Mulla oli kesällä tosi sitkeä emätintulehdus. Kirveli ja kutisi. Hiivalääkkeitä koitin aluksi muttei niistä ollut apua. Gyneltä sain sitten lääkekuurin ja yhdessä kortisonivoiteen kanssa auttoivat. Käski mennä heti lääkäriin jos oireet palaavat raskauden aikana. Apteekista saa sellaisia testejä joilla voi mitata itse kotona emättimen ph-arvon ja siitä päätellä onko tulehdus. Meinaan hakea varuiksi lääkekuurin, ennen kuin taas lähden reissuun. Olen vältellyt tähän asti uima-altaita, mutta nyt lähden taaperon kanssa kahdestaan ja on pakko mennä veteen.Oli sitte pakko tilata huomiselle aika gynelle kun aina vaan jonkinlaista vaivaa alapäässä... luulin ensin että hiivaa taas ja oon käyttänyt canesten voidetta jo viikon.... kutina ja kirvely häviää välillä ja sitten taas alkaa uudestaannyt on koko alavatsa/lantio/alaselkä välillä ihan tulessa. Rupesin epäilemään et olisko emätin/kohtu tms. tulehdus.
Pidän sulle peukkuja, että kaikki on hyvin. Kerrohan sitten täälläkin miten meni ja millaiset hoito-ohjeet sait. Lähtökohtaisesti kuitenkin alkio on hyvässä turvassa kohdussa!
Zenmama 13+1