40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
BallerinaBolero: Oli varmaan jännittävää tosiaan kulkea purkin kanssa, kun mikään ei saisi mennä vikaan!Paljon oli soluja kypsynyt, nyt kovasti toivoa, että hedelmöittyisi moni!

Terri: Juu samaa olen itse kuullut ja jopa todennut, kipuisaa ovulaatiota ei ole usein enää, eli varmaan silloin ei ovista ole, minulla kun minikierrotkin kesällä kertovat siitä kp21 ja kp23
Ja koeputkihedelmöitys kallista jos vertaa meidän ikäisillä onnistumisprosenttiin, karua , mutta totta, nyt siis tarkoitan ainakin yl 45 v kohdalla, mutta silloinkin jollain onni kohtaa ja raskas alkaa....mutta täällä suunnassa vain näin luonnonmenetelmin;=)

Totta turiset, Mahdotontako. Sanoihan se lääkäri, että aina välillä tapaa 48 vuotiaitakin, jotka ovat tulleet raskaaksi ja saaneet terveen lapsen. Se pienen pieni oljenkorsihan tässä laittaa aina vain yrittämään. Joku sen lottovoitonkin aina joskus saa, mutta sitä ei voi saada, jos ei lottoa.

Terri :heart:d=)b:heart: Onnea matkaan!!:wave:

Mahdotontako pikaista paranemista siulle!:heart::wave:

BB kyllä on siulla ollut arvolasti tosiaan kyydissä tänään - Onnen pipanoita kovasti nyt matkaani!!:wave::heart:

Hysteria kaksi kyytiläistä sie saatkin mukaan - toivon kovasti ainahin sen toisen tarraavan lujaa ja jatkavan kasvuaan!!:wave::heart:

Mahdotontako, Terri..minulla se "kunnon" ovis on tooooosi kipuileva - niin kuin eilinen..edellinen ei sillä tapaa kipuillut ja välistä tuntemuksia onhin sitten hyvin vähän..
Mietin tässä vuosia taaksepäin ja ihan sama juttu - joka kierrolla EI sitä sänkyyn kaatavaa kipua.

Mukavaista päivää kaikille ja :heart:+++++++++++:heart:!!!

Terri kirjoittelit lääkärin sanoneen:
Kuulemma näin vanhalla viidessä vuodessa on 1-3 hyvää ovista, joista voisi tärpätä lapsen saantiin saakka.
..siis: Kuinka vanhalla?..mistä-mihin ikään?

Olihan miulla ne kaksi selkeää tärppiä 14kk:n aikana(keskytynyt km&kemiallinen)..ei vain sitten jatkuneet..

Lääkärisi siis tarkoitti sitä kunnon ovista/tärppiä sillä tapaa, että vauvan voisi saada syliin asti?..ei pelkkiä "yrityksiä"..

Kuulostaahan tuo aika toivottomalta, että 5v aikana 1-3 kunnon ovista josta vauvaksi asti sitten..
Kyllähän kuitenkin 40v tärppimahdollisuus mielestäni on parempi, kuin esim. 45v.!!(viittaan tuohon 5v. ajanjaksoon naisen elämässä)

Mie vaan itse olen vähän vielä toiveikas, vaikka sen 1% verran sitten..ovulaatio mitä ilmeisemmin tapahtuu ja yritystä on ollut..tiedän, että munasoluja ja niitä hy-viä on niin vähän ja vähenee koko ajan..vaan jos se hyvä sattuisi tässä kohdille vielä..(mur-mur nyt välillä optimistisena;))

Viimeksi muokattu:
No meni, vastaus hukkaan, kun kirjoittelin mur-murille. Tarkoitus ei ollut masentaa kenenkään yritystä, joten entistä innokkaammin vain metsästämään ovista.

