40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
BB Voi vitsit sentään, on sulla sitten kovakuriaisia munia :( Mutta kuule, mä oon AIVAN varma, että tässä ISCissä onnistuu! Mulla ei mitään alkukierron ultraa ole, täytyy toivoa, että lääkkeet ja määrät on kohdillaan.

Juu, luvataan plussata tästä kierrosta :)
 
wiiwi67 Ihnaa kun sulla on niin kiva mies :) . Ja epäkäytännölliset kengät auttaa aina kun lääkäri on i-di-oot-ti! Voi kurja sitä negaa. Voimahali sulle :hug: Mutta sullahan on vasta dpo6(jos oikein katsoin), joten älä huoli, voi IHAN HYVIN muuttua vielä. Ole ihan rauhassa vaan raskaana :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos inia :heart: Päätetään, että toi teidän tuleva neljäs ivf tuo sen plussan+++++! :)

BB, inia ja muut hoidoista tietävät. Onkohan ISCI:llä yleisestikin paremmat mahdollisuudet raskautua kuin IVF:llä? Mun logiikka ainakin sanois niin, koska jos siinä se siittiö pistetään suoraan siihen munasolun sisään.

Aijoo, ja toinen kysymys punktiosta. Mun ystävälle on tehty punktio aina nukutuksessa, mutta mun klinikalla on vissiin käytäntö tehdä paikallispuudutuksessa. Mä haluaisin nukutukseen, kun pelkään niin sitä kipua. Voinkohan pyytää nukutusta..?

No, samapa se mikä tapa on käytössä, koska kaikki me 40+ naiset tullaan raskaaksi tällä kierrolla! Ugh!
 
Daria, onnea!

Ballerina Bolero,
peukkuja sulle kasapäin. Meillähän on ihan sama tilanne kuin teillä, paitsi että ainoa lapsi on icsilla saatu. Mitään vikaa missään ei, paitsi etteivät solut hedelmöity itsekseen. Epäilen kanssa, että mun munasolujen kuori on liian paksu kun systerillä oli samaa ongelmaa aikoinaan.

Wiiwi, komppaan muita. Tssä iässä vuosi voi olla liian pitkä aika :(

Inia, voi kun nyt tulisi hyvä tulos. Täällä ei kummempia, miehen kanssa naureskellaan kuinka montaa tabua periaatteessa ihan terve ihminen nappailee nyt päivän mittaan. Onneksi mulle ei lääkkeistä yleensäkään tule sivuvaikutuksia, niin eipä ole tullut nytkään. Pelottaa ettei kumpikana ruppana selviä sulatuksesta, mutta näillä korteilla mennään.
 
Hysteria, toi icsi ei sikäli ole se suositeltavin tapa, koska siinä biologi valitsee ulkonäön perusteella mielestään parhaan siittiön ja se kun ei välttämättä sitten ole se, Ja luonnonvalinta jää pois. Mutta kun meidän tyttöä katsoo, niin siinä on biologi tehnyt paremman kuin täydellisen valinnan :heart:
 
wiiw67 Ystävä rakas..en kelläkään..EN kel-lä-kään täällä 1.6kk:n aikana surffaillessa, ole vielä dpo 6 kuullut/lukenut postiivista R-testin näyttäneen!!!!!!
Aikaisin on lukemani mukaan täällä pinoissa tullut dpo7("jotain" ja se tooooosi harvinaista) ja sitten haamujen haamun dpo8

..ELI..ei minkäänmoista paniikkia tai epätoivoon vaipumista:kiss: suukki poskelle ja lämmin:hug:.. Uskonpa, että dpo8 - dpo10 siulla testissä jotatain kivaa:heart: jo näkyy - sen verta oireesi ovat hyvänkuuloiset!!!!:wave:

Ballerina Bolero Tervehdys siulle ja hirrrrrrmusti Onnen pipanoita hoitoon!!!!:wave::heart:

daria10 en äkkiseltään muista, onko tuo kasettitesti yhtä herkkä, kuin One Stepit?..vaan oli miten oli - hirrrrrrrrmusti toivon siullehin tuon viivan vahvistumista(muistathan, että ei joka päivä vahvistu n. joka toinen) Plusaa testiin puhkun siis edelleen PUUUUUUH:whistle::heart:!!!!!!!

Mukavaista päivää kaikille&plussatuulia!!!:wave:

ON..ei tuhrun tuhrua maanantain jälkeen!!
Painon tunnetta alamasulla, väsyttää yllättävän paljon, lämmöt 36.7..

Minua suoraan sanoaen ottaa kyllä kunnolla okulaattorista:kieh:..en tunne millään tavoin olevani raskaana ja vuoto varmasti viivästyi nyt ehkä "yrityksen" vuoksi - niin kuin alku kuustahin, tuon 3vrk.

