40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Tavallaan nipt ois kiinnostanut, mutta kun seulatulokset olivat hyviä ja siinä ei tullut mitään niin en sitten halunnut edes kysellä mahdollisuutta päästä niptiin. Jotenkin mietin sitäkin, että mitä sitten, jos sieltä tulisi esim. että mahdollisesti down? En ollenkaan tiedä, mitä sitten oltais tehty. Jotenkin ennen seulatuloksia en edes sitä vaihtoehtoa ajatellut, odottelin vaan, että näkyykö sykettä.. Niin kuin myös rakenneultraan mennessä, kaikki muu on näköjään taka-alalla, ainoastaan miettii, että ollaanko siellä elossa. Kertonee traumaattisesta kokemuksesta edellisessä yrityksessä, kun sitä sykettä ei löytynytkään..

Huh täällä alkaa tabujen nieleminen aamuin illoin olemaan työlästä, yökäyttää ja vaikea nielaista.. Jostain syystä muutaman päivän on myös ollut kuvotusta? Mistä sitä nyt tähän hetkeen?

Eilen oli neuvolakin ja taas hiukan helpotti, kun kuuli sykkeen. Ärsyttävää, kun en vieläkään oikein tunne liikkeitä! Ja täähän tyyppi kyllä liikkuu, että siitä ei ole kiinni :D No ensi viikolla taas rakenneultra, toivottavasti nyt näkyisi myös sukupuoli..

Ruvettiin tuossa miettimään, että kohta on kiire ruveta hommailemaan kaikkea vauvallekin, mitään ei ole vielä hommattu..

Ai niin sellainen oire, mikä nyt häiritsee on, että öisin suu edelleen kuivuu , huulet rohtuu ja nenä on tukossa. Mietin vaan, että paheneeko tämä tästä vielä, kun vauva isonee? Mitä keinoja teillä on? Mulla on vesilasi vieressä, huulirasvaa ja välillä suolaliuosta suihkuttelen nenään..

Ollakovai.. mulla meinas kans tuosta ruuasta tulla jo stressi, kun mikään ei tuntunut passaavan, nyt noilla lääkkeillä melko hyvin saa sokerin pysymään kurissa, mutta ei aivan täysin, että saa nähdä saako täs vielä insuliinihoidonkin.. Mutta nälkää ei kai sais nähdä, pitäis kuitenki syödä silleen normaalisti. Mä syön, mutta yritän tosiaan kattoa, mitä syön ja kiloja on lähtenyt. Nyt on +2 kg raskausajan painonlisäys..

Karo ja bebe 22+1

ps. olipa tämä kirjoitus tajunnanvirtaa sitten.. ei päätä eikä häntää :D
 
Tavallaan nipt ois kiinnostanut, mutta kun seulatulokset olivat hyviä ja siinä ei tullut mitään niin en sitten halunnut edes kysellä mahdollisuutta päästä niptiin. Jotenkin mietin sitäkin, että mitä sitten, jos sieltä tulisi esim. että mahdollisesti down? En ollenkaan tiedä, mitä sitten oltais tehty. Jotenkin ennen seulatuloksia en edes sitä vaihtoehtoa ajatellut, odottelin vaan, että näkyykö sykettä.. Niin kuin myös rakenneultraan mennessä, kaikki muu on näköjään taka-alalla, ainoastaan miettii, että ollaanko siellä elossa. Kertonee traumaattisesta kokemuksesta edellisessä yrityksessä, kun sitä sykettä ei löytynytkään..

Huh täällä alkaa tabujen nieleminen aamuin illoin olemaan työlästä, yökäyttää ja vaikea nielaista.. Jostain syystä muutaman päivän on myös ollut kuvotusta? Mistä sitä nyt tähän hetkeen?

