40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Liiza Voi miten kamalan kurjaa, jos se täti nyt tulee:(. Toivotaan vielä lujasti ettei tulis :heart:

Wiiwi67 Testaamattomuusjuttu koskee vain r-testejä, ei oviksia. Niin kuin Ottis sanoi, oot kyllä aikamoinen; osaat vetää oikeista naruista. Hyvä se onkin, että sulla on omat "selvitymis-aseet" hänen mustisjuttunsa vastapainoks. Että se balanssi säilyy nääs. Hieno juttu myös tuo työhommeli. Jos se on sinulle tärkeä, niin kuin kuulostaa, niin muista: sinulla on oikeus omaan elämääsi ja mitä parempi Sinun elämäsi on, sitä parempi sinun miehelläsikin on. Tai niin sen ainakin pitäisi osata ajatella. Tarkoitan vaan, että vaikka kuulostat tosi reippaalta ja kaikkea, niin itseään ei saa unohtaa toisen mieliksi. Tee niin kuin sinä itse parhaaksi katsot, joohan :attn::heart: =).

Inia Kiitos punktiotsempistä:heart:. Puudutuksesta ja kipulääkkeistä huolimatta mua sattui, liekö sitten alhainen kipukynnys vai mitä. Mut ohi on.

Rominas IHANAA kuulla hyviä uutisia! Kiitos että jaat niitä meidän kanssa:heart:.

Hei Uudi, mä muistan Uudi-nimen vuoden takaa. Valovoimaa ja aurinkoa sinulle Lappifani. Kiitos, siunausta myös sinulle:heart:.

Nillanillalle vielä erityissiunaus ja turvallista 9kk matkaa:hug:.

Ottis Teillä näyttäis nyt olevan jonkinlaista tunteiden tutkailumeininkiä ilmassa.. Sanoit että sulla on lungimpi fiilis, ja toden totta kuulostatkin siltä. Ihan kuin suhun olis alkanut virrata erityistä voimaa ja lujuutta, varmuutta tai jotain:confused:! En osaa selittää, mutta sellaista hyvää juttua kuitenkin. Mulla on vahva tunne siitä, että hyviä muutoksia on tulossa:heart:.

Mur-mur Hyvä kun ajattelit rationaalisesti ja käytit o-testin, jotta houkutuksia ei tule. Saat olla ylpeä itsestäsi. Nyt vaan paljon peittojen mylläystä ja olkoon tämä se kerta kun tärppää!!!! ++++:whistle:

Terri Toivohan se on se, joka pitää ihmistä kasassa vaikeissa paikoissa. Toivon lujasti sinun kanssasi, että saat vihdoin ja viimein tungettua itsesi siitä OIKEASTA ovesta kunnolla sisään ja se lottovoitto tulee nyt! Vahvoja toivosäteitä lähetän :flower:.

ON Mulla oli viis munarakkulaa, joista kolmessa oli solu. Näistä kolmesta yksi ei hedelmöittynyt ja kaksi jäljelle jäänyttäkin oli vähän huonoja, mutta solubiologi sai kuitenkin tungettua siittiöt niiden sisään. Huomenna aamulla soittavat ja kertovat miten ne kaksi kurjaketta pärjäävät. Punktion jälkeen kun näkivät ne solut, päätettiin tehdä ICSI ivf:n sijaan. Mä olen aika pessimistisellä mielellä ja pelkään, että maanantaina ei ole mitään siirrettävää.. :|

Terri Toivotaan ja uskotaan sitä parasta - pienen pientä siunhin kohtu pesääsi kasvamaan:):heart:

Mie olenhin lukenut, että talletteluja silloin ovis+ päivän jälkeenhin JOPA kahtena päivänä kannattaisi harrastaa!
..eli ovispäivä dpo0 ja dpo1..
Miulla vain ei onnaa nuo aamu tallettelut arkisin, jää illaksi - ei oikein miestä haluta klo 05.00 aamulla!..

