40+ so what (vol. 3)

....meillä oli siis seitsemän keskenmenoa kahden vuoden aikana eli 02/05-04/07 ja toukokuussa -07 edellisen keskenmenon jälkeen sai Mitja alkunsa. Eivät varmasti lääkärit uskoneet onnistumiseen eivätkä ystävämme emmekä mekään enää ja pidämme kyllä poikaamme aina ihmeenä! Felicitas-klinikalle meille suositeltiin ifv-hoitoa viimeisenä keinona ja sinne olimme päättäneetkin mennä, mutta emme "ehtineet".

Ensimmäiset kolme keskenmenoa olivat aivan järkyttäviä kokemuksia ja niiden jälkeen meidänkin toiveemme olivat aika minimaaliset ja voimat aivan lopussa. Ihan ensimmäinen keskenmeno sattui muutama tunti työhaastattelun jälkeen. Pidin työpaikkaa todella unelmana ja harmitti haastattelussa, etten voisi ottaa työpaikkaa vastaan...Jouduin sairaalaan ja heti kotiin tultuani sain soiton, että olin tullut valituksi. Nyt siis olen edelleen siinä "unelmieni työpaikassa" ja hyvin viihdyn!

Tuntuu ihan järkyttävältä jälkeen päin, mutta kolmen keskenmenon jälkeen muut keskenmenot alkoivat tuntua jo rutiinilta ja jotenkin niihin aina varautui jo heti plussauksen jälkeen. Hyvin matalalla profiililla olimme Mitjankin raskauden alkuaikoina. Mitjaa ei kuitenkaan olisi, ellemme olisi vain uhmanneet todennäköisyyksiä. Mies ei alunperin ymmärtänyt ollenkaan ikäfaktoria ja edelleenkin on hyvin optimistinen. Taidamme olla ihan hulluja, että vielä yritämme.

Ymmärrän todella hyvin Pikkumyyn tuntemukset nyt ja itsekin rajusta pahoinvoinnista aina raskauksissani kärsivänä tiedän miten huonoon kuntoon alkuraskaus saattaa vetää.

Keskenmenot jättävät jälkensä ja en varmasti koskaan ole elämässäni ollut niin lujilla kuin Mitjan raskauden aikana, kun pelko oli läsnä koko ajan. Suhtautuminen Mitjaan on paljon suojelevampi kuin aikoinaan vanhempiin lapsiin. Hieman varovainen ja ujohko Mitja on luonteeltaankin -ehkä se luonteenpiirre on tullut poikaan jo raskausaikana.

Meillä on ollut oikein ihana viikonloppu miehen kanssa ja rakkaus on kestävällä pohjalla ja olisi varmaan ollut ihana elämä yhdessä ilman Mitjaakin! Minulla on sen verran vaikea ja pitkä tie ollut hyvään parisuhteeseen, että arvostan aivan suunnattomasti tätä suhdetta!
Tänään lähdemme yhdessä kuuntelemaan ystävien jazzkonserttia Mitja mukana. Sama ystävä on basson takana, jota ehdimme kuuntelemaan Pyrstiksen kanssa...

Ihanaa, että Pikkumyy jaksat palstalla kirjoitella kuulumisia! Eihän tämä palsta olisi mitään ilman sinua. Pyrstis toivottavasti jaksaa kirjoitella myös, olet todella huikaisevan taitava kirjoittaja! Toivottavasti palsta palvelisi meidän nelikymppisten väylänä kaikenlaisella haaveilulle ja syntyjen syvien pohdinnoille, ei vain vauvahaaveilulle.

Pahoittelut PikkyMyylle. :hug:

Itse täältä taasen nousen, kuin fenix lintu tuhkasta (eikös se sielä noussut :)) ) Viikonloppuna tuli ystävien kanssa juhlittua itsenäisyyttä sekä myös keskusteltua miehen kanssa tulevaisuudesta ja tästä meidän tilanteesta, joten ei tilanne nyt kuitenkaan niin paha ole kuten perjantaina oli fiilis. Mies sanoi todella välittävän/tykkäävän minusta paljon jne. Eli eteenpäin vaan.

