Omaa napaa vielä kun se on niin kovin lähellä. Olin eilen neuvolassa ja aloitin tietty heti rinnoistani puhumisen kun niiden kanssa on yötkin mennyt. Kätilö sitten otti ja tutki rintani ja kyseli oireista ja edellisistä imetyksistä. Kuumetta minulla ei vielä ole ollut, eikä rinnat punoittaneet, mutta selkeitä tukkeutumia ja patteja löysi molemmista. Rintatulehdus voi kuulemma tulla naiselle koska vaan, vaikka ei edes odottaisi saatika imettäisi. Iltapäivällä rintani sitten otti nokkiinsa tuosta puristelusta ja pakko oli aloittaa niiden tehohoito. Ekaks imettämisetä tuttu kaalinlehti-rahka hoito ja koko ajan kaurapussilla lämmittely. Illalla saunaan ja suihkussa hieromista. Alkuunhan onnettomat vain ärtyivät lisää ja särky oli varsinkin kaalilehti-käsittelyn jälkeen jatkuvaa, ja itsekin tunsin jo suuret turvonneet patit monikossa joka puolella rintoja. Saunassa alkoi helpottamaan ja ahkeralla hieromisella turvotus helpotti ja patit sulivat pois. Taisi suihkussa rinnoista jotain tullakin, mutta olihan kaamea päivä. Käskyksi tuli juoda 3 litraa ! vettä päivässä, hieroa rintoja usein ja pitää ne lämpimänä. Ja kaalinlehtirahka-hoito heti kun ensimmäiset oireet ilmestyy.
Neuvolassa muuten asiat ok. Paino oli edelleen tippunut, nyt puoli kiloa kuukaudessa, mutta tuosta ei minun ylipainoisen rd-potilaan kanssa olla huolissaan. Ainakaan vielä, kätilökin vain totesi, että ruokavaliohoitosi taitaa purra, varsinkin kun kaikki sokeriarvot ovat hyviä. Liikkeet tuntuu päivittäin, syke oli 135, sf-mitta vain 16cm, mutta alakäyrän alla olen mahani kanssa ennenkin mennyt ja oli eka kerta kun mitattiin, joten ei ole mihin verrata. Kelan lappuja sain niinkuin niin moni muukin täällä ja ipana-salasanan. Hienoksi on mennyt esitietolomakekin.
Aurinkoista päivää kaikille.
Taavi 23+4
Neuvolassa muuten asiat ok. Paino oli edelleen tippunut, nyt puoli kiloa kuukaudessa, mutta tuosta ei minun ylipainoisen rd-potilaan kanssa olla huolissaan. Ainakaan vielä, kätilökin vain totesi, että ruokavaliohoitosi taitaa purra, varsinkin kun kaikki sokeriarvot ovat hyviä. Liikkeet tuntuu päivittäin, syke oli 135, sf-mitta vain 16cm, mutta alakäyrän alla olen mahani kanssa ennenkin mennyt ja oli eka kerta kun mitattiin, joten ei ole mihin verrata. Kelan lappuja sain niinkuin niin moni muukin täällä ja ipana-salasanan. Hienoksi on mennyt esitietolomakekin.
Aurinkoista päivää kaikille.
Taavi 23+4