Yleensä mie jo lopettelen sen tallettelun tuohon ovis+ päivään, välillä ovispäivänähin vielä tsemppaan ittiäni&miestä;)
..ja neljänä päivänä perästysten ennen munarakkulan puhkiamista, on miusta jo ihan hyvä suoritus!
..vaan jos tällä kertaa vielä ovispvä:nä tallettelisi..vaihtelu virkistää:D ja tiedä vaikka kantaisi hedelmääkin:heart:..

Viimeksi muokattu:
Hystis, peukkuja kovasti että nuo kaksi sissiä oisivat vielä maanantaina terhakoita! Ei tää jännäys kyllä punktioon lopu... Oliko sulla millainen lääkeannos kasvattelussa?

Miten muut punktiolaiset, Raputar ja BB?

Terrille myös :wave: ja peukkuja!

Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä kaikille. Mä tykkään teoretisoida näillä jutuilla, mutta kun livenä ei kehtaa edes kertoa, että vauvasta haaveilee. Miehen lisäksi yksi ystäväni tämän salaisuuden kanssani jakaa ja meillä onkin tosi lystiä, kun pohdimme miten saataisiin meidät raskaaksi kaikkien todennäköisyyslaskelmien vastaisesti.

Hysterialle peukutetaan viikonloppu. Jospa ne "kurjakkeet" kuitenkin olisivat sitkeää
sorttia ja yllättävät sinut.

Mur-mur, mulla on kanssa ollut panostusta tuohon aikaan ennen ovista. Yleensä aina
se viimeinen "suunniteltu" kerta jää väliin, kun harjoituksia on ollut niin tiiviiseen
tahtiin. Sinullekin toivon tästä kierrosta sitä 9 kuukauden talletusta ja aikanaan vauvelia syliin. Noin aamutalletukset on meilläkin haasteellisia. Suhteen alussa ei yhtään haitannut, vaikka maanantaiaamuna piti lähteä liikkelle klo 5.30. Silti ehti tallettelemaan. Nyt on kyllä ihan toinen meininki tuohon aikaan aamusta.

Inialle vilkutukset! Saakos näin sivusta kysyä, että miten olet painosi kanssa pärjäillyt?
Mulla menee huonosti ja pyynnöstä multa otettiinkin kilppariarvot, sillä kiloja tulee
nyt jotenkin ihan hurjaan tahtiin.

Rominas, täällä edelleen hymyilen, kun ajattelen iloisia uutisiasi.

Ottista tässä taannoin moikkasin toisellakin palstalla. Sulla on kyllä tärppi niin lähellä,
kun kiinnittymisyritykiä on peräjälkeen. Jospa nyt olisi se aika.

Ja tietysti tasapuolisesti tsemppejä kaikille muillekin. Uudilla on sitten mukava nicki nykyään.

Anteeksi omanapaisuus, tulin vain kertomaan kuulumiset, munarakkuloita saatiin 8 mutta mulle jäi vähän epäselväksi että kuinka monessa oli munasolu sisällä. Emme saaneet mitään infoa niiden laadusta. Huomenna saadaan puhelu klinikalta joka selventää asioita enemmän. Punktio sujui edelliseen verrattuna tosi hyvin. Nyt toki hiukan kipeä.

Hysteria Halit ja toivotaan että päästäisiin käsi kädessä siirtoon maanantaina. :hug:

Ja kaikki muut, kiitos tsempistä! :flower: Aurinkoista viikonloppua!!

Terri Kaunis kiitos tsempeistä:heart:

Noinhan se on miullahin, että monasti se "viimonen" talletus jää kun väsy(ja tympiinnyshin: /)jo painaa päälle..ja kait sitä vanhaksi(mukavuudenhaluiseksi(ko?) hieman on tullut kun se sextailu ei vaan aamulla huvita..lapsikin toisessa huoneessa ja aamun tunteina helposti valpastuu jne..jne..kyllä ennen poikasta sexi maistui milloin vaan kun sai rauhassa peuhata!:p

Viimeksi muokattu:
Ottis
Terri Aivan mahtava kuulla sinusta täälläkin pitkästä aikaa. Hienoa, että totinen yritys on taas päällä. Jospa nyt olisi onni myötä :hug:. Ymmärrän, että pelottaa jättää pupuilut oviksen jälkeiseen aamuun ja iltaan, kyllä minäkin niitä varuulta jo etukäteen vähän panttaisin, mutt tiedä tuota jos uusi lääkärisi tietääkin jotain aivan muuta kuin me tavalliset tallaajat =). Hirmusesti onnea tälle matkallesi!!

