40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Unna, on se mahdollista, se liikkeiden tunteminen! Äitinikin oli tuntenut jo "kolmannella kuulla", kuten olen kai täällä kertonut. Ihanaa!!!
Terkkari lohdutti mua tästä vatsan koosta sanomalla, että alkuraskaudessa turpoaa, mutta on silti vähän hassua, kun pömppö jo nyt. Paitsi huomaan,että vaatetus vaikuttaa paljon ja joinakin päivnä ei ehkä niin turvonnut...no, saamme olla onnellisia, että meillä on hyvä syy tähän =) =)
Mulla on lääkärin mittausten mukaan tänään rv10 tänään eli tullaan aika lähellä teitä !
 
Hei vaan kaikille!

Mamastella, onnittelut! Vai pitäisikö sanoa otan osaa :LOL:

Jääris, hyvä oli, kun kävit ultrassa, nyt yritä rauhoittaa tuota murehtimista ja sen sijaan ala haaveilla ihania tulevasta...

Unna, kiitos lämpimästä viestistäsi. Ymmärsin täysin mitä tarkoitit, koska nuo sinun ajatuksesi olivat kuin omia mietteitäni!

Hyviä vointeja kaikille, myöhemmin lisää. Pojat vonkuu koneelle!!!
 
Heipat kaikki tytöt!
Vitsit kun oli kiva viikonloppu poikieni kanssa leireilemässä. Parasta oli tietenkin, kun pääsi valmiiseen pöytään eikä tarvinnut tehdä yhtään kotityötä.

Mulla on aina vaan niin onnellinen olo. Vähän ihanaa! Kaikki tuntuu olevan niin hyvin ja on niin monta asiaa, joista saa olla onnellinen. Tiedä sitten, johtuuko keväästä vai mistä. Eilen joosepin liikkeet tuntuivat todella hyvin. Maha ihan pompahti kerran, kun se futas tai nyrkkeili. Päivä päivältä liikkeet tuntuu näköjään paremmin.

Sekin on taas niin mukavaa, kun kahvi sekä haisee että maistuu kahvilta! Ei siis yrjötystä aiheuttavalta litkulta.

Aurinko paistaa sen verran railakkaasti, että purampa kamat kassista ja lähen ulos. Pitää käydä esim. karkkiostoksilla, kun karkkihammasta purrut jo perjantaista, enkä saanut karkkia mistään. Senkin virstanpylvään olen saavuttanut, että voin syödä karkkia yms. muita makeita herkkuja, kun monta kuukautta nekin ällötti.

Vähän keväästä vinksahtanut tete :wave:
 
Tete-a-tete, tiedän tunteen :heart:
Tänään ajattelin myös kun kiersin Töölönlahtea ympäri auringon paistaessa että eipä olisi tännekään tullut lähdettyä jos ei olisi ollut pakko tuoda poikaa harkkoihin Töölön kentille, ja sama eilen, kiersin lahden kaksi kertaa ja ehdin käydä Mannerheimintien Alepassa ruokaostoksilla sinä aikana mitä harkat kestää....kun vaan kehtaa liikkua tuulipuvussa kaupungilla niin voi yhdistää huvin ja hyödyn :D
Eilen olin mieheni kanssa ulkona, ja ravintolassa tuntui pikkasen ahdistavalta kun jotenkin suojelee masuaan koko ajan siltä ettei vaan kukaaan kännikäs tönäise tai tule liian lähelle, kaljan haju ällötti ja väsytti mutta toisaalta oli ihanaa vaan olla miehen kanssa ja nauttia rakastettuna olosta kaikkien niiden 18-30 vuotiaiden pimujen keskellä =)
 
Huomenta,
Kiitos kaikille onnitteluista. Raskauskin päätettiin lopulta julkistaa vuorokauden vaihduttua. :) :heart: Tina-esikkoni järkyttyi suuresti, eikä oikeastaan iloinnut niinkuin muut.
Enkä ole häneen saanut yhteyttä sen jälkeen. Uutisen kuultuaan hän häipyi paikalta.
 



