4-vuotiaan kehityksen taantuminen hoitopaikassa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3-vuotis neuvolassa kehitys vastasi 4 vuotiaan kehitystä puheen, motoriikan ja muunkin osalta, nyt puhe hoidossa ja kotona taantunut 2 vuotiaan tasolle, puhuu siis välillä ihan normaalisti, motoriikka ja muu kehitys ikäisellään tai ikäistään vanhemmalla tasolla.

Oletko sä sanonut lapselles että lopettaa sen vauvaa leikkimisen? Tai että jos käyttäytyy kuin vauva niin saa vauvan kohtelun?
 
itse en ajattele näin.
meneekö teistä automaattisesti esikoislapsetkin jotenkin pilalle silloinkin, jos ovat kotona perheensä (=nuoremmat sisarukset) kanssa? eli ihan normitilanteessa jollaisia on ollut maailman sivu?

En todellakaan ajattele noin, ja minun ei yksikään lapseni ole ollut päiväkodissa :) Sisaruussuhteet rikastuttavat elämää ja äidin ja isän kyvyt vanhempana eivät välttämättä lopu siihen, kun pienempiä syntyy. Eli osataan järjestää ikäistä seuraa vaikkei sitä hoitopaikkaa ole ;) Ja kehittymistä tapahtuu aivan hyvin rauhallisissa olosuhteissa ilman hoitopaikkojakin.


Mitäs jos siellä päiväkodissa ap:n lapsi alkaakin leikkiä kamalia tappoleikkejä tai puhua homoista ja lesboista ja nussimisesta-kun jotkut isommat jo noikin asiat tietää....niin mitäs sitten ap tekee?

Tuollaista tulee isompien ryhmissä tapahtumaankin.
 
En todellakaan ajattele noin, ja minun ei yksikään lapseni ole ollut päiväkodissa :) Sisaruussuhteet rikastuttavat elämää ja äidin ja isän kyvyt vanhempana eivät välttämättä lopu siihen, kun pienempiä syntyy. Eli osataan järjestää ikäistä seuraa vaikkei sitä hoitopaikkaa ole ;) Ja kehittymistä tapahtuu aivan hyvin rauhallisissa olosuhteissa ilman hoitopaikkojakin.




Tuollaista tulee isompien ryhmissä tapahtumaankin.

Ja sitä äidit pitää normaalina.
 
ja minä toimin perhepäivähoitajana.
Ryhmääni kuuluu lapseni lisäksi kaksi 1-vuotiasta ja yksi 2-vuotias.
Meidän lapsi ei ole taantunut, mutta kieltämättä kaipasi ikäistään seuraa.
Ongelma ratkesi meillä, kun lapsi aloitti seurakunnan kerhon. Hän käy kerhoilemassa kolme kertaa viikossa. Siellä sitten askarrellaa, lauletaan ja leikitään kavereiden kanssa. Sen jälkeen sitten onkin kiva leikkiä myös pienempien lasten kanssa.

Voisit kysyä ap lapsesi hoitajalta, että olisiko hänellä mahdollisuuutta viedä lastasi kerhoon???
Minä ainakin olen aikaisemmin vienyt hoitolapsiani kerhoon ja tiedän, että monet työkaverinikin suostuvat tuohon.
 

Yhteistyössä