Hysteria Anteeks tyhmyyteni, mutt onko ICSi sitä, että simppanen ujutetaan muniksen sisään keinotekoisesti eikä jäädä odottamaan, ett luonto tekisi miehes simppasilla tehtävänsä? Oli kuin oli, mutt ihan varpaita myöten kaikin raajoin peukuttelen, ett huomisaamuna hyvää kuuluisi ja saisitte pari sitkeätä sissiä matkaan. Huih, ku onkin jännää :D.

Raputar Yes! En muistanut väärin, kun muistelin, ett sullakin oli punktio tänään. Ja ihan Hysterian kanssa kuljette käsi kädessä täällä virtuaalisesti. Melkonen oli sun munissaaliisi. Jospa sieltä jokunen olisi hedelmöittynyt ja pääsisitte maanantaina siirtoon ja jäisi huru-ukkoja vielä pakkaseenkin.

Rominas Anteeks, ett minä hölmöläinen kysyinkään vuodon syystä. Pääasia, ett se on ohi ja sun masussas pikkunen porskuttaa matkalla kohti elämää.

Wiiwi67 Aivan mahtavaa kuulla kuinka kypsästi otat miehesi mustasukkaisuuden. Minä varmaan olisin pimahtanut jo sataan kertaan, mutt niinkuin joku (sinäkö se olit?) kirjoitti, ett yksi hyvä asia saattaa korvata sata huonoa, niin niin se kai menee. Me naiset ollaan toisaalta vähän hömelöitä, mutt toisaalta niin p**un ovelia :D.

ON Mun ukkoni kävi tänään kotona. Pääasiassa syömässä muutaman leivän ja sitten alkoikin kysellä, ett arvaappa missä pitäis nurtsia leikata. Siihen sanoin, että "Älä ainakaan sano, että mökillä tai kysyn mitä sitten olet kokon viikon tehnyt.". Ja jatkoinpa, ett eipä tämän talon nurtsi häntä yhtään sureta, johon hän, että se on ihan hyvä. Niin onkin, mutta huomennahan mun pitää sitä taas leikata. Mies siis lähti kotipaikalleen nurtsia leikkaamaan ja jotenkin oletin, ett hän olisi tullut sieltä kotiin, mutt kun soitti ja kertoi käyvänsä katiskoilla mökillä, sanoin, ett sama vaikka jäisi yöksi, sillä mulla on huomenna työpäivä. Eipä vastaan pistänyt. En siis ole pyytänyt häntä takaisin kotiin ja nyt näyttäis tilanne olevan se, ett sellasia minuutin puheluja soitetaan päivän mittaan pari kolme ja that's all. Näin ei ainakaan lapsia tehdä.

Mutta.. setänsä kävi mulla tänään kylässä ja hänelle luottamuksella kerroin miehen viime viikonloppuisen törttöilyn humalassa ajoa lukuunottamatta ja setänsä lupasi puhella ukolle vähän miten mua kannattaisi kohdella. Ihan mua hirvitti ku kehui mutt niin hyväksi ihmiseksi ja että mun miehen pitäisi ymmärtää edes yrittää pitää musta kiinni jos ymmärtää omaa parastaan. Vinkkasipa hän myös, ett mun pitäisi sanoa miehelle, ett hänen paikkaansa on kyselty, ett jos sitten ymmärtäisi mitä saattaa olla menettämässä :LOL:.

Ilta on kaikitenkin mennyt rauhallisesti. Sain tehtyä tänä iltana kaksosveljeni tytölle yhden villasukan ja päätin, ett puikkoihin en huomenna koske, vaan toisen sukan teen sunnuntaina ja plikan saankin yllättää sitten maanantaina =).