Lääkäri siis tarkoitti, että tämän ikäisellä vauvan syntymään saakka "kantava" ovis olisi vain 1-3 kertaa viidessä vuodessa. Itse pidän sitä kyllä liioitteluna, jolla hän halusi painottaa, kuinka vaikeaa on saada vauvaa näillä vuosirenkailla. Juuri sitä ennen oli kertonut, että nelikymppisellä hyvä ovis on noin 1-3 kertaa vuodessa. Itse olen saanut vauvan 5. kierrosta 42 vuotiaana. Silloin perusgyneni sanoi, että sinäpä olet hedelmällistä sorttia tai sitten kauhean hyvä tuuri. Tätä ennen olin tullut raskaaksi 7. kierrosta, mutta se oli rypäleraskaus.

Kaikki mitä lääkärit sanovat perustuvat kuitenkin keskimääriin, joten aina on joku, jolla hedelmällisyys laskee tosi aikaisin ja joku jolla se taas jatkuu tavattoman pitkään. Uskotaan ja toivotaan, että kuulutaan tuohon jälkimmäiseen joukkoon.

Ja sulla, mur-mur, on nyt menossa hyvä kierto, kun oviskivut ovat kunnolla tuntuneet. Täysillä peukutan, että saat plussa r-testiin kierron lopuksi.

Niin ja kun tässä koko ajan höpötän "tämän ikäisistä", tarkoitan yli 45 vuotiaita.

Mutta ei anneta yhden lekurikommentin viedä iloa yrityksestä. Aina joku onnistuu ja me haluamme olla siinä joukossa.

Et sie Terri masentanut minua kirjoituksellasi=)

Tilastothan ne puhuu lääkärinhin suulla ja niissä onneksi on poikkeamia - niihin pikkisiin toivon hippusiin me juuri takerrumme..jos vaikka..:heart:

Olen sitä mieltä, että perimä/geenit vaikutavat myös kovasti, sekä naisen yleinen terveys!!
Esim. muistaakseni Ottiksen mammahan oli hyvin hedelmällinen vielä myöhäisellä iällä=)

Mie muuten luulin, että äitini raskautui vielä saman ikäisenä kun mie - ei se menytkään niin!
Hän raskautui n. 38-40v(keskenmeno)ja 42v ei munasarjoissa enää mitään toimintaa!!
..mie en siis aivan kuitenkaan seuraa äitini jalanjälkiä tässä asissa - onneksi.:)

Viimeksi muokattu:
Ottis
Paljon on tekstiä taas tullut.

BB Mahtava saalis :heart:. Varmasti siellä jokunen munasolu hedelmöittyy ja pääsette huomenna siirtoon.

Hysteria Hienoa, ett ongelma ratkesi itsestään :). Luonto hoiteli sen sun puolesta. Oliski varmaan todella upeaa tulla nyt raskaaksi. Kauanko miehes on maailmalla? Haluatko RKTT-listalle?

Terri Niin mies varmaan hyvää tarkoitti testin tekemällä ja siitä hänen pisteensä hurjasti nousivatkin, vaikka muuten menee vähän huonosti. Mikäs sun dpo on nyt? Sillä vaan, ett vähän pysyis kärryillä jännäämisessä :).

mahdotontako Kiitos! Sitä samaa toivon minäkin.

Aika ankealta kuulostaa, ett vuodessa olisi vain 1-3 hyvää ovista. Mutt onko niin, ett niistä huonoista oviksista tulee sit näitä kiinnittymisyrityksiä mitä mulla on melkein alvariinsa? Kas, siinä pulma. Mulla nimittäin kuten mur-murillakin on ainakin omasta mielestä se ovis tapahtunut, vaikkei sitä aina ole niin tuntenutkaan :).

ON Ovistestin tein ja hyvin hailua haamua näytti. Ei ole Oili ihan heti ovella ja hyvä niin. Tästäköhän mun menopaussi alkaa :LOL:?

