40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

^minäkin mietin notta näenköhän harhoja :D. Oivoi.
Pitäs lähtee ajamaan jonneki synttäreille 160km päähän. Ärs. Just nyt iski se krapulakin.. (sopivasti lauantaiaamuna :D). Ei jaksas, ei millään, mutta ei jaksais jäädä kuopuksen kanssa tänne kotiinkaan.. Onneks vielä voi peittää vaatteilla helposti ton pöhön.
 
Tammis siis pahoinvointi iski? Jostain oon lukenu, että pahoinvoivilla äideillä on sitkeämmät alkiot :) Minulla on ympärivuorokautinen kevytällötys, ei tunnu paljon mutta helpottaa kun haukkaa jotain.

Pöhö siis kehittyy täälläkin. Varmaan kilon on noussu paino, mutta tuntuu olevan ihan turvotusta (autoo täytyy ajaa farkunnappi auki :D ). Liikkuakaan en oo uskaltanu, minulla on aika paljon niitä repäisykipuja. Ihmetellä täytyy jos ei ne ens viikolla löydä tuolta ketään...

Sillai kamalat ajat menossa, kun eka km oli 7+1 ja toinen 8+0. Nyt olis 7+2.
 
Sahrikselle kovasti tsemppiä kauheisiin päiviin! Ymmärrän, että nuo tietyt "rajat" jännittää ja mietityttää.

Ja empatiaa pöhötysten ja pahoinvointien kanssa!

Täällä ollaan yhä yhtenä. Pinnis on kasattu, joten passaa tulla :) Limatulppa irtosi perjantaina ja tänään on supparit vetäny nivusiin...ootellaan...
 
Tsemppiä Jopolle. Toivotaan et supparit yltyis, ni pääsisit tositoimiin. Lähetä sit kans tänne kans niitä supistuksia, pliis.

Tänään oli aika lähellä, etten soittanut synnärille kun verenpaineet oli aikas korkeet aamulla. Sitten parin tunnin päästä uudelleenmittauksessa oli taas suht ok. Mä en ymmärrä, miten ne voi herättyäni olla korkeemmat (hyvin nukutun yön jälkeen), kun parin tunnin hereilläolon jälkeen. Mä tässä jo mietin yliaikakontrollia. Täällä se on 41+4 eli mulla se ois viikon päästä lauantaina. Lapsenhoitaja on jo varattu, jos mies haluaa lähtee mukaan. Meilllähän on siis sairaala kymmenen minuutin automatkan päässä, joten siellä nopeesti pääsee pyörähtämään. Ei tarvii ajella tuntikausia.

Tsemppiä myös Sahrikselle. Kyllä tää odottavan aika ON pitkä!

T:Vesipossu ja Masumussu 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä teille viimemetrin kärvistelijöille :)!

Sahris. Ymmärrän oikein hyvin. Varmasti on tuliset oltavat :(

Mulla on pieni huono olo on/off. Ei mitään kummoista. Kahvi ja kaikki maistuu. Joskus tulee syötyä sellanen ällö olo nopeasti Mahakin on ihan pieni kumpu, muissa luomu raskauksissa se on turvonnut tosi isoksi tälleen alussa. Toivottavasti on vaan positiivinen merkki :) mut tosiaan iha outoa, olen tosi energinen ja hyvällä tuulella joka on mulle ihan outoa. Väsyttää toki iltaisin ja aamullakin mutta noin muuten on sellanen jännä olo.
 
Kyl on Jopolla ja Vesipossulla hurjat hetket! Veikkaanpa ettei kumpikaan teistä uskaltanu vuosi sitten (juu ja ei oo minulla epäselvää kuinka pitkään raskaus kestää :D ) toivoa että nyt ihan oikeasti olette tässä tilanteessa. Niiiiin paljon tsemppiä tuleviin päiviin :)

Tammis minulla on jotenkin hyvä pöhinä ton sinun tilanteen suhteen :) Paljos ne viikot nyt tarkalleen oli?

Minulla varmaan viiraa päässä kun en yhtään osaa uskoa (=anna itseni uskoa) tähän hommaan. Kaikki tuntuu ihan jees ja on varmaan niinku pitääkin, mutta ultrastakin mietin lähinnä et tuleeko sieltä lähete keskussairaalaan hakemaan tabletit... Tiedän että oon ihan seko. Tosin jos kaikki on ok, osaan sitten hellittää näistä ajatuksista. Enää pari päivää...
 
Sahris no sama viiraus täälläkin sitte :).. just kattelin päiväkirjaa mihin olen kirjoittanu kaikkien raskauksien oloja , enemmän tai vähemmmän. Joistain niinku esikoisesta vain pari merkintää ja kuopuksesta monta sivua. Totesin että jälkellä on enää pari sivua tilaa. Naurahdin mielessäni että näinköhän mä koen sitte taas lyhyen onnen. Hymähdin ja pistin vihkon pois. Ei edes ahdistanu, nauratti vaan. Sellanen "mitäpä mä tässä oikei n stressaan..meni syteen tai saveen mä en voi nyt muuta ku käydä maate ja tuijotella kattoon.".