Ottis
Rominas Me saadaan siitä ultrakuvasta selvää jos sulla on digikamera ja sillä otat ultrakuvasta kuvan ja siirrät sen tänne. Luulen sen onnistuvan niinkin, mutt älä stressaa ton jutun kanssas itteäs vaan nyt nautit täysillä siitä, että olet R.A.S.K.A.A.N.A ja pikkuinen on ihan oikealla paikkallakin.

Ottis
Terri Ovisplussan jälkeen 24 tunnin päästä pupuilut ja toinen satsi samana päivänä on joskus tuonut mulle plussa r-testiin (vaikkei se sit ole pysynytkään), mutt uskon, ett toi tahti voi pelittää. Toi em. kerta oli ihan ekoja kertoja meillä kun testi haamutti km:n jälkeen.

Ottis: Hassu nainen! Ei sun tartte mitään anteeksi pyydellä!!=) Normaalissa tilassa olisin varmasti kysynyt syytä mutta multa taisi pää tyhjetä ultran aikana ihan tyystin!! :LOL:

mur-mur: perskules, määpä tosiaan kokeilen napsasta digillä siitä jonkin sortin kuvan!! Loistava idea!!!!

onnittelut Rominas!!! Ihanaa että vauvan alku löytyi pienestä vuodosta huolimatta....tarrasukat 9 kk matkalle mukaan.

Uudi en voi mieltää sinua unariksi, kiitos pahoittelusta .Samoin kiitos muille palstakavereille... Elämä antaa ja elämä vie...raadollista mutta totta.

Peukutukset kaikille. joilla kutkuttavat tilanteet päällä.

mimmimamma

Kiitos kaikille toivotuksista, ootte ihania :flower:!

Ottis Juu, oliko se nyt mur-mur tai joku muu viisas (muistaakseni kuitenkin sellainen, joka itse ei ole hoidoissa), joka selitti mulle (siis sellaiselle, joka on hoidossa) just mitä säkin sanoit: ICSI on sitä kun biologi valkkaa parhaat siittiöt ja panee ne injektioruiskulla munarakkuloihin sisään ja IVF on se, kun munat ja siittiöt pannaan vaan samaan astiaan ja annetaan niiden ite hoidella hommat. Toisalta biolologin valitsema juttu on parempi, mutta toisaalta luonnon valinta on parempi. Toisaalta, mutta toisaalta. Mulla kun niitä munia oli niin vähän ja muutenkin ilmeisen huonoja (tai ei kovin hyviä, niin kuin biologi kovin diplomaattisesti asian ilmaisi), niin meidän tapauksessa ICSI olis mahdollisesti vähän varmempi, kai..? Saa nähdä.

Olin jo aiemmin aikeissa ehdottaa sulle sitä, mitä se miehes setä ehdotti: sano tai ilmaise miehelles, että hänen paikastaan ollaan kiinnostuneita.., jotta hän ymmärtää olevansa EI-korvaamaton! Ja kuule, ei se setä sua turhaan ja huvikseen kehunut!! Mitä syytä hänellä sellaiseen olis ollut? Totista totta hän jutteli, joten älä yhtään siellä ”hirvittele” totuuksia, joita itsestäs kuulet. Usko niihin ja anna sen itseluottamuksen upota sun sielun ja ruumiin joka sopukkaan ja usko siihen, anna sen valaa suhun voimaa, joka virtaa snusta itsestäsi. Sinusta sinulle!

Sinä Ottis olet ainutlaatuinen, ihan juuri vain sinuna. Ilman miestä, ilman lapsia, ilman sisaruksiakin. Sinä olet Sinä, ja tavattoman tärkeä juuri siksi! :heart:

Viimeksi muokattu:
mimmimamma - ja kaikki muutkin tietysti.

Lainaan pätkän omasta tekstistäni, jonka kirjoitin just Ottikselle, ja jonka olen kuullut yhdeltä viisaalta ihmiseltä: Sinä olet ainutlaatuinen, ihan juuri vain sinuna. Ilman miestä, ilman lapsia, ilman sisaruksiakin. Sinä olet Sinä, ja tavattoman tärkeä juuri siksi!