Jos raskaana en ole, toivon totisesti vuodon alkavan perjantaihin menessä..pa**amaista jäädä sitten vaan odottamaan ja odottamaan, milloin täti suvaihtee tulla?..

taavi166 Voi miten tunnenkaan sinua kohtaan empatiaa ja mie vasta tätiä odotellut yhden vrk:n!!:O
mutistusrutistus:hug: siulle ihanainen, koeta jaksaa:heart:

Pelottaa kovin, että nytkö alkoi kierto heittelemään kun niin säännöllinen ollut - jos ei lasketa mukaan keskeytynyttä km:noa ja kemiallista..:ashamed::'(..en kyllä ala jos noin..

En ole postilaatikolla vielä käynyt tarkistamassa, ovatko testit tulleet..mie OLEN sen verta hermona, että tietenkin dippailen yhden jos ovat tulleet:$..VOi, tulisivatkin vasta perjantaina!!

..koska silloin on vuoto jo varppina alkanut ja ei tartte sitä blancoa tuijottaa..:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
lumeton Kiitos isci-selvennyksestä. Teidän biologilla oli hyvä maku :)! Mut mistä ihmeestä voi tietää mikä olis paras ratkaisu? Yritystä luomuna sata vuotta, inssi, ivf, isci, adoptio, sijoituslapsi, luovutetut solut tai siittiöt, lainakohtu, kissa, koira, siili tai tonttu. No ymmärrän, ettei tietenkään mistään.. On tää hommeli kans yhtä mysteeriä ja henkimaailman hommaa sanon mä! Kristallipallo olis kiva :O
 
Kiitos rakkaat siskot hätänenhän minä olin ja negalle kostoksi kävin vielä ostamassa kahdet syntiset kengät lisää,nyt jo paljon parempi mieli.;)
Pikuisia toiveita vielä elättelen,mut jos ei tärppää ajattelin jättää asian herran huomaan ja olla turhia stressaamatta.:)
mur-mur sinulla toooosi hyvin pullat uunissa,nauti tilanteesta täysillä,sehän on kuitenkin "paras" oire ettei tätiä näy ei kuulu.:flower:

Testaan vasta sunnuntaina seuraavaksi,silloin on yrittäjän päivä!!!!! sopii meille kaikille oikein hyvin testailuun.:LOL:
Niin kp.mulla nyt 23. eli onhan tässä vielä mahikset olemassa kun ov+ vasta vk.sitten....
Mutta ihanaiset,rinta rinnan eteenpäin,vaikeuksista huolimatta....:heart::heart::heart:
 
Hysteria, ei kannata punktiota pelätä, vaikka yksilöllistähän se kipu on. Mulla kax ekaa meni tosi helposti, kolmannessa tuntui enemmän mutta luulen ettei lääkitys jostain syystä vaikuttanut vielä, koska toinen puoli meni ihan ok. Mutta ei se kipu silloinkaan mitään sietämätöntä ollut. Voit pyytää myös klinikalta jo jotain esilääkitystä? (tästä ei ole mulla kokemusta). Ja punktiossa sitten voivat lisätä lääkettä suoneen, jos liikaa sattuu. Kannattaa puhua kivun pelosta. Mutta oikeesti, eniten muhun on yleensä sattunut kanyylin laitto käteen! (ja sekin helpotti, kun luin vinkin että kannattaa lirutella käsiä lämpimässä vedessä ennen laittoa)

Meillä kokeiltiin toisessa ivf:ssä osalle alkioista icsiä, ei ollut eroa hedelmöittymisessä. Peesaan lumetonta, jos ivf toimii niin parempi antaa simppojen itse valita tiensä! Eka hoito on vähän kokeilua, ei voi vielä tietää mitä tuleman pitää... ikävä kyllä. Sitten toisessa voidaan kokeilla uusia asioita, jos jokin ei ekassa toimi.
 
Inia, Hysteria vaikka en olekkaan alan tuntija, voin sanoa: Esilääkitystä ennen punktiota varppina saa, reilusti kannattaa pyydellä!!!
IVF | Nova Vita
Tehdäänkä siulle Hysteria juuri tuo IVF??
..Tuolla Vita Novalla käytetään siinä toim.piteessä kevyttä narkoosia..

wiiwi67, Hysteria mie en jaksaisi sitä saakutin pettymystä NYT..jos siis testissä ei mitään muuta kuin valkoinen kohta tuijottaapi takaisin:|..mikä lie nyt, normistihan mie vaan testailen..ja testailen..
Olenkos mie jotahin oppinut tässä kuumeilun aikana?..ehkäpä ehkä..kärsivällisyyttä hivenen..:)

No, ne saamarin testit nyt kuitenhin tuli ja mies hakee ne tuossa illemmalla..mietin, testailenko jo silloin, vaiko vasta TOTT-päivänä..olisiko Torstai sitten toivoa täynnänsä?..Voih ja Oih kun olishin:heart:..
Hysteria päältä päin mie olen iiiiiiihaaaaan viilipytty - yhtä tyynen viileä..m u t t a, sisällä käy sellainen kutinatutinakihelmöinti että!!!!!!!!!!!:D

..se vaan pienhin toivonkipinä siellä jossain itääpi..