On meillä täällä kaikilla erilaisia elämäntilanteita, se on myös tämän palstan suola.

Hauskaa tiistaita ja erityistsemit PikkuMylle, koita jaksaa! :heart:

:( Ja vielä surullisempaa jos PikkuMyy meidät jättää :'( Niin positiivista ja piristävää oli aina hänen juttujaan täällä lueskella.Voimia minäkin toivon hänelle ja miehelleen.Voi kun meitä nyt piristäisi edes joulun tulo,ja osaisimme nauttia siitä ja näistä jo olemassaolevista lapsosista..Kyllä väistämättä tässä iässä alkaa miettiä että miten kovilla sitä olisi oma jaksaminen pienen vauvan kanssa..Mutta siitä huolimatta täällä sitä iltatähtösestä kuumeillaan..Meillä ei yritys ole ollenkaan aktiivista tällä haavaa,ollaan sillä kannalla että tulee jos on tullakseen.Ja raskautuminen on siis todella vaikeaa,jo iänkin puolesta,mutta myös kiinnittymisessä on ongelmia.

pyrstötähti
kuuluu kyllä sille mun ja lapsellisen hullulle mcdreamylle joka oli niin optimisti että kaikkia todennäköisyyksiä uhmaten sai rakenneltua ehyet tuubat meikäläiselle :LOL:

Ei vaan onhan tämä aivan hullulla mallilla meidän palsta nyt kun ennen me ei uskottu millään niihin todennäköisyyksiin ja kyllähän se oli tiedossa että keskenmenoriskit on luokkaa tähtitieteelliset ja silti rapisteltiin hulluna ja uskottiin. Mihin nyt se usko meinaa hiipua. Ei tytöt, ei tätä sotaa näin käydä, mehän ylitetään tämä suo notta heilahtaa.

Kenzien tarina on hyvä esimerkki samoin se että myy on huippuunsa hedelmällistä lajia kuitenkin 3 plussaista 10 kk:n sisällä hänhän rikkoo palstojen ennätykset. Se että siinä voi käydä ikävästi on selvä asia. Mutta ilman yrittänyttä ei laiteta. Rankkaa on alkuajan väsymys ja pahoinvointi, sehän on vähän kuin hirressäkin, ekana on aika kamalaa mutta sitten jo hetken kuluttua alkaa tottua ja helpottaa.

Minä olen sitä mieltä että ei me anneta periksi. Entistä enemmän pistetään hanttiin tilastoille, meidän eka pinovauva tulee ihan pian uunista ulos ja sitä myötä varmaan aukeaa hirmuinen plussa-aalto. Kuitenkin se on hyvä merkki että joku plussaa ja onhan meillä samanikäisiä plussajia jotka ovat onnistuneet jo pitkälle raskaudessa tänä aikana joten kyllä kaikki on mahdollista.

Oikein kovasti toivon Myyn perheelle jaksamista ja hyvä merkki on vanhankin kansan mukaan se että nainen muistaa kammata hiuksensa jotenkin se elämä jatkuu ja voi hyvinkin olla että kun keskenmenosta on menty yli niin ihan rennolla asenteella taas plussataan paitsi jos sitten haluaa ehdottomasti sanoa ei niin sekin on yksi valinta. Onhan meidän pinossa aikansa oltuaan jokunen näinkin päättänyt ja sitäkin ratkaisua pitää tukea. Oikein oikein ihania jouluntuoksuisia kiireisiä hetkiä kaikille ja eihän menetetä toivoa vaikka näin raskaita uutisia saimmekin, Tiruliille myös pahoittelut tapahtuneesta, oli tuulimuna tai mikä hyvänsä sinä jo olit merkannut lasketun ajan kalenteriin ja olit rktt, näinhän me täällä on muistettu toisiamme tsempata. Rakkailla ajatuksilla :heart: pyrstis

Tirulii, pahoitteluni. Vähän nyt vedät henkeä, toivut pettymyksestä ja jaksat taas pian katsoa eteenpäin, niin uskon.

