No meni, vastaus hukkaan, kun kirjoittelin mur-murille. Tarkoitus ei ollut masentaa kenenkään yritystä, joten entistä innokkaammin vain metsästämään ovista.
Lääkäri siis tarkoitti, että tämän ikäisellä vauvan syntymään saakka "kantava" ovis olisi vain 1-3 kertaa viidessä vuodessa. Itse pidän sitä kyllä liioitteluna, jolla hän halusi painottaa, kuinka vaikeaa on saada vauvaa näillä vuosirenkailla. Juuri sitä ennen oli kertonut, että nelikymppisellä hyvä ovis on noin 1-3 kertaa vuodessa. Itse olen saanut vauvan 5. kierrosta 42 vuotiaana. Silloin perusgyneni sanoi, että sinäpä olet hedelmällistä sorttia tai sitten kauhean hyvä tuuri. Tätä ennen olin tullut raskaaksi 7. kierrosta, mutta se oli rypäleraskaus.
Kaikki mitä lääkärit sanovat perustuvat kuitenkin keskimääriin, joten aina on joku, jolla hedelmällisyys laskee tosi aikaisin ja joku jolla se taas jatkuu tavattoman pitkään. Uskotaan ja toivotaan, että kuulutaan tuohon jälkimmäiseen joukkoon.
Ja sulla, mur-mur, on nyt menossa hyvä kierto, kun oviskivut ovat kunnolla tuntuneet. Täysillä peukutan, että saat plussa r-testiin kierron lopuksi.