Viikot on rupuiset 5+1 ja sekin nauratti kun yks tuttu tajusi koko raskauden kun viikkoja oli jo lähemmäs 10. Että joo, eihän tää oo mikään sairaus jonka pitäs jotenki 24/7 VAIVATA ja tuntua :LOL: Mut se on se ihmisen mieli sellanen...
 
Viimeksi muokattu:
Nuo ekat viikot on kamalia. Omalla ja tuttavapiirin kokemuspohjalla tietää realiteetit ja pelkää ehkä pahintakin. Mä lohdutin itseäni sillä, että homma menee miten menee, pelkäsin mä mitä hyvänsä tai olin pelkäämättä. Mä en voi asiaan vaikuttaa...yhtä aikaa lohdullinen ja lohduton ajatus.

Tsemppiä!
 
Mitäpä Vesipossu?

Mulla oli tänään neuvola ja terkka arveli, että tällä viikolla tapahtuu ja seuraava tapaaminen onkin kotikäynnillä :) Niinhän mä itsekin arvelin, mutta onhan se jännä kuulla se joltain muultakin.

Kääk!
 
Jopo ja Vesipossu ne vaan sinnitelee yhdessä koossa. Pitää muistaa nauttia nyt, kuukauden päästä tulee niitäkin hetkiä kun toivoisi vauvan olevan vielä mahassa :saint:

Me Tammiksen ja Shariksen kanssa ollaan vielä alkumetreillä. Itse en juurikaan hermoile keskenmenosta, kaikkea muuta sitten hermoilenkin. Painoa on tullut lisää kilo ja koko kilo vyötärölle, lempifarkut eivät mene kiinni :(. Väsyttää, mies on rajoittanut kahvinkin määrän kahteen kupilliseen päivässä. Ultran ajattelin tilata parin seuraavan viikon aikana. Nenäkin on tukossa, kamala flunssa iski, kuten jokaisen alkuraskauden aikana on minulle iskenyt. Ja mitähän vielä valittaisi...

Viikkoja vaivaiset 5+1, kamala kiire tänä keväänä. Onneksi. Raskaus sujuu siinä sivussa :D
 
Ei pidä :) En mä nyt onneksi koko aikaa suoranaisesti kärsikään, mutta kyllä ne hetket on harvassa, jolloin varsinaisesti olisin nauttinut tästä raskaudesta. Olkoonkin, että varmasti tulee olemaan omalla tavallaan välillä rankkaa myös vauvan kanssa. Se on kuitenkin se, mihin tällä pyritään.

Yhdessä koossa yhä...
 
41+0, ei mitään erikoista. Yöllä kuulostelin, ikäänkuin selkää ois jomotellut, mut se olikin toiveajattelua. Jäin sitten kuitenkin valveille ja koko loppupäivä on siis ollut melko ankea olo (siis väsymyksestä johtuen). Mut toisaalta, huomenna on aprillipäivä. En ehkä haluais et lapsen synttäripäivä ois aprillipäivä. Kuulostaa jotenkin julmalta.
 
Kääks. Toivottavasti teillä viimemetrisillä alkaa pian tapahtua :)

Täällä ei uutta. Uskon että raskaana oon ja vk päästä ultra. Tekis niin mieli saapastella tiukassa paidassa mutta ei tee mieli selittää jos taas menetetään tämä. On kuitenkin villiä että joku down riski on monesti hälytyksessäkin muutaman prosentin luokkaa samoin joku keskenmeno riski . Mun riski on täysin kruuna tai klaava eli 50%. Repikää siitä :ashamed: Että jooo..en mäkään km pelkää tällähetkellä. Mä olen joka kerran rukoillut että tulis km jos kerta elävää lasta ei tuu mut ei se luoja oo kuunnellut :( Vaikka ei tietenkään km ole mikään sen mukavampi asia.
 
Oijoi, onnea Sahramiini <3

Mulla supisteli aamulla kipeästi, mutta niin vain taas loppui. Pah!

Nukuin viime yön pitkästä aikaa kuin tukki! Kävin aamusella hierojalla ja sen jälkeen otin vielä päikkärit. Lepoasiat olis nyt kohdillaan...
 
Kaikille ihanaa pääsiäistä!

Sahrikselle onnea hyvistä uutisista! Mainiota :)

Jopolle ja vesipossulle tsemppiä tulevaan!

Tammikselle uskoa siihen, että kaikki on hyvin ja se 50% on nyt terveen puolella.

(.) täällä taisi alkaa jo häpyliitoskivut. Näin ajoissa, kääk. Kivoja vihlaisuja ja kohdistuu kyllä liitoksen tietämille. Muutoin kaikki hyvin. Maha kasvaa. Vaatteita ei meinaa vaan löytää mistään...

