K
ketjun aloittaja
Vieras
Tuota... olen itse adhd-ihminen, enkä ole oppinut tuntemaan nälän tunnetta - en ennen lääkityksen aloittamista. Ehkä siihen olisi ollut jokin jippo, jos asiaan olisi aiemmin osattu kiinnittää huomiota.
Voisiko lapsen kanssa jotenkin yhdessä "tunnustella" oloa ja fiiliksiä ennen ruokailua, sen aikana ja jälkeen? Jos oppisi sitä kautta tulkitsemaan kroppansa lähettämiä signaaleja?
Itselläni on vaikeuksia mm. ajan hahmottamisen suhteen. Siis en ole aina aivan samalla kalenterilla, kuin muut, mutta pystyn arvioimaan esim. ajamiseen tarvittavan ajan, joa muksu kysyy, kauanko tästä vielä kestää kotiin.
Minun on myös vaikea tunnistaa ihmisiä eri yhteydessä, kuin missä olen heihin tutustunut. Muistan joko kasvot tai nimen tai asiayhteyden.
Lapsen verbaalisuus on voimavara, sitä voi käyttää kompensoimaan hankaluuksia.
Kiitos.
Kuuluuko tuohon sekin, että menee nimet sekaisin? Lapsella on hassu tapa kutsua kahta (melko läheistä) serkkuaan toistensa nimillä vuodesta toiseen. Ensin se tietenkin huvitti vähän, mutta nykyään lähinnä vaivaannuttaa. Vähän väliä sotkee myös "äidin" ja "isin", mutta tuo nyt varmaan on suht normaalia..?
ap