Kiva, että Minnillä menee paremmin! Ja saattaa se mies näyttää vielä parhaat puolensa Pyrstiksellekin.

Pikkumyylle voimia edelleen.

Iästä, taas kerran. Minä tulin raskaaksi 44-vuotiaana! Ihme sinänsä olla tuo yksi sadasta! Se ei sitten kai mikään ihme ollutkaan, että Santeri Alkio kuoli.

Olen kovasti miettinyt, mikä minutkin saa yhä yrittämään, vaikka tilanne on lievästi sanoen epätoivoinen. Yksi syy on se, että emme tahdo miehen kanssa jättää mitään jossiteltavaa. Meidän on vain niin tulen maan perusteellisesti tultava tietämään, että lasta ei tule; sitten voimme taas jatkaa elämää eteenpäin. Minun oma salainen syyni on suuri rakkaus. Tiedän, että mies haluaisi mielellään isäksi ja soisin, että hän saisi elämältä sen, mitä haluaa.

Hoidot ovat sujuneet huonosti, olen hyvin väsynyt ja hädin tuskin jaksan raahautua pakollisille lääkärikäynneille. Mutta juuri nyt en voi luovuttaa. Niin käy kuin on käydäkseen.

Anteeksi tämä omanapaisuus!

Heipä hei,
Myylle vielä kerran toivottelen voimia. Nuo keskenmenot kyllä syövät ihmistä. Olen ajatellut, että kumpi on vaikeampaa raskautua helposti ja sitten joutua keskenmenon kautta luopumaan vauvasta vai se, että kuukausi kuukauden jälkeen joutuu pettymään...

Kuten arvaatte, mulla pelko on ollut tämän raskauden seurana pitkään ja olen kyllä ylivarovainen tämän raskauden suhteen. Pieni pelko on varmaan loppuun saakka siitä, onko vauva kunnossa, mutta nyt kaikki tuntuu olevan ihan hyvin. Taimi on kovin vilkas ja monottaa mammaansa tuon tuosta. Niin tuo ristimänne Taimi on sitten poika, mutta kaipa se pikku poikakin voi työnimeltään Taimi olla.

Käyn aina välillä lukemassa tätäkin palstaa ja toivon teille kaikille kuumeilijoille joululahjaksi plussaonnea. Niin kuin Pyrstis kirjoitti, periksi ei kannata antaa. Elämä saattaa yllättää positiivisesti ja hyvinhän tästä pinosta on plussattu, vaikka tilastot voisi ennustaa toista.

Lämpimin ajatuksin mimuli ja Taimi 23+2

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (46).....kp3/27...............y6v...........4.
pääpilvissä (46)..........kp4/25-43.........?................1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp4/28...............yk?............1.
velmuliina74 (34).......kp7/24-30........yk3........... 6./1.yhteinen
haave3 (39)................kp11/28.............?................3.
liiza (42)......................kp12/28............yk5.............4.
kenzie64 (44).............kp13/28-29.......yk4............4.
Solakka Silakka (39)..kp13/26-27.......yk2............1.
Matsalu (44)................kp14/24-25.......IVF?..........1.
Nuusku (43).................kp14/28............?................4.
Päikki (40)..................kp17/27.............y1,5v.........2.
Minni007 (44) .............kp19/28.............yk5...........2./1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp26/27-32.......?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp29/28-30.......?................7.
touhu tenava (45).......kp31/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp33/31-34.......?................4./1.yhteinen

tirulii (40) "tuubat pois"......kp4/?........................1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp6/ 28-30..........1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp7/29-31....PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/24 = 7,92 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät Karpalo67, äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5

"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)...........kp49/28-39.........?................5.
Höpisijä (42)...............kp122/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp141/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp195/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

[/b]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Pahoittelut myös Tiruliille

Minäkin lisään tuohon ikäjuttuun, että minullakin 11 kuukauden sisään kaksi raskautta, toinen siis km ja toinen tm ja ikää siis 44. Joten se (ainakin vielä ) puoli kunnossa, mutta toivotaan että jos vielä natsaa, niin olis ok munis. Tässä iässä kantsii myös ottaa huomioon se mieskin jos on samaa ikäluokkaa ja tsekkauttaa simpat, niitä hitaita kun saattaa olla liikenteessä.