Ai niin vielä Hysteria, tämä miunhin paheeni
et kuule ole varmasti tässä pinossa siis ainut..ja punkkuhin sit maistuu niiiiiiin hyvälle että!!!
..No, tuossa kunnossa en ainakaan hevillä "myönnä" olevani usein..:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Ballerina Bolero Sori, ett vasta nyt sain sun kp:n listaan vaihdettua, mutt aamulla en ehtinyt ja mitä töistä yritin niin näyttäisi siltä, ett niiltä koneilta ei näitä sivuja pääse kuin lukemaan. Ei hyväksy siis kirjautumista, ett pääsit muokkaamaan saati kommentoimaan mitään. Tylsä työnantaja ku ei salli työajalla kuin työnteon :LOL:.

Wiiwi67 Älä tosiaankaan vielä negasta masennu. Haamun haamua voi noilla dpoilla näyttää mutt ei enempää.

mur-mur Tsemppiä testailuun! Voipi olla, että minäkin matkan varrelta testin jos toisenkin ostoskoriin sujautan, ett saan huomenaamuna testata. Voi perskuta ku sitä onkin taas rahaa negoihin palanut :'(.

ON Päivällä ku kävin kotona, dippasin sit päivän toisesta pisusta Davidin puikkotestin (20mIU/ml) ja kun sitä nyt joutaessani katoin, selvää viivan paikkaa näyttää mut ei muuta. Ts. Pitäisköhän jo uskoa, etten ole raskaana? Sen puoleen uskottavaa ku ei ole mitään oireita. Terolut nyt vaan tekee temppujaan. Nokka vuotaa ja korvat on ku pumpulissa, mutt lähden taas heittämään keikkaa. Haen systerin 'hoitoon' reilun sadan kilsan päästä. Tänään en varmaan ehdi enää päivitellä ja huominen on kysymysmerkki. Voin ehtiä ennen töitä ja töistä tultuani jotain tekemään. Systerin vien kuitenkin mökille relaamaan ja luulen, ett mulla on siellä jonkin verran huonepalvelua suoritettavana. Voin joutua yöksikin jäämään, sillä en jaksa uskoa, ett vuosikymmeniä kaupungin valoissa asunut sisko uskaltaisi jäädä yksin yöksi mökille, josta lähimpään naapuriinkin kilometrejä matkaa. Mutta sen tunnustan teille, ett vähän meinas jo kiukuttaa ku en kunnolla pissalle ehtinyt töistä tultuani kun systeri jo soittelee, ett "Mikä tilanne?". Perkuleen oloneuvos :headwall:!!

Onnekasta TOTT-päivän testailua näin ollen kaikille jo toivottelen :heart:! Ja huomenna sitten poistelenkin itteni RKTT-listalta jos ei mitään testit näytä jos niitä nyt hankin.
 
Niinhän siinä kävi, että kun konehelta veskireissulle läksin, oli pöksyissä jo vähän verta..

Ottis ilmoittelen tarkan kiertopäivän, kunhan näen alkaako vuoto nyt kunnolla tänään, vaiko huomenna!


Uus kierto ja uudet kujeet!!:)

((muoks)) Ottis päivittelet listaa sitten kun kerkeät ja viitsit!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mie nyt olen aivan varma, että yritystä taasen oli ja tämä se yksi aika selvä merkki:

Kun miulla oli se keskeytynyt km/kohduntyhjennys muistan, miten kummastelin vuodon "tuoksua" - sellainen vähän "oudon makea" ei normaali teräksen/metallin tuoksu, mikä miulla aina tuolla vuodolla on.

Nyt sitten alkukuun kemiallisessa sama juttu - sama tuoksu..ja taas tänään samaten kun alkoi vuotelemaan!

Yhden kerran muistan -09 kesällä saman moisen tuoksahduksen vuodossa, mutta en sitä niin jäänyt ihmettelemään.

Tämä miun oma toteamus, mutta todenperää aivan varmasti on.
Sairaalassa mainitsinhin hoitajalle tuoksahduksesta, se vähän jo "etoi"..tietenkin kun paljon vuoteli ja sinne teräs pyttyselle piti mennä istuksimaan - väkisellähin nenuun tuoksahtaa.:x

..että tämmöttii vaan tuli mieleeni..