Uskoa, toivoa ja rakkautta toivottaen:heart:

Hysteria alias Hystis alias Hyttis

Viimeksi muokattu:
Inia Kiitos stempityksestä :flower: Juu, ei lopu jännitys elämästä ei! Ei lopu ovikseen, ei punktioon, ei testauspäivään, ei plussatestiin eikä raskauteenkaan, niin kuin ollaan täällä saatu lukea. Eikä lopu vaikka vauva tulisikin, ei lopu vaikka tervekin olis. Ei lopu jännitys elämästä, ei totisesti! Mua "lohduttaa" aina se, että äiti tai kukaan muukaan ei ole koskaan väittänytkään, että elämä olis jotenkin helppoa. Ei siis edes voi kenellekään valittaa, että: "mut sähän sanoit...".
Elämä vaan on!

Mulla oli Puregon 200ml (kp 2-8), Ogralutran kp 6-9 ja Pregnyl kp9 (ke). Puntio oli kp11 (eli eilen perjantaina). Ja tulos tosiaan se 5rakkulaa, joissa 3solua, josita yks kuoli ja kaks jäljelle jäänyttä oli vähän ”muhkuraisia”.

Viimeksi muokattu:
Heissan yömyöhään. Keskiviikkoisen ultran jälkeen päätettiin mulla jatkaa vielä pistämistä siten, että kävin tänään taas ultrassa. Nyt illalla pistin viimeisen puregonin ja orgalutranin ja huomenna illalla sit pregnylin. Rakkuloita on kypsymässä selvästi vähemmän kuin viimeksi (viimeksi 9 kpl), nyt ehkä 4-6. Mutta maanantaina se nähdään, että minkälaisia ovat ja mikä tulee olemaan saalis... Eli menen ma-aamuna sitten punktioon (joka vastaa sit mun kp 13). Poika tuli tänään sairaaksi, kuumetta on yhtäkkiä lähemmäs 39 C. Eikä yhtään valittanut voineensa huonosti koulussa/ip-kerhossa. Olen sen takia hereillä kun kävin antamassa lisää kuumelääkettä, juotavaa sekä vaihtamassa hänelle kuivaa vaatetta päälle (hikoilee niin kovasti, kuume laskenut nyt yöllä).
Täytyypi tulla huomenna lukemaan ajan kanssa muidenkin kuulumisia. Ainakin Rominas, sulla oli hyviä uutisia. ONNEA!!!!

Öitä!!!

BB Hienoa, että lääkäri muutti perjantain punktiosuunnitelmia yksilöllisesti sinun munarakkuloitasi seuraten. Se on hyvä merkki ja uskon, että kaikki menee hyvin! Kurjaa kun sun lapsukainen on kipiä :( Älä sinä nyt vaan tautia saa! Maanantaina sitten kunnon saalista odotetaan. Hyvää yötä :flower:

Ottis

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

tirulii (42)...................kp4/30-34........yk2...................2.yht.
ulla4 (40)...................kp6/35-45........yk2...................4.
Ottis (43)...................kp9/24-28........yk15.................1.
wiiwi67 (42)................kp9/25-32........yk26 (km3/10)....4.
Inia (43).....................kp9/26-30........yk26.................1.
Iida-Karoliina (45).........kp10/23-29........yk16..................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp10/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Ämy (41)...................kp11/27-30........yk3....................4.
Ballerina Bolero (40)......kp11/25-28........yk33..................3.
Raputar (40)................kp12/27.............yk3...................2.
Hysteria (42)...............kp12/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45).......kp16/29.............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp17/28.............yk2...................2.
onlydream (37)............kp17/23-29.........yk?...................3.
haave2010(44)............kp18/29............yk4(km6/10)......4./1.yht.
liiza (44).....................kp26/24-27.......yk29.................4.
haave3 (41)...............kp45/28-36.......y2v....................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp58/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp81/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.

RKTT

liiza (44).......................dpo15
mahdotontako (45).........dpo3

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Yhteistyössä