Nimimerkki............monesko..............LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star .......................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (45)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............11.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............xx.xx.xxxx
MamaStella (39)......6:s 2 yht...........7.11.2010 Queens Hosp.Cent 6
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Minni Meillä on kaikki rojut kasassa oikeastaan vanhastaan, uusi itkuhälytin pitäisi vielä ostaa. Tilasimme vaunut tosiaan Saksasta, mutta jo 5 v. sitten eli ne olivat jo esikoisella käytössä. Hyvässä kunnossa ovat, pitäisi vaan pestä ja huoltaa. Itse asiassa olen jo tarkistanut kaikki vanhat vauvanvaatteetkin kokoon 70 saakka, pessyt ja silittänyt valmiiksi. :) Ja sairaalakassikin on lähes kokonaan pakattu.

Viime viikolla lääkärillä sisätutkimus oli hieman kovakourainen ja sen seurauksena vuosin pari päivää ruskeaa tuhrua. Nyt se on onneksi lakannut, ettei tarvitse koko ajan hermoilla. Selkä on myös vähän juntturassa, mutta muuten kaikki ok.
 
MamaStellaolen samaa mieltä kuin vauvatoive! Kyllä tyttäresi siitä toipuu, jahka miettii asioita rauhassa...Onnea vielä kerran :flower:


Minä olen nyt kolmatta päivää mökötellyt..ei kyllä yleensä ole tapana, mutta nyt suututtaa niin vietävästi! Meillä on torstaina se niskapoimu-ultra, ja mies ilmoitti ettei ehkä pääse mukaan :/ Hän on töissä perheensä yrityksessä ja joutuu olemaan luultavasti toisella puolen Suomea just silloin. Että mua raivostuttaa!! Kun tästä oli kuitenkin puhuttu ja sovittu aikoja sitten, mutta tämä ei tietenkään ollut muistanut mainita veljelleen asiasta että olisivat voineet sopia töistä...
No, eiköhän tuo tästä lähtien muista, olen mä sen verran kauhistuttava tapaus varmaan kun mä mökötän :kieh: siis kun mä olen yleensä sellanen puhelias ja nauravainen pulputtaja..

Liikkeitä olen tuntenut päivittäin, en usko vieläkään että mun suolisto olis yhtäkkiä alkanut tuolla tavalla liikehtimään, joten kyllä se Toivo siellä touhuilee =)

Ihana päivä tulossa, taitaa olla siivouspäivä!

T. Unna ja Toivo 12+3
 
Täällä jännätään viikon päästä tehtävää lapsivesipunktioita. Tulokset kestävät 1-3 viikkoa riippuen tutkimuksen laajuudesta. Onneksi tehdään Taysissa. Kai niillä siihen hyvä rutiini on. Se on kurjaa, kun vatsanahka on jo Fragmiinilla tikitetty reikiä täyteen.

Minäkin tunnen hentoja liikkeitä päivittäin ja etenkin illalla, kun rauhoitun nukkumaan.

Onnellista odotusta kaikille toivottelee Discovery 14+1
 
Kiva kuulla Päikki että sulla valmiina kaikki, minä kun luulin että ollaan liian aikaisessa näissä hankinnoissa. Ajattelin pestä sitten noi Espanjan vaatteet kun äitiyspakkaus tulee ja samalla tsekata mitä vaatteita vielä ostettavana(muutama jo ostoslistalla) , pääsee niitä taas hypistelee...on se kans jotenkin niin kivaa niitä hypistellä. Mun kun on kaikki hankittava, joko uutena tai sitten hommata käytettyinä. Isoista ostoksista vielä puuttuu sänky.