Vauvis ja pieni 15+6
 
Vauvis, kiva kuulla, että kaikki on hyvin ja noin hienosti viikkojakin jo takana! Liitoskivut on onneksi sellaisia, että ne saattavat tulla ja mennä, joten välttämättä et joudu niistä koko loppuaikaa kärsimään. Mähän jäin mm. liitoskipujen vuoksi saikulle ennen äitiyslomaa, mutta nyttemmin on mennyt monta viikkoa ilman sen kummempia kipuja...

Voikaa paksusti!
 
Onnea Sahris! Se niistä haaleista raskaustesteistä ;)!!

Vauviksella myös ihania kuulumisia <3

Jopolle pitkääää pinnaaaa.. pian se on ohi!

Ja Vesipossu, toivottavasti pian alkaa tapahtua! !

On: yhtä vähän ja paljon . Ei siis mitään uutta raportoitavaa. 7 yötä eka ultraan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sahrikselle. Minulle kokemut gyne sanoi että sykkeen löytymisen jälkeen keskenmenon riksi on 40v. odottajalla suunnilleen sama kuin nuoremmilla. Ja minähän ainakin uskon ;). No joo, tuosta on 2v. ja yksi lapsi aikaa.

Vesipossun päivät varmasti matelevat, keskity nyt itsesi hemmotteluun.

Itselläni on sitkeä alkuraskauden flunssa. Selkeä raskausoire . Alkuraskauden ultraa vielä mietin, harmittaa kun täällä Turussa siitä joutuu maksamaan melkein tuplasti enemmän kuin Helsingissä, jossa viimeksi selvisin 60€ hintaan. Joo, ei en ole köyhä, vaan tosi nuuka :p

Meillä lisäksi rakennusprojekti alkamassa, siihen liittyy omat murheensa. Olisi vaan pitänyt suunnitella yksi huone vielä lisää. Toisaalta, kuka tarvitsee elokuvahuonetta? ;)

Joulu rv 5+4
 
Voi Joulu, pikaista paranemista!

Tänne rantautui huono olo. Ei okseta mutta ällöttää ja mitään ei tee mieli vaikka heikko olo iskee äkkiä. Se yhdistettynä väsymykseen ja siihen etei nuppi toimi ollenkaan nii Jippii. Lasten kanssa tosi kiva taapertaa :stick:
Juuu! Ei saa valittaa, koska plaaplaa plaa . Otan vaikka minkä pää pöntössä elämisen jos vaan saan vauvan pitää... mutta huoooh! nyt vois oikeesti nukkua. Etenki ku yöt on taas kuopuksen kanssa ihan hulabaloota.
 
Nooooh Jopo ja Vesipossu? Onko uutisia :) ?

Ihanaa Vauvis kun sinulla kaikki tuntuu sujuvan niin hyvin! Eihän kivut oo mitään mukavia mutta hyvästä syystä sattuu. Minulla oli just pari viikkoa ihan ympärivuorokautista pahoinvointia. Vaikkei se ollu kovin paha, ni ihan joka hetki ei jaksanu olla tyytyväinen että tuntuu jollekin...

Mitkäs on viilikset Tammiksella?

Koeta Joulu toipua :( Kurjia nuo flunssat. Elokuvahuone on ihan jees, ajattele miten mukava ois laittaa filmi pyörimään ja vauva rinnoille :) Siis lisäsiipeä suunnittelemaan.

Ite yritän harjoitella tätä raskaana olemista. Ihan ku ois tehny testin vasta sillo ultrapäivänä.

Sahramiini 8+3

P.s. Ehditkin Tammis laittaa jo kuulumisia. Itellä pahaan oloon aika hyviä on mandariinit :)
 
Viimeksi muokattu:
Jaa nii minulleko poika? Kyllä olis ukkoni onnellinen :) Yks tyttö sillä on, mut lähisuvussa ei ollenkaan poikia.
Ei minullakaan mitään himoja oo, mutta just manskut, suolakurkku ja silli helpottaa oloa, makeaa ei tee yhtään mieli. No, maitoa ja jugurttia en käytä, nyt tekee jugurttia mieli. Kalkkitabuja oon syöny kun maito ei sovi iholle.
 
Juujuu ;) sinua tarkoitin :D. No..eihän siinä, jännällä jäämme odottamaan. Mun tyttö /poikaraskauksissa ei oo ollu paljon eroja mutta täytyy myöntää että pojat on ollu todella vähäoireisia ja mielitekona just appelsiinimehu, sitruuna tms ja makeaa vain pakolla. Tyttöjen kanssa ei sinänsä oo makeaa (karkkia ) tehny mieli mutta ah-jotku leivokset himotti ja jugurtit. Saa nähdä, olemme jännän äärellä :)
 

Yhteistyössä