Eilen oli neuvolakin ja taas hiukan helpotti, kun kuuli sykkeen. Ärsyttävää, kun en vieläkään oikein tunne liikkeitä! Ja täähän tyyppi kyllä liikkuu, että siitä ei ole kiinni :D No ensi viikolla taas rakenneultra, toivottavasti nyt näkyisi myös sukupuoli..

Ruvettiin tuossa miettimään, että kohta on kiire ruveta hommailemaan kaikkea vauvallekin, mitään ei ole vielä hommattu..

Ai niin sellainen oire, mikä nyt häiritsee on, että öisin suu edelleen kuivuu , huulet rohtuu ja nenä on tukossa. Mietin vaan, että paheneeko tämä tästä vielä, kun vauva isonee? Mitä keinoja teillä on? Mulla on vesilasi vieressä, huulirasvaa ja välillä suolaliuosta suihkuttelen nenään..

Ollakovai.. mulla meinas kans tuosta ruuasta tulla jo stressi, kun mikään ei tuntunut passaavan, nyt noilla lääkkeillä melko hyvin saa sokerin pysymään kurissa, mutta ei aivan täysin, että saa nähdä saako täs vielä insuliinihoidonkin.. Mutta nälkää ei kai sais nähdä, pitäis kuitenki syödä silleen normaalisti. Mä syön, mutta yritän tosiaan kattoa, mitä syön ja kiloja on lähtenyt. Nyt on +2 kg raskausajan painonlisäys..

Karo ja bebe 22+1

ps. olipa tämä kirjoitus tajunnanvirtaa sitten.. ei päätä eikä häntää :D
Yölliseen suun kuivumiseen pidin vesilasia sängyn vieressä. Ja huulirasvaa kehii.
Nenän tukkosuuteen ja töhnöyteen tein nenäkannuhuuhteluja par kertaa viikos.
 
Minä kävin yksityisellä NIPT-testissä. Vastaukset tuli 10 päivän kuluttua, samoin tieto poikavauvasta.

Tänään oli sokeriryhmän tapaminen, eli sain verensokerimittarin ja ohjeet. En edelleenkään käsitä, miten sillä leivän puputtamidella ja hiilarimäärillä voittaa kukaan muu kyin lääkeyhtiö... Testailen nyt miten sokeriarvot käyttäytyvät omalla, hyväkarpilla ruokavaliolla. Vaikka hoitaja sanoikin, että alle 100g/vrk ei hiilarit saa mennä, jotta vauva kehittyy hyvin. Tjah.

Zenmama 17+3
 
Tyydeli?

Täälläkin on taas kerran nenä ihan tukossa eli ihan järkky räkätauti. Kurkkukipu onneksi jo vähentynyt, mutta nenän tukkoisuuteen ei auta sarvikuonot (ne huuhtelut), eikä muutkaan suolaliuossuihkeet. Oon sitten muutaman suihkauksen ottanut kiellettyjä aineita :( Että saan edes vähän nukuttua. Nykyään silti tasan klo 3 herään ja oon tunnin pari hereillä tän taudin takia, murr.

Tuo pele tuolla mahassa kyllä jaksaa möyrytä ja kiristää mahanahkoja taas ihan urakalla. Paineen tunne välillä on kyllä tosi voimakasta.
Alkoi vähän pelottaa tuo joulun jälkeinen viikon loma lapissa, mitä jos päättääkin tulla kamalasti etuajassa...keskellä laskettelurinnettä?? (no enhän minä nyt voi lasketella, mutta esikolle olis vähän opetettava)

Pinnasänky on valmiina. Sellanen ihan pikkunen alle metrinen ensisänky, pyörillä. Pitää sit vaihtaa jossakin vaiheessa isompaan. Muita hankintoja ei olla vielä tehty. Kaikki vauvanvaatteet oon nyt löytänyt kätköistäni ja ihan kamalasti niitä on, lisää ei tarvita. Katselin kokoa 56....voiko se vauva olla niinkin pieni. Alkaa taas hirvittää miten sitä taas uskaltaa koskea koko vauvaan, kun se on niin pieni ja heiveröinen.