Ottis
Terri Ei toi simppatesti kerro mitään laadusta, mutt määrää mittaa ja näyttää nimenomaan onko simppasia siemennesteessä sen 20 miljoona per milli vaiko sen alle ja kyllä miehen testipuoli niin paljon tummempaa näytti kuin kontrolli, ett määrän pitäisi olla kohdillaan.

Nyt kun ovistestiäni kattelin, näin siinä ensin kaksi haamua :). Ihan huippua!! Yksi haamulainen siinä lopulta kuitenkin näkyi ja se eh-kä aavistuksen verran voimakkaampi kuin toissapäivänä.

Viimeksi muokattu:
Varmaan hedelmällisyys on jotenkin perinnöllistäkin, kun pohdittaessa vaihdevuosien alkamisikää, kehotetaan aina kyselemään äidiltä ja naispuolisilta sukulaisilta näistä jutuista. Minä en valitettavasti sitä enää voi tehdä. Mutta kaitpa se isän puolen geenit jotenkin asiaan vaikuttavat, vai tuleeko se kaikki äidiltä?

Mulla on nyt jotenkin semmonen tyyni olo että oon taas tehnyt kaikkeni, enkä mitään muuta voi. Kun ne menkat alkaa, toivon, että muistan tämän tunteen, enkä enää haahuile jotakin lisää. Mutta sitähän tää kierto on: yyyyyylööööös ja aaaaaalaaaas taas vauhdilla mennäkseen taas sinne ylös.

Ottis
mur-mur Mun äitini sai tosiaan yli nelikymppisenä 4 lasta, joista pahnanpohjimmaiset hän synnytti 46-vuotiaana. Kunpa mulla olisikin hänen geeninsä :ashamed:. Isän puolelta suku ei sit olekaan ollut niin sikiävää, vaikka isä sitä varmaankin oli tavallaan tai muuten vain ahkera niissä puuhissa =).

Ottis
Terri Onko tämä nyt viimeinen hoitokerta eli onko kaikki toivo tässä kierrossa vai aiotteko pitkäänkin vielä yrittää samalla menetelmällä?

Minä uskon, ett geenit hedelmällisyyteen tulee myös isän puolelta niinkuin kaikkeen muuhunkin.

Näin mä ymmärsin, Ottis, että kiiinnittymisyrityksiä ja keskenmenoja voi tulla, mutta terveen lapsen synnytykseen asti jatkuva raskaus olisi mahdollista tuon 1 - 3 kertaa vuodessa nelikymppisillä. Mutta tätä nyt ei kannata lukea kuin se kuuluisa Piru vielä kuuluisampaa Raamattuaan. Tämä oli ns. heitto, jonka lääkäri sanoi, kun yleisluontoisesti keskustelimme minun mahdollisuuksistani, jotka ovat siis paljon pienemmän kuin tuo 1-3 krt/vuosi.

Ottis, nyt olen vahvasti sitä mieltä, etten enää piikitä yhtikäs mitään itseeni, ainakaan vauvahaaveisiin liittyen. Mutta olenhan minä tämän homman lopettanut jo kerran aikaisemminkin, joten en sano viimeistä sanaani, jotten sitä joudu syömään.

Mulla on nyt menossa dpo1. Älä kuitenkaan laita rktt-listalle, sillä sieltä putoaminen minulle jotenkin niin dramaattista.

Terri, 1-3 "kunnon" ovista/vuosi 40v jotenhin vielä ymmärrettävää.
..mie vaan tuota mietin, että: 1-3krt/5v aikana 45v sellainen kunnon ovis, josta vauva syliin asti..
..vaan, asiantuntijathan ne tietää meitä paremmin, ei mahda mittään.

Nainenhan ovuloi keskimäärin 9-10krt/vuosi..ei siis nuoremmallakaan iällä ovuloi joka kuukausi - vaikka O-testi sitä näyttäisikin!
..ja oli miten oli: Jos ei yritystä, ei tulostakaan!!
..onpahan ainahin yritetty=)..