Miun mies läksi vanhempiensa luokse, menee huomenna jänismetsälle.
Poikanen oli tänään eskasta poijjes kun sellaisen kurjake räkätaudin&kurkkukipuisen yllättäin iski.:snotty:
Huomenna vielä lepäilee hän kotosalla, ehkä varuilta vielä perjantainhin.

Alkaa pikku kaverilla hieman aika käydä pitkäksi kun ei ulos pääse..jotain kivaa pitääkin hälle huomiseksi keksiä?:rolleyes:
..ja äiskän viekussa saa sitten ensi yön poikanen mammia - kiva:)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Suku on toisalta pahin, mutta toisaalta… ;). Kuinkas vanha se sun city-siskosi on, kun ihan roomsserviceä tarvii? Ottakaa se kun ullakolle viemäsi punkkupullo mukaan ja kilistelkää kaikelle kivalle ja parantakaa maailmaa. Ja muista, et oitreettomuus on oire siinä missä kaikki oireetkin. Vielä ei uskota mitään testejä tai viivanpaikkoja. Sit vasta jos on pakko. Mukavaa mökkireissua. Ja niinku mur-mur sanoi; ei huolta päivityksestä! Lämmin tsemppihali sulle :hug:

Mur-mur ja Inia Kiitti punktiotsempistä. Joillain klinikoilla on se nukutus nähtävästi, joo. Meinaan kumminkin kysyä olisko mun klinikalla mahdollista saada. Punktioon on viel aikaa, mut parin tunnin kuluttua on eka piikitys, hui :O ! Milloin Inia se teidän neljäs ivf on, milloin aloitat piikityksen? Vai onks sul pitemmän kaavan mukaan? Kyllä neljäs kerta sen plussan tuo, toivotaan, et tuplana =)!

Mur-mur Ai että, sulla on aina niin hauskoja hymiöitä. Mut ei se ole ihmekään kun itsekin oot aika hauska =). Koita nyt vaan pitää pää kylmänä ja kerätä voimia uuteen kiertoon, JOS se tätsy ny kumminki päätti tulla :hug: Kyllä se viimeistään seuraavasta kierrosta tärppää :heart: !
 
Heips,
Muistatte varmaan kun kerroin äitini ex-ikisinkusta työkaverista joka odottaa esikkoa liki viisikymppisenä? Noh äidin kanssa hetki sitten puhuin puhelimessa, niin oli tämän naisen mies ilmoittanut että lähtivät laitokselle. Ei vielä tiedä onko tosi kyseessä :) :heart: Laskettuaika hänellä oli muistaakseni 23.9. Että minua jännittää!!! :eek:
 
Hei!:wave:

Mitä kaikkea täällä on tapahtunutkaan darialle paaaaljon onnea komeiden viivojen johdosta ja rekkautollinen vauvaliimaa starttaa sinnepäin:flower:.

Tädin kaltoinkotelemille :hug: aina se on niiiin kurjaa , enskierrossa plussaatte vaikka ihan vaan kiusaksi sille tantalle:stick:

ON oon ollu niin kipeenä ettei tässä ole minkäänlaisia oireitakaan voinu huomata lämpö tosin on reilusti koholla :LOL: Panadolilla sitä täytynee hillitä ja kiitos niille jotka siinä burana asiassa neuvoivat kun kyselin , siellähän ihan selvästi luki tuoteselosteessa, tai mikä lappu se nyt on, että voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä ja ei tule käyttää jos on vaikeuksia tulla raskaaksi. Että meni buranat käyttökieltoon. :x
Ei ole testailukaan vielä kummemmin mielessä vaikka tiedän että kun tämä olo on nyt alkanut hieman parantua niin kohta ne tikut tuolla kaapissa alkaa huutaa ja huhuilla. Tosin odotukset tämän kierron osalta on aika minimissään, toisaalta ainahan siihen ihme tarvitaan. Tuskimpa tuo testi mitää näyttäis vielä ainakaan viikkoon. (sanoi hän ja dippasi tikun, no ei ihan, mutta tiedän että se hulluus vaihe taas jossainvälissä iskee ja tyhjentää kaapit ja kokokylän apteekit)

MrsBreen tuttava mammalle tsempit täältäkin kerrothan sitten kuulumiset.
 
ulla4 Hyvä hyvä, niin pitikin :). Pistä ne plussat nyt talteen ja ota yks (tai kaks) kerrallaan käyttöön heti sitku ne testit sieltä kaapista kirkuu kurkku suorana :O: "Ullllaaaa, tuu testaamaan, täällä huutaa sun plussat". Siihen asti Panadolia poskeen ja aivot narikkaan, jotta mielenrauha säilyy.
 

Yhteistyössä