Tänään mies lupasi alkaa pikkuhiljaa siirtää huonekaluja tulevasta vauvan huoneesta (iso kirjoituspöytä, sohva ja kirjahylly) ja hommata niille jostain varastotilan. Toki vauva nukkuu ensiksi meidän makkarissa. Paljon on vielä hankittavaa. Mä olen kans miettinyt tuota itkuhälytintä että hankkisiko sen, taitaa se olla kätevä kun vauva nukkuu ulkona ja herää siellä, ettei sitten tarvii huutaa turhaa liian kauan. Noita kun ei ollut vielä sillon kun poika oli vauva.

Olipas sulla ikävä sisätutkimus, aina nuo verenvuodot säikäyttää. Mulla on ensiviikon lopulla myös lääkäri. En tiedä onko nyt sama, mutta viimeksi oli kyllä ihan hyvä lekuri.

Minni 28+0 poks
 
Heips!

Kiva kuulla, että muutkin ovat jo varusteissa "pitkällä". Minä olen ostanut jo vaatteet kokoon 68 saakka. Oikeastaan kiva, että tiesi sukupuolen, niin nyt on sitten saanut etsiä ympäri Suomen ihanimpia poikavauvan vaatteita... no ei sentään, mutta aina jos on jossain isommassa kaupungissa käyty, niin olen poikennut lastenvaateliikkeeseen pengastamaan. Eilinen lämmin sää vain säikäytti miettimään, olenko hankkinut liian lämpöisiä vaatteita kesävauvalle. Enimmäkseen plyyshisiä potkupukuja ja pitkähihaisia bodeja. Yksi turha hankinta tuli ainakin tehtyä, nimittäin kevyttoppapuku kokoa 50cm. Ajattelin talvella, että sillä on aluksi käyttöä ulkoillessa, mutta eilinen jo selvensi, ettei kesällä tosiaankaan taideta tarvita niin lämmintä pukua edes vaunuissa.

Pessyt en ole vielä mitään, mutta enköhän tästä pian siihenkin hommaan ala. Kaikenlaista hassua mietin, esim. voinko tällaisena siitepölyaikana kuivattaa vauvan vaatteet ulkona ja millaista pesuainetta tänä päivänä vauvapyykkiin käytetään ja miten on huuhteluaineen laita?! Pesettekö muuten toppahaalarista lähtien kaikki ja ihan pesukoneessa?

Pinnasänkyyn ostin myös jo pehmusteet ja uudinverhon sekä yhdet lakanat samaa sarjaa. Hoitopöytäongelmaa mietin ja se sitten ratkaisee sängynkin hankkimisen. Olisi ihana hankkia kunnon hoitopöytä laatikoineen, mutta makuuhuoneeseemme ei kerta kaikkiaan sovi. Halusin säilyttää senkin, sillä sinne varastoin vauvan vaatteet ja siinä se hoitopöydän tila sitten menikin. Hoitopöydän pari laatikkoa ei mielestäni riitä vaatteille. Mietinkin, olisiko pinnasängyn päälle asetettava hoitotaso se meidän juttu, vai vienkö hoitotason (pehmusteen) kodinhoitohuoneen pöydälle. Ristiriita vain on siinä, että sitten ne vaatteet ovat siellä makkarissa ja kodinhoitohuoneeseen pitäisi hommata jotain koreja tms. vaipoille, rasvoille yms. Hoitopöytää tarvitaan niin tosi hetken...

Kaukaloa olen myös katsellut. Kauhean arvokas siitä tulee tuon telakan kanssa. Onkohan telakka aivan välttämätön? Onko teillä kokemuksia sen käytöstä? Vaunut vieläkin mietinnässä. Aivan upeat nuo Emmaljungan juhlavuoden vaunut. Ne tilaamani Orat eivät ole vieläkään tulleet ja välillä mielikin jo muuttui. Kauppaa niistä ei vielä ole tehty, joten myyjä kertoi tilaavansa näytille, ostopakkoa ei kuulemma ole. Emmaljungat ovat vain kauhean korkeat ja sitten taas niissä rattaissa se makuutila vauva-aikana on niin lyhyt.
Suuret ovat ongelmat :LOL:

Vointi on ollut oikein hyvä. Sf-mitta aika suuri jo (26,5) joten keuhkot ja hengitys vähän kovilla, kun selkäkin niin lyhyt. Muita oireita ei oikeastaan nyt olekaan. Paino on noussut 7-8kg ja vatsa on kyllä aika kookas. Olisin halunnut, että lääkärineuvolassa olisi katsottu vähän vauvan kokoa - odotanko jättiläistä - mutta eihän näillä meidän käpykylän laitteilla sitä pystynyt mittaamaan. Vauva on jo niin suuri, ettei kuulemma onnistu.

Jadette 28rv
 
Olen käynyt "taustalla" lukemassa kuulumisianne, Teillä on ollut ihan vilkasta täällä =)
MammaStellalle myös minulta Onnittelut :flower:
Jadette, eikös sinulla ollutkin myös lepohoito jossain vaiheessa? Miten nyt voit?
Itse olen pessyt pesukoneessa kaiken, vaate hankinnoissa olen ollut maltillinen nyt meillä on käytössä koko 44, meillä ei ole varsinaista hoitopöytää, tein kodinhoitohuoneeseen "hoitopöydän" kaapeista sain tilaa vauvan tarvikkeille, hyvin on toiminut :)

Eli pienokaisemme on jo kokonaan kotona, sairaalassa käydään vain tutkimuksissa, meillä on mennyt oikein hyvin olosuhteisiin nähden, seuraava suurempi rutistus minulla on tällä viikolla oma leikkaukseen meno, leikkauksen jälkeen toivon että saan alkaa nauttimaan vauvasta, keväästä ja normaalista arjesta...ihanaa

Sain muuten lähetteen sterilisaatioon, enkä ole tikkua ristiin asian suhteen laittanut, mietityttää kovasti, ns lopullinen päätös... haluaisin niin kovasti vielä tuhisevia ihkuja vauvoja, mutta kai minun on myönnettävä että en kestä "raskausaikaa" psyykkisesti.

Hyviä vointeja kaikille
 
vauvatoive Kyllähän Tina tiesi sen että meille saa vielä vauvoja tulla. Vaikka Stella onkin vielä vauva. Tosin kohta 7kk:tta. Ja itse sanoi todella odottavansa avioliittoon asti ennen kuin hankkiutuu raskaaksi. Nyt on jo tiistai enkä nuoresta naisesta ole kuullut mitään. Hän ei vastaa minulle puhelimeen ja hänen kihlattunsa ei myöskään vastaa.
Nyt lounastamaan lasten kanssa.
 
Jadette käyppäs kurkkaamassa Emmaljungan sivustolla..

http://www.emmaljunga.se/index.asp

..makuutila ratasosalla on vain esim. 2cm. lyhykäisempi kuin Ora saagalla tai sillä uudenmalla Ora yhdistelmällä! :wave: Oralla 92cm ja Emmaljungilla 90cm..

esim. Mondial Duo, Edge duo ja City Cross..jne monta on mallia kivaa.. =)
 
MamaStella..anna ajan vain pikkasen kulua ja uskon että saat häneen sitten yhteyden :) ..en tiedä tyttäresi "luonetta"..mutta jos vähääkään "tahtonainen" ;) voipi mennä hetki..

Mukavaa masun kasvattelua siulle :wave::heart:
 
Niin mur-mur onkin, yhdistelmävaunuissa, mutta tarkoitin sitä ratasmallia, johon ostaisin eriksensä vauva-aikaan sen "kantokopan". Emmaljungan yhdistelmävaunut ovat tosi korkeat ja siksi silmääni miellyttävät enempi (vähän matalammat) ratasmalliset. Niissä se kantokoppa onkin sitten jo huomattavasti pienempi. Juhlamallin yhdistelmät ovat huikeat 940? ja ratasmalli jotain 850?. Oran Saagat vain 600? ja ovat ainoat täysin suomalaiset. Kannattaako ruotsalaisia vai suomalaisia - siinäpä kysymys?

 
Onnea Johanna vaavin kotiinsaamisesta. Muistan myös sen juhlahetken, kun vauvan sai keskolasta kotiin noutaa. Nauti nyt ihan joka hetkestä - kuukaudet menevät niin nopeasti.

Niin ja lepolomasta, se on onneksi ohi ja sain jatkaa normaalia elämää. Vointi on tosiaan oikein hyvä ja olen saanut keskustella aiemmin kirjoittamastani ongelmastakin (ken muistaa) asiantuntijan kanssa. Keskimäärin olen asiaan sopeutunut, vain hetkittäin iskee harmitus.

Mamastellalta tiedustelisin, miten ihmeessä onnistuit tulemaan raskaaksi noinkin pian uudestaan? Miten pitkään imetit/imetät ja kuinka nopeasti kiertosi alkoi? Itselläkin ajatukset alkaneet kääntyä suuntaan, että jospa vielä sittenkin yritettäisiin vielä yhden kerran sitä kaivattua... ja olisipa sitten ns. toinen sarja ja kaveri poitsulle.

Pakkauksen hakemista olen siirtänyt edelleen. Neuvolasta infosivat, että menee pitkästi kesälle, ennen kuin uusi tulee. Toukokuun alkuun saan kitkuttaa ja odotan, että näkisi edes uuden pakkauksen kuvat.
 
http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=FI&country=UK

..no, eipä auennut suoraan :/ mutta tarkoitin Ceroxeja =)

..nämähän eivät ole yhdistelmät..on siis ostettava kantokoppa erikseen..
Quadrolift kopan pituus 79cm ja kovan kantokopan 76cm..
 
Celebration juhlamallia saa yhdistelminä (aina sporttirungolla) ja ratasmallina (City Cross). Yhdistelmiin ei tarvitse ostaa eriksensä kuin jalkapeitto, mutta ratasmallisiin kantokoppa ja jalkapeitto. Ratasmalli tulee vähän halvemmaksi, mutta kantokoppa, jota niihin myydään, on tosi pieni!! Ei niinkään pituus, vaan kapeus. Kävin juuri livenä katsomassa ja myyjä kertoi kantokoppaan sopivan vain noin puolivuotiaan enimmillään. Niin ja laitoitkin nuo kantokoppien pituudet. Onhan siinä eroa, yhdistelmien koppaan verrattuna (90 cm) ja Oralla se pituus oli jopa 92cm!!
 
Tietenkin jos haluat yli 6kk:n ikäistä kopassa vielä kuljettaa on eri asia..harvemmin vain noihin irrallaan oleviin kantokopiin menee enää edes sen ikäinenkään, varsinkaan talvella kaikkien toppavaatteiden ja lämpöpussien kera..

Tuo uhdistelmä, jossa ratasosa erikseen olisi siinä tapauksessa parempi..korkeutta en löytänyt Emmaljungan sivustolta..sattuiko siun silmiin?

Tuo korkeuskin on aivan makuasia..itse olemme mieheni kera pitkiä(176/187)ja siksi tietenkin Emmaljunga oli hyvä, ei käynyt selän päälle lasta nostellessa/hoidellessa.
 
Moni asia on "makuasia" noissa vaunu hankinoissahin ;)

..ja kyllä..ratasaosa ja kantokoppa ostettuna erikseen ovat hieman tyyriimmät - riippuen ihan tietenkin minkä mallin haluaa!

jadette, oliko se Oran malli, jota odottelet yhdistelmä?..siis sillä tapaa, jotta ratasosa/istumaosa erillinen..vaiko kantokopalla..
 
mur-mur, tilauksessani ovat Oran Saaga yhdistelmävaunut, joissa juuri tuo 92cm pituutta. Oran yhdistelmävaunuihin tulee vaunuosa ja ratasosa erikseen, ihan kuin Emmaljungan yhdistelmävaunuihinkin. Jovi-malli, joka ei ole suomalainen, on Oran halvempi ulkomailla tehty kantokopallinen vaunu. Siihen ei siis tule sitä ratasosaa erikseen.
 

Yhteistyössä