NIPT testi. Ekassa raskaudessa olin 36v, ja riskiluku jotain 1:700, enkä silloin ees aatellut, että mitään lisätestejä tarvis. Nyt en tiedä olisko ilman hälytystä NIPTiä saanut, tai olisko tullut edes mieleen (ehkä jos olis ollut lähellä hälyrajaa), mutta kun hälytys tuli, niin onneksi oli siihen mahdollisuus. En tosiaan hätäilis jostain 1:1300 luvusta, kumpa olis itselläkin ollut sitä luokkaa.

Äiti74 ja Pelé 29+

ps. tervetuloa Essi, jos saa laittaa listoille, niin laita tietoja näkyviin!
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Järkyttynyt........... (45).......5........ 03.02.2016 (poika)

tikis ................... (38)...... 4 ........ 15.02.2016

Äiti74 ..................(41) ..... 2 ........ 19.02.2016 (poika)
Lumi <3 ............. (42) ..... 3 ........ 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5......... ???
Toukka16 ............(39) ..... 3 ......... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1.......... 11.04.2016
Pegonia ..............(44) ..... 10 ........ 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3......... 13.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2 ........ 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4......... 27.04.2016

Zenmama............(40) ...... 5 ........ 14.05.2016
Mileena-74...........(41) ...... 3 ........ 20.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40) ..... ? ......... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ......... 21.06.2016


Menneet la:t:
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:

Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos peräänhuutelusta, äiti74!
Kaikki hyvin. Rakenneultrassa kaikki hyvin, ei mitään poikkeavaa.
Vähän olen pöllämystynyt, kun olin ihan varma, että poika, mutta ei. Toinen tyttö siis tulossa! *♡*

Tyydeli 20+3
Ehtiihän tässä vähän huolestua jos ei heti raportoida meille ;)
Onnea tyttölupauksesta ja siitä, että kaikki oli HYVIN. ♡
 
Onnittelut Tyydelille hyvin menneestä rakenneultrasta!

Kiitti vastauksista liittyen NIPT:iin. Päädyttiin nyt kuitenkin miehen kanssa se teettämään, ja huomenna on aika varattu lekurille. Mua hoitaneessa laitoksessa tehdään jotain laajaa tutkimusta jonka hinta on (tietenkin) vielä parisataa kalliimpi... Eipä yllättänyt. :mad: No ihan sama tässä konkurssissa...

Ei sitä näköjään osaa vaan rauhoittua nauttimaan tästä odotuksesta, pitää oikein hankkimalla hankkia "ylimääräistä" jännitettävää ja stressiä... (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Onnea Tyydelille hyvistä ru-kuulumisista!

Mä kanssa tuota nipt-testiä mieluilin, mutta kun seulat ei hälyttäneet, niin lääkäri oli ollut sitä mieltä, että se on turha. Yksityiselle en sit raaskinut mennä, kun se hinta on tosiaan ihan kohdillaan. Ihan kohtuullisen luottavaisin mielin mä nyt tässä sitten kuitenkin ru:aa odottelen, 4 päivän päästä se sit koittaa.

Mä olen hommannut jo sisarusrattaat (pakko, kun oli tarjous), sitterin ja turvakaukalon -rattaat ostin uutena, mut muut käytettyinä. Rattaat on niin kallis hankinta, et en uskaltanut käytettyinä ostaa, kun ajattelin, et jos käytetyt sanois poks, ja sit joutuis kuitenkin vielä uudet ostamaan, kun käytettyjähän ei voi palauttaa, niin itku pääsis. Vaatteita ajattelin vasta ru:n jälkeen, vaikka niitä on jo ennestään, mut jos tuliskin tyttö, ja ainahan uusi vauva jotain uutta tarvii (tai siis mä haluan ostaa, kun ne pikku vaatteet on nii-in ihania)

Onko tuolla diabetes-lääkityksillä jotain sivuvaikutuksia? Mietin vaan, et joudunko nyt sellaiselle, kun tuli kaks ylitystä viikon aikana, ihan omasta hölmöydestä. Ekaks olin päivän tosi huonolla syönnillä, kun töissä oli niin kiire, ja sit kotona nopsaan jotain ahmin, kun oli kiire viedä muksu harkkoihin.Toisella kertaa pölkkypäänä söin ulkona lounasta, ja annoksessa oli valkoista riisiä, ei tosin hirveesti, mut kuitenkin. Hirvee morkkis noista ylityksistä, ihan kuin olisin ryyppyreissulla ollut (vaikken milloinkaan muutenkaan moisia harrasta). Vähän pelottaa mennä sinne ä-polille, jos ne hirveesti ripittää :notworthy:
 
Tsemppiä ultraan Ollako...!

Ei kuulkaas, mun mahan muoto meni 2 päivää sitte ihan uusiks. Ennen oli sellainen pallo ja nyt tuollanen suorakulmio. Tyyppi on tehnyt eittämättä jonkun asennonmuutoksen. Pelkään että päätyy lopulta perätilaan tämäkin kaveri :(

Ä74 ja Pele 29+6
 
Hihii, toi vatsan malli on kyllä välillä niin persoonallinen! Mulla on edellisessä ja tässä raskaudessa ollut ensimmäiset 26 viikkoa vatsa sellainen tasapaksu tynnyri rintojen alta alas asti. Eli en varsinaisesti näytä raskaana olevalta vaan lähinnä kaljapöhöiseltä lähiöruusulta :D Ja mä niin vihaan sitä, että vatsan kokoa kauhistellaan. Anoppi taas kaikessa suorasanaisuudessaan tokasi, että olen paljon paksumpi kuin edellisellä kerralla. Blah, ehkä. Meillä on tosi hyvät välit ja tykkään anopista erittäin paljon. Mutta silti ahdistaa tämä tynnyrimaha ja pöhö. En tiedä onko tuolla radkausdiabeteksella jotain tekemistä asian kanssa, että paino nousee lyhyessä ajassa paljon? Ajattelin, että jos lääkitykselle menee, niin tasaantuisi, mutta sitten luin taas ihan erilaista tietoa netistä...

Ensimmäiset potkut varmuudela bongttu. Mun pieni poika. Ehkä mä sittenkin osaan olla pienelle pojalle äiti. Tykkää kun laulan taaperolle tuutulauluja, tai sitten järkyttyy hiljaiseksi just sen takia :D Mulla on rakenneultra heti joulun jälkeen maanantaina. Sydänlääköri tekee sen, koska esikoisellani oli synnynnäinen sydänvika.

Hyvää viikonloppua kaikille! Koittakaahan pysyä pystyssä jos pakastaa ja tulee liukasta! Täällä Helsingissä näkyy jopa aurinko parhaillaan joten on helppo lähte happihyppelylle kuumeesta toipuvan taaperon kanssa :)

Zenmama 17+6
 
Raskausdiabeteksesta ja painosta nopeesti sanon, että täällä lääkitys ja ruokavalio (sinnepäin) on tehnyt sen, että paino pudonnut! Kuulemma maha näkyy paremmin, kun muuten hoikistunut. No ylipainoa olikin rutkasti, joten saa pudotakin.

Jännä juttu, että tänään sitten ensimmäisen kerran aamupahoinvointia? :O Aamupala tuli kaaressa ulos töissä?! Mikäs juttu tämä tässä vaiheessa on?

No pienen työpaikan vessan siivouksen jälkeen jatkoin töitä normisti loppupäivän.. Ja olo iha normaali!

Ensi viikon lopussa rakenneultra uusiksi, jospa sitten tietäisi kumpi siellä on!

Karo ja bebe 22+4
 
Essille Tervetuloa täältäkin:)
Rassukalle, jos käyt täällä lukemassa niin suuren suuret pahoittelut ja roppakaupalla voimia jatkoon!
Tyydelillä iloisia ru kuulumisia eli onnea sinulle pienen tyttösen lupauksesta. Helpottaa varmasti huomattavasti nyt kun liikkeitä tuntuu päivittäin ja voi paremmin seurailla ja olla tietoinen siitä missä milloinkin mennään.
Tipunalla kyllä hyvältä kuulostavat tulokset:)
Karoliinalle pakko mainita että täällä kans molemmissa edellisissä raskauksissa pahoinvointi alkanut vasta käytännössä rv 10 ja tästä eteenpäin. Viime raskaudessa viimeinen ns "alkuraskauden pahoinvointi" yllätti ollessani jo synnärillä ja 4-5 senttiä auki:D Mutta jäi siis onneksi tuolle reissulle. Nyt sentään pöntön halailu alkoi jo 6+ viikolla jatkuen ajoittaisesti edelleen.

Täällä takana nyt loppuviikosta viimeinen extra pelko/stressikäynti neuvolalääkärin luona. (jatkossa siis aivan normi neuvolakäynnit) Sain näitä käyntejä 3 ylimääräistä vuoden takaisesta keskenmenosta johtuen kun on ollut jotenkin vaikea antaa itsensäkään luottaa siihen että kaikki voisi tällä kertaa sujua hyvinkin ja eri tavalla mitä viimeksi. Ihana lääkäri. Juteltiin jälleen ja ultratessaankin kertoili mittaillessaan erinäisiä mittoja kaikesta niin että maallikkokin pysyi hyvin tilanteen tasalla. Liikkuvainen kaveri sykkeineen siis löytyi joka vastasi viikkoja hienosti eli 17+2. Säännöllisempiä ja selkeämpiä liikkeitä minäkin odottelen. Mutta nyt on taas mieli huomattavasti levollisempi ja on aika jännä huomata miten nopsaan se tuo massukin kasvaa. Eipä tätä asiaa enää mitenkään salata pystyisi, mutta toisaalta -tarvinneekokaan tuota:) Luottavaisin mielin eteenpäin
Mileena
 
Hienoa Mileena, että kaikki on hyvin! Kyllä se mullakin oli melkoinen stressin aika koko alkuraskaus. Nyt pikkuhiljaa helpottaa joo, kun liikkeitä tuntee. Etköhän kohta sinäkin? Tuossa vaiheessa se minullakin alkoi.
Kyllä mä vieläkin vähän odotan, että mentäisiin turvallisille viikoille, että keskosena jo pärjäisi. Sitten varmaan odotan jo syntymää...
En vain tajunnut pyytää ylimmääräisiä lääkärikäyntejä! Toki puhuin neuvolassa, ja lupa oli mennä kuunteluttamaan sydänääniä, jos siltä tuntui. En kuitenkaan käynyt.

Nyt ehkä kuitenkin suurin "stressin"aihe on se, että mikä tytölle nimeksi?! Mä luulin että tulee poika, niin nimikin olis ollut valmiina... :-o
Eli suht pienet on murheet nyt. :)

Tyydeli ja 21+0
 
Joulukorttien kirjoittamista, piparien leipomista, pakettien käärimistä ja muuta häärimistä! Joulu on jo ovella, Ihanaa! Tulisi vaan sitä LUNTA ja pientä pakkasta! Pienet ovat siis murheet tällä hetkellä täällä :) ja hyvä niin!

Rassukalle, voimia teille suureen suureen suruun!

Kaikille uusille tervetuloa ja pysykäähän kyydissä! Mun sokerirasitus meni vastoin odotuksia hyvin, eli arvot olivat ok eikä tarvitse mennä enää uusiksi. Se oli kyllä yrjöttävän kamala kaksituntinen glukoosilimun juomisen jälkeen, YÄKS :censored: ! Neuvolassa kävin ja sain KELA-paperit mukaan. Yksi virstanpylväs siis saavutettu. Nyt sitten tarttis saada aikaiseksi tuloselvitykset. ...ja potkut ja sukeltelut tuntuvat hyvin päivittäin. Aika eläväinen tuntuu olevan tämä lapsukainen, isäänsä tullut, jalat käy koko ajan :D! Varsinkin öiseen aikaan, kun olisi kiva nukkua. Väsyttää niin maan kauheesti, Hb oli painunut alle sadan. Ihmettelinkin, miksi puuskutan ja hengästyn niin helposti. Nyt ei auta kuin popsia rautaa ja vahvistella verta. Ja vauva-hankintoja tarttis alkaa miettimään, olen vanhat keriinnyt pitkälti laittaan kiertoon, kun luulin etten mä enää saa/halua vauvoja lisää. Mutta ihmisen mieli on ihmeen muuttuvainen :LOL:! Mä oon tästä vaan niin ylipursuavan onnellinen, niin kun varmaan huomaatte:rolleyes::love:.

Tässä siis väliaikatiedotukseni tällä kertaa! Kaikille hyviä fiiliksiä ja tsemppiä odotuksen eri vaiheisiin ja ihanaa joulun odotusta ja tunnelmointia!

Pegonia ja vaavi 22+5 (ehkä?)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Täällä teidän raskaudet ne vaan etenee.
Toki joukkoon näyttää aina mahtuvan muutama ikäväkin uutinen.

Minulla on hormonitoiminta käynnistynyt synnytyksen jälkeen n. 3kk kohdalla eli nautin erittäin runsaista kuukautisista juuri parhaillaan. Onneksi siskoni varoitti, että voipi olla melkoista ja niinhän tämä onkin. En voi poistua kotoa, koska mikään side ei pidä tuntia pidempään. Uskoisin tämän kuitenkin loppuvan aika nopeasti. Kannattaa siis säilyttää niitä jälkivuotoon ostamianne siteitä runsain mitoin ensimmäisiä kuukautisia varten. Ei sitten tartte lähteä hätäilemään kauppaan.

Vinkkinä antaisin muutenkin sen, että ostakaa jälkivuotoa varten paljon hellävaraisia siteitä. Itse käytin Vuokkosten yösiteitä (se vaaleanlila paketti), siivellisiä päiväsiteitä ja sittemmin pikkuhousunsuojia. Pirkan on myös melko pehmeitä. Vuokkosissa ja Pirkassa oli se hyvä puoli, että pinta on sellaista puuvillakangasmaista ja siihen ei tartu tikit kiinni. Ja se matsku jotenkin tuntui muutenkin hengittävämmältä. Alwayssin yösiteet on hajustettuja ja ne ei oo hyviä, ku on paikat venymisestä ohkaisena. Ja siteitä kannattaa ostaa paljon. Parille ekalle päivälle kotiin side per pari tuntia. Itsehän menin ostamaan alwayssia ja Libresseä ja kumpikaan ei tuntunut hyvältä tikkien kanssa. Mies sit sai ostaa kasakaupalla uusia synnytyksen jälkeen :) Mä ostin myös niitä käsipyyhepapereita kaupasta ja käytin niitä aluksi ettei vaan pyyhe tartu tikkeihin kiinni. Ja olihan se jotenkin hygieenisemman tuntuista, kun ei pyyhkiny pyyhkeeseen. Huuhdella piti joka vessakäynnillä.

Tulipas hirveä sepostus, mutta jos joku teistä on ekakertalainen tai on jo unohtanut millaista se synnytyksen jälkeen on.

Mulla vauva on kolmekuukautta jo vanha. Hyvin on kasvanut ja on seitsemän kiloinen. Öitä ei nukuta putkeen, saatikka ees kahdessa osassa. Ne nukutaan heräten syömään 2-3,5h välein. Ja virkeys iskee vauvaan kuuden-seitsemän maissa sellaiseksi pätkäksi, että itse aina herään hereille asti ja sitten vauva jatkaa tunnin verran vielä unia. Yöunet alkaa 20-22 välillä yleensä.