Viimeksi muokattu:
Mur-mur, vähän mulle tuli sellainen olo, että lääkäri käytti hyperbolaa, jotta minä urpo ymmärtäisin kuinka vaikeaa mun on saada vauvaa. Puhui siitä lottovoitosta moneen kertaan.

(muokkasin vaan sivistyssanani oikeaan kirjoitusmuotoon, mun ei pitäisi niitä käyttää, jos en kerran osaa...)

Viimeksi muokattu:
Ja tämän viestin vielä kirjoitan tästä aiheesta, sitten lupaan lopettaa :-D

Lääkärin mukaan siis ovulaatioita voi tapahtua useastikin ja niinhän minullakin on todistetusti tapahtunut. Niissä kuitenkin munasolu on niin huonolaatuinen, ettei jaksa sinnitellä matkassa pitkään. Koskaan ei kuitenkaan tiedä, mikä on juuri se kierto, jolloin irtoaakin hyvä ja sinnikäs munis. Ja sitähän me tässä odotetaan.

Terri No, lotto voittonahan miekin raskautumistani pitäisin - melkeinpä.:)

Pläääh, mitä tätä fundeeraamaan enempää:p..ja kyllähän sie(ja mie) varmasti tiedämme OIKIASTI realiteetit!
Me ollaan jokainen eri muotilla tehty - toinen antaa jo periksi aiemmin, toinen haluaa sen pidemmän kaavan kautta - mie taidan myös kuulua noihin "pidemmän" kaavan kautta menijöihin, hevillä en usko!!;)

Viimeksi muokattu:
Ottis
Ihan hyvä Terri, että otit noi onnistumismahdollisuudet esille. Tieto joko lannistaa tai saa puskemaan entistä kovemmin kohti määränpäätä :LOL: ja luulen, että tällä saitilla todnnäköisempi vaihtoehto on just toi boostaus yritykseen.

Minä niin kovin ja hartaasti toivon, ett tästä kierrosta ei sitä valtaisaa pettymystä tule, vaan saisit ihan oikean plussan ja sitä myötä vauvan hyvälle alulle ja viimein syliin asti.

Mua alkaa henkilökohtaisesti ihan masentaa tää kun en tiedä mikä on tilanne. Tuntuu, ett kroppa mennyt aivan sekaisin piinailusta ja stressistä. Se keskiviikon gyneajankin viime viikolla peruin, kun en niitä Clomeja uskaltanut ottaa käyttöön. Sinänsä olis tuntunut turhalta gynellä käydä, kun ei pääse kunnolla yrittämäänkään, mutt pitänee varmaan uutta aikaa varata, jos ei ovista löydy ja kierto pitkittyy aina vain.

Taavi166 Mites sulla kun tuo kierto on nyt taas noin venahtanut, odotteletko rauhassa mitä tuleman pitää vai oletko harkinnut gyneajan varaamista? Yhdellä mun työkaverilla, joka on mua puolisen vuotta vanhempi, on menkat olleet 'hukassa' heinäkuusta asti ja hän ei asiasta pulttia ota. Mutt hänen tilanteensa silleen eri, ett hänellä ne toivomansa lapset jo on ja siten paineet kierron oikeellisuudesta vähäisemmät. Mietin vain, ett kauanko tässä on varaa ihmetellä :confused:.

Terri:
Lääkärin mukaan siis ovulaatioita voi tapahtua useastikin ja niinhän minullakin on todistetusti tapahtunut. Niissä kuitenkin munasolu on niin huonolaatuinen, ettei jaksa sinnitellä matkassa pitkään. Koskaan ei kuitenkaan tiedä, mikä on juuri se kierto, jolloin irtoaakin hyvä ja sinnikäs munis. Ja sitähän me tässä odotetaan.

Tiedänhän mie tämän, noinhan se menee:)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä