Luomista, vatsakivuista jne.
Terkkuja Thaimaasta. Läksin taaperon kanssa kahdestaan marraskuuta pakoon ja pienen pitkäaikaist yskää parantamaan. On ihanaa, lämpöä ja valoa, hyvää ruokaa ja yhteistä aikaa. Ja taaperon yskä loppui toisena lomapäivänä, ihan kuten lääkäri lupasi. Oma pahoinvointi on kadonnut kokonaan. Viimeksikin reissussa oli ihan hyvä olla, mutta kotikeittiössä pahoinvointi palasi. Toivotaan, että nyt ei käy samoin.
Vatsakivuista. On ihan normaalia. Aluksi jomottaa ja turvottaa, saattaa olla menkkamaisia kipuja. Vähän myöhemmin sattaa muuttua repäisykivuiksi, jotka ilmenee aivastaessa, kylkeä kääntäessä tai nopeiden liikkeiden seurauksena. Ja loppua kohti vauva hääräilee, potkii ja mönkii erilaisia kipuja vatsaan. Sisäelimet ovat aika kovilla kohdun kasvaessa. Ja kohtuhan on lihas, kipuilee venyessään. Jos kipuihin liittyy veristä vuotoa, kannattaa mennä lääkäriin. Toisilla kipuja on vain ensimmäisessä raskaudessa, mutta mulla on ollut kaikissa, myös tässä viidennessä.
Luomista. Mulla on hirveästi pisamia ja erittäin paljon luomia. Niitä on poistettu, mutta ikä tuo lisää joka vuosi. Juuri eilen katselin aurinkovoidetta levittäessäni, että säärissä on usempi luomi tummunut ja muuttanut muotoaan. Kai niitä voi poistaa raskausaikanakin?
Meille on tosiaan poika tulossa ja nimi valmiina. Mulla on paljon tekemistä oman pääni kanssa tässä poika-asiassa. Näen ympärillä vain villisti juoksevia, huutavia ja riehuvia pikkupoikia...en tiedä miten selviän, vaikka yksi poika kotona jo on. Tosin näyttäisi siltä, että pikkulapsiaika on pojan kanssa vaativampaa, mutta teini-iässä helpottaa. Mun tytöt ovat olleet ja ovat itse suloisuuksia pikkulapsina, mutta esiteini-iässä alkaa taphtua... Noh, rakkaita ovat kaikki. Omat asenteeni ärsyttävät eniten. Ja se, etten saa ostaa enää suloisia tyttövauvojen vaatteita, hehe.
Silviisiin. Kello on täällä puoli kolme yöllä ja valvon pakollisen vessareissun kunniaksi taas varmaan pari tuntia. Ei pitäisi avata laisinkaan nettiä.
Onnea vauvoista, hyvistä ultrakuulumisista ja levollisia mieliä meille kaikille maailman levottomuuksien keskellä!
Zenmama 14+jotain...olen jo pudonnut kärryiltä