Mun pitäis kohta puoleen jo alkaa kehittelee vauvakuumetta ja asennoitua siihen, että parin kuukauden päästä sen pitäis saada lupa tulla sitten kun ois tullakseen. En oikeen tiiä, ku vauvakuumetta mulla ei ollu tämänkään kanssa eli kai se sitten on vaan asetettava päivämäärä minkä jälkeen voi tulla. Aika karseeta ajatella uus raskaus heti perään, mutta jos en haluu töihin mennä lasten välissä ja jos haluan mahdollisuuden vielä kolmannellekin lapselle, niin ei niille hirveetä ikäeroa voi tulla.
 
Kiitos Helmi vinkeistä! Tuo noin suuri siteiden tarve tulikin aika uutena tietona! Vauvakuumetta uudestaan.. täällä mies on sitä mieltä, että heti putkeen uutta, mulla vähän fiilis, että jos tästä ees selviäis ni hyvä niin :) Tietty jos toisen haluis, niin ei ole paljoa varaa taukoilla.

Mutta mutta.. Kunhan tosiaan pääsis tän ekan kans nyt maaliin :)

karo ja bebe 23+0
 
Heissan!
Uskaltaudun tälle puolelle varovaisesti kurkkimaan, kun olen taikauskoisena pysynyt visusti pois. Olen aiemmin pyörinyt tuolla 40+ so what ryhmässä kovin piinailemassa aina, kun hoidot ovat olleet päällänsä.
Viimeksi, kun tohinoissani pyörähdin tälle puolelle heti plussan saaneeni, tuli minulle maitojunalla paluu takaisin toiselle puolelle. rv6+ jotain oli kehitys pysähtänyt ja siis kkm kohtasi meidät. Se kokemus, on seurannut niin vahvasti tähän raskauteen, että en ole osannut tästä lainkaan nauttia. Koko ajan odottaa, että jotain pahaa tapahtuu.

Tänään on käyty ns paniikkiultrassa hermoja lepuuttamassa näin joulun alla. Viime perjantaista lähtien on ollut max pari krt päivässä pyyhkiessä rusertavaa ja tänään en jaksanut enää kärvistellä, vaan pääsin vielä samalle illalle ultrattavaksi. Siellä meidän pieni vipelsi ja kovasti vilkutti meille. Nyt kun vielä vuoto loppuisi, niin uskaltaisin hieman hengähtää. Nyt siis menossa Rv10+3.
Seulontaultra olisi 29.12 ja sokereiden vuoksi on tulossa helmikuussa äippäpolia ja diabeteshoitajaa yms. Vaikka varsinaista diagnoosia ei olekaan. Hoitojen aikana lääkäri päätti aloittaa lääkityksen, kun on ollut merkkejä, että ovat turhan kohonneet, mutta diagnoosiin ei kuitenkaan yllä.
Tulen varmaan täällä kyselemään seulontaultran jälkeen, että miten niitä veriseuloja pitäisi tulkita, jos iän ottaa pois huomioista. Joku niistä taannoin osasi niin hyvin tulkita, etten taida itse edes harkita tulkintaa. :)

Äippä74, missä ihmeen välissä sinäkin olet jo noin pitkälle ehtinyt. Minusta kun tuntuu, että juuri onnellisesti plussasit. Kylläpä aika menee tosi nopsaan.

Zenmama, sulla on aivan ihana nicki. Tuon zenin kun saisi tähän raskauteen mukaan, niin olo olisi siunattu. <3

Listoille jos joku jossain välissä päivittää: niin ikä 41, 2. lapsi, LA 8.7.
 
Tervetuloa Zandi! Onkin jo odoteltu, milloin tulet!
Samoinhan se minullakin, kolmen km jälkeen, alku oli yhtä piinaa. Menet vaan ultraan tai kuunteluttamaan sydänääniä tai mitä vaan tarpeeksi usein, että saat rauhoituttua. Hyvät viikothan sulla jo on.
Np-ultran jälkeen helpotti hetkeksi, siinä välissä yks neuvola ja sydänäänet viikosta 17 liikkeitä pikku hiljaa ja rakenneultran ja nyt jatkuvien liikkeiden jälkeen hyvä fiilis.

Nipt.istä haaveilee varmaan jokainen tämän ikäinen, mutta kun seulat eivät hälyyttäneet edes iästä ja molemmat ultran kunnossa, se menetti merkityksensä. Enkä olisi ollut enää valmis maksamaan 700-900€. Yksityisellä sen voit tehdä jo vaikka noilla viikoilla. Jotkut kunnat kai kustantaa helpostikin, mutta Helsingissä ei puhettakaan, kun seulat oli ok.

Tyydeli 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Kaikkea tekin ootte täällä odotelleet. Minun saapumista, hihi. Minä luulin, että ihan jotakuta muuta kallisarvoisempaa. ;)

Mun pitääkin tutkia tuota aihetta nipt, että osaan alkaa itsekin siitä haaveilemaan. Hussin alueella mekin vaikutetaan.
Mutta siis seulojen jälkeen tuonne pääsee, jos hälyttää. Eli mulla ei ole vielä hätä turkimisen kanssa. Yksityiselle mekään kyllä tuommoisia makseta... Vai tuleekoham tästä sellainen pakko maksaa juttu... Esikoisen kanssa 15 v sitten ei seulat saaneet rauhoittumaan. Tosin ei silloin mun mielestä tehtykään mitään yhdistelmäseuloja. Mentiin vain yksityiselle np ultraan kun sitä ei julkiselta saanut.

Tässä ois nelisen viikkoa lomaa, mutta kiirettä pitää aluksi, kun väsymyksen kanssa yrittää jouluksi siivoilla (vaikkei olla jouluna edes kotona). Pitää torkahdellatämän tuosta tai muuten on vaan niin saamaton olo. Jep, joskos tästä päivän touhuihin.

Mukavaa Joulun odotusta itse kullekin.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin zandi, tervetuloa! Ja onneksi paniikkiultra näytti vipellystä mä en niptin perään tosiaan kysellyt, kun seulatulokset ei hälytelleet! Sukupuolen siitä ois kyl saanut selville, kun tämä vatsassa oleva piilottelija ei vielä ole itseään näyttänyt!

Karo ja bebe 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Rassukka, ihan hirveesti voimia suureen suruun :cry:

Tervetuloa Zandi!

Ru:ssa kaikki ok, vastasi viikkoja eli 20+6, painoa n. 400g, ja varovainen tyttö-lupaus :love: Lääkärin mielestä sokrut ok, vaikka muutama ylitys, mut kun tietää, mistä ne johtuu. Jos joudun lääkitykselle, niin se on kuulemma suoraan sit insuliini, kun mulla ei ole ylipainoa, niin ne tabletit ei kuulemma mua auta. Eli tiukalla linjalla vedän loppuun asti, huhtikuun lopussa sit vedän suklaata ja pullaa kaksi käsin :LOL: Ja jos joku lausuukin sit sanan broileri tai salaatti, saa kyllä nyrkistä :LOL:

Päätin, et ennen joulua en osta yhtään pikku vaatekappaletta, mut viikonloppuna pakko varmaan käydä ostamassa muutama pieni (ja tietenkin pinkki) vaate ihan vaan siitä ilosta, et tytöille on tarjolla vaikka mitä. Pitää sit vaan toivoa, ettei kyseessä ollut ujopiimä ja nakkipiilo :LOL: Voi vitsi, me so happy:love:
 

Yhteistyössä