Matsalu puhui tuosta yrittämisestä, mulla perusteet ovat samat. Haluan niin paljon, että mihestä tulee isä...ehkä juuri siitä otan liikaa paineita. Se tavallaan lisää paineita, kun itsellä on jo lapsi. Voi kuullostaa hullulta, mutta kuitenkin.

Aivan kapeimmalla mahdollisella veitsenterällä kulkee meidän hoito. Ultrassa tänään yksi iso 18 mm rakkula ja kolme pienempää, jotka eivät todennäköisesti ehdi kypsyä punktioon mennessä. Punktio joka tapauksessa perjantaina. Toivoa ei ole juuri lainkaan, mutta silti juuri sen verran, että ei voi antaa periksi. Tuntuu raskaalta, ihan kuin tarpoisin eteenpäin metrisessä hangessa.

Huomenta! Kylläpä täällä on paljon surullisia uutisia :'( Lämmin halaus :hug: Voi sinua, Rva Pikkumyy.... lähetän täältä voimahalauksia teille perheelle. Miten elämä onkin näin epäreilua aina joskus.

ON: Minulla on pieni pelko ja toive jopa, että en missäään nimessä olisi tulossa raskaaksi. Olin viime viikon sairaalassa ja minulle diaknosoitiin MS-tauti. Minusta otettiin kaksi kertaa magneettikuva, joten munasolutkin lienevät magnetisoitu ihan kunnolla. Ovuloin päivää ennen kotiinlähtöä ja arvatahan saattaa, mitä tehtiin heti ensimmäisenä iltana kotona... :p Jos nyt tulisin raskaaksi, pelkäisin vaikka mitä mutaatioita ja epämuodostumia vauvassa. No, varsin todennäköistä on, että en ole tulossa raskaaksi. Ja jos tää tauti etenee nopeasti, niin miten jaksaisin edes hoitaa vielä pientä lasta....

Ihanaa joulun odotusta teille kaikille :xmas:
...ja voimia teille, jotka niitä tarvitsevat :heart:

Tuo ikäkysymys, jaksaminen ja muutenkin asiat ovat mietityttäneet täälläkin. Että miten jaksaisi vielä vauvan kanssa kun juuri ja juuri pärjää noiden uhmailevien lapsukaisten kanssa joista toinen vielä vaipoissa. Jospa vaan keskittyisi nyt heihin ja mieheen tietysti. Tuntuu että voimavaroja ei hirveästi ole, hyvä kun jokapäiväisistä toimista selviää. Ja töissäkin pitää jaksaa käydä. Kai tää pimeyskin synkistää myös mieltä, ehkä keväällä näyttää taas paremmalta? Muuten, kohtahan alkavat päivät taas pidentyä :xmas:

Karpalo, ei magneettikuvaus ole samalla tavalla vahingollinen kuin röntgen. Sen ei ainakaan tiedetä vaurioittavan sikiötä niinkuin röntgenistä tiedetään. Luulisi olevan sama juttu munasarjojen kohdalla. Ja mulla on yksi tuttu, joka on saanut kaksikin lasta ja elänyt kaikin puolin hyvää elämää MS-taudin toteamisen jälkeen. Älä murehdi!

