
pääpilvissä (46)..........kp10/25-43.......?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp10/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp14/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp14/28............?................4.
Päikki (40)..................kp14/27.............y1,5v.........2.
Solakka Silakka (39)..kp16/26-27........yk3............1.
haave3 (39)................kp17/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp18/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp19/28.............yk6...........2./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp19/24-25.......IVF?..........1.
pyrstötähti (48)..........kp20/28.............yk9...........4/1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp25/27-32........?................2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp27/31-34.......?................4./1.yhteinen
Inia (42)..........kp28/26-29....yk4....1.
Plättä (44)...................kp29/28-30.......?................7.
touhu tenava (45).......kp30/27-30.......y3v............6.
liiza (42)......................kp40/28............yk5.............4.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp32/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp4/28-30..........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp6/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/25 = 8,25 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät einiinvaan, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Mukavaa kuulla kuulumisia Pikkumyyltä sekä tietysti kaikilta muiltakin.

Ja Kenzielle ja Marille ja Saaralle: On äärimmäisen tärkeää ja mukavaa, kun muistatte kertoa noita onnistumistarinoita täällä ! Iso kiitos niistä ! :flower:

ON: Lääkärini soitti. Se, jonka luona kävin silloin näiden kovien vuotojen vuoksi. Sanoi, että on kokeiden perusteella aiheellista käydä lisätutkimuksissa, sillä hän epäilee että mulla on kohdussa polyyppi. Kertokaa mitä se on ? Kuuluuko mun olla huolissani.... :|
Ei kai se ainakaan mitään hyvää ole, koska se pitäisi sieltä poistaa. :/ Jostain jo bongasin, että saattaa joillain olla jopa syy keskenmenoihin :/ :/ . No sitten ainakin sen sieltä haluan pois !

Mukavia pakkaskelejä ja muistakaapa ulkoilla, nyt saa helpolla punaiset posket :D
 
Kiitos kaikille noista onnistumisjutuista. Auttaa antamaan uskoa tähän asiaan ja koko vauvaprojektiin! :flower:
Mieli on muuten vähän masis, kun kuulin juuri lähisuvusta erouutisen parista, jotka elivät rauhaisaa perheidylliä, saivat lapset parikymppisinä. Eron syy on vaan niin tyhmä, kun toisella jäi "nuoruus elämättä". Surettaa, kun se ero aiheuttaa niin paljon myös muille omaisille surua ja katkeruutta. Noh, elämä on...

Kiitos lugetiedoista, taidan minäkin ottaa ensi viikolla puheeksi lääkärin kanssa, auttaisko kiinnittymiseen..? Mullahan on kierroissa huippuoireilut ja lämmöt nousee, mutta sitten ne vaan lopahtaa yhtäkkiä. Ehkä sitten vaan voimakasta PMS:ää??

On se eka käynti lääkärillä lapsettomuusasioissa, mutta en tiedä miten edes lähtee kunnallisella eteenpäin, voi tulla nopea vaihto yksityiselle. Toivottavasti edes jotain tutkimuksia ottavat kuitenkin..

Pääpilvissä kuitenkin hyvä, että löytyi jotain. En usko että on vakavaa. Leikkaavat polyypin pois.. ja sitten voisi onnistua vauvantulokin :)
Juu on täällä ulkoiltukin. Joka päivä ollaan menty jäälle luistelemaan tai potkurilla tielle (täällä ei hiekoteta) tai sitten mettäsuksilla hiihtämään. Aurinko jo näkyy keskipäivällä, antaa ihan mielettömästi puhtia!! Suosittelen myös kaikille pakkasulkoilua!

Mukavaa viikonjatkoa teille!
 
Heippa kaikki! Olen ollut lomalla ja vähän nettipimennossakin, siitä hiljaisuus. Joku jo vissiin ehti vähän kaipaillakin...

Torpeedolle minunkin puolestani lämpimät onnittelut. Ja muille jaksua ja lykkyä ja edellistä parempaa Uutta Vuotta!

Pikkumyy, mulla alkoi menkat melko lailla tasan 5 vk kaavinnan jälkeen.

Meillä olisi sitten ensi viikolla taas aika uudelle lapsettomuuslääkärille. Vielä aiomme yrittää, vaikka syksyn kokeilut eivät paljon toivoa antaneetkaan. Aika skeptinen olen, myös noita onnistumistarinoita lukiessa. Joillakin onnistuu, useimmilla ei. Mutta toisaalta - koko ajan on ollut tiedossa, että meidän vauvan saaminen vaatii ihmettä, eikä tilanne ole siitä miksikään muuttunut. Eli eteenpäin, sanoi mummo lumessa!

Mutta mitä sanotte siitä, että minä sain uuden vuoden tinan valannassa aivan selvän- no, siis pystyssä olevan kyrvän. Omat ajatukseni eksyivät tietysti heti mitä villeimpiin visioihin, mutta ehkä sen voisi kuvitella viittaavan lapsilykkyynkin...
 
pyrstötähti
Raskaus viisikymppisenä
Montako lasta syntyy vuosittain Suomessa 48-52-vuotiaille naisille. Mikä on raskaaksi tulemisen mahdollisuus tässä iässä?

Stakes pitää Suomen synnyttäjistä tilastoa, joka löytyy Internetistä. Soitto Stakesiin paljasti, että kymmenen viimeisen vuoden aikana 48-vuotiaita synnyttäjiä oli yhteensä 46 ja 49-vuotiaita 12. Ikäluokissa 50-52 synnyttäjiä oli 11 kpl.

Naisen hedelmällisyys eli mahdollisuus tulla raskaaksi pienenee iän mukana jo kolmestakymmenestä vuodesta eteenpäin. Vaikka kuukautiset vielä jatkuisivat, mahdollisuus tulla raskaaksi 48-vuotiaana tai sitä vanhempana on pieni, mutta se on kuitenkin olemassa.

Kuukautisten loppumisen jälkeen käytetään seuraavaa ohjetta määrittelemään, milloin ehkäisyn voi lopettaa: Jos kuukautiset loppuvat 45 ikävuoden jälkeen ja ovat poissa vuoden, raskauden mahdollisuutta ei enää ole. Jos kuukautiset loppuvat 50-vuotiaana, jo puolen vuoden kuluttua voi olla varma, ettei lapsia tule.

Pertti Mustajoki
Professori
 

Yhteistyössä