Kummallista kyllä, minä en mieti jaksamista yhtään, vaikka käyn ihan maitohapoilla koko ajan. Oma aika ja omat tarpeet ovat jääneet jo vuosia sitten, ja seitsemän olisi minulle ihan yhtä iso rasitus kuin kuusi. Enemmän pelottaa se, että aikaa ykskaks jäisikin. Silloin olisi tartuttava omiin ongelmiin. Puolisoonkin pitäisi tutustua, enkä tiedä haluanko. Meillä jäi tuo deittailuvaihe vähän lyhyeksi, kun menimme naimisiin kuukauden kuluttua tapaamisesta ja aloin aika pian odottaa esikoista.

En tarkoita, ettei ilo lisääntyisi, jos vielä saisin vauvan. Kysymys ei nimittäin enää ole siitä, että minusta tulisi jotain muuta kuin olen. Lapsi ei täydentäisi minua vaan edustaisi vain itseään. Lapsen oma persoona on minulle loppumattoman mielenkiinnon lähde, ja uusi lapsi olisi taas uusi tutkimaton maailmansa.

Karpalo67:n viesti pysäytti. Päivänä muutamana tässä kävikin mielessä, että hyvähän se on vauvasta uneksia, kun on vielä terve. Jos saisi oikein rankan diagnoosin, niin varmaan ajatukset kääntyisivät hetkessä näihin siunauksiin, joita elämässä jo on. Lakkaisi pyytämästä että anna anna ja tyytyisi siihen, että älä ota pois.

Esikoisemme, 17, on aikuistumassa, ja siinä on äidillekin läksyä kerrassaan. Joskus tekisi mieli sanoa, että yritä sitten pärjätä yksin, kun et kerran halua kuunnella neuvoja. Kun vaan jaksaisi muistaa, että lapsi kaipaa vanhempiaan silloinkin, kun näyttää kaikin tavoin potkivan heitä kauemmas. Vauvan ja taaperon kanssa pärjää aina vaistojen ja tunteiden avulla, mutta noihin kovapäisiin teineihin puree vain viisaus. Mistä sitä voisi tilata?

Loppukevennys: Tilasin postimyynnistä vaaleanpunaiset rintsikat. Ostohetkellä tuijotin vain isoa alennusprosenttia. Nyt saisin laatutavaraa alle puolen hinnan. Paketista paljastui viritys, joka oli astetta porsaanpunaisempi kuin kuvassa. Eipä mitään, kyllä ne pesuissa haalistuu, yritin selittää asiaa parhain päin kunnon kuluttajan tavoin. Hiukan jo huolestuin, pussin tarrassa luki Magic Lift. Sitä en ollut tilatessa huomannut. Voi hurja miltä ne näyttävät päällä. Kupit ovat sellaiset -60-luvun kartiot, jotka lisäksi osoittavat toinen itään, toinen länteen. Mies saa näistä kyllä ihan väärän viestin, mutta mitä sitä ei tekisi ovulaation aikaan. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Aivan kapeimmalla mahdollisella veitsenterällä kulkee meidän hoito. Ultrassa tänään yksi iso 18 mm rakkula ja kolme pienempää, jotka eivät todennäköisesti ehdi kypsyä punktioon mennessä. Punktio joka tapauksessa perjantaina. Toivoa ei ole juuri lainkaan, mutta silti juuri sen verran, että ei voi antaa periksi. Tuntuu raskaalta, ihan kuin tarpoisin eteenpäin metrisessä hangessa.
Ja tuloksenhan tiedätkin :(

Mutta teille toivon sydämestäni parempaa onnea ! On sitä raskauduttu kuulemma (lääkärin mukaan) yhdelläkin !

:hug:

Joo, Pääpilvissä, huonolta tämä näyttää. Mutta haluan tuon punktion tehtäväksi jo pelkästään sen takia, että saan testattua, miten hyytymishäiriöni käyttäytyy punktiossa. Jos en valu kuiviin, saatamme turvallisemmalla mielellä yrittää vielä toistakin hoitoa. Pääsittekö te soluillanne siirtoon asti? Kaikkein ikävintä olisi tietysti se, että on kärsinyt ja maksanut koko revohkan aivan viime metreille asti ja sitten ei saisi edes mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen67:
Pääpilvissä: Sinähän olit sanonutkin tuon ikäjutun jo tuolla aiemmin. Minä vaan en hokannut.... :ashamed:
Mä olin oikein mielelläni vähän nuorempi hetken aikaa ! =) :LOL:

Kunpa olisinkin. No en tiedä, kyllä tämä on hyvä ikä, paitsi tämän yhden asian tiimoilta. :$

Ei haittaa mitään !

Niin meillähän kävi niin, että ensin niitä oli kaksi, joista toinen lopetti jakautumisen olikohan se nyt nelivaiheen jälkeen ja toiseen sitten satsasimme toivomme ja ajelin vastaanotolle siirtoa varten, jolloin klinikalta soitettiin, että huonoja uutisia...toinenkin oli lopettanut jakautumisensa :/ kyyneleet silmissä soitin miehelleni joka oli työmatkalla, ettei meidän vaavia istutettukaan sinä päivänä... eikä koskaan sen jälkeenkään.

Joskus tulee mietittyä että olisiko pitänyt kokeilla kerran vielä. Tuskin olisi kannattanut. Kun ei niin ei.
Tottakai kannattaa mennä loppuun asti. Niin mekin olisimme menneet, mutta luonto päätti toisin.

Tsemppiä teille ja pidän iiiiiiiiiiiiiiiiisoa peukkua teille pystyssä aamusta iltaan ! =)

Kiitos Lapsellinen :LOL: Seksiviikkoa, :LOL: sitä onkin harrastettu täällä kaikessa hiljaisuudessa. Ovis tuli, kuten ennekin, n. kp 12. Siemennystä harjotettiin kp 9, 10 ja 11 Nyt odotellaan jouluaattoa, jolloin alkaa seuraava yk tai sitten plussataan!

Plussatuulia kaikille +++++++++++++++ :heart: :heart:
Älkää vaipuko epätoivoon!

Kestävyyslajipa hyvinkin. Muniitaan me vielä ja kyllä niistä joskus tulee ihan kelvollisia munia, joten katse eteenpäin ja ajatus tähän hetkeen.

Rohkaisevaa kuulla onnistumisista, joten kiitos, että pistit mimuli kuulumisia. Matsalu ei tullut meillekään monta munista (3) ja yksi niistä vaan sitten jakautui siirtokelpoiseksi. Ja siirtoon siis päästiin. Olisi varmaan yritetty punktiota vain yhdelläkin, siitä oli lääkärin kanssa puhetta ennen punktiota ja hän sitä ehdotti. Joten ei kannata luopua toivosta.

Mahdottoman hauskoja lapsentekoharjoituksia!

pyrstötähti
karpalolle jaksuja diagnoosin jälkeen minullakin on ystäväpiirissäni samanlainen diagnoosi ja yksi lapsi on kuitenkin senkin jälkeen tullut ja hyvin kaikki on mennyt.

Matsalu, mun käsittääkseni sitä luonnossaki aina mennään sillä yhdellä munasolulla joskus harvoin niitä on kaksi väijymässä joten olkoon se sellainen mammutti että hotkaisee häntää myöten heti siimasen ja rutistaa ja ravistaa notta tuntuu :hug:

Ja kyllä meidän pino vielä plussaa monta kertaa saattepa nähdä heti kun Ainoe taas ehtii pyyhkiä pallosta tomut siksihän meillä ei nyt raposaa kuulukaan kun ei ole ennustettukaan.

Iloista päivää ja periksi ei anneta yhtään :heart: :heart: :heart:

Täällä tuli kp1. Shit. Vaikka sen tiesinkin, niin ottaa päähän. Lisäksi naapurin nainen, jonka voisin muutenkin kuristaa, lyllersi tänään ohitseni niin paksuna, että se ei voi olla enää tavanomaista lihavuutta.

Ehkä minunkin pitäisi siirtyä taustalle tuolta listaa jumittamasta.

Yhteistyössä